Na talán pont én vagyok az, akinek a legkevesebb belevaúúzási joga van a térképbe. De megpróbálok segíteni.
Azt látom, hogy Kepenu, és Tibbigeo elbeszéltek egymás mellett.
Remélem jól értelmeztem:
Tibbigeo visszahivatkozott, hogy anno elgépelési hibák miatt voltak hibás paraméterezések. Hogy mi hogyan ábrázolandó, te sem kaptál rá választ, és alkalmazod a sárga főúttábla elvét.
Kepenu viszont valamiféle szabályt szeretne arról, hogy miként kell elsőrendű-másodrendű utakat jelölni.
Tény, hogy fix támpont nincs. Sok rajzoló megérzés, egyéni szokás, megint sok rajzoló hibásan a szélesség alapján paraméterez, amit már 2007-ben is el kellett volna felejteni.
Felvetődött több alternatíva:
- közút nyilvántartása alapján
- egyénileg összeállított táblázat alapján kerüljenek kiválasztásra az utak.
A tuhu reform előtti állapotát sokban nem zargatja a jelenlegi hiba, a reform utáni állapotot jelző omp GeoView-n viszont azonnal kibuknak bizonyos zoomszinteken a hibák, és a szegényesen útvonalhálózat. (lásd KiVi linkelt képe)
Reform ide vagy oda, a lényeg a közös adatbázis. Ha lenne egy módszer, hogy mi alapján rajzoljon egy kezdő rajzoló főutat, stb., és a jelenlegi adatbázis hibáit kijavítanánk, nem lenne gond.
A probléma szerintem nem reform kérdése. Ha viszont elmegyünk mellette kompromisszum nélkül, még olyan kérdésekben sem tudunk eredményt felmutatni, ami csak rajtunk múlik.
Szóval hajrá!
Én is jónak tartanék egy áldást Tibbigeo és Olahtamas részéről. Vagy ha áldást nem is, legalább egy állásfoglalást, ötletet, ami alapján konszenzus születhet.
Szerintem azt mindenki elismeri, hogy a jelenlegi, eltérő szokásokon alapuló, többé-kevésbé íratlan, illetve régi sablonon nyugvó (szélesség alapú) szabályzat nem jó.
A kötött rajzolási szabályok viszont alapot adhatnak Old Eye progijának a hibák/ellenőrizendő részek kigyűjtésére is.
Jómagam egyébként megrögzött Tuhu trekker vagyok, és türelmetlen reform váró: az Openmaps-os Hungary kimenetet, és "raszteres"-nek számító Geoview-t használom.[ előzmény: (36286) kepenu, 2009.12.07 20:16:56] |