turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

bpeti68hozzászólásai | válasz erre | 2012.02.15 12:13:57 (52406)
Szerintem a "piros" M+ nem egy létező jelzés. Az éppen a jelzés hiányát hivatott jelezni az adatbázisban:
http://mariaut.hu/tart-farticle-134-283-1/M0123a_Mariabesnyo__Fenyoharaszt_Hevizgyorkon_at
" nem jelzett "
Ahogy látom lehet még narancs, kék és zöld is.
Talán szólni kéne, hogy azt itt nem így szokás?
[előzmény: (52399) olahtamas, 2012.02.15 07:35:19]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2012.02.15 07:35:19 (52399)
1. Sajnos egy út engedélyeztetése évekig eltarthat, így irreális a 2 hét amit írsz.
A terepi bejárásokhoz, engedélykérésekhez, és a felfestéshez is nagy segítség a tervezett jelzések rendszere, hiszen ha valaki tervez egy utat, így tudja megmutatni másoknak, akik bejárják, véleményezik, valamint engedélyezik, és végül felfestik.

2. Ha a terepen VM+ van, akkor azt úgy is kell jelölni, és esetleg a szakasz rajzolójának, valamint a Mária utasoknak írni egy levelet, hogy ugyan mondják már meg, hogy mi van azzal az úttal.

3. Nagyon szomorú, hogy ennyi térképrajzolással a hátad mögött nem tudod megkülönböztetni a tervezett jelzést a valóstól!
Ha ennyire nem látod az út státusát, akkor javaslom az OMP 0 Layer használatát, ami aztán szépen befeketítí a felméretlen utakat.
A Track=1 utakkal is vigyázni kell, mert van, hogy a trackelő nem jelzi, hogy offroad szakaszra ért, és egy kevésbé rutinos rajzoló meg bedől neki, és berajzolja.
[előzmény: (52398) oli_b, 2012.02.15 00:08:32]

oli_bhozzászólásai | válasz erre | 2012.02.15 00:08:32 (52398)
Sziasztok! Ehhez lenne pár észrevételem:

1) Azért elég durva, hogy 1930km tervezett jelzés van "potyára" felvíve az adatbázisba, holott ennyi kilométer még lehet hogy évekig nem is lesz felfestve (ha egyáltalán -- gondolva arra, hogy nem is egyszerű felfestésről hanem betonoszlop-állításról van szó, ami azért még lassabb). Tudom, hogy megegyeztünk, hogy lesz "tervezett" turistajelzés, de szerintem ezt mindenki abban a jól felfogott szellemben értette, hogy egy lelkes turistaegyesület (tagja) felvisz pár kilométer tervezett jelzést, amit aztán a következő pár hétben be is rajzolnak. De nem hiszem, hogy bárki arra gondolt, hogy van egy új mozgalom, aztán megszületik néhány ötlet, hogy merre is kéne jelölt utakat vinni, aztán HUSS! - rögtön párezer kilométer nemlétező turistajellel televágjuk a térképeket - függetlenül attól hogy standard-e a jel, vagy nem, meg hogy valaha tényleg ki is lesz-e jelölve az útvonal a terepen, meg hogy arra fog-e menni az út végül. Ez már lassanként ütközik a tuhu alapfilozófiájával - hogy tudniillik azt rajzoljuk, ami a terepen van - és nem azt, ami 3 év múlva talán ott lesz talán nem. Ez az én véleményem az 1930km-ről.

2) Az említett szakasz környékén pont most jártam és rajzolgattam, és én is láttam hogy a térképen PM+ -jellel van jelölve az ottani Mária-út, viszont a terepen rohadtul LILA a jel - saját szememmel láttam a leállított betonoszlopokat! Azaz: VM+ ! Mivel a teljes PM+ -szal jelölt szakaszt nem jártam végig, így hagytam PM+ -on, de nem lehet, hogy akkor az egész PM+ szakaszt át kéne állítani VM+ -ra? A benyilazott rész környékén (pluszminusz pár km) tutira VM+ van, tanusíthatom. Viszont Old Eye linkjén található Mária-út térképeken pedig pirossal van jelölve, de lehet hogy csak azért, mert a gugli maps-on valamilyen színnel meg kellett különböztetni a sok utat egymástól.

3) Mária-utaktól elvonatkoztatva, de még mindig a "tervezett" meg "berajzolandó" meg "felmérendő" tárgykörnél maradva: Hiába van egy POLYLINE "felmérendő" vagy "nem út" vagy ilyen hasonló típussal rajzolva, amennyiben van Label-je is (akár sima turistajel, akár tervezett), akkor a terepen a kütyü is, de még rajzoláskor a mapedit is k...ra vastag, élő, érvényes, sztráda minőségű útnak fogja jelölni az adott útszakaszt, mert rajta van a "szenteltvíz", azaz a label. Ha annyi dollárt kapnék, ahányszor emiatt a jelenség miatt kellett bozótoson átverekedni magunkat, miközben a kütyü szerint épp egy jól kiépített turistauton haladtunk, már gazdag lennék.
Úgyhogy van egy olyan tiszteletteljes javaslatom, hogy a "felmérendő" úttípust hagyjuk meg arra amire való: a kereszteződéseknél a be nem járt, de biztosan ott levő kereszteződéságat 30-40 m hosszan rajzoljuk be vele, oszt csók. Még csak véletlenül se legyen ezzel az úttípussal tájegységeken átívelő, többtíz kilométer hosszú út (jellemzően 100-300 m-enkénti node-okkal) berajzolva, PLÁNE nem egy turistajelzés rátéve, hogy "felmérendő hupizöld kökörcsin tanösvény tervezett nyomvonala". Mert akkor minden kedves túrázó GPS-én ott fog virítani egy bazi vastag, érvényes útszakasz.
Én itt nem győzöm a túrák alatt a haverok előtt fényezni a tuhu-t, hogy milyen frankós adatbázis, sok ember önkéntes munkája, naprakész, blabla, stb. Aztán 30 perc múlva bokáig az ingoványban, nyakunkra tekeredett szederindával valaki meg találja kérdezni hogy "igen, és ezt a piros sáv turistautat melyik böszme haverod rajzolta ide? tán csak nem járt itt?" - Aztán hazamegyek, megnézem a mapedittel, hát persze hogy felmérendő úttípus, és egy track sem fut alatta... csak rajta volt a szenteltvíz... frankó...
Szal aki túra-/zarándok-/tanösvény-/kocsmakör-/bármilyen egyéb kijelölt útvonalat szándékozik létrehozni: Fájn! Szépecsém, kimész, felméred, letrekkeled, felfested, aztán ha megvagy vele, jöhetsz, feltöltheted a trekket és berajzolhatod az alapján. Mert ami helyenként most megy, annak sajnos sok értelme nincs. Gondoljunk csak bele miről is beszélünk: Még nincs felfestve a jelzés arra az útra, ami valójában ott sincs! Mi a fészkes fenét keres akkor a térképen? VASTAGGAL ?!?!?!
Má' bocs a kifakadásért, meg ha valakinek a lelkébe gázoltam ezzel.
Egyébként ez a 3) pont esetleg egy ötlet lenne Old Eye auditor progija számára. Ismeretlen vagy felmérendő vagy nem-út úttípus, de van Label-je. Legalább a label-t vágjuk le róla, hogy csak apró piros pöttyözött vonal legyen, hogy a terepen látni lehessen hogy az valójában nincs ott, csak talán.

Ellenvéleményekre nyitott vagyok....
A 2)-es ponttal kapcsolatban pedig egy válaszra, hogy mi legyen.
Üdv!
[előzmény: (52393) Old Eye, 2012.02.13 07:20:32]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2012.02.13 07:20:32 (52393)
Ha van itt valaki, aki a turistautak.hu-n naprakészítí az itt található Mária út zarándokutakat, akkor rendben van.
Jelen pillanatban adatbázisunkban 1930 km tervezett (81%), 435 km kész (19%) Mária út jelzésû turistaút található.
[előzmény: (52392) Hev, 2012.02.13 01:26:47]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2012.02.13 01:26:47 (52392)
Ez a piros része:

http://turistautak.hu/maps.php?id=magyarorszag&image=raster&lat=47.033542&lon=17.064177&zoom=64&arrow=0
[előzmény: (52391) Hev, 2012.02.13 01:25:08]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2012.02.13 01:25:08 (52391)
5476 sporttárs szerint pedig van.
http://turistautak.hu/maps.php?id=magyarorszag&image=raster&lat=47.253993&lon=16.935545&zoom=64&arrow=0
[előzmény: (52388) Old Eye, 2012.02.12 17:42:30]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2012.02.12 17:42:30 (52388)
Pm+ - nincs ilyen turistajelzés! Lásd a leírást!

M+ Mária út jel ( a Mariazell-Csíksomlyó alaputak viola színűek, haszn. még kék ill. sárga). Az M+ jelzés alapértelmezett színe V, ezért VM+ helyett elég M+ -t írnunk.
[előzmény: (52386) Hev, 2012.02.12 15:33:38]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2012.02.12 15:33:38 (52386)
Ma a raszteres térképen kerestem Ötvös települést és nem találta meg.
A közelében volt egy jelzés szakadás a Pm+_ -on azt javítottam a webes felületen.
Gondoltam, hogy ez is a "település rendezés" következménye lehet, és sejtettem, hogy Ötvös valaminek a része lehet, de nem tudtam, hogy minek.
Ezt külön meg kellett keresnem és így megtudtam, hogy Dabronc településhez Ötvös puszta egyéb belterületként tartozik. Azért az nem lenne rossz ha az ilyen korábban önálló településekre valahogy minden esetben lehetne keresni.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók