turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, csiba... hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvasd el ezt: gyakori kérdések és válaszok (FAQ)

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 151 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | következő


csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2010.11.11 20:21:44 (52818)
Csinálhatsz akármit, de egy Mapsource alatt megtervezett útvonal a készülékre áttöltve nem az lesz. Csak a pontok lesznek azonosak, amiket össze köt majd valahogy. Hogy ezt miért csinálja ne kérdezzétek, vagyis azt ne, hogy a garmin miért nem képes olyan programot és hozzá olyan gps-eket gyártani, ahol ez működne. Én legalább is eddig még nem találkoztam olyan készülékkel, amivel ez megoldható lenne.

Jelenleg egy megoldást tudok. Megtervezed számítógépen az útvonalat, WinGDB3 programmal átkonvertálod, így lesz egy tracked, ami már áttöltve is ugyan az lesz, mint a számítógépen. Persze nem fog rajta úgy navigálni, mint egy útvonal esetében tenné.
Vagy végső megoldásként a készüléken tervezed meg az útvonalat.

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2010.10.20 13:51:09 (52407)
"..én már hoztam ezzel a töltővel helyre olyan akksit, amit egy régi töltő hibásnak jelzett és nem töltött bele semmit. " És ilyenkor a maxot küldtem bele.
[előzmény: (52406) csiba..., 2010.10.20 13:49:55]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2010.10.20 13:49:55 (52406)
Nekem azt tanácsolták, hogy kb. a tized töltőárammal töltsem. Tehát egy 2000-es akksit 200-zal. Igaz ez időben jóval hosszabb lehet, de ha nem hajt a tatár, akkor nem hiszem, hogy gond lenne. Bizonyos esetekben meg meg lehet bikázni. HA netán nincs időd, vagy pl. én már hoztam ezzel a töltővel helyre olyan akksit, amit egy régi töltő hibásnak jelzett és nem töltött bele semmit.
[előzmény: (52397) jekaeff, 2010.10.20 11:33:33]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2010.10.11 18:12:07 (52224)
Akkor én most leteszteltem:)

Szerintem teljesen jól tűri a vegyes felvágottat. Egy trackben van összerakva minden. Az is, amit a készülékkel mértem, és az is, amit itthon rajzoltam Mapsource alatt. (Az összefűzésről: ugye volt, amit a készülékkel mértem, ez adott. Volt, amit itthon csináltam, az útvonal lett, majd átkonvertáltam a WinGDB3 programmal. Az így kapottat másol, majd beilleszt, és ott nyomvonal egyesítő eszköz.) Egyébként nagyjából ilyen eredményekre számítottunk. Távban azt mondtuk, hogy 30km-35km lesz, az SRTM kb 33km-adott, szintben meg 550m-600m, ott 640m-et mutat "Track, barometrikus magasságmérés" beállítás mellett. Automatikuson 580m. Hétvégén fogom a teljes távon végigjárni. Ha érdekel, akkor majd megírom, hogy az mennyiben lett más.
[előzmény: (52223) jekaeff, 2010.10.11 17:56:05]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2010.10.11 16:32:10 (52222)
Világos!

Akkor megelégszem mindörökre ezzel a verzióval. Most szerencsére be tudtuk végig járni a szlovák részt bekapcsolt készülékkel (60csx). Csak itthon (Börzsöny) volt egy-két szakasz, amit a számítógépen rajzoltam meg és konvertáltam át gpx-é.

Egyébként ha ezeket a megrajzoltakat és a készülék által rögzített tracket összekapcsolom, majd az egészet elemzem SRTM-mel, akkor mennyire lesz jó? Gondolok itt elsősorban a számítógépen rajzolt szakaszokra. És persze nem kapcsoltam be az erőltetést. A számítógépen rajzolt részek mennyire torzítják az összképet?
[előzmény: (52221) jekaeff, 2010.10.11 14:56:52]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2010.10.11 14:21:24 (52219)
jekaeff, lenne egy kérdésem.

hétvégén túráztunk a Börzsönyben úgy, hogy minimálisan át is mentünk a határon, Ipolyviskre. Nekem a sima SRTM van a gépemen, aminek elvileg nem kezeli Szlovákiát. Viszont itt úgy látom, hogy teljesen jól működik, a szintprofilon még azok a pontok is szerepelnek, amiket Ipolyvisken rögzítettem. Gondolom akkor ez teljesen valós adatokat mutat, mert feltételezem, hogy ilyen kis határátlépéshez még nem szükséges a Szlovákiát is tartalmazó verzió?

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2010.10.07 22:47:36 (52175)
Köszi az ötleteket!

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2010.10.07 15:01:29 (52168)
Üdv!

Tanácsot szeretnék kérni tőletek. Hétvégén le kell mérnem egy túra útvonalát gps-szel, és majd megcsinálni a főbb pontok közötti távolság és magasság adatokat. A túra nagy része Szlovák területen halad, az Ipoly túlsó partján. Mapsource alatt a turistautas térképen ez a rész már sajnos nem látszik, vége van a térképnek az országhatárnál. Van olyan ingyenes, hasonló térkép, amit a Mapsource kezel? Szerencsére ahogy láttam, az SRTM-nek van olyan verziója, ami kezeli ezt a területet is. Végül is az adatokkal akkor nem lesz nagy gond, majd igyekszem minden fontos helyet poi-ként megjelölni. Csak jól lenne ha látszódna az útvonal is, mert ki kéne nyomtatni.

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2010.09.24 18:07:54 (51998)
Arra kíváncsi lennék, hogy egy karon, főként csuklón hordott gps mennyire mér pontosan. Mert ugye a kézfejünk elég rendesen mozog gyaloglás közben.
[előzmény: (51992) Kirándulófiú, 2010.09.24 11:22:25]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2010.02.24 10:07:19 (46927)
Bár én is azon vagyok, amit írtál, hogy legyen egy ilyen opció. Mert ha már gpx-ben töltöd fel, akkor nem navigál rajta (mondjuk van ez a trackback funkció, bár azt én még sosem használtam, nem tudom, hogy ott navigál-e).
Írjunk a garminnak egy petíciót:)
[előzmény: (46926) csiba..., 2010.02.24 10:02:33]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2010.02.24 10:02:33 (46926)
Sajnos - vagy ki tudja mennyire sajnos, lásd 46904 - erre az egyetlen megoldás, hogy átkonvertálod a megtervezett útvonalat, és a kapott gpx fájlt töltöd a készülékre.
[előzmény: (46909) mmackoka, 2010.02.23 22:18:08]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2010.02.24 09:59:29 (46925)
Hát igen, azt hiszen nem leszek szoftver fejlesztési mérnök a garminnál:)
[előzmény: (46904) jekaeff, 2010.02.23 22:00:44]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2010.02.23 21:43:41 (46903)
Ha így van, akkor ez mát szebben hangzik, de nem elég ahhoz, hogy megváljak a csx-emtől. Bár még így is pár túrát darabolni kéne, ha újra végig akarnám járni úgy, hogy jelezze.

Azt meg meg se merem kérdezni, hogy miért nem lehet azt megoldani, hogy a mapszósz alatt megtervezett útvonal a készüléken is ugyan úgy jelenjen meg, és ne csak az útvonalpontok legyenek azonosak. Persze ugyan olyan tervezési beállítások mellett gondolom.
[előzmény: (46902) jekaeff, 2010.02.23 21:32:12]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2010.02.23 20:41:16 (46897)
Én azon szoktam néha elgondolkozni, hogy miért nem lehet olyan készüléket csinálni, ami pl a kártyáról tud olvasni adatokat. Gondolok itt pl. az általad is írt trackre. Nem is beszélve arról, hogy ha itthon akarok én a készülékre feltölteni egy tracket, akkor az max 500 pontos lehet, és 20 (?) db ilyen mehet a készülék memóriájába, és nem a kártyára.
Meg amit írtál, hogy 9999 pont után az utolsót és az utolsó előttit egyenes vonallal köti össze. Ilyen esetben azt sem igen lehet később megnézni a készülék kijelzőjén, hogy merre mentem pontosan.

Teljesen laikus vagyok, nem vagyok termékfejlesztő, és nincs ilyen területen lényegében semmilyen tudásom, de hogy ezt a komoly garmin emberek ne vegyék észre? Vagy direkt nem csinálnak ilyet?
[előzmény: (46893) jekaeff, 2010.02.23 15:02:51]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2010.02.06 13:04:37 (46452)
a barátkozásunk nem végződött sikerrel. Gőzön nincs, hogy hogyan lehet olyan térképet összehozni, mint amit a turistautakról le lehetett tölteni 1 db exe fájlban. Ha OMP CE elnevezésűt töltök le, akkor lefagy a mapszósz... Remélem hamarosan lesz újra normális turistautas is.
[előzmény: (46450) csiba..., 2010.02.06 12:18:20]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2010.02.06 12:18:20 (46450)
No sebaj, küszködöm most ezzel a Garmin Manager-rel:) Egyszer csak összebarátkozunk. Végül is tetszik, mert sok térképet le lehet tölteni. De ahogy olvastam előbb, vagy utóbb megoldás kerül a problémára, és akkor nem csak a K fog szerepelni.
[előzmény: (46449) csiba..., 2010.02.06 12:02:55]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2010.02.06 12:02:55 (46449)
Nekem már nagyon rég óta nem piros csíkokkal voltak megjelenítve a turistautak. Egyébként erre miért volt szükség? olvasom, amit belinkeltél, de egyenlőre kicsit kínai és nem igen látom az értelmét.
[előzmény: (46446) KiVi, 2010.02.06 11:36:49]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2010.02.06 10:42:20 (46434)
Még annyit hozzátennék, hogy kicsit furcsa volt, hogy a frissen letöltött exe fájl ugyan akkora volt, mint a régebbi, amit jóval előtte töltöttem le. Eddig azt vettem észre, hogy azért pár tized MB-ot mindig nőttek. Megköszönném, ha valaki más is letöltené, és megnézné, hogy hogyan viselkedik a mapsource alatt.
[előzmény: (46431) csiba..., 2010.02.06 10:04:13]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2010.02.06 10:04:13 (46431)
Lehet, kicsit félreérthetően fogalmaztam. Szóval én úgy töltöm le, hogy 1 db exe kiterjesztésű fájl lesz a számítógépen. És ezt telepítem. Fel is telepíti magát rendesen a mapsource alá, de ha megnyitom akkor lesznek a bajok. Leszedtem most megint, de ugyan az a gond. Az országos kék az tökéletesen látszik végig. Viszont más jelzésekből csak néha egy - egy foszlány. Ez mitől?

Tegnap este töröltem a régebbi verziót a számítógépről, és azóta nem megy rendesen. Mapsource-ból 6.15.6.-os verzió van fent. De nem tudom ez mennyire lehet ok, mert mondom, a régebbi változat térkép teljesen jó volt. Mi történt azóta?
[előzmény: (46419) widi, 2010.02.06 08:09:01]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2010.02.06 01:09:01 (46418)
Üdv!

Az alábbi problémám van, és nem tudom, mi lehet az oka.

Frissítettem a tuhu térképet a számítógépen. Letöltöttem egy img-ben az egészet, a telepítő verziót. Uninstalláltam a számítógépről a korábbi verziót, majd feltettem a frisset. És megnyitáskor jött a csoda, hogy a mapsource-ben az Országos Kék-en kívül lényegében semmilyen más jelzés nem látható a térképen. Ez mitől van?

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2009.12.16 10:22:57 (44972)
Amúgy sem vagyok Nikon párti:) Nálam az optika határozza meg a vázat, így marad a canon, mivel a 400/5,6-os lencsét nem űberelte még semmi a nikonnál, ami tudásban és árban is megegyezik.

Majd írd meg, hogy végül is hogyan döntöttél. Kíváncsi vagyok.
[előzmény: (44954) Lorka, 2009.12.14 23:35:30]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2009.12.14 22:44:23 (44953)
Én odaadom a csx-emet a D200-ért. No?:)
[előzmény: (44952) Lorka, 2009.12.14 18:45:09]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2009.12.14 09:33:15 (44938)
Üdv!

Jön a jó kis sablonos duma: be kell menni egy boltba és végigfogdosni mind a kettőt, megkérni, hogy kapcsolják be...
Tudásban nem tudom miben tér el a két készülék, ezt is meg kell nézni. Én most már talán jó 2 éve csx-et használok. Teljesen meg vagyok vele elégedve, egyáltalán nem hiányzik az érintőképernyő, sőt zavarna is a gombok hiánya. Kijelzője teljesen ok, eddig semmi hiba nem volt, egy garnitúra akksival (sanyo enelloop) ha nem buzerálom sokat lazán elmegy egy napot folyamatosan. Egy kis szépséghibája van, hogy a gombokról elkezdtek kopni a feliratok. Oregonnál ilyen gondod biztos nem lesz:)
Szóval én tuti nem cserélem le a csx-em, ahhoz nagyot kéne alkotnia a Garminnak. De hát tökéletes készüléket soha nem fognak gyártani, mert akkor a következő modelleket nem lehetne eladni.

No meg még azt is gondold át, hogy milyen célra kell. Csak túra, vagy bicaj, autó... Én már használtam mind a három esetben, és tökéletes volt.
[előzmény: (44936) Lorka, 2009.12.14 09:18:09]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2009.12.13 22:12:04 (44935)
Ez világos volt nekem is. Csak a helyszín lehet pl. otthon is:) És akkor legalább tudni fogom az itteni magasságot. Bár mindig kikapcsolva viszem a túrára. Szóval így nem tudom mennyit ér majd...
[előzmény: (44932) jekaeff, 2009.12.13 20:52:16]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2009.12.13 20:38:25 (44929)
Köszi a válaszokat!

Sajnos sokszor (az esetek 99,9%-ban) nem tudom a túra indulásának pontos magasságát. De az itthoni kalibrálást mindenképp megoldom a 4. pontban leírtak szerint. Aztán reméljük a 3. pontban írt hátrányok nem fognak nagyon zavarni.
[előzmény: (44907) jekaeff, 2009.12.13 16:49:22]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2009.12.13 13:53:09 (44904)
Köszi a választ! Legközelebb meg előbb olvasok, és utána kérdezek.

Kalibrálni sajnos elfelejtettem, mondjuk már nem is tudnék, mert elveszítettem a pontos magassági adatot, amit felírtam. Egyszer kimentem egy olyan helyre, aminek tudott a magassága, ott beállítottam, majd haza kerékpároztam bekapcsolt készülékkel, és felírtam az itthoni magassági adatot. Csak ezt a papírt már elveszítettem. Mondjuk a Csóványoson kalibrálhattam volna, de ez is elmaradt.

De az időjárás is elég változó volt - persze ettől függetlenül még nem kalibráltam :) - Királyrét környékén Magas Taxig olvadt, kb. 800m fölött meg szállingózott a hó, néhol szél is fújt és fagyott.

De akkor csx mellé hanyagolom az SRTM erőltetését. Gondoltam arra is, amit írtál, hogy a magyarországi felbontása elég nagy, így megbízhatóbbak a készülékkel mért adatok.
[előzmény: (44901) jekaeff, 2009.12.12 21:42:39]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2009.12.12 20:00:46 (44899)
És ezt nekem ki fogja megcsinálni? Zaklassam a mapszószt?:D

Közben van még egy kérdésem. Ma voltam egy túrán, lepucoltam a rögzített tracket. STRM_HUN programmal elemezgetem. Raktam bele útpontokat is.
Mit jelent az SRTM erőltetése? Mert én eddig csak annyit szoktam csinálni, hogy a Gauss sugarat átállítom 100m-re, aztán hajrá.
Így az adatok szerintem nagyon jól közelítenek a valóshoz. (szintemelkedésre 2265m-t ad meg) Viszont pl a felvett útpontoknál, a Csóványos 952m magas, ami kicsit sok. Ha kipipálom az STRM erőltetése négyzetet, akkor az útpontok magasságadatai sokkal jobban közelítenek a valósághoz (pl. Csóványos 938m lesz) de a Gauss sugarat meghagyva 100m-en a szintemelkedés már csak 2068 lesz. Amit én kevésnek tartok, mert több más forrás is 2300 körüli értéket ad meg.

Ekkora eltérésnél, most mi van?:)
[előzmény: (44897) jekaeff, 2009.12.12 11:05:54]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2009.12.11 14:51:24 (44896)
Én is erre jutottam magamban, hogy legközelebb úgy rajzolom majd meg, hogy kicsit pl tovább húzom a végén a célt. Az a pár méter úgysem jelent semmit.
[előzmény: (44895) jekaeff, 2009.12.11 13:31:02]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2009.12.11 12:34:22 (44891)
No sebaj, akkor majd marad a fényképbolt. Köszi a válaszokat!

Kár, hogy nincs a Mapsourceban olyan funkció, hogy a track egy pontjához hozzá lehet rendelni egy útpontot.

jekaeff nem csinálod ezt meg?:)


csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2009.12.11 12:21:51 (44887)
De ugyan ott van.

A lényeg az, hogy én megrajzoltam itthon az útvonalat, majd átkonvertáltam nyomvonallá. A rajtnak és a célnak teljesen ugyan az a koordinátája. És ennek a nyomvonalnak a metszetét jelenítettem meg az SRTM_HUN programmal. Persze előtte már a nyomvonalba beletettem az útpontokat. Így volt ott pl a rajt, és a cél is. És a metszeten mind a két útvonalpont a rajtnál szerepel. Szóval azt nem tudom megcsinálni, hogy a cél az a metszet végénél legyen. Erre próbáltam valami megoldást keresni.

Bármennyire is kinagyítom a nyomvonalat, teljesen fedik egymást. Remélem érthetően fogalmaztam. Amúgy nem egy óriási gond, csak érdekelne, hogy ilyenre van e valami megoldás.
[előzmény: (44886) scele, 2009.12.11 12:17:59]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2009.12.11 12:04:26 (44885)
Működni működik. Csak nekem az a gondom, hogy a két trackvonal teljesen fedi egymást, és még soha nem sikerült úgy felvenni a cél útpontot, hogy az a metszeten a célnál legyen. Midig a rajthoz teszi....
[előzmény: (44884) scele, 2009.12.11 11:58:39]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2009.12.11 11:55:08 (44883)
Üdv!

Jobb témát nem találtam, de végül is ez is valamilyen cucc:) Mapsource-ról lenne szó.

Szóval adott egy olyan túrának a trackje, aminek a kezdő és végpontja ugyan az, sőt az első kb. 2km is megegyezik az utolsó 2 km-rel. Mapsource alatt a tracket el szeretném látni különböző útvonalpontokkal, hogy majd az SRTM_HUN program segítségével a metszeten ezek is látszódjanak. Hogy lehet azt megoldani, hogy a rajt és a cél is szerepeljen útpontként, úgy hogy tényleg a helyükön legyenek. Mert eddig akárhányszor próbáltam mindig a rajthoz tette a célt is.
Próbálkoztam úgy, hogy a track tulajdonságainál az utolsó trackpontot kijelölöm, de mivel teljesen fedik egymást nem látszik a térképen (ráadásul már ott a rajt útpont is). A legjobb az lenne, hogy ha a track tulajdonságainál egy pontot kijelölök és ott jobb egérgombbal feljönne egy olyan opció, hogy útpont hozzárendelése. De ilyen nincs.
Valakinek van valami ötlete?

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2009.05.20 13:29:38 (40351)
Üdv!

Én 60csx használó vagyok. Utóbbi időben egyre többet bicajozok, főleg erdőben. Jó pár száz km-t megtettünk már közösen- Rázkódott mint a fene, kapott rendesen, de még pl soha nem esett le, nem tört még el nekem a kerékpáros tartója. (olvastam olyat, hogy volt már rá példa, hogy elrepedt, majd törött és kirepült belőle a készülék) Ami végül is valamilyen szinten érthető, hiszen műanyagból van, és egy idő után azért csak elfárad az anyag ilyen rázkódások miatt. De eddig az enyém bírja, és már lassan 2 éves.

Felhasználás szempontjából kerékpározás alatt teljesen meg vagyok elégedve a készülékkel. Az előlapon elhelyezett gombokkal könnyedén lehet menet közben is váltani a kijelzőn, a kijelző nagyon jól látható, csak sötétedéskor igényli a világítást. Egyszóval én a csx-et ajánlanám neked.
[előzmény: (40348) York, 2009.05.20 11:19:19]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2009.05.19 22:05:25 (40341)
Az is, meg a töltőáram is. Csak szépen összekevertem őket.

én még erről az oldalról bukkantam rá a töltőre: http://www.dola.hu/fejlampa/Voltcraft_IPC-1_akkutolto/index.html
[előzmény: (40340) Yoss, 2009.05.19 21:58:22]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2009.05.19 21:46:55 (40339)
Tényleg igaz. Úgy látszik kezdek meghülyülni...
[előzmény: (40338) jekaeff, 2009.05.19 21:22:00]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2009.05.19 21:14:46 (40337)
Látom a Conrad nem fordít nagy odafigyelést a használati útmutatóra, csak a fejlécet írták át IPC - 1 ről IPC - 1L-re. Tudtommal az 1L esetében a töltőáram 200, 500, 700, 1000, 1500, 1800 lehet.

Bár végül is tök mindegy, mert a többi funkciójában ugyan azt tudja a két készülék.
[előzmény: (40329) Gabe, 2009.05.19 09:58:56]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2009.05.18 10:51:02 (40276)
Üdv!

Térképpel kapcsolatban szeretnék kérdezni. Egyik ismerősöm utazik nemsokára Észak Amerikába, azon belül is Kanadába.
Létezik Észak Amerikára, és azon belül is elsősorban Kanadára olyan garmin gps-re rátölthető térkép, ami ingyenesen beszerezhető pl a netről? Mert fizetősöket láttam, hogy vannak bőven, de elsősorban, ingyenes és használhatóban gondolkozunk.

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2009.05.10 19:30:22 (40073)
Köszönöm!

Nem is tudom mi lenne nélküled:)
[előzmény: (40068) jekaeff, 2009.05.10 18:54:26]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2009.05.10 17:06:02 (40063)
Üdv!

A válaszom az alábbi, remélem jól értelmeztem a problémád:

ilyennel én is szenvedtem, aztán rájöttem, hogy a garminnál ez lehetetlen. Szóval, ha a mapsource alatt számítógépen megtervezel egy útvonalat, és ezt áttöltöd a gps készülékre, akkor ott az istenért se úgy fog kinézni, mint ahogy a számítógépen volt. Hogy miért, azt ne kérdezd.

Én anno az alábbi megoldást kaptam:

megtervezed szgépen az útvonalat, majd elmented pl 1.gdb-ben. Ezután csinálsz egy teljesen üres mentést, amit szintén elmentesz pl 2.gdb-ben. Majd a WinGDB3 programmal az 1.gdb-t átkonvertálod, úgy, hogy az input file-nak az 1-et, míg az output file-nak a 2-t adod meg. Ezután a 2-t megnyitod, majd elmented másként, úgy, hogy már a kiterjesztése gpx legyen. Magyarul egy útvonalból csináltál egy tracket. Ezt már minden probléma nélkül át tudod tölteni a gps készülékre, persze arra figyelni kell, hogy max hány pontból állhat egy track.

Szóval egy számítógépen megtervezett útvonalat nem fogsz tudni tökéletesen áttölteni a készülékre.
[előzmény: (40042) Umaga, 2009.05.10 13:00:01]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2009.05.06 12:18:17 (39924)
:) Én bízom benned. Jó, hogy van egy ilyen ember, akihez sok minden miatt lehet fordulni, és szívesen meg is csinálja a dolgokat, ha van rá módja. (Remélem nem nyaltam túl látványosan:) )
[előzmény: (39917) jekaeff, 2009.05.05 22:28:07]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2009.05.05 22:03:45 (39916)
jeakeff!

Lenne egy kérdésem az egyik programoddal kapcsolatban. Méghozzá az SRTM_HUN-nal kapcsolatban. Előszeretettel használom, főleg amióta a szintprofil sok jó hasznos dologgal kibővült.

Mennyire megoldható az, hogy a waypont címkéknél választható adatmezőként szerepeljen az addigi emelkedés? Ezt így nehéz megoldani, hogy ne csak a szintemelkedés számításnál szerepeljenek az össz adatok, hanem waypontokra lebontva.

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2009.03.29 21:14:56 (38958)
Küldtem az e-mail címedre levelet. Most vettem csak észre, hogy a hozzászólásomból kimaradt a tokról a kép. bocs. levélben ez is ott van.
[előzmény: (38954) Z-M-an, 2009.03.29 20:18:26]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2009.03.29 11:11:26 (38944)
Van! Bár ez nem övcsipesz, de azért valamivel még olcsóbb is. Én ilyet használok már jó 1 hónapja 60csx-hez. Igaz nem erre a készülékre tervezték, hanem az Etrexekhez, de ezt is bele lehet tenni. Mondjuk a kijelzőt eltakarják részben a toknak a részei, de számomra ez nem nagyon zavaró, mert könnyen kiszedhető belőle, ha meg akarom nézni.
Viszont ami az övcsipesszel szemben nagy előnye: egyáltalán nem fityeg, mozog benne a készülék. Masszívan rá lehet tenni a hátizsák vállpántjára. És tuti, hogy sokkal tartósabb is.
[előzmény: (38937) Z-M-an, 2009.03.28 22:56:10]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2009.03.27 12:14:51 (38930)
Én 60csx-et nyúzok, de gondolom hasonló képen működik a menüje az Oregonnak is. Ahogy magpet is leírta, a készülék automatikusan elkezdi a mérést ha megtalálja a pozícióját. Ezen nem tudsz változtatni. Ha már a kocsiban bekapcsoltad, akkor már az autóval megtett távot, és egyéb adatokat is mérni fogja. A túrán való indításkor ezeket az adatokat le tudod nullázni, és akkor ezután már újra nulláról kezd el számolni.

Azt meg pl, hogy nem húzzon tracket/nyomvonalat/csiganyálat maga után pl mikor kocsival mész, úgy tudod megtenni, hogy a track beállításainál kikapcsolod a tracklogot. Persze arra azért figyelj oda, hogy ha egy túrán elindulsz, akkor kapcsold vissza (feltéve ha látni szeretnéd, hogy merre mentél). Meg ha jól rémlik, akkor nem rajzol magassági diagrammot, ha nincs bekapcsolva a tracklog, bár ebben most nem vagyok biztos.

Track = amit bejársz, arra "húzza". Gondolom ezért is nevezték el csiganyálnak, hiszen a csiga is húz maga után egy csíkot.
Útvonalat meg pl két, vagy több pont között tudsz tervezni. Akár a készülékkel, akár otthon a számítógépen. És pl egy ilyen előre megtervezett útvonal mentén végig tudod magad navigálni.
[előzmény: (38919) Dorcy79, 2009.03.27 10:28:18]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2009.03.26 23:57:28 (38912)
Ez az összehasonlítás alapján mi nem tetszik benne? Tény, hogy a 3 közül a legnagyobb, de ez bicajozásnál szerintem nem nagy gond. A kijelző meg hmm... én Venture cx-ről váltottam csx-re, de egyáltalán nem volt zavaró, hogy kisebb a felbontás. Ez is tejesen tökéletes.

Kerékpárra is használom (mtb). Eddig még nem hagyott cserben a tartó, pedig már adnam neki rendesen alkalmat, hogy letörjön, vagy lerepüljön. Mesélték már itt egy páran, hogy volt olyan, hogy elszállt a gps bicajozás közben, mert a tartó eltörött. Szerencsére nekem 1 év után még nincs ilyen tapasztalatom vele.
Az meg szerintem tényleg jó benne, hogy sok funkciót elérhetsz a előlapra tett gombokkal, sokkal könnyebb szerintem így kezelni.
[előzmény: (38907) York, 2009.03.26 22:15:50]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2009.03.19 18:07:41 (38763)
Tuti a sok állás miatt volt ez a két nap, de örülj neki, hogy csak két nap :)

Nekem a kistestvér va, az Ipc-1L, ami lényegében ugyan azt tudja, csak kisebb a max töltőáram és nincs hozzá semmi kiegészítő.
Aztán vettem mellé 4db Sanyo Eneloop akkumulátort. Mondták erre az akkura, hogy milyen jó, meg hogy sokáig megőrzi amit beletöltöttek. Év elején vettem, de a matrica szerint már 2008 feb-ban került csomagolásra. Majd egy évet állt a boltban. Ezután kb 10-12 órát elment vele a csx folyamatosan.
Ezután tettem rá a töltőre azzal a programmal ami tölt, kisüt, tölt, kisüt.... amíg a legjobb értéket el nem éri. ha jól emlékszem nekem majdnem 4 napot ment:)
ÉS a 2000-es Eneloop-ok lazán hozzák azt a teljesítményt, mint a kb 2800-as márkásak. (persze ezek sem 10 évesek)
[előzmény: (38760) Yoss, 2009.03.19 16:18:36]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2009.03.02 10:54:52 (38393)
Üdv!

Kaptál már egy jó pár választ, de beállok én is a sorba.

Nekem is egy csx készülék van. Nem szoktam külön a ládafeltöltésekkel bajlódni, mert ahogy írták a leírásokat tényleg nem jeleníti meg. Én a turistautas térképet frissítem viszonylag sűrűn. Azon is megtalálhatók a ládád. És ha a térkép képernyőn rámegyek egy ilyen ikonra, majd rákattintok, akkor ott a főbb adatok megjelennek. Pl, hogy milyen láda (multi, hagyományos, virtuális...), hányadik volt a bejelentésben, nehézsége, terep, környezet... Én ezekből a láda típusát használom csak, mert ha H (hagyományos) szerepel, akkor megpróbálom megtalálni. Persze ilyenkor sincs leírás, hogy esetleg merre keressem, fa tövében, bokor alatt.. de eddig mindig sikerült rátalálnom az ilyen ládákra.
[előzmény: (38386) Borsos család, 2009.03.01 19:40:31]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2009.02.26 15:15:41 (38337)
Ha jól tudom, akkor a drágább tudásban annyival több, hogy a töltőáramnál 1800mA a max, mig az olcsóbb verzióban ez csak 700mA AA méretű akksik esetén. Illetve az IPC-1-hez jár jó ppár kiegészítő + 4db akksi. Mindenki döntse el magának, hogy szüksége van ezekre, vagy sem. Programok tekintetében mind a két készülék tudja ugyan azt.
Azt meg pl, hogy mennyire van szükség az 1800mA-ra, nem tudom. Én azt hallottam, hogy egy akkumulátornak az a legjobb, ha az 1/10-vel töltjük. Tehát egy 2000-est 200-zal. Igaz, néha jó megbikázni a kicsit elcsoffadt akkukat, ilyenkor biztos jó az 1800, bár nekem a 700 is tökéletes.
[előzmény: (38321) R.Guszty, 2009.02.25 16:05:56]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2009.02.26 15:08:05 (38336)
Üdv!

Nekem is ilyen töltőm van. Eddig csak jókat tudok mondani. Én Sanyo Eneloop akkumulátorokhoz vettem. Pont azokat a dolgokat lehet rajta állítani, amik szükségesek. Pl töltőáram, és különböző töltési, kisütési módok.
Van régebbről még 4db duracell akksim. Azok közül a nyuszis töltő az egyiket nem tölti, hibát jelez. Ez a töltő meg tölti. Először kisütöttem, töltöttem, kisütöttem..... (van ilyen program a töltőn), kb ment vagy 3-4 napig. Aztán tudom használni megint azt az akksit is. Bár a régi töltő még mindig hibát jelez nála.
Talán egy hibája van a IPC-1L töltőnek, hogy ha csutkára lemeríted az akksit, akkor előfordulhat, hogy hibát fog kiírni. De ezt egyszerű orvosolni. Nem kell kidobni a régi töltőt, és ilyen esetekben azzal kell egy keveset tölteni, majd utána áttenni.
[előzmény: (38329) partizán, 2009.02.25 21:55:24]

csiba...hozzászólásai | válasz erre | 2009.02.22 17:55:57 (38214)
Köszönöm szépen a kimerítő és részletes választ!

A te beállítási javaslatoddal használva a tegnap bejárt útvonalat, "valódi nyomvonal" (100m), már pár 10 méteres volt csak az eltérés a Trackan-hez képest az első szűrő fázis után, a második szűrő fázi sután ez a különbség már kb a felére csökkent.

A Gauss szűrő meg igen is jó dolog:) Szeretem tudni, hogy mennyit is mentem fölfelé egy túrán, mert ezt egy szintmetszetből kicsit nehezebb és pontatlanabb is kiszámolni.
[előzmény: (38203) jekaeff, 2009.02.22 16:26:29]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók