turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

hadidokihozzászólásai | válasz erre | 2012.02.07 22:33:27 (52294)
Valóban így van, a közelmúltban meg is jártam vele egy ösvényre "telepített" akadálynál. Megszakítottam az ösvényt, de csak 1-2méternyire. Nem is fordult másnap az OMP! Szerencsére Juju hamar javította.
(érdemes mindenhol megtartani a 6m-es szabályt, még a kihagyásoknál is)
[előzmény: (52291) Juju, 2012.02.07 21:56:53]

Jujuhozzászólásai | válasz erre | 2012.02.07 21:56:53 (52291)
Ha jól emlékszem, Navitelnél még az is probléma, ha két egymás mellett futó vonal két pontja kerül túl közel egymáshoz. ez pontosan így van, akkor nem fordul le a navitel kimenet az OMP-n.
[előzmény: (52274) Old Eye, 2012.02.07 13:29:34]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2012.02.07 13:29:34 (52274)
Tudtommal ez nem MapEdit sem adatbázis probléma hanem egyes kimenetek korlátja. (Ha jól emlékszem, Navitelnél még az is probléma, ha két egymás mellett futó vonal két pontja kerül túl közel egymáshoz.)
Mivel elég gyakori rajzolási hiba, az upload processz mikor meghatározza az új/módosított vonalak hosszát, ezt külön nézi és hibaüzenetet ad, ha rövidebb 5.6 méternél.
Nem tartozik szorosan ide, de jó tudni, az upload útszakaszhossz számítási eljárása optimalizálva van, mert eléggé idôigényes mûvelet. Technikailag nem is tudom, hogy oldották meg, de csak akkor fut le, ha az útszakasz koo sorozata megváltozik. Ennek az a következménye, hogy a rajzoló hogy gyorsabban dolgozzon, copy/paste funkcióval könnyen felülvághatja a vonal Hossz= paraméterét, az upload ezt már nem veszi észre. Szakaszok paramétereinek vizsgálatánál többször találkoztam azzal a jelenséggel, hogy az éppeni Hossz= érték nincs köszönô viszonyban a valósággal. Úgy javítom, hogy a kérdéses szakasz valamely pontját 'megrázom'.
[előzmény: (52270) Bryan, 2012.02.07 13:06:15]

Bryanhozzászólásai | válasz erre | 2012.02.07 13:06:15 (52270)
Ezt már régóta szerettem volna megkérdezni kezdő rajzolóként (tisztázandó néhány számomra nem egyértelmű dolgot): hogy is van ez igazából? Milyen vonal nem lehet rövidebb mint ~ 6 méter? Két node közötti vonal? Vagy akár egy hosszabb vonal szakaszai sem (találkoztam több olyan polyline-al, aminek rész szakaszai rövidebbek ennél a hossznál)?

Ha esetleg hülyeséget kérdeztem, bocsánat!
[előzmény: (52269) Trackman, 2012.02.07 12:37:18]

Trackmanhozzászólásai | válasz erre | 2012.02.07 12:37:18 (52269)
Mennyi is a legrövidebb - adatbázisba kerülhető - vonal hossza?
Ha betű szerint értelmezem a kérdésed, akkor nincs ilyen korlát.

A régi cgpsmappernek volt 5.6m.

Az újnak 2.6m, azt hiszem.
A trackek pontossága nem olyan, hogy ennyi "játékot" meg ne engedjen.

Az mkgmap-ról nem tudom, hogy van-e egyáltalán bármilyen korlátja.
[előzmény: (52261) cseremoha, 2012.02.07 11:40:07]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2012.02.07 11:40:07 (52261)
Akár egyet is érthetnék veled, de mindez nem ütközik-e más "szabályokba"?

Számoljunk:
- van egy két sávos út - 2x3,5 m,
- minkét oldalon 1 m zöld sáv,
- és van maga a kerékpárút 1,5m.

Tehát az úttengelytől (csomópont helye) a kerékpárút tengelye (másik csomópont helye) 5,25 m-re van. Mennyi is a legrövidebb - adatbázisba kerülhető - vonal hossza?

Igen el lehet tologatni a csomópontokat, de akkor a valós topológiát (a megjelenítést) áldozod fel az adatbázis topológiájáért.
[előzmény: (52257) Trackman, 2012.02.07 10:59:21]

Trackmanhozzászólásai | válasz erre | 2012.02.07 10:59:21 (52257)
Az autós nem hajthat a kerékpárutra, és a kerékpáros a közútra.
De fizikailag képes rá. A topológiának a fizikai megjelenést kellene tükröznie. A kresz szabályoknak a paraméterekből kellene következnie.
[előzmény: (52256) cseremoha, 2012.02.07 10:53:54]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2012.02.07 10:53:54 (52256)
"Például ha találunk csomópont nélküli kerékpárút X országút keresztezôdést, ...
- a terepen szintbeni keresztezôdés van - a csomópont hiánya hiba"

Ez nem biztos, hogy ilyen egyértelmű.

Egy egyszerű példával szeretném ezt szemléltetni:
- van egy kereszteződés, ahol mind a négy kivezető úton tilos a kerékpározás,
- van viszont kerékpárút mind a négy kivezető út bal oldalán,
- a kerékpárutak között (jelzőlámpás kerékpáros)átjárók biztosítják a kapcsolatot.

Akkor most csak azért rakjak csomópontott a kerékpárutak és a közutak keresztezéséhez, hogy a négy rövid keresztező szakaszokból nyolc még rövidebb szakasz legyen? Mert a szabályok (KRESZ) szerint ezen keresztezéseknél senki sem változtathatja meg útirányát. Az autós nem hajthat a kerékpárutra, és a kerékpáros a közútra.
[előzmény: (52249) Old Eye, 2012.02.06 19:54:54]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2012.02.06 19:54:54 (52249)
Kollégák!
Közülünk többen foglalkoznak a tervezôs utak csomópontmentes keresztezôdéseivel (*). Páran kérték, hogy a MapAudit írja ki, ilyen esetekben elérhetô közelségben van-e híd, alagút vagy vasúti átjáró. Ezek ismerete megkönnyíti az ellenôrzést, a javítást. Feltettem az új MapAuditot. Akinek nincs, illetve rég használta, innen letöltheti, különben csak a programot itt találja meg.

(*) Ismert rajzolási hiba, hogy útkeresztezôdéseknél néha nem hozunk létre közös csomópontot.
Ilyen eseteket kutat fel a MapAudit -> Polylines -> Search nodeless intersections funkciója.
Egyértelmûen nem hiba, ha nincs csomópont pl országút és autópálya keresztezôdésében, de minden egyéb esetben paraszti ész és/vagy helyismeret szükséges annak eldöntésére, hogy a csomópont hiánya jogos vagy rajzolói slendriánság eredménye. Ezt támogatja az új részfunkció.
Például ha találunk csomópont nélküli kerékpárút X országút (vagy vasút) keresztezôdést, két eset van -
- a terepen a kerékpárút alagúton vagy felüljárón megy - a csomópont hiánya nem hiba
- a terepen szintbeni keresztezôdés van - a csomópont hiánya hiba
Ennek eldöntését támogatja az az információ, hogy van-e közelben alagút, híd vagy vasúti átjáró POI (szürke pötty).
Ha egyik POI sincs - marad a helyismeret.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók