turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

hegezolihozzászólásai | válasz erre | 2008.09.15 11:21:59 (22568)
Írtam, de nem válaszolt.
FyG azonos felvetésénél bátorkodtam itt is közzétenni az ötletet.

A részletekben pedig nem szabad elveszni, mert a végén a keszekuszaság miatt nem lesz semmi az ötletből.
Viszont a többi bringás véleményére is szükség van, hogy egy tényleg mindenki által optimálisan használható térkép szülessen.
Szóval akinek véleménye van, ne tartsa vissza!
[előzmény: (22567) johann g (Lud), 2008.09.15 11:08:39]

johann g (Lud)hozzászólásai | válasz erre | 2008.09.15 11:08:39 (22567)
jómagam az u+f térképpel montizok néhanapján.
korábban pár kört futottunk itt a fórumon bicajostérkép ügyben, amiről kiderült, hogy igencsak eltérőek a szokások. nekem pl. a szőr feláll a hátamon egy Pécel-Isaszeg, vagy Vácrátót-Szada szakaszon ahol nagy fogralom és relatíve keskeny út a képlet - más meg a Hungáián vagy a Veres Péteren inkább a kocsik közt megy, mint a párhuzamos bicajúton.

ettől függetlenül a javaslatod szerintem maradéktalanul meg lehetne valósítani, ha jól emlékszem Papa71 vett részt a bicajos Garmin kimenet létrehozásában, de magwasnak is volt pár jó gondolata.
ha valamiféle konszenzus születik - de szerintem a javaslatod eleve jobb, mint a jelenlegi kerótérkép - írj Andrásnak emilt, hátha lesz ideje megcsinálni.
[előzmény: (22555) hegezoli, 2008.09.14 21:35:13]

hegezolihozzászólásai | válasz erre | 2008.09.14 21:35:13 (22555)
FyG! Én egy hónappal ezelőtt jártam ott, és pont ezzel a hibával találkoztam. Ezt fel is vetettem egy fejlesztési ötletet, ami így szólt:

"Kerékpáros térképet szeretnék a GPS-en használni, egyértelműen a TUHU-ból kiindulva, mivel más térkép nem foglalkozik vele, a többi érvet mindenki tudja...
Megnéztem a letölthető térképváltozatokat, de sajnos egy olyan sincs köztük, ami megfelelő lenne. Evidens, hogy a "Turistautak: Kerékpártérkép" változat az, amit nekem készült, így induljunk ki ebből.. Ezt leszedve, és kütyübe töltve több gondom támadt vele:
- egyrészt a térkép leglényegesebb eleme, az Oo-val jelölt bringautak egyáltalán nem tűnnek ki a többi út közül (= nincsenek pirossal jelezve). Még annyira sem, mint a teljes változatban, ahol legalább piros színt kap, mint egy turistaút. Mepszószban nehezen, de megkülönböztethető ugyan a földúttól, viszont a gyalogos úttól már ránézésre egyáltalán nem. GPS-be töltve még ennél is rosszabb a helyzet, itt ugyanis mind a három szaggatott vonal jelzést kap.
- a másik lényeges, hogy a Kék jelzés is szerepel a térképen, takarva az út jellegét. Ennek szerintem azért nem kellene rajta lennie, mert ahol erdei úton vagy ösvényen halad, az úgysem alkalmas a klasszikus értelemben vett kerékpározásra (ismerve a kéket), másrészt aki mégis terepen akar
menni, annak úgyis csak a teljes változat lesz jó, hisz ott ugyanúgy fontosak a jelzések, mintha gyalog járnánk ott. Ahol pedig aszfalton halad a kék, szintén felesleges jelzést feltüntetni.
- a többi turistajelzés aszfalton haladó részei is ki vannak emelve pirossal, ami szintén felesleges, és zavaró. Főleg azért, mert csak szilánkok, darabkák jelennek meg belőlük, ahol aszfalt van alattuk.

A keróstérkép szerintem úgy volna leginkább használható, ha (a Mepszósz jezléseit használva magyarázathoz)
- pirossal lenne jelölve az összes Oo kerékpárút. Így akár gépen, akár kütyün egy pillantással meg lehetne állapítani, hogy a közelben, az adott településen, vagy a haladási iránynak megfelelően van-e kiépített kerékpárút.
- Kékkel lenne jelölve az összes autópálya, valamint az egy és két számjegyű főút, mivel ezeken tilos és nem utolsó sorban veszélyes kerékpározni, ergo a kerósok szemszögéből messziről kerülendő és
használhatatlan.
- Minden más aszfaltozott út jellegtől függően vastag vagy vékony folytonos fekete vonalat kapna
- A földutak, gyalogutak pedig szaggatott jelzést.

- a szintvonalak és a felszín jelölések úgy, ahogy vannak, jók.

Az elmúlt héten volt szerencsém egy túrát szervezni az északi középhegységbe. Persze a GPS is kéznél volt tájékozódás, trekkelés, és poi pontozás végett. A teljes Tuhu térképet töltöttem fel a GPS-re, mivel
jelenleg túrakerós szemszögből az a legjobban használható. Végig aszfalton haladtunk (leszámítva a sátorverést). A jó kerékpárostérkép hiánya viszont több alkalommal is felmerült, ezért fapados módon nálam volt egy autós atlasz is, amit kénytelen voltam többször is használni. A túra legsarkallatosabb pontja az volt, amikor Újhutáról Kishutára szerettem volna áttekerni, a kettő között megépült, forgalomtól elzárt erdészeti úton. Utólag már okosabb vagyok, hogy az \"Utak#Felületek\" változat elárulta volna, hogy a teljes változat gombolyaghoz hasonló útkavalkádjából melyik alatt rejtőzik az aszfalt. (nézd meg te is!) Így azonban GPS-szel a nyakamban, térképpel a kezemben is kénytelen voltam kérdezősködni a helybeliektől.
Másik esetben, Széphalmon csak késve kapcsoltam, hogy a közút mellett kerékpárút vezet, mert a sok piros jelhez hasonlóan turistaútnak néztem.

Magát a kerékpáros térkép szerkezetének átalakítását azért szorgalmaznám, mert most van felfutóban a kerékpáros úthálózat bővítése, és a Tuhu-n kívül nem számíthatunk más (nem hogy digitális, de még papír alapú) térképre sem.

Ahogy korábban írtam, a klasszikus túrakerékpárosok csak aszfalton haladnak. Ebbe a kategóriába tartozik a boltba, munkába tekerő, az országúti kerókkal száguldó, a családjával a szomszédos településre kiruccanó bringás is. Továbbá azok a trekking vagy cross country vándortúrások, akik nagy csomaggal felpakolva bejárják az országot, napi sok-sok kilométert tekerve. Ők azok, akik ha tehetik, leginkább a keróutat preferálják, majd csak ezután az alacsony rendű aszfaltutat, végül az egyre
nagyobb utakat - kényszerből, továbbá az aszfaltról csak a legritkább esetben térnek le. Ez az a kategória, amihez jelenleg sincs térkép.

A kerósok másik csoportja az, akik hol homokban, hol földúton alföldi kéktúráznak, hegyekben erdei utakon montiznak, nagy lejtőkön DH-znak. Nekik mindegy az út típus, a lényeg a minél jobb tájékozódás, ezért ők is a tuhu teljes változatát használják.

Én lényegében a DH kivételével mindegyik kategóriában megfordulok - ha csak a bringázást nézzük. Ezért merek egy ilyen térképújító javaslattal előállni. Remélem nem ragoztam nagyon túl, de sikerült kellőképpen rávilágítanom a Tuhu fontosságára a kerósok szemszögéből."

Ezt azért ollóztam be ide, hogy hátha elindul egy olyan fejlesztési ötlet, ami végül egy használható keróstérképet eredményez, mert nagyon nagy szükség volna rá - szerintem is.
[előzmény: (22547) FyG, 2008.09.14 10:53:34]

FyGhozzászólásai | válasz erre | 2008.09.14 10:53:34 (22547)
Kerékpárutak megjelenítése.
A TuHu a bicajutakat gyenge dűlőút minőségben ábrázolja. Alig lehet végigkövetni még a kerékpár térképen is.
Javaslat: kiemelt ZÖLD megjelenítés, mint az OKT-AKT piros színe, hogy megyei nézetben is láthatók legyenek. Legalább a kerékpáros térképen.
Jelenleg még nyomtatva sincs pontos és főleg naprakész kerékpáros térkép.
Ui.: Most voltam a Dunakanyari bicajúton. MapSource-ban alig tudtam követni a kanyargós utat.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók