Ez attól is függ, hogy a "másik helyen" mennyire eltérőek a tengerszintre vetített légnyomásadatok.
Ha a kocsiban is végig be volt kapcsolva a GPS vevő és az automatikus kalibráció is engedélyezve volt, akkor menet közben a GPS magasságadatokkal folyamatosan megpróbálja kordában tartani a magasságadatokat a GPS vevőd. Ha viszont ki volt kapcsolva és ott kapcsolod be, akkor nagyobb az esély a nagyobb mértékű hibára, mivel olyankor az automatikus kalibráció csak attól az időpillanattól indul és tovább tart míg közelítőleg pontos adatot kapsz (szép lassan "hozzásimul" a magassággörbe a valóságos magassághoz).
Nagy távolságra utazva egész jó megoldás lehet a következő, ha utazás közben nem akarod lemeríteni az akkukat:
- Automatikus kalibráció bekapcsolva, utazás közben a GPS vevő kikapcsolva
- Helyszínen a GPS vevőt bekapcsolod, megvárod, míg jó sok holdat lát a vevő, majd rögzítesz egy útonalpontot, 1-2 perces átlagolással. Az átlagolás során a GPS adatokból számolt magasságadatokat átlagolja a kütyü (nomeg persze a szélességi és hosszúsági koordinátákat), nem veszi figyelembe a barometrikus magasságadatot. 1-2 perc alatt egész tűrhető magasságadatot szolgáltat.
- Az így kapott magasságadatot beállítod, mint aktuális magasságadatot. Természetesen az automatikus magasságkalibráció továbbra is maradjon bekapcsolva, így a továbbiakban a vevőnek már ezt a valósághoz közelebbi magasságadatot kell finomítgatnia, nem egy sokkal nagyobb magassághibát (ami tovább tartana).[ előzmény: (54185) tanker007, 2011.01.08 10:50:04] |