turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

Kiss_Karolyhozzászólásai | válasz erre | 2012.01.10 14:44:27 (51405)
> ... ortodróma ... meridiánkonvergencia ... lineármodulus ...
Uhh ... remélem gyógyszeresen azért kezelhető :)
[előzmény: (51395) olahtamas, 2012.01.10 07:43:10]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2012.01.10 07:43:10 (51395)
Na egy picit gúgliztam, és olyan mókás fogalmakat találtam, mint:
ortodróma ívhossza
vetületi meridiánkonvergencia

És azt is megtudtam, hogy a hossztorzulási tényezőt élesen meg kell különböztetni a lineármodulustól :)
[előzmény: (51392) olahtamas, 2012.01.10 06:51:45]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2012.01.10 06:51:45 (51392)
Átnéztem a levelet, ide maximum annyi tartozik belőle, hogy az irányszögnek (azimuth) én az alábbi képletet használnám:
atan2( (dLon1 - dLon2)*cos(dLat1), dLat1 - dLat2 )
Persze mindezt az egyszerűség kedvéért, a földet gömb alakúnak véve és a két pont között már síkkal számolva.

Aki akarja berakhatja ide a wgs84 geoidra vetített irányszög képletét, de előtte a 18-as karikát is tegye be, mert az csak erős idegzetűeknek való :)
Ha nagyon összeszedném magamat, akkor nekem maximum a gömbre vetített szög menne, de már az is nagyságrendekkel pontosabb, mint amire egy túrázónak szüksége van.
[előzmény: (51385) Old Eye, 2012.01.09 21:50:19]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2012.01.09 21:50:19 (51385)
OFF Írok levelet. Gondolkodtam eddig. Feküdj le. Neked is gondolkodnod kell majd :-) ON
[előzmény: (51384) olahtamas, 2012.01.09 21:39:36]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2012.01.09 21:39:36 (51384)
OFF
Nem tudom mit jelent nálad az este, de én mindjárt szétfejelem a kispárnámat :)
Igaz egy szóval sem írtad, hogy ma este :D
ON
[előzmény: (51352) Old Eye, 2012.01.09 15:30:33]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2012.01.09 15:30:33 (51352)
Láttam a tegnapi túrátok fényképeit és kiakadtam a Békás-pataki hídon... Az Budajenô-Tök között kell lennie valahol. T.i. van egy ehhez nagyon hasonlón megépített és állagú híd Zsámbéktól DK felé kb 2 km-re, a Herceghalom ill a Páty felé vezetô országutak közti terület közepe táján. Micsoda vízmûépítési kultúra volt errefelé 200 éve!!!
Most nem a turistautak.hu-s gépemen vagyok, nem tudok koo-t mondani. OFF Este megkereslek chat-en ON
[előzmény: (51350) olahtamas, 2012.01.09 15:14:58]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2012.01.09 15:14:58 (51350)
Ha egyedi neve van a hídnak az sokszor hasznos lehet.
pl. ha a híd állapotára is kíváncsi vagy, és nem vagy térképszerkesztő, akkor a térképen látott híd felirat alapján nehezen találod meg a POI leírását.
Keress rá pl. Híd a Békás-patakon :)
[előzmény: (51348) Old Eye, 2012.01.09 15:00:52]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2012.01.09 15:00:52 (51348)
Erre nem is gondoltam. Ha híd POI-t rajzolok, azt mindig az útra, az úton erre lerakott node-ra teszem rá, sose a vízfolyásra (vagy az alul lévô útra). Nekem nincs híd út nélkül. Ha a hidat még a rajzolás elôtt WEBes felületen vittem fel, az utat a hídhoz rajzolom... Nem hiszem, hogy tettem valaha a híd POI-ba 'Híd'-on kívül más szöveget. Minek...?
[előzmény: (51347) Kurdi_Robert, 2012.01.09 14:38:55]

Kurdi_Roberthozzászólásai | válasz erre | 2012.01.09 14:38:55 (51347)
nekem ezt még úgy tanították/tanítottátok hogy a patak, stb. feletti híd műtárgy a patak nevét kapja...
Tehát nincs a nevében a híd, stb. mert az a típusa, viszont nem az a neve hogy híd hanem hogy (a példánál maradva): Alacska-patak...

ezt én azért is érzem hasznosnak mert egy adott nagyításon/túlnagyításon kimenetfüggő lehet bár viszont épp lehet nem látszik a vízfolyás neve. Akkor nem redundáns, hogy a híd POI alapján mégis tudjuk, tudhatjuk a vízfolyás nevét is egyben.
[előzmény: (51346) Hev, 2012.01.09 14:28:30]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2012.01.09 14:28:30 (51346)
A feltöltés sikeresen megtörtént.

A beállításnak megfelelően a tájegység zárolását feloldottuk.
FONTOS: a feltöltött fájlt ne töltsd fel többé! Mindig az adatbázisból frissen, zárolva letöltött anyagon dolgozz!

Észrevételek:
- A rajz alatt nem volt ott az összes track! Sőt semmilyen track nem volt!
- Ha letöltöd a tájegységet akkor azokkal a beállításokkal töltsd le ahogy szerkesztéshez be van állítva!
- közvetlenül ezután töltsd le a tracket is hozzá, úgy ahogy a rendszer alapból küldi. (először sok később csak az utólsó feltöltésed után érkezett trackek)

Én egy kicsit élesen cikkcakkosnak tartom a patakot de ezt neked kell tudni, finomabb kanyarokat a meglévő vonalon lehet csinálni pontok hozzáadásával.

Egy POI nevét lerövíditettem nem kell kiírni, hogy melyik patak felett van a híd az úgy is látszik.
A Táncsics M. utcát is kicsit megváltoztattad, mi alapján? Miért?

A rajzok ellenőrzéséhez a későbbiekben mindig használd a LEKTOR nevű programot ez kiszűri az esetleges durva hibákat ami a rendszerre káros! Zsigabá valamelyik tracklapján megtalálod!

A feldolgozott tracket állítsd feldolgozottra!
A tanuló rajzos adatlapot pucold le üresre , és erre töltsd fel a következő rajzokat is.
[] zárojelek között add meg mindig annak a tracknek a számát amit feldolgoztál.

További jó munkát :-)
[előzmény: (51338) majormezei, 2012.01.09 13:30:35]

majormezeihozzászólásai | válasz erre | 2012.01.09 13:30:35 (51338)
A próbarajzolást Alacska-patak tanulórajz néven feltöltöttem az egyéb tájegységbe.
[előzmény: (51302) Old Eye, 2012.01.06 22:37:49]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2012.01.06 22:37:49 (51302)
Megkaptam és megnéztem az elsô bükki próbarajzolásodat. Nem lesz gond, bár fogunk párszor földbe döngölni :-)
Kérj itt, a fórumon Bükkre letöltési jogot.
Letöltés elôtt töltsd fel a berajzolni kívánt trackeidet! Soha ne rajzolj gépeden lévô trackek alapján!
A tájegységet zároltan töltsd le!
Nyissál egy tracklapot, címe "majormezei tanulórajzolása" vagy ilyesmi.
Amint végeztél egy rajzolással, a tanuló trakclapon írd le röviden, miket rajzoltál, sorold fel a feldolgozott track-ek azonosító számait is; aztán a tájegységet teljes egészében zippeld össze és told fel az egyéb tájegységbe.
Aztán szólsz itt, a fórumon, hogy ezen és ezen a tracklapon van egy rajzolásod és kéred ellenôrzését.
Az itteni kapcsolatrendszer leírása itt.
És elôször wiki-hez fordulni, ha elakadsz :-)
[előzmény: (51269) majormezei, 2012.01.04 19:05:09]

majormezeihozzászólásai | válasz erre | 2012.01.04 19:05:09 (51269)
Nem fogok zavarni felesleges agyalgásokkal :) Köszönöm a segítséget!
[előzmény: (51268) Old Eye, 2012.01.04 18:42:40]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2012.01.04 18:42:40 (51268)
Íme, egy egyéves MP ismert tájegységedrôl. Töltsd le, hozzá a MapEditet, nyisd meg elmédet és ismerd meg munkaeszközödet.
Elôbb olvass! Akkor kérdezz, ha minden kötél szakad!
Ha visszanézed a fórumunkat, láthatod, itt mindenki segítôkész, de csak annak, aki nem tud magán segíteni.
[előzmény: (51263) majormezei, 2012.01.04 18:24:54]

majormezeihozzászólásai | válasz erre | 2012.01.04 18:24:54 (51263)
Való igaz, sandboxnak jó lesz az is... A Bükköt kérhetném nagy tisztelettel? Gondolom, polish formátumban. Mivel azt írtátok, az img formátum kissé elnagyolttá lesz és így gondolom nem érdemes a Mentés másképp opcióval próbálkoznom ...
[előzmény: (51262) Hev, 2012.01.04 18:19:58]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2012.01.04 18:19:58 (51262)
A turistautak.hu térképen pontok, vonalak feluletek vannak, ezeket a térkép szerkesztés során lehet huzogatni ide oda azaz egy egyenes vonalból is lehet bármilyen kanyargó vonalat csinálni.
Ha egyszerűbb az egészet újra rajzolni akkor pedig egy -két kattintással el lehet tüntetni a pontatlan szakaszt és megrajzolni a helyeset.

Javaslom töltsd le magadnak a MapEdit szerkesztő programunkat, és emailban küldök egy tájegységet amit aztán kedvedre 'szétszedhetsz' belenézhetsz a lelkivilágába illetve a leirásban lévő szerkesztési utasításokat ki tudod próbálni. Ezzel, mivel nem az éles anyagban turkálsz nem tudsz kárt tenni semmiben.
[előzmény: (51257) majormezei, 2012.01.04 17:06:26]

majormezeihozzászólásai | válasz erre | 2012.01.04 17:06:26 (51257)
No igen, nincs jobb, mint a monitorra meredve élvezni munkánk gyümölcsét! Bár a vízrajzi felmérések nem könnyű dolgok, mivel a vízpartok növényzete időnként elég buja és a közlekedés itt macheteért kiált.
Mindazok, akik a szovjet katonai térképeket feldolgozták,nagy-nagy dícséretet érdemelnek. De már említém, hogy sajna az 1978-as kiadású térképek - léptékük okán - inkább tájékoztató jellegűek. Ilyen felbontásban már csak a harcászati magasabbegységek dolgoztak. Így nem csak az a probléma, hogy némely patak nem szerepel, hanem az is, hogy a többi sem pontos. Pl. a Harica Kondó-Haricabánya mellett erősen meanderes, a térképünkön viszont kénytelenek voltunk egy szamurájkard suhintásával elintézni.
Igyekszem majd ezeket a problémákat pontosítani, amennyire tőlem telik.
Apropó, ha pl. egy patak medrét bejárással pontosítom, azzal felül lehet írni a régi nyomvonalat? (Ha már van, csak pontatlan)
[előzmény: (51256) Kiss_Karoly, 2012.01.04 16:21:37]

Kiss_Karolyhozzászólásai | válasz erre | 2012.01.04 16:21:37 (51256)
Meg hát ... sokkal érdekesebb is, mint átkopírozni :) Sajnos kevesebbet rajzolok, mint szeretném, de amikor elmegyek, már majd' megöl félúton a kíváncsiság és az izgalom, hogy mindez majd általam lesz mások számára ismert és hogy néz ki majd a térképen :)


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók