turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

Fenyohozzászólásai | válasz erre | 2009.07.17 14:04:57 (31321)
"Fenyo kolléga által készített térkép előnye, hogy ha megtervezem az utat, (sikerül ahogy sikerül), akkor messziről látszik, hogy a közelben vezet-e kijelölt kerékpárút vagy sem. Ekkor a tervezés eredményét vagy elfogadhatom, vagy felülbírálhatom az aktuális igényeimnek megfelelően."
Pontosan erre gondoltam én is, pontosan ezért akartam ezt a piros kiemelést!
[előzmény: (31313) SagiK, 2009.07.17 09:11:20]

SagiKhozzászólásai | válasz erre | 2009.07.17 09:11:20 (31313)
Mivel számomra is egyértelmű, hogy a csikszel (hess, nekem ez a fő terület) nem tudok úgy kerékpáros útvonalat tervezni, hogy az "jó legyen"* a Garmin nemtörődömsége miatt, így trükkökhöz kell folyamodni.
* - ez is folyamatosan változik, az éppen aktuális igényeim szerint

Tuhu vagy NG szokott lenni a városi/országúti bringázás alkalmával a bekapcsolt térkép, vagy ezek váltogatva. Ha családdal, vagy ráérősen tekergek, akkor szeretem ha a kerékpárutak felé visz a tervezés, de nem mindenáron.
Fenyo kolléga által készített térkép előnye, hogy ha megtervezem az utat, (sikerül ahogy sikerül), akkor messziről látszik, hogy a közelben vezet-e kijelölt kerékpárút vagy sem. Ekkor a tervezés eredményét vagy elfogadhatom, vagy felülbírálhatom az aktuális igényeimnek megfelelően.

De jó is lenne, ha a tervezésnél lehetne ilyet is kiválasztani:
- aszfaltbetyár/RaBic (csak aszfalt, "mindenút bringaút", autóút és autópálya kivételével mindenhol)
- országúti haladós (kicsit több tiltás, a "mercijel"-nél nem tervez az útra, inkább a párhuzamos kerékpárút)
- kirándulgatós, nézelődős (kisforgalmú, megfelelő minőségű utak, néhol aszfalt nélkül)
- gyerekekkel (főútvonalak, 1-2 számjegyű utak kerülése, kerékpárút preferálva, földút engedélyezve)
- MTB (erdőben kijelölt/engedélyezett kerékpárutak elsődleges használata)
- quadbarom (minden ösvény, természetvédelmi terület engedélyezve)
+1 és még azt is be lehetne állítani (súlyozni), hogy inkább kis kerülő szintben, vagy rövidebb táv nagyobb emelkedőkkel

Nem csinálja meg ezt valaki? :)
[előzmény: (31312) Peter68, 2009.07.17 08:13:59]

Peter68hozzászólásai | válasz erre | 2009.07.17 08:13:59 (31312)
Ezt nem igazán értem.

Bármilyen térképet raksz alája, azon egy kivételtől eltekintve nem lesznek rajta azok az utak, amik ezen vannak.

Akkor mire is lesz jó az alátét térkép tervezője?

Az én fogalmaimban egy olyan kerékpár térkép él, amiben a csak autóval járható utak vannak "elhideolva", jelentéktelen színnel rajzolva, és a kerékpárral járhatóak vannak jól kiemelve.
Rajta van minden ami a kerékpáros tájékozódáshoz kell, így nem kell alája semmi.
A route paramétereket úgy kell megadni, hogy egy előre definiált üzemmódban a Mapsource és a GPS is olyan utat tervezzen, ami kerékpárhoz megfelelő. (hess, csak a Garminról beszélek.)
Esetleg még külön bontva a flaszter betyárnak valót és a terepest is.

Viszont mivel a Garmin alapból nem nagyon foglalkozik a biciklivel, mint közlekedési eszközzel, ezekhez a célokhoz nincs gyári kínálat, mindent úgy kell össze hekkelni, amiből mindig az jön ki, hogy valami nem működik.

Kb. itt járunk most. Az idény végére csak összeáll valami, mait utána jövő tavaszig nem tud használni senki.
[előzmény: (31310) SagiK, 2009.07.17 07:52:16]

SagiKhozzászólásai | válasz erre | 2009.07.17 07:52:16 (31310)
Köszi, nekem tetszik. Látom nem tervezős lett a térkép, így tervezéshez mindenképp alá kell rakni valami másik térképet.
Szerintem a jó gondolatokat össze kéne szedni, és átadni Andrásnak. Hátha a kerékpárutas verziót átalakítaná.
[előzmény: (31271) Fenyo, 2009.07.16 20:51:55]

Fenyohozzászólásai | válasz erre | 2009.07.16 20:51:55 (31271)
Akkor tehát akit érdekel a piros-bringautas kiemelésem, az innen töltheti le: LINK

Ez tehát a gyalogutak-ból lett csinálva(juli 11. töltöttem le a gyalogutakat amiből van), tehát önmagában nemigazán használható, más térképekre rátéve jó.

Felrakni MapSource-be úgy kell, hogy kinyomod egy könyvtárba a RAR tartalmát, aztán a .REG file-ban az elérési útvonalakat szépen átírod aszerint ahova tetted, majd "futtatod" a .REG-t.

Végülis 3-as vastagságúra csináltam 1 helyett a bringautakat, mert az 1 az túl vékony.
Amúgy itt van két screenshot, NaviGuide-ra "rátéve":
(GMXT-ben source-nek a NaviGuide van kijelölve, meg ez, így egymásra pakolja őket)
KEP1

KEP2

Asszem a Touch HD-men azért szebbek a szinei.
[előzmény: (31181) SagiK, 2009.07.14 18:08:59]

SagiKhozzászólásai | válasz erre | 2009.07.14 18:08:59 (31181)
Nem volna kedved valami publikus helyre felrakni a telepítőkészletet? (és ha ritkán frissítenéd is, az még jobb lenne)

Esetleg Andrásnak meg lehetne említeni, hogy a jelenlegi kerékpáros kimenetet ilyenné alakítsa át, ha a többi térképészguru is jónak látja.
[előzmény: (31126) Fenyo, 2009.07.13 03:06:17]

Fenyohozzászólásai | válasz erre | 2009.07.13 03:06:17 (31126)
Istenem! Megvan!

Mégiscsak befolyásolja nagyon is a TDB meg a neve.img!!!
EMIATT VOLT SZ*R!!

Újracsináltam az egészet úgy, hogy mapedit-be csak a szám.IMG-ket nyitottam meg, a fő IMG-t meg a TDB-t nem, és máris szó nélkül megy a leforgatás is, és a MapSetToolKit is amit csinált, szó nélkül megeszi a MapSource, VÉGRE MEGY szépen!


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók