turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

mmackokahozzászólásai | válasz erre | 2010.02.07 16:40:24 (46490)
Ezt az átváltósdit próbáltam mielőtt segítséget kértem. Nem csak ott van probléma. Domaszékről Röszkére szerettem volna tervezni földúton, és viszonylag sok kereszteződésnél előfordult. A TUHU is megszívatott ezzel. Egy csomó helyen volt ez a probléma. Utánna jött az, hogy váltogatva megrajzoltam, feltöltöttem, és kiakadt a csix.
Így lesz egy útrövidítésből valakinek GPS gyártó cége. Előszőr nem megy a tervezés. Most majd megtanulhatom a track feltöltést, és a térképrajzolást, utánna csinálok hozzá kütyüt. :)
[előzmény: (46487) jekaeff, 2010.02.07 16:30:38]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.02.07 16:30:38 (46487)
Ühümmmmm, látom már a problémát.

- Elsőként le kell szögezzem, hogy egy elmentett útvonalhoz nem tudok "hozzárajzolni", nem tudom azt "megtoldani", mert mindenképp új útvonalként kezeli azt a Mapsource. Viszont megpróbáltam én is végigkattogtatni ugyanezt az útvonalat.
- Második dolog, amit észrevettem, hogy ez egy TopioGuide-ban megrajzolt útvonal. Onnan gondolom, hogy nem illeszkedik milliméter pontosan a Turistautak.hu útjaira, illetve olyan helyen is átmegy az útvonal, ahol a tuhu-n nincs út. A TopoGuide-ra viszont pontosan illeszkedik.

Nomármost, az ok szerintem a következő.Nem ismerem a konkrét terepet, de úgy tűnik ezesetben a Topoguide egyszerűen SZ*R!!! Vagy azt hiszi, hogy szintbeli eltérés van a kereszteződésben, vagy valamilyen egyirányú útnak gondolja azokat. Bár ez utóbbi nem valószínű, mert gyalogosan az egyirányúsági szabályokat nem veszi figyelembe a Mapsource. Viszont még az első eset sem mentség arra, hogy miért Dél-Koreán keresztül tervezi meg az útvonalat, ha be akarok kanyarodni. No jó, ez kis túlzás, de a 33km-es kerülő irreális, főleg gyalog. Kísérletezzetek nyugodtan, erről a csomópontról van szó: N46 15.376 E19 58.105 . Csak egyenesen enged át rajta, mind a négy irányból próbáltam gyalogos beállításokkal és tényleg nem szeretne bekanyarodni.


Szép megoldás nincs erre a hibára (a TG kijavításán kívül).

Amiket tehetsz, szerintem:
- TopoGuide-ban rajzolsz, és ilyen esetekben egy pillanatra átváltasz légvonalbeli tervezésre, kattintasz a kívánt helyeken, majd visszatérsz útvonaltervezős tervezésre (csak nehogy kattints az újratervezésen, mert akkor megint bent lesz Dél-Korea az útvonalban)
- Turistautak.hu-n rajzolsz. Sokkal ritkábbak az efféle hibák. Ahol olyan földútra van szükséged, ami nincs a Tuhu-ban, ideiglenesen átváltasz Topoguide-ra és ott folytatod a rajzolást, majd vissza Tuhu-ra
- TopoGuide-ban rajzolsz, és ilyen esetekben ha a Tuhu- térképen is megvan ez a kereszteződés átváltasz arra és azon oldod meg a kanyarodást (elég, ha a kanyar után 15 méterre kattintasz), majd rögtön utána visszatérsz TopoGuide-ba.
[előzmény: (46484) mmackoka, 2010.02.07 16:05:31]

mmackokahozzászólásai | válasz erre | 2010.02.07 16:05:31 (46484)
Mindent úgy próbáltam, ahogyan Te is írtad. Kézzel poróbáltam az útvonalba belenyúlni, mert nem akar oda rajzolni automatikusan. Kűldtem egy mailt. Megnéznéd?

Egyébként azt még érteném, hogy ott ahol még nincs berajzolva út, de a valóságban van, nem tervez. De azt nem értem, hogy ha valamit rajzolok MS-ban utakon, akkor azt miért csak így lehet megoldani. Miért nem lehet azt az utat rendesen lenavigálni? Erre nincs valami módszer?
[előzmény: (46483) jekaeff, 2010.02.07 15:53:16]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.02.07 15:53:16 (46483)
Öööööö, ezt a rákanyorodós dolgot nem igazán értem. Az ugye tudod, hogy útvonal rajzolás közben nyugodtan lehet nagyítani kicsinyíteni, majd FOLYTATNI a útvonalat (csak "Esc" gombra kezd új útvonalba a Mapsource).

Kézzel próbáltál nyomvonalat rajzolni ahelyett, hogy:
- megrajzolod Mapsource-ban útvonalként
- elmented GDB fájlként
- WinGDB-vel átkonvertálod nyomvonallá (route to track) és elmented MÁS NÉVEN
- megnyitod Mapsource-ban ezt az új fájlt, amiben már nyomvonal van és nem útvonal
- rátöltöd a csixre a Mapsource-ból ezt a nyomvonalat

A másik dolgot sem értem, a "közvetlen útvonalak kiválasztása"-t. Arra nekem csak nagyon ritkán volt szükségem, ha egy útvonal olyan helyen ment, ahol még nem volt berajzolva út a Tuhu térképen.

Egyébként ha útvonalként töltesz fel valamit a csixre, az útvonal max 50 "kattintásból" állhat. Ellenben ha nyomvonalként töltöd át, nincs ilyen korlát ekkor viszont max 500 pontból állhat egy-egy nyomvonal. Ha ennél hosszabb lett a konvertált nyomvonal, akkor azt fel kell szabdalni 500 pontnál rövidebb szakaszokra és mindet feltölteni a csixre (egyszerre max 20db, egyenként 500 pontból álló nyomvonal tölthető fel). A felszabdalás történhet kézzel ("szemre"), vagy a TrkSplit nevű programommal (az adatlapomon van rá link, ez esetben előbb el kell menteni a nyomvonalat GPX fájlként és azt kell feldolgozni a programmal).
[előzmény: (46481) mmackoka, 2010.02.07 15:02:09]

mmackokahozzászólásai | válasz erre | 2010.02.07 15:02:09 (46481)
NAgyjából sikerűlt a dolog, de van egy csomó olyan hely ahol földutak keresztezik egymást, és nem tudok "rákanyarodni" a rajzolásnál. Kipróbáltam úgy is, hogy "közvetlen útvonalak kiválasztása", de a ha így töltöm a csixre, akkor kiakad tervezéskor. Lehet ezzel valamit kezdeni?
[előzmény: (46472) jekaeff, 2010.02.07 12:26:47]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.02.07 12:26:47 (46472)
A csixre töltve szinte garantált, hogy NEM ugyanazt az útvonalat tervezi meg a kütyü, mint amit a Mapsource-ban végigkattogtattál.

A csix majd SAJÁT beállításai szerint újratervezi az útvonalat, csak azt veszi figyelembe, hogy ha mondjuk 30 pontból kattintgattad össze az útvonalat, akkor azon a 30 ponton mindenképp áthalad majd, de lehet, hogy teljesen más utak használatával. Az sem 100%-os megoldás, hogy ugyanazok a térképek vannak a kütyün és ugyanolyan útvonal-tervezési beállítások (gyalogos, fizetős utak elkerülése, stb.), így is képes teljesen más útvonalon tervezni.

Megoldás lehet, hogy nyomvonalt (track) gyártasz az útvonalból (route) a WinGDB program használatával. Ennek módját lásd itt: http://sylverrat.hu/faq/index.php?page=mapsource (2008. 05. 23. 08:15:13-as dátumú hozzászólásom).

A megoldás hátránya, hogy nem fog csipogni a kanyarok előtt, neked kell figyelni a kijelzőt, hogy "szemre" rajt vagy-e a vonalon. Érdemes az átkonvertált nyomvonalat más színűre állítani, mint amilyen a csix által pillanatnyilag rögzített nyomvonal, ill. olyan színű legyen, amit könnyen megkülönböztetsz a háttértől, utaktól (pl.: fekete, kék).
[előzmény: (46471) mmackoka, 2010.02.07 12:13:41]

mmackokahozzászólásai | válasz erre | 2010.02.07 12:13:41 (46471)
Igen. A pda-n a 8 km-t 42-ből hozza össze. Tök másfelé megy, mint amit rajzoltam.
[előzmény: (46469) magpet, 2010.02.07 11:46:57]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2010.02.07 11:46:57 (46469)
Ugyanaz a térkép van a csikszem, mint amin PC-n tervezgettél?
[előzmény: (46468) mmackoka, 2010.02.07 11:26:49]

mmackokahozzászólásai | válasz erre | 2010.02.07 11:26:49 (46468)
Ez nem szalámi, hanem térkép, és probléma: tervezek földúton egy útvonalat, gyalogos üzemmódban. Rákűldöm a csixre és amikor azon az úton szeretnék navigálni a csix azt mondja, hogy útvonaltervezési hiba. Miért?


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók