turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

baggiohozzászólásai | válasz erre | 2008.09.15 21:23:21 (22579)
Múltkorában szerkesztettem Somogyban, és feltűnt, hogy sok helyen van bicóút berajzolva úgy, hogy párhuzamos úton nem lett átállítva a BehajtasBiciklivel D-re. Gondolom, ez lehet a probléma akkor, ha nem tervez fel a bicóútra.
Én a kerékpárút track-elést néha smkp-val gyorsítom. Főleg hosszabb városon kívüli szakaszokat nyomok le így. Ennek is köszönhetően, hogy Békéscsabán és környékén hamarosan növekedni fog a bicikli utak száma a TUHU-n, ugyanis tegnap fejeztem be Bcs track-elését, és most kezdem a berajzolást.
Csak halkan megjegyzem, hogy egy autós réteg is jó lenne. Tudom, hogy nem NG-t csinálunk, de akkor is. :-)
[előzmény: (22576) sophegyi, 2008.09.15 15:34:32]

sophegyihozzászólásai | válasz erre | 2008.09.15 15:34:32 (22576)
Kedves tema ez nekem is, a bekuldott track-jeim 90-ka keros, maradek gyalogos...
[előzmény: (22572) hegezoli, 2008.09.15 13:02:05]

hegezolihozzászólásai | válasz erre | 2008.09.15 13:02:05 (22572)
Lehet, hogy néhány trekkelő nem figyeli a keróutakat. De ettől nem félek, mert hál' Istennek egyre több keróutat építenek, ami magától kitermeli a kerékpáros társadalmat, akikben előbb-utóbb akad néhány trekker is.
Bizony, vérbeli kerósként (és vérbeli gyalogtúrázóként, kajakosként, kenusként, ...) inkább azt vallom, hogy kocsival hagyjuk a keróutakat érintetlenül. Még az a kisebbik rossz, hogy fogy tőle a kerósok nyála, a nagyobbik gond az, hogy sok "csökkent értelmi képességű" emberben azt erősíti meg: nyugodtan rámehet kocsival-motorral-traktorral ő is, ha más is. Ezeknek meg a tuhu és a trekkelés lényegét elmagyarázni...
Igen, én sem szeretném, ha elhalna a kezdeményezés, inkább legyen egy erős alap, amin lehet fejleszteni, mint annyira túlhangolni a részleteket, hogy aztán abba fulladjon bele az egész.
Szóval várom a fejleményeket. (bár én csak a számat tudom jártatni mélyebb infós ismeretek hiányában)
Már az is nagy dolog lenne, ha egy-két havonta frissülő, de jó kerós térkép születne.
[előzmény: (22571) johann g (Lud), 2008.09.15 12:14:55]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2008.09.15 12:14:55 (22571)
pedig Szhelyen navigájddal vetekszik a tuhu térkép, még a belső lakótelepi utak is rajtvoltak, már amerre jártam márpedig ölég sokfelé jártam.
egy "mezei" trackelőtől aki csak van szíves normálisan beállítani a készülékét és feltölti ide a bejárt útvonalat többet talán ne is várjunk el, de úgy veszem ki, itt is valaki szisztematikusan és megszállottan felmért mindent. az ilyen vérbeli trackerek lehet hogy csak nincsenek tudatában, hogy a bicajút vagy a jelzett turistaút milyen fontos, fontosabb, mint a tesco parkoló.
[előzmény: (22570) Arti (junior), 2008.09.15 12:03:21]

Arti (junior)hozzászólásai | válasz erre | 2008.09.15 12:03:21 (22570)
Hétvégén bicikliztem egyet Szombathelyen. Már elég régiek azok a bicikliutak, amiket felmértem, mégsem voltak rajta a TUHU-n. Csak az a baj, hogy félúton használhatatlanná vált a biciklim... Így majd még lesz egy felmérés, ha megjavul.
Ezzel is megpróbálok hozzájárulni a kerékpárutakhoz.
[előzmény: (22569) johann g (Lud), 2008.09.15 11:54:15]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2008.09.15 11:54:15 (22569)
bár nem vagyok fejlesztő de maximálisan egyetértek veled. a nagyléptékű mindentlezsírozunkelőre fejlesztésekből semmi sem lett. valóban egyszerűbb a használhatatlant lecserélni egy használhatóbbra, aztán onnan tovább gondolkozni.
a tuhu térkép igazi hiányossága a bicajutak felmértsége. Balatonon és a Bfelvidéken a semmiből nőtt ki rengeteg falusi bicajút ami nincs a tuhun. trackeltem volna szívesen de félek megköpködtek volna ha kocsival végigrongyolok rajta :)
[előzmény: (22568) hegezoli, 2008.09.15 11:21:59]

hegezolihozzászólásai | válasz erre | 2008.09.15 11:21:59 (22568)
Írtam, de nem válaszolt.
FyG azonos felvetésénél bátorkodtam itt is közzétenni az ötletet.

A részletekben pedig nem szabad elveszni, mert a végén a keszekuszaság miatt nem lesz semmi az ötletből.
Viszont a többi bringás véleményére is szükség van, hogy egy tényleg mindenki által optimálisan használható térkép szülessen.
Szóval akinek véleménye van, ne tartsa vissza!
[előzmény: (22567) johann g (Lud), 2008.09.15 11:08:39]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2008.09.15 11:08:39 (22567)
jómagam az u+f térképpel montizok néhanapján.
korábban pár kört futottunk itt a fórumon bicajostérkép ügyben, amiről kiderült, hogy igencsak eltérőek a szokások. nekem pl. a szőr feláll a hátamon egy Pécel-Isaszeg, vagy Vácrátót-Szada szakaszon ahol nagy fogralom és relatíve keskeny út a képlet - más meg a Hungáián vagy a Veres Péteren inkább a kocsik közt megy, mint a párhuzamos bicajúton.

ettől függetlenül a javaslatod szerintem maradéktalanul meg lehetne valósítani, ha jól emlékszem Papa71 vett részt a bicajos Garmin kimenet létrehozásában, de magwasnak is volt pár jó gondolata.
ha valamiféle konszenzus születik - de szerintem a javaslatod eleve jobb, mint a jelenlegi kerótérkép - írj Andrásnak emilt, hátha lesz ideje megcsinálni.
[előzmény: (22555) hegezoli, 2008.09.14 21:35:13]

hegezolihozzászólásai | válasz erre | 2008.09.14 21:35:13 (22555)
FyG! Én egy hónappal ezelőtt jártam ott, és pont ezzel a hibával találkoztam. Ezt fel is vetettem egy fejlesztési ötletet, ami így szólt:

"Kerékpáros térképet szeretnék a GPS-en használni, egyértelműen a TUHU-ból kiindulva, mivel más térkép nem foglalkozik vele, a többi érvet mindenki tudja...
Megnéztem a letölthető térképváltozatokat, de sajnos egy olyan sincs köztük, ami megfelelő lenne. Evidens, hogy a "Turistautak: Kerékpártérkép" változat az, amit nekem készült, így induljunk ki ebből.. Ezt leszedve, és kütyübe töltve több gondom támadt vele:
- egyrészt a térkép leglényegesebb eleme, az Oo-val jelölt bringautak egyáltalán nem tűnnek ki a többi út közül (= nincsenek pirossal jelezve). Még annyira sem, mint a teljes változatban, ahol legalább piros színt kap, mint egy turistaút. Mepszószban nehezen, de megkülönböztethető ugyan a földúttól, viszont a gyalogos úttól már ránézésre egyáltalán nem. GPS-be töltve még ennél is rosszabb a helyzet, itt ugyanis mind a három szaggatott vonal jelzést kap.
- a másik lényeges, hogy a Kék jelzés is szerepel a térképen, takarva az út jellegét. Ennek szerintem azért nem kellene rajta lennie, mert ahol erdei úton vagy ösvényen halad, az úgysem alkalmas a klasszikus értelemben vett kerékpározásra (ismerve a kéket), másrészt aki mégis terepen akar
menni, annak úgyis csak a teljes változat lesz jó, hisz ott ugyanúgy fontosak a jelzések, mintha gyalog járnánk ott. Ahol pedig aszfalton halad a kék, szintén felesleges jelzést feltüntetni.
- a többi turistajelzés aszfalton haladó részei is ki vannak emelve pirossal, ami szintén felesleges, és zavaró. Főleg azért, mert csak szilánkok, darabkák jelennek meg belőlük, ahol aszfalt van alattuk.

A keróstérkép szerintem úgy volna leginkább használható, ha (a Mepszósz jezléseit használva magyarázathoz)
- pirossal lenne jelölve az összes Oo kerékpárút. Így akár gépen, akár kütyün egy pillantással meg lehetne állapítani, hogy a közelben, az adott településen, vagy a haladási iránynak megfelelően van-e kiépített kerékpárút.
- Kékkel lenne jelölve az összes autópálya, valamint az egy és két számjegyű főút, mivel ezeken tilos és nem utolsó sorban veszélyes kerékpározni, ergo a kerósok szemszögéből messziről kerülendő és
használhatatlan.
- Minden más aszfaltozott út jellegtől függően vastag vagy vékony folytonos fekete vonalat kapna
- A földutak, gyalogutak pedig szaggatott jelzést.

- a szintvonalak és a felszín jelölések úgy, ahogy vannak, jók.

Az elmúlt héten volt szerencsém egy túrát szervezni az északi középhegységbe. Persze a GPS is kéznél volt tájékozódás, trekkelés, és poi pontozás végett. A teljes Tuhu térképet töltöttem fel a GPS-re, mivel
jelenleg túrakerós szemszögből az a legjobban használható. Végig aszfalton haladtunk (leszámítva a sátorverést). A jó kerékpárostérkép hiánya viszont több alkalommal is felmerült, ezért fapados módon nálam volt egy autós atlasz is, amit kénytelen voltam többször is használni. A túra legsarkallatosabb pontja az volt, amikor Újhutáról Kishutára szerettem volna áttekerni, a kettő között megépült, forgalomtól elzárt erdészeti úton. Utólag már okosabb vagyok, hogy az \"Utak#Felületek\" változat elárulta volna, hogy a teljes változat gombolyaghoz hasonló útkavalkádjából melyik alatt rejtőzik az aszfalt. (nézd meg te is!) Így azonban GPS-szel a nyakamban, térképpel a kezemben is kénytelen voltam kérdezősködni a helybeliektől.
Másik esetben, Széphalmon csak késve kapcsoltam, hogy a közút mellett kerékpárút vezet, mert a sok piros jelhez hasonlóan turistaútnak néztem.

Magát a kerékpáros térkép szerkezetének átalakítását azért szorgalmaznám, mert most van felfutóban a kerékpáros úthálózat bővítése, és a Tuhu-n kívül nem számíthatunk más (nem hogy digitális, de még papír alapú) térképre sem.

Ahogy korábban írtam, a klasszikus túrakerékpárosok csak aszfalton haladnak. Ebbe a kategóriába tartozik a boltba, munkába tekerő, az országúti kerókkal száguldó, a családjával a szomszédos településre kiruccanó bringás is. Továbbá azok a trekking vagy cross country vándortúrások, akik nagy csomaggal felpakolva bejárják az országot, napi sok-sok kilométert tekerve. Ők azok, akik ha tehetik, leginkább a keróutat preferálják, majd csak ezután az alacsony rendű aszfaltutat, végül az egyre
nagyobb utakat - kényszerből, továbbá az aszfaltról csak a legritkább esetben térnek le. Ez az a kategória, amihez jelenleg sincs térkép.

A kerósok másik csoportja az, akik hol homokban, hol földúton alföldi kéktúráznak, hegyekben erdei utakon montiznak, nagy lejtőkön DH-znak. Nekik mindegy az út típus, a lényeg a minél jobb tájékozódás, ezért ők is a tuhu teljes változatát használják.

Én lényegében a DH kivételével mindegyik kategóriában megfordulok - ha csak a bringázást nézzük. Ezért merek egy ilyen térképújító javaslattal előállni. Remélem nem ragoztam nagyon túl, de sikerült kellőképpen rávilágítanom a Tuhu fontosságára a kerósok szemszögéből."

Ezt azért ollóztam be ide, hogy hátha elindul egy olyan fejlesztési ötlet, ami végül egy használható keróstérképet eredményez, mert nagyon nagy szükség volna rá - szerintem is.
[előzmény: (22547) FyG, 2008.09.14 10:53:34]

FyGhozzászólásai | válasz erre | 2008.09.14 10:53:34 (22547)
Kerékpárutak megjelenítése.
A TuHu a bicajutakat gyenge dűlőút minőségben ábrázolja. Alig lehet végigkövetni még a kerékpár térképen is.
Javaslat: kiemelt ZÖLD megjelenítés, mint az OKT-AKT piros színe, hogy megyei nézetben is láthatók legyenek. Legalább a kerékpáros térképen.
Jelenleg még nyomtatva sincs pontos és főleg naprakész kerékpáros térkép.
Ui.: Most voltam a Dunakanyari bicajúton. MapSource-ban alig tudtam követni a kanyargós utat.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók