turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2014.05.18 23:08:14 (67526)
Válasz az észrevételeidre:
- Az extra paraméterek kitöltésénél én azt találtam a legegyszerűbb megoldásnak, ha kiválasztom azokat a paramétereket, amiket ki szoktam tölteni és ezeket a vágólapra írom. Minden alkalommal ha az új vonalak esetén ki kell tölteni ezeket a vágólapról bemásolom és csak azokat váloztatom meg, amelyekről van adatom, vagy van értelme kitölteni. Így fordulhat elő, hogy a zsákutca paraméternél nulla szerepel vagy az útnév N/A. Így nincs szükség a felesleges paraméterek kitörlésére. Ha valamilyen hiba vagy probléma származik ebből a munkamódszerből akkor jelezzétek.
- A szerkesztés végén futtatom a Lektort, amely a rövid vonalakat felfedezi.
- A Rákóczi utcát javítottam, a Szabadság utcát és a Petőfi utcát még 2007-ben hozták létre, de azért javítottam.
- A Petőfi utca és a Rákóczi utca közötti útvonalat szintén 2007-ben hozták létre, én csak a turistajelzést tettem rá a meglevő nyomvonalra.
- Az 51107-es út azon szakaszán, ahol jártam nem láttam durva eltérést a meglevő nyomvonaltól. Másutt van, de tanulóként még nem érzem magamat feljogosítva hogy generálozzam a meglevő térképet.
- A Barátság utcában a GSM torony környékén simítottam a kanyarokon. A Horgász-köz kanyarán javítottam, a vonaltípust megváltoztattam.
-A (N47.303093 E18.943571) pontban javítottam a csatlakozást. Nehéz ügy, itt hegyes szögben válik el a gát az úttól.
-A turistajelzések sorrendjét javítottam.
-A S jelzés hiányzó 9 méteres szakaszát javítottam.
-Hiányzó szekérút berajzolva.
-A N47.28943 E18.98585 pont környékén a sárga jelzés megszakad, amúgy már a P4 jelzés kereszteződésétől másfele megy. A jelzést kihosszabbítottam a kereszteződésig, bár szerintem az egész szakaszt törölni kellene, mivel nem vezet sehova és egy régi, felhagyott jelzés.
- A POI-k kötelező paramétereire történő utalást nem találtam a leírások között, egyelőre a települést, megyét, és a "ponttípus szerinted" paramétert töltöttem ki.
- A tököli temetőig vezető gyalogutat szándékosan nem rajzoltam be, mert valahol olvastam, hogy járdákat nem ábrázolunk.
- Mint már említette, a tájegység mérete miatt nem tudtam az állományt a szokásos módon linkelni, a szerver hibaüzenettel dobta vissza a tracklapot a feltöltés során.

A javított verziót feltöltöttem a tanulórajzom track adatlapjára (most már működik a feltöltés 8MB-nál nagyobb filekre is)


[előzmény: (67514) Bryan, 2014.05.17 14:22:15]

Bryanhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.17 14:22:15 (67514)
Sikerült végigfutnom a két tracket a rajzodban.

Néhány észrevétel:
- az újonnan megrajzolt vonalaknál olyan paramétereket is megadtál/kitöltöttél, aminek nem adtál értéket (csak ezt: N/A), így azokat teljesen feleslegesen töltötted ki.
pl.: Utcanev=N/A, Utnev=N/A, JarhatosagAutoval=N/A, JarhatosagBiciklivel=N/A, JarhatosagBabakocsival=N/A, Burkolat=N/A, Szelesseg=N/A, stb...
- a Zsakutca= paramétert csak akkor kell kitöltened, ha a rajzolt vonal valamelyik vége zsák. Ha az újonnan rajzolt vonal TZ-vel (vagy bármilyen más tervezős vonallal) folytatódik, akkor a Zsakutca paraméter megadása nem szükséges (felesleges)
- ha egy vonal egy node-jából új vonalat rajzolsz, akkor a már meglévő vonalat érdemes abban a pontban darabolni, hogy lásd, nem-e lett valamelyik darabja 6m-nél rövidebb (egyébként a darabolást az upload processz automatikusan elvégzi helyetted)
- az újonnan rajzolt vonalak kövessék a tracked nyomvonalát (Rákóczi út ÉNY-i fele, gyakorlatilag annak vége már 7m-re van trackedtől, ugyanez vonatkozik a Szabadság utca ÉNY-i felére és a Petőfi utcára)
- az újonnan rajzolt vonalakba csak akkor rakj bele plusz node-okat, ha azzal változik annak nyomvonala
pl.: a Petőfi utca és a Rákóczi út között futó utca tényleg ilyen girbe-gurba lenne (ahol az S4 megy)?
- >egy másik nagyon fontos dolog: ha egy tracket töltesz fel, amiben 5-200 km-nyi track található, akkor kutya kötelességed az egész nyomvonalat végignézni, s ahol kell, track-kötegre igazítod a vonalakat, Track= paramétert módosítasz, stb..., tehát nem csak a még a térképen nem szereplő újdonságokat rögzítjük!
Erre példa: az 36325-ben végig ilyen pl. a 51107-es számú út
- berajzoltad a Horgász közt [ismeretlen] (0x0, vonal) vonaltípussal, a kanyarban eléggé szögletesen. A kanyarokat lehet szépen ívelni egy-két plusz node beszúrásával (ha indokolt, szerintem pl.: a Barátság utcában néhány helyen az lenne, a gsm torony környékénél pl. és tovább is azon a szakaszon).
- ezen a ponton sem úgy csatlakozik a földút az országúthoz, ahogy az a trackedben látszik (N47.303093 E18.943571)
- figyelj a turistaútjelzések helyes sorrendjére a felirat (lebel) mezőben! S+ S helyett így: S S+!
- Track= paraméter helyes kitöltésére is figyelj! (a trackjeid által érintett szakaszokon mindenképp!) Ahol szükségét érzed, nyugodtan emeld/csökkentsd ezt a számot.
- ezen a ponton csak véletlen maradt le az S jelölés? N47.31839 E18.97991
- e két pont közötti rész nem lett berajzolva: N47.28364 E18.96058 - N47.29435 E18.96490
- N47.28943 E18.98585: itt sincs jelölve az S
- újonnan felvitt POI-nál van(nak) kötelezően kitöltendő paraméter(ek), ahol ezt nem adtad meg, javítsd (pl.: temető, parkoló), a parkolót és akár a temetőt is ábrázolhatod polygonnal is, ha emlékszel azok kiterjedésére
- a temetőtől Tököl belterületéig a gyalogutat sem rajzoltad be (ha esetleg véletlen volt)

Ezek figyelembevételével kérlek nézd át ismét a rajzot, s ahol szükséges, módosítsd azt.
[előzmény: (67512) Bryan, 2014.05.17 11:27:29]

Bryanhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.17 11:27:29 (67512)
Bár a link a hozzászólásodban már jó, csak a track-adatlapon megtévesztő :)
Minden egyes feltöltött rajzolásod után érdemes frissíteni a track-adatlapot, csak olyan dolgot hagyj azon, ami az aktuális rajzolásodhoz tartozik!

A többi mondanivalóm egy része így aktualitását is vesztette!
Újra nekifutok az átnézésnek!
[előzmény: (67511) Bryan, 2014.05.17 11:05:18]

Bryanhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.17 11:05:18 (67511)
Van egy "kis gond" a tanulórajzod track-adatlapján:

1.: az also-tisza tájegységet zároltad, a link viszont a pilis tájegységet tartalmazza: pilis_2014-05-13_23-47-25a.mp
2.: tanulóként egyszerre csak egy tájegységet zárolj (most is csak egyet zárolsz!), viszont a tanulórajzod track-adatlapján 1 pilisi és 2 also-tiszai trackre hivatkozol, kérlek aktualizáld annak tartalmát :)
3.: a kérdéses fájl betömörítve ~2 mb, így azt minden gond nélkül fel is tudnád rakni a tanulórajzod track-adatlapjára
4.: a jövőben az aktuális munkádat a tanulórajzod track-adatlapjára tömörítve töltsd fel (ahogy az a
mintapélda 9-es pontjában le van írva)
5.: bár túl sok jelentősége nincs, de egy kicsit megkönnyítenéd a munkád ellenőrzőjének a dolgát, ha a jövőben a 10-es pontban leírtak szerint linkelnéd be és kérnéd a munkád ellenőrzését :)

pl.:
kérném a tanulórajzom ellenőrzését egy arra illetékestől :)

Így látatlanba ennyi :)
[előzmény: (67510) Bryan, 2014.05.17 10:40:32]

Bryanhozzászólásai | válasz erre | 2014.05.17 10:40:32 (67510)
Ha senki nem nézte még meg, akkor most (~ma) megnézem neked!
[előzmény: (67471) Attibati, 2014.05.15 14:47:35]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2014.05.15 14:47:35 (67471)
Második tanulórajzomat is az FTP-re töltöttem fel, mivel ha a tracklapon akartam feltölteni a "Hibás fájlnév" üzenetet kaptam. Több fájlnévvel próbálkoztam, egyiket sem fogadta el a rendszer. A tracklap: http://www.turistautak.hu/tracks.php?id=37787


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók