turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, felazso hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvass: faq

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 48 db hozzászólás

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2011.03.19 09:16:32 (9163)
...vagy OziExplorer-rel próbáld. ( http://www.oziexplorer.com/ )
[előzmény: (9162) Old Eye, 2011.03.19 09:11:07]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2011.03.18 07:49:49 (9098)
poehali nevû adatbázis
Nem adatbázis, hanem volt szovjet topográfiai térképek, amik szabad felhasználásúak lettek.
Idősebbek (értsd: orosz nyelvtudás) előnyben...
[előzmény: (9097) Old Eye, 2011.03.17 20:06:26]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2010.09.15 13:53:26 (8717)
Az a megálló ott van, csak nincs kint a tábla.
Ott áll meg az a járat, ami nem megy be a községbe.
Reklamálja a területileg illetékes helyközi szolgáltatónál!
[előzmény: (8665) diego, 2010.09.12 22:12:47]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2010.04.19 20:56:56 (8440)
"Kedves Barátunk!

Szeretettel várunk - az ez évben először országosan is meghirdetett - "Jó szerencsét!" Bányász Emléktúránkra. Az útvonal kijelölése, a jelzések felfestése és az emléktúra... első lépés az emlékút végleges kialakításához, amelyet 2010-re tervezünk. Úgy gondoljuk, a fekete kőszén múltunk kitörölhetetlen része. A magunk eszközeivel kötelességünk megőrizni egykori bányászaink, a bányászat emlékeit, valamint fejet hajtani azok előtt, akik egészségüket, 321-en pedig életüket áldozták a fejlődésért. Úgy tudjuk egyedülálló az ilyen jellegű múltidézés és emlékezés."

...

"Útvonal: Kenderföldi Ált. Isk. -- Muzeális Gyűjt.,Engel Adolf szobor -- Templom tér -- Majális tér -- Kossuth lég-akna -- Kossuth I-es, II-es akna -- III-as akna -- Béta-akna -- -- álátás -- Kőbányára -- Diagonál-akna -- Macskalikon át Komló, Gesztenyés -- Zobák-akna -- Gesztenyési út -- Kőbánya -- Glanzer-táró -- Szerencse-táró -- Anna-akna -- Adolf-táró -- Ady Endre u. -- Kossuth L. utca -- Bányászpark, emlékmű"

http://www.komlo.hu/index.php?mod=hirek&kat=12
[előzmény: (8429) Old Fairy, 2010.04.19 11:38:12]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2009.12.11 08:06:19 (8162)
Jó,de ez alapján nem lehet berajzolni... :-)

A Szt. Márton sárgát mikor járjátok be? Az is hiányos...

[előzmény: (8161) olahtamas, 2009.12.10 18:38:00]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2009.12.10 11:25:57 (8160)
Őriszentpéter Keserűszer részén indul egy K+ jelzés dél-délnyugat felé. Ha valaki arra jár, megnézhetné...

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2009.12.08 12:27:02 (8159)
Gánton a K+ kis útvonal módosítással S+ lett. Aki arra jár és van ideje, megnézhetné pontosan...

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2009.11.26 17:32:49 (8116)
viszont olyan részletesek (szerintem 1:10'000-es EOTR szelvények), amik alapján be is lehetne rajzolni épülő útnak valami nem tervezős vonallal.
[előzmény: (8114) Andreas, 2009.11.26 09:51:46]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2008.10.18 09:34:21 (7096)
Ez inkább a kütyük topicba való.
A baállítások/interface képernyőn legalsó "USB meghajtó" vagy valami hasonló nevű gomb.
[előzmény: (7095) xsoosferenc, 2008.10.18 09:21:53]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2008.03.04 12:13:14 (6243)
Bocs, azóta csak most olvasok újra...
[előzmény: (6169) t ib i, 2008.02.18 16:39:53]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2008.02.18 13:50:02 (6166)
Van. E-mail cím?
[előzmény: (6153) t ib i, 2008.02.17 20:11:35]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2008.01.07 16:54:51 (6050)
A Nyírkarta-Topográfos Bükkön rajta van.
[előzmény: (6046) VasG, 2008.01.07 14:22:21]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2008.01.07 12:29:19 (6044)
A Topográf (Nyír-Karta) is készít turistatérképeket. Érdemes megnézni, mert nagyon jók. Igaz, "csak" 1:50'000-esek, de pontosak, szépek és viszonylag nagy területet fednek le.

http://www.topograf.hu/hu/index_ujdonsagaink.html (oldal alja felé)
[előzmény: (6043) VasG, 2008.01.07 10:47:24]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.10.19 09:25:05 (5435)
"Az meg nem minden településről van."
:-o

http://www.terkepcentrum.hu/ ???
[előzmény: (5432) Erdőjáró, 2007.10.18 06:55:35]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.06.05 22:03:43 (5139)
Az nyomvonalról szóló adatnak önmagában (szerintem) nincs jogtulajdonosa.

A térképet bescannelni és így térképről másolva átrajzolni, na ez már feszegeti a törvényi kapukat.
A szerkesztés munkája és az így alkotott képnek viszont annál inkább.

De pl. papírra jegyzetet simán készíthetsz más térképéről, ami felhasználhatsz az (akár kereskedelmi jellegű) munkádhoz.

Gondolod, hogy a GeoX kft, ami turistautakat mér fel, nem más jogtulajdonos térképe alapján megy felmérni?
[előzmény: (5136) olahtamas, 2007.06.05 21:47:49]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.06.05 21:57:40 (5138)
"megbízhatóságát is jelentősen rontják"
Így igaz. Viszont "számolni" sem lehet velük. (a nullás utakkal)

jogszerűség
Akkor papírtérkép alapján trekkelést sem lehetne tervezni, főleg nem scannelt térképekkel...

Minden jelzést a terepen kéne felkutatni?
:-)))
[előzmény: (5132) KiVi, 2007.06.05 17:31:54]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.06.05 21:54:46 (5137)
cseremoha!

Megszemléltem frissiben Csongrádot. És lőn csoda.
Régen néztem már, nem is tudtam, hogy ennyit fejlődött...
[előzmény: (5130) cseremoha, 2007.06.05 17:17:26]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.06.05 17:08:57 (5126)
Mit értesz a "Gödöllőit sikerül kitisztázni" alatt?
[előzmény: (5122) johann g (Lud), 2007.06.05 16:16:12]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.06.05 17:07:55 (5125)
Ezt már magam is bárotkodtam felvetni, de le lettem hurrogva...

1+7+10+11 kell.
Talán a 7-es helyett lehetne "előfeldolgozva" vagy valami hasonló, pár szóban értelmesen kifejtve.

És ehhez még a "van benne jelztett turistaút"

[előzmény: (5122) johann g (Lud), 2007.06.05 16:16:12]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.06.05 15:57:21 (5120)
"azt hittem a Gödöllőit sikerül kitisztázni"

Mit értesz ezen? :-o

A Gödöllőinek egyetlen (technikai) hibája, hogy egyben van Pesttel.
Pest önmagában is megérne két tájegységet (édszaki és déli), és még az sem biztos, hogy az ezen kívüli Gödöllőinek is egynek kéne lennie. Jó nagy terület...

[előzmény: (5106) johann g (Lud), 2007.06.05 13:13:15]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.06.05 15:54:38 (5119)
Nem lenne méginkább túlbonyolítva ezzel a sok új opcióval a track feltöltés?

Azzal egyetértek, hogy a jelzett turistautaknak legyen egy új checkbox.

[előzmény: (5112) vagesz, 2007.06.05 14:46:17]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.06.05 08:38:59 (5096)
Nem szívesen ragoznám, de a Pilisben is van egyes és nullás turistaút is.
:-ooo
[előzmény: (5091) Reggel, 2007.06.04 23:24:30]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.06.05 08:36:47 (5095)
T. Nagyérdemű!

Itt a legjobb válasz arra, hogy miért vannak utcák is berajzolva!!!
Azért, hogy ne kelljen sok embernek saját, önálló térképecskét szerkesztenie, hanem "dobja bele" a TUHU-ba sokak megelégedésére. Ráadásul itt a technikai környezet teljesen készen van ehhez.

Akkor miért is ellenzik többen annyira nagyon az utcák rajzolását?

EZ persze nem MeKrisz-nek szólt. :-)
A magam részéről továbbra is azt vallom, hogy aki térképet rajzolna az adataiból, az itt, a TUHUba rajzolja, mert egyszerűbb és másoknak is hasznára válhat.

Ráadásul vannak útmutatók is http://turistautak.hu/documents.php?id=index'>errefelé
:-)
[előzmény: (5094) MeKrisz, 2007.06.05 07:56:13]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.06.04 23:12:34 (5089)
Még annyit, hogy ha egyesek nem zárkóznának el mereven a "nullás" turistautak berajzolásától, talán jobban haladna az ügy, hiszen látszóda, mit kell _elsősorban_ mérni+ajzolni.
[előzmény: (5088) felazso, 2007.06.04 23:07:22]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.06.04 23:07:22 (5088)
Nem értem, hogy miért kell folyamatosan az utca rajzolókat csesztetni!?!?!

Ha egy kicsit is belegondol az ember, nem nehéz rájönni, hogy munkába/-ból menet simán tesz az ember 1 óra kitérőt néhány felméretlen utcáért bármelyik nap, de 100-200 km-re nem lehet bármikor leruccanni 1km hiányzó jelzett turistaútért.

Semmivel sem csökkent a turistautak rajzolása, csak megnőtt az utca szerkesztések száma. Ennyi.

Házszámok és hasonlók: ha egyszer megvan az adat, miért hagyja veszni az ember? Tényleg ennyire zavar sokakat, hogy egyéb adatok is bekerülnek az adatbázisba??? Kinek és miért fáj ez?

A másik oldal: meglepő, hogy mégis mekkora fehér foltok vannak jelzésügyileg. András említette a Gemenc környékét, de ott van az egész Tolnai-hegyhát vagy a göcseji részek, Dél-Zala és hasonlók. :-o
Úgy rémlik, hogy Csongrád-megye sem áll túl jól ilyen téren.

Nem kell letörni, van még hiányzó turistaút, amit lehet(ne) felmérni és rajzolni! Hajrá!
:-)


felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.06.03 22:37:21 (5059)
De a meglévő térképet le kell tudni töltened ahhoz, hogy rárajzold a tiédet, nem?

A GDB-ből (itt) sehogy. Neked kell kézzel átrajzolnod a MapEdit programban a meglévő (letöltött) térképre úgy, hogy közben látod, ami a gdb-ben van. De amit rajzolsz, azt mp-be mented.
[előzmény: (5057) diego, 2007.06.03 21:38:34]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.04.17 08:45:55 (4842)
15000 trackpont fér a memóriába? Vagy mire vonatkozik a kérdés?
[előzmény: (4840) erdei, 2007.04.16 20:59:16]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.04.11 13:14:54 (4811)
Áh! Nem lényeg, csak jó tudni, hogyan működik.

Túlteng benned a sok szabadidő? :-)))
[előzmény: (4810) Kolesár, 2007.04.11 13:04:02]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.04.11 13:02:48 (4809)
Csak "szemmel látható" jelzés ez vagy működik is?
Ha a feldolgozatlan trackeket letöltöm, akkor ez (ha másé) nem fog lejönni?
[előzmény: (4807) Kolesár, 2007.04.11 09:14:25]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.04.08 20:10:09 (4785)
Másodpercenként frissíti a pozíciót, így ennél sűrübben totál fölösleges tárolni a trackpontokat. Általában időalapon gyalog 3mp-re szoktuk állítani, autóban 2mp-re. Ha távolság alapon használod, akkor gyalog 3m, autóval nem tudom, de ahol ilyen gyorsan tudsz haladni, az valami főbb út lehet, ami már lehet, hogy többször is fel van mérve, így nem lényeges.
[előzmény: (4784) kutyu, 2007.04.08 19:58:09]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.03.28 12:02:42 (4738)
De a feldolgozás után kitörlődhetne, csak a feldolgozott adatokat megtartva.
Persze mehetne PHP változókban az egész, de lehet, hogy az meg a szerver memóriáját falná fel többezer trackpont esetében. Egy temp tábla bár lassú, de talán egyszerűbb és kevésbé "éhes".
[előzmény: (4737) Trackman, 2007.03.28 10:49:26]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.03.28 08:53:08 (4736)
Már akkor, rögvest megtekintettem. Szimpi!

Belém is nyilallt a felsimerés, miszerint egy hasonlót lehetne alkotni a TUHU track feltöltő részéhez, ami feltöltést követően kielemezné az uploadolt trackeket. Így nagyobb vonzerejű lenne a feltöltés és talán többen küldenének anyagot.

Elgondolkodtam, hogy megpróbálok összehozni egy hasonlót.
Amit nem tudok, hogy a TUHUs adatbázisba a feltöltött trackek trackpontonként is bekerülnek (nem kis helyfoglalás)?
Vagy ha nem, akkor erre van lehetőség, ha máshogy nem, ideiglenesen a feldolgozás idejére?
[előzmény: (4732) kepenu, 2007.03.27 12:03:35]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.03.22 10:06:36 (4694)
Az ugyan az a valaki. :-)
Majd kijavítom az utunkat. Sztem csak a közelgő trackkelés miatt rajzolta be gyorsan, amit tudott.
De ez még nem végleges!

Fontos, hogy Salgótarjánnál elkevertünk az utolsó 1 km-en. Az K- S- P- elágazástól nem teljesen a K-on mentünk. Eddig a S- is a K-val együtt megy egészen az összeágazástól (térképen a kereszteződéstől) idáig.

Az Indexen az Ótd környékén a kék pöttyös vonal az, amire a Múzsla féle beírás alapján tippelem a helyes utat. A piros X-ig van felfestve új jel, de az utolsó szakaszon ez biztos, hogy hibás, mert végeszakad. Kőkori jelek vezetnek a hegytetőn egy bozótosba.
[előzmény: (4689) olahtamas, 2007.03.22 07:09:16]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.03.22 09:58:42 (4693)
Ózd környéke gázos a K- és a S- esetében is. Ez legalább plusz 1 nap. Mindenképpen szeretnék még járni azon a környéken.
[előzmény: (4678) Trackman, 2007.03.21 18:24:34]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.03.20 19:56:21 (4671)
Nehezen és rosszul. Ezért kell esőmentes időben menni.
Mi is áztunk A Bárna - Salgótarján szakaszon. Kevés is lett a waypoint és a jegyzet.
[előzmény: (4668) bd, 2007.03.20 16:40:02]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.03.14 13:52:30 (4634)
Igen. Azért megyünk.
[előzmény: (4629) Trackman, 2007.03.12 12:37:18]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.02.18 18:34:16 (4426)
Mi (ketten) március 15-19 között tartunk trackkelést a kohász kéken végig. :-)
[előzmény: (4425) kepenu, 2007.02.18 12:24:03]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.24 07:12:08 (4263)
Mit kell tennie a megvalósítónak? (Technikailag)

[előzmény: (4257) Kolesár, 2007.01.23 14:51:28]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2007.01.22 19:05:55 (4253)
Mivel egyre többféle adat szerepel a TUHUban, el lehetne gondolkodni tematikus térképek/fedvények gyártásán. Egy ilyen lehetne a "felmérendő turistautak" is, amelyben a nullásak szerepelnének a legmagasabb rendű főútként, jól feltűnő rajzolattak 300km/h sebességgel, a megközelítésekhez fontos többi (autós)út meg valami alsórendű 1km/h-ás vékony vonallal. Így a tervezés is a lényeg felé vinne.

[előzmény: (4248) johann g (Lud), 2007.01.22 14:47:47]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2006.11.18 14:15:07 (3956)
Köszönöm.
Már nem mai darabok...
[előzmény: (3955) Kolesár, 2006.11.18 07:53:24]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2006.11.05 11:33:33 (3884)
hoppsz, látom, közben jó lett.
[előzmény: (3883) felazso, 2006.11.05 11:32:46]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2006.11.05 11:32:46 (3883)
Ha gondolod, küldd el mailben az eredeti hibás GPX-et és megpróbálom helyrerázni.
(turabazis.hu a kukac előtt meg home)
[előzmény: (3879) Csabesz, 2006.11.04 21:57:16]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2006.11.03 21:34:30 (3871)
Bal3!

Feltöltöttem a pátyi felméréseimet. A Burgondia és a Mézeshegy rész hiányzik, a többit már letrackkeltem.
Sok sikert a rajzoláshoz!
[előzmény: (3858) Bal3, 2006.10.29 15:26:35]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2005.08.08 11:12:01 (2077)
Arti1!

Gyorsan megnéztem az adatbázisomban (itt: http://www.turabazis.hu/jelzesek.php?r=1&s=jelzesek1&o=860364&l=1&sz=2&e=17 ),
és megdöbbenve tapasztaltam, hogy én sem rögzítettem még kb. táv adatokat sem erről a területről.

Egyébként én ilyenkor azt szoktam, hogy OziEplorerben nagyjából bekalibrálom a térkép(részlet)et és ott lemérem. Sokkal egyszerűbb, mint a papírtérképpel nyűglődni.
(Főleg, ha már van szkennelt és kalibrált térkép.)

Ha "csak" távolság mérés miatt kell kalibrálni szkennelt térképet, akkor nem is szoktam nézni a valós koordinátákat, hanem egy általános kalibrálást használok az azonos méretarányú térképekhez, bárhová is essen a terület Magyarországon.

[előzmény: (2069) Arti1, 2005.08.06 14:16:33]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2005.07.18 12:16:11 (2041)
A Paks - Vajta - Dunaföldvár térséget.

http://www.turabazis.hu/jelzesek.php?r=1&s=jelzesek1&o=860364&l=1&sz=2&e=49
[előzmény: (2040) Peter68, 2005.07.15 20:33:46]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2005.07.15 14:27:02 (2039)
Már folyamatban van a maradék utak mérése is illetve párat még nem töltöttem fel.
Lud-dal már többször is értekeztünk egy esetleges térkép szerkesztésről, de eddig még nem léptünk nagyot az ügyben.

Mivel viszonylag közel van és könnyen elérhető, szerintem kár lenne erre a területre "pazarolni" a szervezési erőforrásokat egy össznépi trackkelésre. Bár lehet, de pl. egy Bükk hegység esetében fontosabbnak érzem a szervezett felmérést, mert oda nem jutok el 1 óra alatt.

Ráadásul van még a Tápióság nevű terület Nagykáta környékén, ami részben csatlakozik a Gödöllői-dombsághoz, viszont nincs közismert turistatérkép a területről. Kevésbé ismert és nehezen beszerezhető van. Ezt a részt is célba vettük öcsémmel. Van viszonylag sok jelzett turistaútja.



[előzmény: (2038) olahtamas, 2005.07.15 12:41:47]

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2005.07.15 11:35:21 (2037)
Sziasztok!

Pár kérdésem van:

1)
Honnan lehet tudni, hogy a feltöltött track-ek közül melyik lett már bedolgozva a térképbe?
(Ha azt próbálom összeszedni, hogy miket kell még mérni...)

2)
Azt jól értelmezem, hogy ha valaki módosít egy térképen és azt visszatölti az adatbázisba, akkor aznap éjjel az automatán átkerül a mapcenterre, ahol új térkép fordul belőlle? Vagyis a mapcenterről mindig az aktuális térképek forrását lehet letölteni?
A garmin-install-ba meg akkor kerül bele, ha valaki manuálisan beleteszi?

3)
A térképeken lévő útszakaszok és pontok ID-je milyen alapon van kiosztva? Ezek országos szinten egyediek vagy csak az adott szelvény esetében? Az adott térképet rajzoló maga osztogatja?

4)
Van-e valami megkülönböztetés a festett jelzések minőségét illetően? (jó/gyenge/megsemmisült)

5)
végül az utolsó mára:
Mi kell (a technikai dolgokon túl) ahhoz, hogy térképet szerkeszthessen az ember?
Mert esetleg megpróbálkoznék vele pár elhanyagoltabb terület kapcsán (Gödöllői-dombság, Tápióság, Mezőföld és hasonlók...)

FLZs

felazsohozzászólásai | válasz erre | 2005.01.08 17:31:46 (1304)
A tapasztaltaktól kérdezem, hogy Foretrex-101-es műszerrel van értelme menni a Börzsönybe?

Ha igen, akkor öcsémmel (Fgg) egy napot valahol a hegység szélén talán bevállalnánk.
A NHH-re semmiképpen sem mennénk fel, mert éjszaka munka van.

FLZs
(vagy Felazso)

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók