turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, jekaeff hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvasd el ezt: gyakori kérdések és válaszok (FAQ)

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 3613 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ... | következő


jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2024.04.03 11:02:18 (79321)
... persze csak akkor jó a "Type G" firmware, hogy a kérdéses 60CSx még a SiRFstar III chipsettel volt ellátva és nem a Mediatek chipsettel, amivel a kései 60CSX-eket szállították.

Egyébként tudtommal a Mediatek-kel szerelt 60CSx-eknél volt a 4.20-as az eszköz szoftververziója (tehát nem a GPS firmware verzió), a SiRF-esekhez a legújabb a 4.00 volt. A Mediatek-esnél nem tudom mi lenne a helyes GPS firmware verzió.
[előzmény: (79320) jekaeff, 2024.04.03 10:43:55]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2024.04.03 10:43:55 (79320)
Esetleg megpróbálhatnád letölteni a GPS firmware-t az archive.org-ról:

https://archive.org/download/garmin_perry_archive

A chipset_firmware.7z fájlban lévő GPSChipsetTypeG_300.exe telepítése megoldhatja a problémát, ha észleli egyáltalán az eszközt a telepítő.
[előzmény: (79312) smafu, 2024.03.29 21:24:32]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2018.07.03 20:55:31 (77038)
:(

De ugye nem kapcsoltad USB háttértár üzemmódba a GPS-t ezúttal, amikor az USB driver telepítés után próbálkoztál csatlakozni? Mert a kettő kizárja egymást: vagy USB háttértár módban van és le tudod menteni a kütyü által mentett napi GPX fájlokat amik a microSD kártyáján vannak, vagy pedig normál "Garmin" módban amikor viszont nyomvonalat/útvonalat tudsz feltölteni a belső memóriába vagy térképet a microSD kártyára. A számítógép jelezte valamilyen módon (hanghatással, vagy "illesztőprogram telepítése" felirattal, amikor csatlakoztattad hozzá a kütyüt?
[előzmény: (77037) Mákos, 2018.07.03 17:39:29]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2018.07.02 23:37:21 (77035)
... és ha már szó volt arról, hogy nagy munka volt megrajzolni a tracket: a 76Csx maximum 500 pontból álló nyomvonalat tud fogadni a PC-től (nem emlékszem, hogy ennél hosszabb track esetén eldobja a fenébe az egészet, vagy csonkolja 500 pontnál, vagy figyelmeztet és fel sem tölti, vagy megritkítja a pontokat - ez utóbbi intelligenciát nem nézem ki belőle).

Ebből viszont 20-at is tud fogadni, úgyhogy ha nem van egy 500 pontnál hosszabb de 10000 pontnál rövidebb nyomvonalad és nem akarod leegyszerűsíteni pontok ritkításával, akkor 500 pontonkénti darabolással megoldható a dolog (ha csak szemre követed végig a nyomvonalat akkor ez abszolút nem probléma, de ha a megrajzolt nyomvonalon végig akarod navigáltatni a kütyüt, akkor elég macerás 500 pontonként új nyomvonalat választani és azon folytatni a navigációt).
[előzmény: (77034) jekaeff, 2018.07.02 23:25:47]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2018.07.02 23:25:47 (77034)
A 76CSx még a régi iskola híve, akárcsak az én jó öreg 60Csx-em: kártyára felmásolással soha az életben nem fogja látni a track-et. Akkoriban a memóriakártyát két dologra használták a Garmin kütyük: elsődlegesen térkép tárolásra, majd a későbbi szoftverfrissítéseknek hála tetszőlegesen hosszú nyomvonalak rögzítésére (ha a belső 10.000 pontos trackmemória betelt, az ééééhhnn.gpx formátumú fájlokba szorgosan írogatta a napi track-eket a kütyü, ha ez engedélyezve volt neki). A saját nyomvonalakat/útvonalakat amit PC-n rajzolsz meg, minden esetben a belső memóriába kell feltolni ezeknél a régi kütyüknél, amit viszont nem érsz el Pendrive módban.

Na szóval szerintem kell neki először is egy Garmin USB driver telepítés (ha még nem lett volna meg), hogy ne csak háttétár módban lássad (ami csak arra jó, hogy a fentebb említett napi GPX fájlokat letöltsd róla): USB Drivers software version 2.3.1.2

Ezek után már csak meg kell rajzolni a track-et Mapsource-ban vagy BaseCampban, és a megfelelő menüpontban (Mapsource: Átvitel > Küldés a készülékre... ; Basecamp: Eszköz > Küldés a készülékre... ) ráküldeni a kütyüre a track-et.

[előzmény: (77033) Mákos, 2018.07.02 21:52:54]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2018.05.07 20:26:05 (76900)
A Garmin mindig is nagyon khmmm... "kreatív" volt a fordítások terén. :o)

A Forerunner 935 (gúnynevén: Fenix 5 Plastic) szerint például a "Superior" magyarul így néz ki:


Ugyanez a weben és au okostelefonos alkalmazásban már a sokkal értelmesebb "Szuper" fordítást kapta, de nem tudom, ez valaha is át lesz-e vezetve a kütyü firmware-ébe...
[előzmény: (76897) vrobert82, 2018.05.06 10:19:09]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2017.05.22 09:33:35 (76203)
Attól függ, hogy mit értesz "nem megy" alatt. :o)

- Ha már a GPSbabel is meghasal egy fájlon, akkor kézzel kell kibogarászni mi a hiba.

- Ha viszont a GPSbabel azt mondja, hogy sikerült a konverzió, akkor igen valószínű, hogy meg tudod nyitni Mapsource-ban, mivel a GPSbabel elég szép szabványos "alap" GPX fájlformátumot állít elő amiben nincsenek olyan egzotikumok, mint pl az előbbi példában a http://gpstracker.android.sogeti.n1/GPX/1/0 -ből vett kiterjesztések (edzésadatok a GPX fájlon belül). Szerintem ha a GPSbabel valamilyen típusú adatot nem ért, akkor azt átlépi és egyszerűen nem teszi be az eredményfájlba.
[előzmény: (76202) Old Eye, 2017.05.22 09:19:24]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2017.05.22 09:12:52 (76201)
Szívesen.

Működnie kell, mert én kipróbáltam és nálam ezektől a változtatásoktól jó lett.
[előzmény: (76200) LionDaddy, 2017.05.22 09:10:43]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2017.05.22 08:47:46 (76199)
Szia,

A következő lépések után meg tudod nyitni Mapsource-ban is:

1.) A 2. sort cseréld le erre:
<gpx xmlns="http://www.topografix.com/GPX/1/1" creator="MapSource 6.13.7" version="1.1" xmlns:xsi="http://www.w3.org/2001/XMLSchema-instance" xsi:schemaLocation="http://www.garmin.com/xmlschemas/GpxExtensions/v3 http://www.garmin.com/xmlschemas/GpxExtensions/v3/GpxExtensionsv3.xsd http://www.topografix.com/GPX/1/1 http://www.topografix.com/GPX/1/1/gpx.xsd">

2.) Töröld a 3. sort:
  <metadate>2017-05-20T07:14:30Z</metadate>

3.) Töröld a fájl végéről ezt a 8 sort:
  <exerciseinfo>
    <exercisetype>11007</exercisetype>
    <distance>28050.0</distance>
    <elevationgain>291.81436</elevationgain>
    <avggradient>0.01830938388434855</avggradient>
    <duration>5600482</duration>
    <avgspeed>5.0135837</avgspeed>
  </exerciseinfo>
[előzmény: (76196) LionDaddy, 2017.05.21 11:33:06]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2016.12.28 18:11:52 (75867)
A nyomvonalpontok rögzítési módjára háromféle lehetőség van a kütyüben:

- Distance (távolság): beállíthatod, hány méterenként rögzítsen nyomvonalpontokat (a legutolsó rögzített ponttól mérve legalább "x" métert kell haladnod, hogy rögzítsen egy újabb nyomvonalpontot). Ez azért előnyös, mert egy helyben állva nem rögzít feleslegesen pontokat, nem pazarolja azokat. Túl nagyra állítva azonban nem lesz elég részletes a track.
- Time (idő): itt azt állíthatod be, hány másodpercenként rögzítsen nyomvonalpontokat. Pihenőnél megállva hatalmas gombócok keletkeznek a felesleges pontokból, ezért ezt nagyon kevesen használják. Igazán csak akkor működik gazdaságosan, ha folyamatosan mozgásban vagy.
- Auto : automatikusan dönt, hogy rögzítsen-e nyomvnalpontot. Álló helyben kevésbé hajlamos nagy gombócokat készíteni, viszont általában elég ritkán is rögzíti a pontokat, finom kanyarokat nem követ le precízen.

Sokan (köztük én is) itt távolság alapú rögzítést használnak, 3-4 méterenkénti rögzítési gyakorisággal. Ez azt jelenti, hogy 10.000 trackpont esetén 30-40km-t rögzíthetsz vele kellően sűrű nyomvonalpont gyakorisággal, ami viszonylag szép nyomvonalat eredményez (főleg, ha gyorsan haladsz, pl bringázol). Elvileg nem lehet 10m-nél kisebb távolságot beállítani gyakoriságként az eszközben, ha metrikus mértékegységre van állítva. Ezért át kell állítani yard alapúra, beállítani pl 3.28yard-ot (3 méter) majd visszaállítani metrikusra. Ekkor metrikusban látszólag 0.00km-enként rögzít, de valójában az 0.003km, csak nem látszik az utolsó tizedesjegy. Lehet, hogy ez a trükk az eTrex H esetén is működik.

Autóban használva ezekkel a beállításokkal nem csak 30-40km-t rögzíthetsz, hanem sokkal többet. Ennek oka, hogy a GPS vevő csak másodpercenként egyszer vizsgálja, mennyi távolság telt el a legutóbbi rögzített pont óta. Így ha folyamatosan 50km/h-val mész, akkor 1sec alatt 13,888m-t teszel meg (vagyis gyakorlatilag másodpercenként rögzítesz pontot, de annál a beállításnál ez azért jobb mert lámpáknál megállva nem keletkezik "gombóc" a nyomvonalon), vagyis ez lesz az átlagos távolság két szomszédos pont között, a "hatótáv pedig 138.888km-re nő. 130km/h esetén pedig 361km-t lehet így rögzíteni.
[előzmény: (75866) Katus, 2016.12.28 16:21:52]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2016.12.26 14:42:52 (75839)
Természetesen autóban is rögzíti a nyomvonalat, amin végighaladtál.

Az aktuális nyomvonal max. 10.000 pontból állhat, ha ennél több keletkezik a rögzítés során, akkor elkezdi felülírni a régi adatokat az újakkal. Hacsak el nem mented azelőtt a nyomvonalat (a "Save" menüpont használatával a "Tracks" menüben), hogy elérnéd a 99%-os memóriahasználatot.

Az aktuális nyomvonalon felül 10 ilyen mentett nyomvonalat tud tárolni az eTrex-H. Nem találtam róla adatot, de valószínűleg az ilyen mentéskor le is egyszerűsíti a nyomvonalat, hogy ne 10.000 hanem 500-1000 pontból álljon (a hasonló korú GPS-ek így viselkedtek, pl a GPSMAP 60CSx-em is), tehát kidobálja belőle a szerinte feleslegesnek tartott pontokat, így sajnos elveszhetnek kisebb/nagyobb kanyarok a nyomvonalban.
[előzmény: (75838) Katus, 2016.12.26 11:07:13]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2016.12.26 09:53:35 (75837)
Angolul itt olvashatsz róla: http://static.garmin.com/pumac/eTrexH_OwnersManual.pdf
17. oldal (a PDF fájlban a 21.), "To start TracBack Navigation:" bekezdés.
[előzmény: (75836) Katus, 2016.12.26 09:19:58]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2016.12.11 21:14:41 (75804)
Úgy jött ide, hogy a Fénix 3-nál említetted, hogy a HR verzió 30eFt-tal drágább. Külföldön véve meg szinte a fullextrást kapod annyiért, mint itthon az alapmodellt. :(
[előzmény: (75803) vrobert82, 2016.12.11 21:06:32]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2016.12.11 20:59:55 (75802)
Az áraknál érdemes figyelembe venni, hogy ha nálunk szerencsésebb fekvésű országból rendel (UK, DE), akkor a Vivoactive HR 20.000, a Fénix 3 HR Sapphire pedig 50.000Ft-tal olcsóbb, kiszállítással együtt.
[előzmény: (75801) vrobert82, 2016.12.11 20:17:22]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2016.11.09 14:43:07 (75718)
Ezek inkább térkép szerkesztési hibáknak tűnnek, én is belefutottam már párszor ilyesmire.

Szerintem jelezned kéne pl. a "Térképszerkesztés" topikban, lehetőség szerint megadva a problémás koordinátákat, ahol tévútra megy az útvonaltervezés. Esetleg érdemes ellenőrizni más útvonal tervezési beállításokkal is a Mapsource-ban, pl.: autós/kerékpáros/gyalogos illetve legrövidebb/leggyorsabb útvonal.
[előzmény: (75713) vaszacomp, 2016.11.09 00:07:14]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2016.09.01 10:12:56 (75514)
No de nem mindegy, hogy 8-10 pont jelenik meg ott ahol megállsz, vagy 1500 darab. Nagyon rossz rálátás (pl. épületen belül vagy sűrű erdőben) esetén megközelítheti a "csillagosodás" a másodpercenkénti rögzítés mértékét, de valószínűleg még ilyenkor is kevesebb felesleges pont keletkezik.
[előzmény: (75510) LionDaddy, 2016.08.31 17:44:07]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2016.08.29 10:51:55 (75457)
Engem a bike24.com-on ért a mélyütés 1-2 éve, amikor az eddigi kellemes 19%-os német MwSt helyett hirtelen a magyar 27%-os ÁFA fogadott a megrendelés leadásakor célország beállítása után.
[előzmény: (75456) Yoss, 2016.08.29 10:35:59]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2016.08.29 09:50:18 (75454)
... kiegészítés: kivéve, ha olyan webshopból vásárolsz, ami "túl nagy" forgalmat bonyolít Magyarország felé (van valami pár százezer Eurós limit), mert ekkor köteles az itteni ÁFÁ-val számlázni. Ilyenkor Magyarországot beállítva célországnak hirtelen sokkal barátságtalanabbak lesznek az árak. De sokszor még így is jobban megéri (sajnos, mert az ember szívesebben vásárolna itthoni boltból)
[előzmény: (75453) jekaeff, 2016.08.29 09:38:55]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2016.08.29 09:38:55 (75453)
Már hogy ne lenne kevesebb az ÁFA?

A világ "élvonalában" vagyunk ÁFA terén, így az EU-n belül szerencsésebb országból rendelve (az ottani ÁFÁ-val megterhelve) 25-30.000Ft-tal olcsóbban hozzájutsz az Oregon 700-hoz, kiszállítással együtt (~440€).
[előzmény: (75450) gusty, 2016.08.28 22:49:07]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2016.06.21 17:46:04 (75167)
A CSIXGPX esetén kipróbáltad a "Proprocessing for Zumo series" kapcsolót is? Hátha azzal talál valamit (az Oregon már nem használ soremeléseket a GPX fájlban, így ez féltétlenül szükséges a program helyes működéséhez). Bár nem ilyen gigantikus fájlokra terveztem, így könnyen lehet, hogy kifagy a program pár perc kísérletezés után...

Notepad++ -szal is érdemes lehet esetleg megnyitni, hátha az elboldogul ilyen méretű fájllal is. Vagy ha ésszerű méretűre (<50MB) be tudod tömöríteni (.ZIP, .RAR vagy .7Z formátumba) és feltöltöd valahová, akkor szívesen megnézem, ki lehet-e bányászni belőle értelmes adatot.
[előzmény: (75166) Kakukkos és..., 2016.06.21 17:25:06]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2016.06.03 13:27:02 (75087)
Szívesen.
[előzmény: (75086) ha5lv, 2016.06.03 12:39:46]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2016.06.03 10:12:08 (75084)
El tudom szerintem küldeni sima levélként (majd jól bebugyolálom nejlonba, hogy ne bökje ki a borítékot), ha emailben küldesz egy postázási címet.
[előzmény: (75083) ha5lv, 2016.06.03 09:30:50]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2016.06.02 16:27:12 (75080)
Ilyesmi kellene?

[előzmény: (75077) ha5lv, 2016.06.02 10:55:35]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2016.06.02 12:30:31 (75079)
Megnézem, hátha még megvan otthon az az alkatrész a fiók mélyén.
A csipeszt amibe bepattintható, már úgy is elajándékoztam korábban.
[előzmény: (75077) ha5lv, 2016.06.02 10:55:35]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2016.05.30 08:49:43 (75057)
Abból adódhat, hogy az Oregon menet közben teljesen más algoritmussal számol, mint ahogyan a BaseCamp.

Mindkét esetben (akár az Oregon akár a BaseCamp számítási algoritmusánál) a legnagyobb kihívás az, hogy kiszűrjék a "zajt" vagyis az apró légnyomásváltozásokból következő magasságváltozások okozta hamis emelkedési adatokat (szél, vibráció okozta légnyomásváltozások a barometrikus szenzorban). A BaseCamp algoritmusa akár pontosabb is lehet, hiszen egy adott pontot vizsgálva nem csak a "múltat" ismeri (az előző pár másodperc magasságadatait), hanem a "jövőt" is (az adott pont utáni pontok magasságadatokat), így biztosabban megállapíthatja pl. egy egy másodperces kiugró eredményről, hogy az fals adat.

Kíváncsi lennék, hogy pl az általam írt SRTM_HUN (letölthető a nevemre kattintva a honlapomról) mekkora szintemelkedést számol az adott nyomvonalból. Sajnos a programot már nagyon régen írtam, és az újabb GPS-ek nyers GPX fájljait nem szereti (nincsenek soremelés karakterek a GPX fájlban), de viszonylag könnyen átalakítható az általa kedvelt GPX formátumra is a problémás fájl, pl. gpsbabel-lel GPX-ről GPX-re "konvertálva", vagy akárcsak Mapsource-ban megnyitva majd GPX-ként ismét elmentve.
[előzmény: (75055) Paul, 2016.05.29 18:51:38]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2016.05.26 14:50:07 (75041)
Nálam pont a másik irányba téved a maxpulzus becslés 220-életkorral.

Képlet szerint 178bpm lenne a max pulzusom, de a valóság inkább valahol 198-200bpm körül lehet (idei adatom nincs, de tavaly januárban bringázás közben sikerült 197bpm-et tartani 2 percig, 2-3db 198bpm-es tüskével - és a vége felé ájulás-közeli állapottal :o) ).
[előzmény: (75037) Bryan, 2016.05.26 13:25:53]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2016.05.23 20:03:00 (75007)
GPX XML
[előzmény: (75006) ini, 2016.05.23 19:41:44]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2016.05.12 19:45:32 (74926)
Úgy látom, a gpsBabel csak olvasni fut FIT fájlból, írni nem tudja.
Viszont a TCX Converter megérhet egy próbát.
[előzmény: (74924) csszi, 2016.05.12 13:02:10]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2016.03.26 17:45:15 (74742)
Nem a kommunikáció miatt, hanem mivel USB-ről is táplálható nem csak elemekről, ez kizárhatja vagy megerősítheti az elemek környékén lévő kontakthibát. A harmadik táplálási (és tesztelési) lehetőség a Garmin kerek tápcsatlakozója a hátlapon (ami ráadásul sokkal kulturáltabb módon csatlakozik az alaplaphoz, rendes csatlakozóval nem réz lapocskákkal), de ahhoz elég kevés háztartásban akad kábel.
[előzmény: (74741) vrobert82, 2016.03.26 17:26:41]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2016.03.26 16:05:34 (74739)
Az USB-kábeles teszttel legalább megállapíthatja, hogy vajon tényleg elemfészek-érintkezőhiba okozza a hibát vagy sem. Ha ekkor is kikapcsolgat, akkor macerásabb lehet a javítás, így meg pofonegyszerű, 4-5 perces.
[előzmény: (74737) vrobert82, 2016.03.26 16:00:27]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2016.03.26 16:01:28 (74738)
Ezen a videón egy 16 éves konstrukciót használnak éppen (legalábbis az indexen tegnap jelent meg a felvétel), úgy látszik, alaposan túlteljesíti az 5-6 évet. A bal alsó sarokban az egy GPSMAP 295-nek kinéző tárgy:

http://index.hu/mindekozben/poszt/2016/03/25/kurvara_nem_konnyu_viharban_hajo_leszallni_egy_helikopterrel/
[előzmény: (74733) vrobert82, 2016.03.26 09:29:11]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2016.03.26 15:57:55 (74736)
Viszont ha nem volt szetszedegetve, akkor ezekkel a kontaktokkal 95%, hogy semmi baj nincs

Ez így elég merész következtetés. Az enyém sem volt szétszedve egészen addig, amíg random el nem kezdett kikapcsolgatni a kütyü. És nem is kellett anno olyan mélyre ásni a neten, hogy másnál is találkozzak ilyen hibával.

Valószínűleg a bringás használat is közrejátszhatott, sokat használtam egy időben bringán a kütyüt. MTB-n ugyan, de vékony slick gumikkal és főleg aszfalton. Valószínű, hogy a rezgés-rázkódás nem tett jót ezeknek a kontaktoknak, kisebb döccenők után kapcsolt ki a GPS, ha épp olyan kedve volt illetve az elemfeszültség kijelzés is megbízhatatlanná vált. Először próbáltam az elemfészket kibélelni úgy, hogy az akkuk ne tudjanak megmoccanni, de ezután is fellépett a probléma. Ekkor még alig egyéves volt a kütyü. Ezután az alaplappal érintkező pöckök feszesebbre hajtása egy időre megoldott a problémát, de egy idő után ismét jelentkeztek a kikapcsolódások. Végül vékony kábelekkel lett az alaplapra forrasztva, azóta eltelt vagy 5 év és egyetlen egyszer sem jelentkezett a hiba.
[előzmény: (74732) vrobert82, 2016.03.26 09:10:39]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2016.03.25 15:13:23 (74731)
A becsíkozódva kifagyás nekem az áramellátás hirtelen megszűnésekor jelentkezett régen, amikor kontakthiba volt az alaplap és az elemérintkező kapcsolatánál. Beforrasztás után megszűnt.

Egy próbát megérne, hogy ez a jelenség akkor is fellép-e, ha a tápellátást elem helyett a mini-USB bemenetéről kapja a 60CSx. Ehhez vagy egy PC USB portjához vagy egy USB-s töltőhöz kellene csatlakoztatni a CSx-et és figyelni, hogy előjön-e ez a hiba.

Igaz ugyan, hogy az USB-s tápellátás is ilyen "nekifeszül az érintkező az alaplapnak" megoldással van megoldva rendes csatlakozó helyett, de egy másik ponton.

Az alábbi ábrán pirossal jelölve az elemfészek csatlakozója és az alaplapi érintkezési pontjai, kékkel pedig a mini-USB csatlakozó esetén ugyanez (egy neten talált képen jelöltem, sajnos nem valami nagy felbontású).

[előzmény: (74730) Sly, 2016.03.25 14:28:31]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2016.03.23 08:40:01 (74712)
Lehet Casio órával is navigálni, de macerás.

Csak légvonalban tudsz vele navigálni és a leírása szerint teljesen feltöltve csak 70 percig működik folyamatos GPS módban, vagy 3.5 óráig ha csak 1 percenként rögzít pozíciót. A számítógéppel csak soros kábellel tud kommunikálni, amihez manapság már USB-s adapter kell, szóval az sem túl felhasználóbarát.
[előzmény: (74707) sazoo, 2016.03.22 21:55:20]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2016.02.05 11:49:57 (74615)
Meg az a kitétel, hogy nem biztos (biztos nem?), hogy az nroute szóba áll akármilyen BT GPS vevővel.
Én csak USB-vel összekötve egy 60CSx-el próbáltam, azzal persze működött.
[előzmény: (74610) Zahy, 2016.02.04 15:44:28]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2016.02.04 14:36:43 (74607)
Meg is van, nroute-nak hívták: http://www.gpsinformation.org/penrod/nroute/nroute.html
[előzmény: (74606) jekaeff, 2016.02.04 14:35:31]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2016.02.04 14:35:31 (74606)
Hmmmm, navigálni is tudsz vele valós idejű adatokkal? Meglepne.
Erre régen volt réges-régen valami külön szoftvere a Garminnak PC-re, ami a Mapsourceban is látható térképeket használta. A nevére már nem emlékszem.
[előzmény: (74605) Atmosz&Zozmosz, 2016.02.04 14:22:57]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2016.02.01 07:57:08 (74592)
"1-2 méteren belülre lehet kerülni" - mármint a geoid és az ellipszoid közti korrekcióban lehet ilyen pontosságot elérni, ettől persze még a GPS vevő egyéb mérési hibái nem tűnnek el.
[előzmény: (74591) jekaeff, 2016.02.01 07:55:14]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2016.02.01 07:55:14 (74591)
Szerintem a 2. a jó megoldás, próbáld ki. Persze valószínűleg nem ilyen részletes a belső korrekciós adatbázis "felbontása", de egy pár száz bájtos "adatbázissal" már 1-2 méteren belülre lehet kerülni pontosságban.

Az NMEA adatok a GPS chipsettől érkeznek, nem online adatbázis, hanem egy szöveges formátum a GPS chippel való kommunikációra: http://www.gpsinformation.org/dale/nmea.htm

A már rossz magasságadattal begyűjtött magasságadatokat lehet korrigálni GPSbabel-lel, vagy az általam írt UndulatR nevű programocskával is, ami letölthető az adatlapomon lévő linken (GPX formátummal elboldogul, feltéve, hogy nem egy sorban egymás mögé hányva van az összes mérési adat (az új Garminok mániája), hanem rendes soremelés karakterek szerepelnek a GPX fájlban).
[előzmény: (74590) Marton Zoli, 2016.02.01 06:51:34]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2016.02.01 00:03:33 (74589)
Plusz még az is lehet, hogy a mobil GPS-e nem a geoid fölötti magasságot rögzíti, hanem a WGS84-ben használt ellipszoid fölötti magasságot (nem használ korrekciós adatbázist ennek kiküszöbölésére). Így Magyarországon rendre +43 méter körül téved, ill. ezen az ábrán pontosabban is látszik, hogy mennyit:

[előzmény: (74587) Travis, 2016.01.31 19:59:13]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2015.12.06 09:28:13 (74385)
Egyáltalán KELL a Dakotához bármilyen driver? Ezek az új "államnevű" Garminok nem mind USB háttértárként kellene, hogy látszódjanak (és nem is tudnak másként látszani)?
[előzmény: (74383) elBandi65, 2015.12.05 22:18:39]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2015.11.24 21:49:02 (74340)
Szívesen.

Nem csoda ha nem találtál rá, több éve volt róla szó, amikor még jobban használatban volt ez a széria. Ez sajnos típushiba, ezért is van rá ilyen sok találat (lustaságból én is inkább Google-lal kerestem rá a javításokra).
[előzmény: (74337) palkova, 2015.11.24 19:12:34]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2015.11.24 17:52:02 (74335)
Volt már ilyesmiről szó, régebben.

Néhány cikk a javításról, képekkel:
http://members.upc.hu/puskas.barnabasattila/garmin/garmin_gumi_ragasztas.html
http://kutyu.hu/cikk/83073/

Csak szöveggel:
http://sylverrat.hu/faq/index.php?page=garmin , 2007. 09. 15. 11:56:44-es hozzászolás
[előzmény: (74333) palkova, 2015.11.24 16:42:30]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2015.11.23 07:56:28 (74316)
Egyikkel sem töltődik. :o)

Már ha jól tudom (nekem 60CSx-em van, azon csak NiMH van és alkáli; régebben volt lítium is de az újabb firmware-ekben emlékeim szerint már nincs). Ezeknek csupán a hátralévő kapacitás megbecslésekor van szerepük. Pl. egy alkáli elem 1.2V feszültség táján már a végét járja, egy NiMH-nál az még bőven 50-80%-os hátralévő kapacitás. Vannak akik szerint a kütyü ezt a kikapcsolás szempontjából is figyelembe veszi, tehát az alkálit hagyja a végtelenségig lemerülni és NiMH-nál már korábban kikapcsol, hogy ne vigye mélykisülésbe. Saját méréseim ennek teljesen ellentmondanak a 60CSx-en: 0,01V-ra pontosan ugyanakkor kapcsolt ki a kütyü akár NiMH akár alkáli volt beállítva (miközben az akkufedél alatt a valóságban NiMH lapult).
[előzmény: (74315) csszi, 2015.11.23 07:06:41]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2015.11.18 08:38:10 (74297)
Jav.: másold a kütyü Garmin\GPX mappájába a GPX fájlt (a fórum elnyelte a backslash karaktert valamiért)
[előzmény: (74296) jekaeff, 2015.11.18 08:35:42]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2015.11.18 08:35:42 (74296)
Az is megfelelő formátum, néhány mező információtartalma más csupán, ha jól tudom (ezért "új" a neve, nem pedig azért mert újabb generációs Garminokba szánták). Szóval szerintem a GPX fájlt másold a kütyü GarminGPX mappájába, a térképet tartalmazó nagy IMG fájlt pedig a Garmin mappába, ahogy Old Eye írta.
[előzmény: (74293) 2in1 dream team :), 2015.11.18 07:52:08]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2015.11.18 07:47:46 (74292)
...vagy Garmin\GPX mappába, fene tudja hogy van ezeknél az új modelleknél. :o)
[előzmény: (74291) jekaeff, 2015.11.18 07:42:24]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2015.11.18 07:42:24 (74291)
.gpx Groundspeak formátumban töltsd le a gépedre a ládákat, majd ezt a fájlt másold be a kütyü "Garmin" mappájába.

[előzmény: (74290) 2in1 dream team :), 2015.11.18 07:23:15]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2015.11.13 13:03:14 (74271)
Nagyjából ennyi a lényeg a B2710-zel kapcsolatos problémák felszámolásával kapcsolatosan:


1.) Ahhoz, hogy fussanak a JAVA progik a háttérben (kis méret):

use *#7092463*# to enter the internal settings and change
-> 4.Module Settings
-> 6.Java
-> 3.VM Settings
-> 3.MVM settings
-> 3.MVM user End Key Option
from "Pause Only" to: "Hide only"


De még így is csak akkor fut a háttérben trackrögzítés, ha a kikapcsológomb rövid megnyomásával látszólag bezárod a programot, ami ilyenkor fut tovább a háttérben és a programikonra rákattintva előbukkan a háttérből. Ha háttérbe rakás helyett simán csak megvárod, hogy lezárjon a billentyűzár, akkor a program futása ugyanúgy felfüggesztődik az újbóli felélesztésig, mint korábban (nem rögzít semmit). De ugyanez a helyzet bejövő hívásnál is.


2.) certificate-tel kapcsolatos üzenetek felszámolása, pl. a TrekBuddy esetén:

set the pc-connetion to "samsung kies" and use TkFileExplorer to remove the entries:

Phone( P: )/AppEx/User/Java/Games/TrekBuddy/MANIFEST.MF
Phone( P: )/AppEx/User/Java/Games/TrekBuddy/appdb/settings.bin



3.) Jópofa skin a TrekBuddy-hoz:
http://www.trekbuddy.net/forum/viewtopic.php?t=2923&postdays=0&postorder=asc&start=0


4.) A TrekBuddy-ba nem lehet számokat begépelni, még a "#" hosszú megnyomásával sem:
Át kell állítani angol nyelvűre a telót.
[előzmény: (74270) EMT, 2015.11.13 12:34:07]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2015.11.13 07:56:18 (74269)
Ha kell, előásom a levelezésemből mit kellett rajta állítani a problémák ellen.
Az előző hozzászólásban nem akartam nagyon kirészletezni, reméltem, hogy sikerül elriasztani a telefon ilyen célú használatától. :o)
[előzmény: (74268) EMT, 2015.11.12 15:57:33]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | ... | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók