turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

Fgghozzászólásai | válasz erre | 2012.09.03 15:25:59 (56589)
...leveszed a katonai területet egészben és változtatás nélkül, alatta az erdőt mezőt igazgatod, lyukasztod ahogy akarod aztán visszateszed rá a katonai poligont...

Elég ha nyom nélkül törli az ember a katonai terület polygont. (CTRL+Del)

Így törlődik az mp-ből --> és nem kapja meg a Del=1;Mod=1 paramétereket -->> feltöltéskor nem lesz benne a modonly-ban -->> a szerver nem változtat a polygonon

És még a hibalehetőség is kisebb így. (szerintem)
[előzmény: (56588) Hev, 2012.09.03 15:02:50]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2012.09.03 15:02:50 (56588)
A Bakonyban sok helyen de azért máshol is van katonai terület ezek nem valódi felületi alakzatok tehát jó az ha fedésben alatta látszik az eredetileg berajzolt felület. Ha a kérdéses dolgaidat úgy rajzolnád be, hogy leveszed a katonai területet egészben és változtatás nélkül, alatta az erdőt mezőt igazgatod, lyukasztod ahogy akarod aztán visszateszed rá a katonai poligont akkor senkinek a dolgai nem sérülnek és a rendszer is működik, gondolom én.
[előzmény: (56587) Hev, 2012.09.03 14:57:39]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2012.09.03 14:57:39 (56587)
Azt gondolom, hogy ez nem technikai gond. Azzal, hogy egy katonai területre lyukat vágsz az a terület megszűnik katonai területnek lenni, holott ez a valóságban nem igaz. Ezért inkább rárajzolva érdemes jelezni ha van olyan információ ami a terepen érdekes lehet a tájékozódásban.
Ez más egyéb védett területekre is igaz lehet ha az poligonnal jelölt.
[előzmény: (56585) MoGeMaP, 2012.09.03 13:59:54]

MoGeMaPhozzászólásai | válasz erre | 2012.09.03 13:59:54 (56585)
Ezt majd csak este tudom megcsinálni valószínűleg, bár a meglévő lyukak szakszerű törlését nem biztos, hogy meg tudom csinálni. Egyébként a már meglévő (mert az enyémeken kívül van jó pár) lyukasztott placcok nem okoztak gondot?
[előzmény: (56581) Hev, 2012.09.03 11:52:41]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2012.09.03 11:52:41 (56581)
Ja és hurkot ne csinálj, tehát el kell vágni a körbe vezető vonalat, hogy legalább két ID-re osztódjon.
[előzmény: (56579) MoGeMaP, 2012.09.03 11:40:25]

MoGeMaPhozzászólásai | válasz erre | 2012.09.03 11:40:25 (56579)
Ez most csak jelen poligon (katonai terület) estében érvényes? Kezdőként ezeket az infókat hol találom meg, hogy mit lehet lyukasztani és mit nem? A körberajzolást úgy érted, hogy lyukasztás helyett rajzoljam rá/fölé?
[előzmény: (56577) Hev, 2012.09.03 09:40:00]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2012.09.03 09:40:00 (56577)
Ne lyukasszátok, ne módosítsátok a határt, az telekkönyvi adatokból származik, így pontos.

Kicsit belenéztem én is, poligon lyukasztás helyett ezeket a 'mesterséges felületeket' körbe is lehet rajzolni és/vagy lehet egy POI-t tenni a közepére, így a térképen is látható, hogy ott ez van, és a poligonok sem sérülnek.

[előzmény: (56574) MoGeMaP, 2012.09.02 21:52:18]

MoGeMaPhozzászólásai | válasz erre | 2012.09.02 21:52:18 (56574)
A poligon lyukasztást úgy csináltam, ahogyan a leírásban van, annyit csináltam még miután megcsináltam egy-egy lyukasztást, hogy töröltem a létrehozott felületet, hogy megnézzem rendben lyukasztott-e, aztán ctrl-z -vel visszavontam a törlést, okozhatta ez a problémát?
[előzmény: (56573) Arti (junior), 2012.09.02 21:36:09]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.09.02 21:36:09 (56573)
Már majdnem feltöltöttem, amikor szemet szúrt a modonly fájl mérete. Még szerencse...

Mitől 1,1MB a modonly mentés? Nyomoztam egy keveset.
Elég furcsán oldja meg a MapEdit a poligon lyukasztást. Minden lyukasztásnál keletkezik egy Mod=1 és Del=1 paraméterekkel rendelkező poligon az eredeti külső és belső poligonból, majd egy Mod=1 paraméterrel az immár lyukasztott poligonból és a belső poligonból. Érdekes. Ma is tanultam valamit.

Ez alapján azt látom, hogy az ID=30658-es "Katonai terület"-et ötször lyukasztottad. S ahogy tibbigeo írta, nem kellene lyukasztani ezt. Valamint az EndLevel paraméter is 1-ről 9-re változott.
A lyukasztást megoldom text editorban (vagy MapEdit-ben), de ma este már biztosan nem csinálom meg. Ehhez túl álmos vagyok már. Az EndLevel befolyásol még valamit? Ezt a kérdést ne vedd magadra, jöhetnek a rutinos kollégák.
[előzmény: (56571) MoGeMaP, 2012.09.02 19:40:23]

MoGeMaPhozzászólásai | válasz erre | 2012.09.02 19:40:23 (56571)
Köszönöm az észrevételeket, a javaslatok szerint javítottam a hibákat, a fájlt újra feltöltöttem. N47.157132 E17.921663 -nél is Track=0, Utcanev=Felmérendő paramétereket állítottam inkább be a TZ helyett.
[előzmény: (56569) Arti (junior), 2012.09.02 17:40:04]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2012.09.02 17:40:04 (56569)
- A Track 000-et elfelejtetted? Nem látom az mp-ben.
- N47.115621 E17.850964 ponton (MapEdit-ben koordinátára ugrás: CTRL + G) rajzoltál egy TZ-t (leragadtam a leánykori nevénél, most felmérendő út). Na, azt nem teljesen így kell. Mindig a kereszteződéstől kell indulni is a felmérendő út nyomvonalán "kifelé" haladni. Ha mindkét irányban felmérendő, akkor külön-külön mind a két irányban kell rajzolni egyet-egyet, nem egy vonallal "áthúzni" a kereszteződésen.
- N47.122173 E17.845928 ponton rajzoltál egy DNY irányú hosszú TZ-t. A TZ-re az útvonaltervező nem tervez rá, míg a szekérútra igen. Tehát a GPS szépen keresni fog egy kerülőutat. Ha láttad, hogy ott tényleg van út, akkor elfogadható a szekérút Track=0 (és Utcanev=Felmérendő) paraméterrel.
- ID=389542 (MapEdit-ben ESC (kijelölés törlése), majd CTRL + E, írd be: ID=389542, majd OK és végül * gomb (zoom to selection)) makadám út részén Track=0-n maradt, jár neki a Track=1.
- ID=470721 szintén Track=1
- ID=863990 végén valószínűleg lesz piros pont, mert a szekérút végére a TZ vége csatlakozik. Nyomj egy CTRL + R-t a TZ-re.
- N47.119136 E17.838541 ponton az aszfaltos utat (pihenőt) 13 pontból rajzoltad meg. Egy track alapján ezt 6-7 pontból is meg lehetne rajzolni. Fele akkora helyet foglal a szerveren, mégis mutatja nagyjából az alakját. Ha majd jön rá még 3-4 track, akkor be lehet sűríteni pontokat a valós nyomvonalra. Néha a GPS kóvályog csak, nem valós ív. A dimbes-dombos részeken viszont érdemes sűrűbben pontozni, hogy az egyes pontok alapján a szervez precízebb domborzati adatokat produkáljon. Ez inkább egy általános megjegyzés, csak példának hoztam fel a pihenőt.

Amúgy szépen töltögeted a paramétereket és a csatlakozások is jók (mit nem adtam volna kezdő koromban egy Lektor-ért...). Lyukasztottál pár poligont is, ügyes. :)
[előzmény: (56554) MoGeMaP, 2012.09.02 10:38:13]

MoGeMaPhozzászólásai | válasz erre | 2012.09.02 10:38:13 (56554)
Elkészültem a [32002] feldolgozásával. Legyen szíves valaki megnézni.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók