turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, Arti (junior) hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvass: Wiki
Szerkesztést támogató audit processzek itt

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 1313 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ... | következő


Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2015.01.03 12:36:00 (70133)
Félreértés ne essék, én nem az OMP-s kimenet gyártást szeretném visszafejteni. Van az adatbázisunk és van pár Garmin kimenetünk. Az elsőből valahogy a második lesz. Ezt szeretném olvasni, hátha rájövők az oo mizéria rejtélyére. A színesen megjelenített turistautak már egy sokkal komolyabb változás. Ahhoz valakinek nagyon mélyen bele kellene ásnia magát a témába.
Amennyiben nincs a tulajdonunkban az a rendszer, ami az adatbázisból kimenetet gyárt, akkor nincs miről beszélni. Veszett fejsze nyele bármilyen jó szándékú fejlesztés e területen.
[előzmény: (70130) alnibell, 2015.01.03 11:54:20]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2015.01.03 11:35:58 (70127)
És mi a terv? Ülünk a jelenlegi kiment gyártó algoritmuson, és új paraméterekkel megoldunk mindent? Vagy nem...

Nem értek én se hozzá. De van olyan, hogy reverse engineering. És biztosan van web-en is valami leírás. Mások már valahogy megcsinálták. Igen, biztosan szívtak vele, jó sokat, de elkészült.
Kérnék olvasási jogot a biciklis kiment gyártó algoritmushoz és vagy tudok vele kezdeni valamit, vagy nem. Ha más nem, akkor azt talán ki tudom deríteni, hogy mit miért emel ki. És akkor vagy átírjuk a gyártást, vagy újraparaméterezzük a rosszul megjelenítetteket. Köszi.
[előzmény: (70125) Old Eye, 2015.01.03 11:09:46]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2015.01.03 11:01:35 (70124)
N47.08532 E17.92015

OMP bicikli:


Hazai bicikli:


Haza alap térkép:


Ami látszik, hogy ÉNY-i irányban a biciklis térképünk kiemeli az utat, pedig csak SG van ott, nem kerékpárút. A körforgalom körül menő kerékpárút felét emeli csak ki. A körforgalomból kiinduló ÉK és DNY irányú kerékpárutakat se emeli ki.

Igazából nem is a biciklizés a lényeg.
Ha az OMP-n megoldható volt az itteni adatok alapján, hogy a kék sáv kékkel legyen kiemelve, a piros sáv pirossal, stb., a kerékpárút lilával, ahol tilos kerékpározni, ott piros x-ek legyenek az utakon, akkor nálunk is megoldható lenne (gondolom). Mennyivel kényelmesebb egy mezei turistának (akit nem érdekel semmi a mi belső ügyeinkből), hogy csak ránéz a készülékre és zöld sávon haladva zöld vonalként látja a készülékén is.
[előzmény: (70121) Old Eye, 2015.01.03 10:39:59]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2015.01.03 10:10:02 (70118)
Pontosítanék. Kiemel nem kerékpárutakat is.
[előzmény: (70117) Arti (junior), 2015.01.03 10:08:15]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2015.01.03 10:08:15 (70117)
Letöltöttem a kerékpáros térképet. Hát, nem látom át, hogy milyen feltételekkel emel ki vagy nem emel ki egyes kerékpárutakat. Eddig az omp kerékpáros térképét használtam, mert a mi adatainkból dolgozott és mind a tíz ujjamat megnyaltam utána. Annyira jól nézett ki a kimenetük. De már nem a mi adatainkból dolgoznak.
Gondolom nekünk is jó lenne, ha lenne egy értelmes kerékpáros kimenetünk. Mi a gátlója? Senki se ért a kimenetgyártáshoz? Mi már csak adatbázist frissítünk, mint rajzolók?

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.26 17:43:26 (65599)
Átnéztem a Dunántúlt, friss.
[előzmény: (65598) 2013.11.26 08:54:55]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.17 22:20:14 (65486)
Amennyiben tényleg külön akarjuk választani az erdei aszfaltot és az egyéb közutat (ahol lehet a kinézettel is hangsúlyozva, hogy az erdei aszfaltnál akadályba ütközhetsz autóval, biciklivel vagy gyalog), akkor Szem javaslata eddig a legjobb:
- egyéb közút (országútnál általában keskenyebb és/vagy rosszabb minőségű, annál kisebb jelentőségű közforgalmú út)
- erdei aszfalt (országútnál többnyire keskenyebb, legtöbbször lezárt és/vagy engedéllyel járható aszfaltút)
Ötletek továbbra is jöhetnek.

Amennyiben nulláról szednénk össze a vonaltípusokat, és lehetséges lenne a Behajtas* paraméterek alapján a megjelenést szabályozni az egyes kimeneteken, akkor szét se kellene szedni a két típust, csak megfelelően paraméterezni. De ha már megvan a két típus, akkor kezeljük így.
[előzmény: (65485) Peter68, 2013.11.17 22:09:08]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.17 17:28:54 (65482)
Viszont most olyan utakat is erdei aszfalttal jelölünk, amik járhatók szabadon. Az baj...
[előzmény: (65481) Vacsape, 2013.11.17 17:25:38]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.17 17:18:33 (65480)
Az látszódik, amit leprogramozunk. Jelenleg a raszteresen nem látok különbséget a két típus megjelenése között. Ettől még lehet, hogy van.
[előzmény: (65479) Vacsape, 2013.11.17 17:07:39]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.17 15:47:46 (65475)
9a-nál és 9b-nél most az van, ami a MapEdit-ben. Ha valakinek van másik, hivatalos forrása ezekre a vonal típusokra, akkor tegye közkinccsé. Addig a konzisztencia az úr.
[előzmény: (65474) Hev, 2013.11.17 15:43:01]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.17 15:26:15 (65473)
Tehát inkább így nézzen ki?
- egyéb közút (országútnál keskenyebb és/vagy rosszabb minőségű közforgalmú út)
- erdei aszfalt (országútnál keskenyebb, többnyire lezárt aszfaltút)
[előzmény: (65472) Peter68, 2013.11.17 15:23:47]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.17 15:17:29 (65471)
Pont ezt jelentik a meghatározások jelenleg:
- egyéb közút (országútnál keskenyebb és/vagy rosszabb minőségű közforgalmú út)
- erdei aszfalt (országútnál keskenyebb, többnyire lezárt aszfaltút)
[előzmény: (65470) Vacsape, 2013.11.17 15:14:22]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.17 15:08:39 (65469)
Frissítettem a 9a és 9b vonalakat a wiki-ben a MapEdit alapján.
[előzmény: (65466) Arti (junior), 2013.11.17 14:52:58]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.17 14:52:58 (65466)
9a: például a hegyekben sorompóval lezárt aszfaltos utak, lényeg a közforgalom elől zárt
9b: Mucsaröcsögére vezető keskeny aszfalt út, ahol lassítani kell, ha szembe jön valaki, de akár padkázni is kellhet, lényeg a közforgalmúság
[előzmény: (65465) Vacsape, 2013.11.17 14:18:33]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.15 17:48:38 (65452)
Így nekem is sikerült.
[előzmény: (65451) Andreas, 2013.11.15 17:21:07]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.15 17:01:56 (65448)
Sajnos nem.
Hiba történt a bejelentkezés során
A megadott jelszó érvénytelen. Próbáld meg újra.
[előzmény: (65447) Old Eye, 2013.11.15 16:54:54]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.14 22:24:37 (65432)
Ha már belenyúlunk, akkor kicsi átláthatóbbá kellene tenni a témákat. Például a térképszerkesztés legyen térképszerkesztés. Lehetne külön kimenetekkel kapcsolatos téma, ahol hibabejelentés és újdonságok publikálása zajlana. A jövő tervezgetés pedig egy harmadik téma, aminek a láthatósága kérdéses az egység sugarú felhasználóknak.
[előzmény: (65429) Old Fairy, 2013.11.14 21:11:34]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.14 06:26:42 (65396)
Szerintem át kellene gondolni ezt a zárt fórum dolgot. Felejtsétek el, hogy a térképszerkesztés fórumba írtok mindent. Gyakorlatilag ez az egyetlen pörgős téma. Haldoklik a track-elés. Tényleg nem kell, hogy mindenki lássa a valóban térképszerkesztésről szóló dolgokat, ki lehetnek használni az általános, track-elés témákat is. Vagy létrehozni olyan témát, ahol a térképszerkesztéssel kapcsolatos publikus dolgokat írjuk.

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.11 21:43:20 (65312)
Egyetértek. Annyira jó volt, hogy óránként frissült és könnyen belinkelhettük (forrásmegjelöléssel) bárhova.
Sajnos a rajzolók 99%-a még sose látta a rendszer másik oldalát. Így nehéz bármit is kezdeni.
Ha lenne rálátásom a rendszerre, akkor szívesen turkálnék a raszterezésben. De még sose láttam ilyet, így inkább csendben maradok.
[előzmény: (65311) Hev, 2013.11.11 21:38:03]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.05 21:50:15 (65229)
És akkor még ott vannak a közutak is. Nem egyszer találkoztunk olyannal, hogy ívkorrekció, kereszteződés átalakítás, stb. miatt egy track köteg már nem volt érvényes. Helyette egy vékonyka track alapján megy az új nyomvonal.
[előzmény: (65225) Hev, 2013.11.05 21:03:33]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.05 20:05:38 (65217)
Így van. Raszteresen is megjelenik, úgy néz ki, mit a TZ.
[előzmény: (65215) Vacsape, 2013.11.05 19:44:49]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.04 20:54:25 (65181)
2009-ből
Ki tudja, hogy azóta mi változott...
[előzmény: (65179) Arti (junior), 2013.11.04 20:43:28]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.11.04 20:43:28 (65179)
És esetenként újra is kellett indítani. Aztán ment megint.
Lehet, hogy most az a gép hiányzik.
[előzmény: (65178) Old Fairy, 2013.11.04 17:19:02]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.10.28 18:34:12 (65043)
Az omp se tud mindent. Például a turistautak.hu tartalmazza a ládákat, míg az omp nem.
Van akinek ez plusz, van akinek ez hátrány.
[előzmény: (65042) olahtamas, 2013.10.28 17:26:38]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.10.27 17:51:11 (65027)
Miért? Volt óraátállítás? :-D
Előfordulhat, hogy annak is köze lehetett hozzá. Amennyire tudom az mp fájlba a szerver teszi be a dátumot és időt, annak elvileg nincs köze a laptop lokális dátumához és idejéhez.
De a változásaimat viszontlátom a szerveren. Ez pozitív.
[előzmény: (65025) pockok, 2013.10.27 16:12:46]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.10.27 11:45:03 (65019)
Nekem úgy rémlik, hogy azóta lassult be az upload, mióta átkerült a kulcs az új rendszerga(rá)zdához a kulcs. Ha ez nem igaz, akkor előre is elnézést kérek.
Rá lehetne kérdezni, hogy tudnak-e a problémáról? Mert így nem jó irányba haladunk.

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.10.27 11:18:23 (65016)
Ez érdekes. Ma egy óra kellett, mire az upload process benyalta a feltöltésemet. A reakció:
A feltöltött fájl más zárolási dátumot tartalmaz, mint amit az adatbázisban tároltunk.
Jó fájlban dolgoztam, és a frissen letöltött tájegység tartalmazza a módosításaimat, valamint a frissítések között is látszik:
Bakony Arti (junior) 2013.10.27 10:29
[36107]: új utak a Veszprém és Hárskút közötti területen
* Lektor által jelzett hibák javítása tájegységszerte

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.10.26 16:10:37 (65005)
Megint egy darázsfészket találtál. Mert ugye azt ábrázoljuk, ami a terepen van. Viszont valószínűleg már megszűnt a jelzés hivatalosan. Ilyenkor ki kellene szürkíteni azokat a terepen, vagy törlőkereszt kellene. De az is lehet, hogy szimplán csak nem tartják már karban a szakaszt.
Ha látsz pár jelet, és látsz törlőkeresztest is vagy szürkítettet is (azaz nem az összeset szüntették meg), akkor az egész leszedhető.
Ha csak simán nem tartják már karban és követhetetlen / nem vezet sehova, akkor nincs jó megoldás szerintem.
[előzmény: (65001) pockok, 2013.10.26 15:37:11]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.10.26 13:57:46 (64999)
OFF:
Sokszor elmondtam már: ha a GPS azt mutatja, hogy pont a láda ponton állok, akkor már csak le kell guggolnom és ott van a lábam alatt. :-D
[előzmény: (64998) Arti (junior), 2013.10.26 13:51:40]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.10.26 13:51:40 (64998)
Tehát elég jó a közelítés. Már csak egy probléma maradt. Ha Te felviszed, hogy ott van az xy fa a tábla alapján, akkor a többiek odatalálnak GPS alapján. Ez még rendben van. De. Az adott helyen viszont nincs tábla, de van három-négy fa egymás mellett, fogalmunk sincs, hogy melyik a keresett. Ebben az esetben viszont inkább nem kellene felkerülnie a térképre.

GC-vel kapcsolatban: azért a leírás a legtöbb esetben pontosítja a GPS-t. Én a GPS-el csak a környéket lövöm be, a leírás alapján keresek.
[előzmény: (64997) Vgyuri, 2013.10.26 13:03:59]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.10.26 12:47:05 (64996)
Az infótábla pontosságára van garancia? Mármint, ami 1cm-re van az infó táblán, az tényleg x*1cm-re van a valós életben is? És ez minden pontjára igaz?
Ha nincs, akkor nem érdemes az alapján pontos projekciókat végezni.
[előzmény: (64993) Vgyuri, 2013.10.26 11:54:42]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.10.23 15:22:27 (64944)
De ne számolgatott koordinátákkal! Vagy pontosan legyen fent, vagy sehogy.
Ha már felkerül, akkor elhanyagolható az esélye, hogy valaki odamegy mindegyikhez újra felmérni. Így nagy eséllyel a pontatlan adatok bent ragadnak a rendszerünkben.
[előzmény: (64943) Bryan, 2013.10.23 15:10:51]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.10.23 14:46:56 (64942)
Kérlek, ne úgy dolgozz, mintha bal kézzel hátulról szeretnéd megvakarni a jobb füled tövét.
Menj oda, állj meg a POI mellett, nyomj egy útpontot (ha ráérsz átlagolhatsz is), nevezd el, töltsd fel magad vagy tedd be egy track-be és csinálj neki adatlapot.
Ne pedig fénykép alapján varázsolj be mindenféle koordinátát. Azt ábrázoljuk ami a terepen van! Nem pedig azt, amit egy tájékoztató tábla sugall, hogy ott lehet valahol.
[előzmény: (64941) Vgyuri, 2013.10.23 11:30:18]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.10.14 17:48:40 (64874)
Csak azért, mert egy kimeneten furcsa, nem javaslom az egyszerűsítést.
Sajnos jobb alternatívával nem szolgálhatok, de hátha beugrik valakinek egy jó ötlet.
[előzmény: (64873) pockok, 2013.10.14 17:18:28]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.10.07 17:37:48 (64803)
Ok.
[előzmény: (64797) olahtamas, 2013.10.07 12:55:13]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.10.06 21:11:10 (64792)
Tegnap sétáltam Balatonfüreden, és egy helyi ismerősömtől megtudtam, hogy ami a mi térképünkön időszakos patak, az a Kéki-patak és koránt sem időszakos. Eddig egyszerű lenne a javítás. A csavar pusztán annyi, hogy a város területének nagy részén meg lett zabolázva betonnal, és pár száz méteren konkrétan a föld alatt folyik. A föld alatti szakaszt hogyan jelöljem?

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.30 18:13:39 (64760)
Ok, áttettem.
Ezeket is át kellene nézni.
[előzmény: (64759) Old Eye, 2013.09.30 17:32:30]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.30 17:12:48 (64758)
Igen, nem szabályos az eset. Töröljem, amíg nincs starthely POI vagy mi legyen?
[előzmény: (64756) Peter68, 2013.09.30 08:31:13]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.30 06:50:15 (64755)
Siklóernyős starthely akart lenni.
[előzmény: (64754) Old Fairy, 2013.09.29 20:39:08]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.28 14:54:33 (64738)
:)
[előzmény: (64736) Zsigabá, 2013.09.28 11:31:23]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.24 22:09:29 (64687)
Told neki, hogy átérj, mielőtt beszakad a híd!!!
Igen, a veszprémi garázssoron élő dolog a 25-ös korlátozás. Normál közúton ritkák az 5-re végződő korlátozások (legalábbis én eddig ritkán láttam). Ilyeneket inkább nagyobb gyárudvarokon szoktam látni. Magánterületen olyan táblát teszel ki, amilyet nem szégyellsz.
[előzmény: (64686) hadidoki, 2013.09.24 21:44:30]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.23 17:02:30 (64647)
Működik, de nem minden esetet fed le.
Még nem rontottunk el semmi abban a kereszteződésben. Csak sorra vesszük a lehetőségeket. Ha nem tetszik, marad ki belőle.
[előzmény: (64646) alnibell, 2013.09.23 16:23:28]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.22 21:18:48 (64632)
Érdekes.
A turistautak.hu térképén a balkanyart engedi:

A megfordulást nem:

Az OMP térképén a bal kanyart nem engedi

És a megfordulást sem:
[előzmény: (64631) hadidoki, 2013.09.22 20:56:18]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.22 20:40:17 (64629)
Hogy mennyi energiát ölsz bele egy problémába, az a Te dolgod. Visszavonulásoddal nem oldódik meg a probléma, mi viszont folytatjuk a megoldások keresését. Ha lesz megoldás, örülünk.
[előzmény: (64626) alnibell, 2013.09.22 16:33:29]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.22 20:30:27 (64628)
Az a baj vele, hogy DK-ről tilos DNY-ra fordulni. A mi térképünk viszont engedi.
[előzmény: (64625) Vacsape, 2013.09.22 16:26:53]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.22 14:45:06 (64623)
Ha a kis négyszöges megoldás nem megfelelő (nekem nagyon úgy tűnik), akkor van egy alternatíva, az egy pontba összehozás.
Tudom, tudom, ez nagyon-nagyon ronda megoldás, főleg úgy, hogy még villamos vonalak is vannak a kereszteződésben. Egy előnye viszont van, a kanyarodásokat precízen, megfelelően lehet szabályozni.

Minden ésszerű (nem hibás) ötletet epedve várok.
[előzmény: (64620) Peter68, 2013.09.22 14:29:13]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.22 12:34:11 (64618)
Az autós GPS-emen az IGO a Róbert Károly körútról nem enged balra kanyarodni a Lehel utcára, valamint Lehel utcáról sem enged visszafordulni.

Tehát van mind a két variációra példa.
[előzmény: (64617) Arti (junior), 2013.09.22 12:27:40]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.22 12:27:40 (64617)
A megénekelt kereszteződés:


A gugli maps a Róbert Károly körútról nem enged balra kanyarodni a Lehel utcára:

A Lehel utcáról viszont enged visszafordulni:
[előzmény: (64616) Arti (junior), 2013.09.22 11:52:43]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.22 11:52:43 (64616)
Ok, köszi az infót. Már csak egy eldöntendő maradt:
- a megfordulás tiltás helyes, mert van olyan KRESZ szabály, amit ilyen esetre él
- a megfordulás tiltás helytelen

Én nem látom alapját a tiltásnak.
[előzmény: (64615) KiVi, 2013.09.22 11:48:05]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2013.09.22 11:47:50 (64614)
Kérlek, tanácsolom, hogy fog fel, amit mások is megértenek...
[előzmény: (64612) alnibell, 2013.09.22 10:55:38]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ... | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók