turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

nistvanhozzászólásai | válasz erre | 2009.01.01 14:51:53 (26054)
Igen, van benne redundancia, de okkal.
A Burkoltság-ot szigoruan kötelező lenne kitölteni és egyszerűen ki is töltehető, sokszor elég és egyértelmű. De ha valaki kedvet érez hozzá, vagy kevésnek érzi, akkor lehetősége lenne a második a Burkolat paraméter megadásával pontosítani. Ezt nem lenne szigorúan kötelező kitölteni, de a precíz emberek számára kielégülést jelentene. Összességében így egy közös megoldást találhatnánk az egyszerű megoldást keresők és azok között, akiknek igényük van a kölönboző burkolatok megkülönböztetésére.
[előzmény: (26052) padler, 2009.01.01 14:27:03]

padlerhozzászólásai | válasz erre | 2009.01.01 14:27:03 (26052)
Szerintem felesleges, utóbbi alapján előbbi kategória egyértelmű (ha lenne ott is N/A).
[előzmény: (26050) nistvan, 2009.01.01 11:29:20]

nistvanhozzászólásai | válasz erre | 2009.01.01 11:29:20 (26050)
BÚÉK
Mit szóltok ehhez?
Burkoltság: Burkolt/Burkolatlan
Burkolat: N/A/Aszfalt/Beton/Makadám/Macskakő/Nagy kő/Kis kő/Kavics, stb
[előzmény: (26049) cseremoha, 2009.01.01 03:16:07]

cseremohahozzászólásai | válasz erre | 2009.01.01 03:16:07 (26049)
Burkolt út / Javított talajút / Talajút

A makadámút a burkolt utakhoz tartozik. :-)
[előzmény: (26048) KiVi, 2009.01.01 02:40:11]

KiVihozzászólásai | válasz erre | 2009.01.01 02:40:11 (26048)
Kérdés, hogy mennyire lenne célszerű szétválasztani önálló burkolat típusokra?
Ennyire: burkolt / makadám(szerű) / föld
[előzmény: (26047) alnibell, 2009.01.01 02:11:49]

alnibellhozzászólásai | válasz erre | 2009.01.01 02:11:49 (26047)
A kérdés -még mindig- jogos.
A kavicsolt út a tömöríthetetlensége miatt kerékpárral általában nehezen járható. Ilyen utat lehet találni pl. a töltéskoronákon. Ezzel szemben a kőzúzalékos utak, különösen ha behengerlik, bicajjal jól járhatóak, mert ezek tömörödnek és nem lesznek eső esetén sem sárosak. Az erdőgazdasági utak egy jó része ilyen. A köves útburkolat jelölést padler javaslata, eljárása szerint én is a természetes köveket tartalmazó turistautakra, ösvényekre, földutakra alkalmazom.
A szilárd burkolattípusok még hiányosak. Jelenleg van aszfalt, rossz aszfalt és beton, de ezeken kívül van még a makadám, a kis- és nagykockakő valamint a műkő burkolat.
A tapasztalat szerint -ismerve az ún. összekötőutak eredeti szerkezetét- az ún. rossz aszfalt többnyire valamilyen korábbi karbantartatlan makadám burkolat. Ezek eőben ill. szárazon a járhatóság szempontjából nem egyenrangúak. Kérdés, hogy mennyire lenne célszerű szétválasztani önálló burkolat típusokra?
[előzmény: (26021) 2008.12.31 17:12:34]

hozzászólásai | válasz erre | 2008.12.31 17:12:34 (26021)
Egy hülyének tűnő kérdés, de izgat a válasz:

az apró kőzúzalékkal éppenhogy megerősített földút az köves vagy kavicsos út?

A kavicsost én szívem szerint a biciklik számára süppedő tiszta kavicsos útra használnám, s minden más olyan földút, ami meg van erősítve az vagy köves vagy föld, attól függően, hogy pl. mennyire járható autóval.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók