turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

t ib ihozzászólásai | válasz erre | 2007.11.10 19:59:25 (16896)
Az Orosháza-Nagykamarás közötti út (és tovább is) mintapélda a rossz út fogalmára. A legdurvább a Mezőkovácsháza felé tartó leágazás után található szakasz. Nagyon szomorú, hogy nem javítanak semmit sem arra.
[előzmény: (16894) Mengyán, 2007.11.10 19:43:39]

Mengyánhozzászólásai | válasz erre | 2007.11.10 19:43:39 (16894)
Aha, jó tudni, hogy figyelni kell erre (is)! Békés megyében, a 47-estől délre, délkeletre igencsak ilyesmi utak vannak :-(.
[előzmény: (16893) padler, 2007.11.10 19:27:16]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2007.11.10 19:27:16 (16893)
Olyan, ahol jelentősen lassítani szokott az ember és nem várható, hogy a közeljövőben megjavítsák. Nálam a sztenderd zsákfalui útminőség nem számít annak, csak a tényleg nagyon gáz útszakaszok.
[előzmény: (16891) Erdőjáró, 2007.11.10 18:38:21]

Erdőjáróhozzászólásai | válasz erre | 2007.11.10 18:38:21 (16891)
Akkor ne különböztessem meg? Oké! Mindkettő aszfaltnak minősül a tuhu szerint. Mi az a "rossz aszfalt"? Kátyús-repedezett-hullámos-nyomvályús-bütykös-lehámlott? Olyan, ahol épeszű ember lassítani szokott? Vagy nem érdemes ennyire belemélyedni az ügybe? Írjam be érzés szerint, aztán a rajzoló majd behúzza és kész?
[előzmény: (16888) Szab, 2007.11.10 18:21:37]

Szabhozzászólásai | válasz erre | 2007.11.10 18:21:37 (16888)
http://www.turistautak.hu/documents.php?id=extra_parameterek
Ezek alapján lehet paraméterezni, így talán látszik, hogy mi az amit érdemes beleírni, mi az amit nem, mert úgyse tudunk vele mit kezdeni.(pl. térkő probléma:) - egyszerűen érthetetlen, miért szeretik annyira)
[előzmény: (16887) Erdőjáró, 2007.11.10 17:09:19]

Erdőjáróhozzászólásai | válasz erre | 2007.11.10 17:09:19 (16887)
A lényeges különbség a burkolat alkotóelemeinek a "bedolgozási sorrendje", plusz a "terítési technológiából" eredő végső minőség (bár az aszfaltmakadám esetén az utóbbi tk. az alaptól függ, viszont ettől függetlenül még mindig érdes marad).
Az aszfaltmakadám az, amikor valamilyen alapra bitument (vagy b.emulziót) szórnak, erre kőzúzalékot, majd az egészet meghengerlik. Az aszfaltbetont előre keverik (az igényeknek megfelelően tesznek még bele a bitumen és zúzalék mellé különböző adalékanyagokat), a bedolgozás helyszínén vibrációs-precíziós terítőgép "beteríti", majd a hengerlés után kész az új, sima aszfaltút.
Mivel mindannyian közlekedünk, azt hiszem, így nem kell tovább ecsetelnem, hogy miért tettem fel az eredeti kérdést (szóval a rajzoláskor kell-e tudnia a rajzolónak, hogy most akkor milyen is a burkolat azon belül, hogy "aszfalt"; úgy is kérdezhetném, hogy a paraméterezésnél melyiket jelenti az "aszfalt").
[előzmény: (16884) padler, 2007.11.10 14:50:26]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2007.11.10 14:50:26 (16884)
Mi a lényeges különbség a kettő között?
[előzmény: (16878) Erdőjáró, 2007.11.10 09:17:13]

Erdőjáróhozzászólásai | válasz erre | 2007.11.10 09:17:13 (16878)
Szorgalmasan írogatom a trackjeimre az úttípusoknál, hogy aszfalbeton vagy aszfaltmakadám a burkolat. Kell ez ilyen részletesen vagy elég csak az aszfalt a szélességadattal? Azért szoktam megkülönböztetni, mert azért a két név már önmagában sejteti a minőséget (nagyjából, nyilván van szórás mindkét kategóriában).


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók