turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

majormezeihozzászólásai | válasz erre | 2013.09.04 06:12:24 (64298)
-1
[előzmény: (64290) Vacsape, 2013.09.03 21:32:30]

Vacsapehozzászólásai | válasz erre | 2013.09.03 21:32:30 (64290)
Akkor legyen szabály. Legyen ez az első amit végre megszülünk! És mivel jelenleg az Omp-s kimenetek a működő kimenetek, ezért lehetőleg együttműködve szüljünk :)
[előzmény: (64288) KiVi, 2013.09.03 21:29:50]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2013.09.03 21:29:50 (64288)
Pécs meg pont fordítva, utca típus és nincs polygon... ha egységes szabályok lennének akkor valamelyik nem lenne jó.
[előzmény: (64286) Vacsape, 2013.09.03 21:26:22]

Vacsapehozzászólásai | válasz erre | 2013.09.03 21:26:22 (64286)
Pl.: Miskolc belvárosának sétálóutcái burkolt gyalogútnak vannak berajzolva. Megfelelő engedéllyel természetesen járhatók szgk-val. Ez rossz így?
[előzmény: (64285) alnibell, 2013.09.03 21:01:59]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2013.09.03 21:01:59 (64285)
Ismét szerzek magamnak egy rossz pontot, de sebaj ...
Szóval, attól hogy egy adott utca sétálóutca funkciójú, az nem indok arra, hogy burkolt gyalogúttá minősítsük. A behajtás C, ill. D paraméterezésével el lehet rendezni a tervezést. Teljesen fölösleges a térképi látványt a valósággal ellentétesen kialakítani.
Továbbá, úgy látszik nem hagoztattam elég alkalommal, hogy a fogalmakat ne keverjük. A szekérút megnevezés egy burkolatszélesség kategóriát jelöl, míg a földút egy úttípust. A makadámra meg már ki sem térek. Elsősorban azért nem, mert itt nem csak mindenki azt csinál, amit akar, hanem mindenki úgy értelmez, ahogy az az úri gusztusának megfelel.
Így soha nem lesz rend!
[előzmény: (64280) Hev, 2013.09.03 19:04:23]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2013.09.03 19:04:23 (64280)
Ami az utak tipusát illeti, én továbbra is a gyalogutat (sétáló utcát) burkolt gyalogútnak rajzolom akármilyen széles is, hiszen ez az elsődleges használati mód. Vasúti sínek között is lehet kerékpározni vagy gyalogolni mégis vasútnak rajzoljuk.
Erdei aszfalt az érdekes kérdés felénk is sok van, ezek az erdészeti utak esetenként egy adott, néhány éves projekthez készülnek és átalakulhatnak földúttá sok év alatt. Viszont ha jó erős kőves volt az alja akkor azért jobb mint egy sima földút ez főleg esőben fontos.
Szerintem egy makadám útból (erdei aszfaltból) sosem lesz szekérút max. földút.
Sok terepen és főleg ott ahol a talaj löszös a fakitermelés időszakában valóban nagyon felszántják a földutakat de az is tény, hogy mindenkinek, az erdészetnek is érdeke, hogy ezeket az első lehetséges alkalommal rendbe tegyék és meg is teszik. Értelemszerűen tehát egy ilyen évszak effektus miatt ne legyen egy út leminősítve.
[előzmény: (64217) Vacsape, 2013.08.31 12:01:52]

Vacsapehozzászólásai | válasz erre | 2013.08.31 12:01:52 (64217)
Kapcsolódnék nagyon lazán a Szigetvári témához. Senki oldalára nem szeretnék állni, viszont jó lenne, ha a térképről első ránézésre kiderülne, hogy az adott szakasz "mezei" autósnak nem használható. A gyalogos/kerékpáros pedig látja, hogy nyugodtan tekerhet/sétálhat rajta, mert nincs gépjármű forgalom. Tudom, hogy van a tervezés -már amelyik kimeneten-, de ha valaki nem használja... Amivel viszont újra előjönnék -remélem nem indítok el lavinát-. Amikor bekapcsolódtam a térképszerkesztésbe Kovrobbal jártuk a Mátrát, a terepen látottaknak megfelelően "rendbe tettük". Sok makadámutat földúttá/szekérúttá minősítettünk. Azóta sokszor elgondolkodtam, hogy vissza kéne csinálni, mert sok fontos/járhatóbb út le lett minősítve, így a térképről -főleg a működő Omp kimeneteken- sehogyan sem derül ki a "lényeg". Ti mit tennétek az olyan utakkal ami néha csak a fakitermelés miatt keletkező káosz miatt nem járható szalonautóval -behajtani rá persze tilos-. Aztán majd lehet előhuzakodok a erdei aszfalt/egyéb közút témával is -ha nem hurrogtok nagyon le-. Az is a mindenki azt csinál.. szerint van kezelve.
[előzmény: (64215) Old Eye, 2013.08.30 23:28:37]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2013.08.30 23:28:37 (64215)
Például a biciklis térképen a BehajtasBiciklivel=D szakaszok más típussal jelennek meg. - Ezt jó volt olvasni!
[előzmény: (64214) Old Fairy, 2013.08.30 22:52:32]

Old Fairyhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.30 22:52:32 (64214)
Szerintem az útvonaltervezős kimenetekbe ez bekerül. Gondolom nem engedi rá az autót. Vagy ez hiú ábránd?
Talán az OMP is hasznosítja. Például a biciklis térképen a BehajtasBiciklivel=D szakaszok más típussal jelennek meg.

Ha jó, tiszta adatbázist csinálunk, akkor lehetnek jó kimeneteink...
[előzmény: (64212) Old Eye, 2013.08.30 22:44:26]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2013.08.30 22:44:26 (64212)
Fairy, ez mind igaz, de...

Típus=utca
JarhatosagGyalog=A
JarhatosagAutoval=A
JarhatosagBiciklivel=A
Szelesseg=országút
BehajtasAutoval=D
BehajtasBiciklivel=A


A vastagon szedett attribútumok mely kimeneteken jelennek meg?
[előzmény: (64210) Old Fairy, 2013.08.30 22:39:28]

Old Fairyhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.30 22:39:28 (64210)
Kicsit jobban leragadtunk a konkrét példánál, mint szerettem volna - de ha máshol is így van, akkor nem baj, ha tovább vesézzük Szigetvárt. :-)
Szerencsére a városatyák közzétették, amire szükségünk van.
Forgalomtechnikai terv:

Tehát a kérdéses szakasz minősítése „Gyalogos és kerékpáros övezet (zóna)” - ahol a KRESZ szerint
a jelzőtábla olyan terület kezdetét jelzi, amelynek útjai a gyalogosok és a kerékpárosok közlekedésére szolgálnak, egyéb jármű közlekedése az övezetben tilos. Kerékpárosoknak, az út számukra burkolati jellel elválasztott vagy eltérő színű burkolattal megjelölt részén kell közlekedni, legfeljebb 20 km/óra sebességgel. Az út egyéb részein a kerékpárosok - a gyalogosok veszélyeztetése nélkül - legfeljebb 10 km/óra sebességgel közlekedhetnek. A kerékpárosok számára kijelölt útfelületen a gyalogosok nem közlekedhetnek. Ha a jelzőtábla alatt időszakot megjelölő kiegészítő tábla van - a jelzett időszakon kívül - az ott lakók járművei és a közútkezelő engedélyével rendelkezők járművei az övezetben legfeljebb 10 km/óra sebességgel közlekedhetnek. A kiegészítő táblán jelzett időszakban az övezetben a várakozás tilos. A mozgáskorlátozott személyt szállító jármű - amennyiben ennek feltételei adottak - az övezetben közlekedhet és várakozhat.

Tehát szerintem:
Típus=utca
JarhatosagGyalog=A
JarhatosagAutoval=A
JarhatosagBiciklivel=A (esetleg B - de ez nem erre való)
Szelesseg=országút (ezt nem szoktam tölteni)
BehajtasAutoval=D (vagy C, bár nem láttam kiegészítő táblát a fotómon)
BehajtasBiciklivel=A
[előzmény: (64209) Nargoth, 2013.08.30 22:19:52]

Nargothhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.30 22:19:52 (64209)
Plusz ha ránézel egy térképre jó, ha kapásból látszik, hogy az az út "sétáló utca', nem csak akkor, amikor terveznél oda utat és az istenért nem akarja a GPS...
[előzmény: (64208) Old Eye, 2013.08.30 22:16:03]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2013.08.30 22:16:03 (64208)
Ha egy útszakasz járhatóságát akarjuk beállítani, meg kell állapítanunk, mi a funkciója, milyen célt szolgál.
Esetünkben ez sétáló utca, csak gyalogosok [és biciklisták] használják, függetlenül attól, hogy egy kamion is végigmehet rajta.
Fairy megközelítése lefedi a valóságot, amennyiben utcát ad meg, JarhatosagAutoval= csak engedéllyel attribútummal; így neki teljesen igaza van.
Azonban hevnek is teljesen igaza van abban, hogy jó széles gyalogútnak minősíti a kérdéses útszakaszt, mert az.
Használhatóság szempontjából a hev féle megoldás követendő; mert az úttervező algoritmusok java része csak az úttípust veszi figyelembe (plusz az egyirányúságot, kanyarodástiltásokat), de a Járhatóság...=, Burkolat=, Szelesseg= paramétereket nem; az utóbbiak kizárólagosan TuHu attribútumok. Ha egy sugárút gyalogút típusú, arra nem terveznek autós módban.
Nem kell aggódni. A hatóság emberei (rendőrök, mentők, tűzoltók) nem a mi térképeinket használják.
[előzmény: (64206) Hev, 2013.08.30 21:31:54]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.30 21:31:54 (64206)
... és negyedszer, ha jól értelmeztem akkor az egykori országutat hosszában felszeletelték gyalogútra és kerékpár útra. Ez utóbbi még nincs berajzolva mivel én nem ismerem a pontos helyét, hogy melyik oldalra került és, hogy minden részen van e ahol leburkolták az utat. Természetesen ha te ezt felmérted rajzold mellé.
[előzmény: (64204) Old Fairy, 2013.08.30 20:38:54]

Old Fairyhozzászólásai | válasz erre | 2013.08.30 20:38:54 (64204)
Kollégák!
(Azt hiszem, hogy a konkrét ügyben leginkább hev az érintett, de általános érvényű a mondanivalóm.)
Ha egy utcát (pl. Szigetvár belvárosában) letérköveznek, attól az nem válik burkolt gyalogúttá. Fizikailag behajthatnak az autók, semmilyen torlasz, akadály nincs. (Természetesen engedély az kell a szabályos behajtáshoz...)
A burkolt gyalogút típus legfeljebb egy-másfél méter széles, a gépjárművektől fizikailag (pl. magas szegéllyel, füves területtel, útakadályokkal) elzárt, elkülönülő "pálya".
Ha tévednék, most szóljatok! :-)
(Vicces, hogy majdnem pont akkor jártam arra, amikor befrissült a változtatás. :-) )


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók