A lényeges különbség a burkolat alkotóelemeinek a "bedolgozási sorrendje", plusz a "terítési technológiából" eredő végső minőség (bár az aszfaltmakadám esetén az utóbbi tk. az alaptól függ, viszont ettől függetlenül még mindig érdes marad).
Az aszfaltmakadám az, amikor valamilyen alapra bitument (vagy b.emulziót) szórnak, erre kőzúzalékot, majd az egészet meghengerlik. Az aszfaltbetont előre keverik (az igényeknek megfelelően tesznek még bele a bitumen és zúzalék mellé különböző adalékanyagokat), a bedolgozás helyszínén vibrációs-precíziós terítőgép "beteríti", majd a hengerlés után kész az új, sima aszfaltút.
Mivel mindannyian közlekedünk, azt hiszem, így nem kell tovább ecsetelnem, hogy miért tettem fel az eredeti kérdést (szóval a rajzoláskor kell-e tudnia a rajzolónak, hogy most akkor milyen is a burkolat azon belül, hogy "aszfalt"; úgy is kérdezhetném, hogy a paraméterezésnél melyiket jelenti az "aszfalt").[ előzmény: (16884) padler, 2007.11.10 14:50:26] |