turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

Atyhozzászólásai | válasz erre | 2010.01.16 17:59:26 (45838)
Ha az emelkedők és lejtők hosszát nem olyan bonyolult kiszámolni, akkor nem lenne egyszerűbb ha a teljes hosszból ezeket levonva megkapnád a síkon megtett utat? Hisz ha nem emelkedőn mész és nem is lejtőn, akkor kizárásos alapon sík az út...
De lehet hülyeségeket beszélek... :-)
[előzmény: (45837) jekaeff, 2010.01.16 16:48:14]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.01.16 16:48:14 (45837)
Illetve ez sem jó módszer, mert ha egy emelkedő közepén vagy egy (akár több száz méter hosszú) vízszintes szakasz, akkor azt nem számolja bele a sík szakaszok közé. No, majd még agyalok rajta, szerintem nem lesz olyan bonyolult.
[előzmény: (45835) jekaeff, 2010.01.16 16:36:23]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.01.16 16:36:23 (45835)
Illetve valószínűleg így fog számolni (de ezt még ki kell próbálnom):

A program a magasságot a track-en balról jobbra haladva úgy számolja, hogy megjegyzi az utolsó "töréspont" magasságát és távolságát a kezdőponttól. Ha az eddig trend "süllyedés" volt és így az a töréspont "mélypont" volt, az aktuálisan vizsgált pont viszont MAGASABBAN van a megadott küszöbértéknyi mértékkel (pl 2.5m) annál a mélypontnál, akkor a trendet "emelkedésre" változtatom és az emelkedés-számítás értékét növelem a "mélypont" és az aktuális pont magasság-különbségével. Valószínűleg e két pont közti távolságot fogom "síknak" tekinteni.

De ezt még át kell gondolnom és le kell tesztelnem (nem csak leírva zavaros a dolog, hanem a fejemben is :o).
[előzmény: (45833) jekaeff, 2010.01.16 16:02:17]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.01.16 16:02:17 (45833)
Ez engem is érdekelne, ezt még nem találtam ki rendesen. :o)))

Valószínű valahogy százalék alapú lesz a dolog: pl. 0.2% meredekség alatti lejtő/emelkedő síknak számít. Persze ezt csak gauss-simított grafikonon érdemes számolni: simítás nélkül a magasságmérés pontatlanságai és az ebből adódó függőleges hibák miatt szinte sose lenne "sík" a terep. Az is lehet, hogy valami távolsági limitre is szükség van (nem csak a szomszédos trackpont-párok közt számolni a meredekséget), hogy pl. legalább 20 méter hosszú szakaszon kell 0.2% alatt lennie a lejtőnek/emelkedőnek ahhoz, hogy sík területnek hívhassuk (szintén a magasságmérési hibák miatt).

Az ötletet azt hiszem a TrackAn-ból vettem, ott láttam ilyesmit. Igaz, a TrackAn totál hasznavehetetlen értékeket számolt síkra. Ha néhány teszt-track-emen elvérzik az ötletem, akkor nem lesz sík úthossz számítás csak emelkedő és lejtő, mégpedig a vertikális szűrő grafikonján látható "töréspontok" közti értékekkel számolva (ahol a vertikális szűrő grafikonja emelkedik, azt az emelkedők idejébe számolja és fordítva).
[előzmény: (45832) scele, 2010.01.16 15:47:58]

scelehozzászólásai | válasz erre | 2010.01.16 15:47:58 (45832)
Engem az érdekel, hogy miként számolja a síkon megtett utat. Mikortól számít lejtőnek/emelkedőnek egy út.
Ha 1 kilométeren 1 méter szint van benne, akkor az már nem sík?
[előzmény: (45831) jekaeff, 2010.01.16 15:26:34]

jekaeffhozzászólásai | válasz erre | 2010.01.16 15:26:34 (45831)
Tisztul_A_Visztula!

Dolgozok az SRTM_HUN részletes statisztika paneljén, ez még csak képernyőterv (nem képes még ilyeneket számolni a program, ezek most még kézzel beírt értékek), de végül valami ilyesmi lenne, legalábbis erre törekszem:



...esetleg még szerepelhetne a statisztikában a pihenők darabszáma és azok átlagos hossza.

A pihenőkkel van egyébként is a legnagyobb gond: volt már programom a "megállások" jelzésére (a "PihenoK" programom waypoint-okat gyártott oda, ahol megállást észlelt), akkor olyan módszerrel állapította meg a megállást, hogy ha egy beállított küszöbérték alá csökkent a sebesség, akkor oda gyártott egy WP-ot, jelölve benne a pihenő hosszát (amíg az adott pihenő tartott). York már akkor is jelezte, hogy hasznos lenne egy küszöbérték másodpercben, hogy az annál rövidebb "pihenőket" (amik inkább csak megtorpanások) ne számolja be a program, így gondoltam most is hasznos lenne.

Persze ez a sebesség alapú pihenés-detektálás sem tökéletes. Elképzelhetőnek tartom, hogy egy helyben állva, rossz égbolt-rálátás esetén olyan nagyokat imbolyog a pozíció, hogy az már átlépi a beállított sebesség küszöböt. A pihenős programomat is csak a távolság alapú (3m) rögzítésre állított 60CSx-em track-jein próbáltam, nem tudom, hogy egy 1 másodperces alapú rögzítés esetén nem-e-é-e lenne túl gyors az imbolygás rossz vételi körülmények között.

Gondolkoztam más megoldáson is, pl hogy állás az, ha 20 másodpercen belül nem távolodik legalább 10 méterre egy előző trackponttól az emberfia, de ezzel is adódhatnának gondok.

Aztán az is lehet, hogy tojnom kéne az imbolygásra, mert a 60CSx is beszámolja azokat mozgásként (a mozgásidőbe is), becsülettel. :o)
[előzmény: (45701) 2010.01.12 12:43:12]

hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.12 12:43:12 (45701)
Tudtok olyan programról, ami tracket elemez olyan módon, hogy többek között a csix-hez hasonlóan kiírja a Moving average speed-et (min sebesség) és a Moving time-ot?

Megj-ek:
- Ismerem a Trackan-t, de unom a plt-be konvertálást mindig. (gpx és/vagy gdb input-os progi kellene)
- Találtam egy német nyelvűt, de ott a minimum 1 perc állásidő és ezeket keresi



Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók