turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, magwas hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvass: Wiki
Szerkesztést támogató audit processzek itt

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 16 db hozzászólás

magwashozzászólásai | válasz erre | 2007.06.04 12:25:52 (13470)
Szerintem a vas nem akadály. Gyűjtést rendeztek, és lesz még annyi vas, amennyi kell. A tuhu már eleget letett az asztalra.
[előzmény: (13358) SylverRat + Bogee, 2007.05.31 09:13:15]

magwashozzászólásai | válasz erre | 2007.05.28 23:24:37 (13288)
Mellig érő gaz van ott.
[előzmény: (13286) felazso, 2007.05.28 21:40:32]

magwashozzászólásai | válasz erre | 2007.05.28 12:06:57 (13281)
Van egy szakasz, ami csak a tuhu térképen létezik. Ráútvonalterveztem nagyjából a két végére, ezt adta ki helyette:
http://turistautak.hu/itiner.php?route=208126%2C208092

Természetesen nem az 1-es útról van szó, hanem a tőle északra lévő dűlőútról, ami a Sasfészek-tóhoz mehetett valaha.


magwashozzászólásai | válasz erre | 2007.05.26 23:38:53 (13275)
Jól megfogtad a kérdést. A többség itt magával akarja vinni a térképet. Amiről én beszélek, az pedig nem ez, és ezért értjük meg egymást nagyon nehezen. Ha készül bicajra optimalizált térkép, az nagyon nagy lesz, és őszintén le a kalappal előttetek, hogy mennyire rámozdultatok a témára.
De az a térkép is "csak" egy újabb alaptérkép lesz. Én a megmutatásról beszélek. Hogy be lehessen mutatni egy környéket vagy útvonalat egy adott szempont alapján, interaktívan.
[előzmény: (13274) KiVi, 2007.05.26 23:29:38]

magwashozzászólásai | válasz erre | 2007.05.26 23:24:25 (13273)
Jó, akkor mutasd most meg Budapest összes bringaútját, kerékpársávját és bringagyalogútját típusonként különböző színekkel úgy, hogy a rajzolás ne egye szét a webböngészőt, és tudjak rajta navigálni (scroll meg zoom).

Félre ne értsd, nem kötözködni szeretnék, csak bemutatni az igényt.
[előzmény: (13271) KiVi, 2007.05.26 23:16:30]

magwashozzászólásai | válasz erre | 2007.05.26 23:18:59 (13272)
Teljesen másképpen tekintünk a kérdésre. Azért, mert a bringás kapott egy kígyóharapást egy kátyún, vagy a közműfelújító vállalat pár hónapig nem tud betemetni egy gödröt, neked nem kell azt felvinned az alaptérképre úgy, hogy mindenki lássa, de a bringaut.hu-n tud belőle egy hosszabb topic kerekedni, amihez nagyon hasznos, ha ott van az elején a térkép, hogy mindenki lássa, hol is kell vigyáznia. És az útkereszteződésekhez képest éppen elegendő pontossággal lehet bekattintani a kátyú helyét.
[előzmény: (13265) vagesz, 2007.05.26 09:51:17]

magwashozzászólásai | válasz erre | 2007.05.26 23:12:20 (13270)
1.a) mint laszloistvan kicsit túlozva mondta, egy webes, térképi felületre firkálgató rajzolóprogramot szeretnék kihozni. Egy olyan cuccot, amiben van egy jó alaptérkép (a tuhu ebben verhetetlen), de az a funkciója, hogy _megmutathass_ dolgokat, ellentétben azzal a funkcióval, amire a tuhu most használható: egy kicsit jobb funkcionalitású alaptérkép. Nézd meg a két felhasználási példát, amit mondtam. A weboldal és a térkép közötti interakcióról szól az egész. Ez nem működik úgy, hogy a felhasználónak előtte jó sokat le kell töltenie és telepítenie, még akkor sem, ha a mapeditet egyébként képessé tennéd rá. Szóval a mapedit kiesett.

1.b) A webes felületen nem csak POI-kat kell tudni megjeleníteni, hanem útvonalakat is, tetszőleges kombinációban. A megvalósítási módok közül egy párat már kipróbáltam html/javascript alapon.
- statikus: nem jó, mert a "tetszőleges kombináció" kitétel nem valósul meg
- egyenként: annyira sok, hogy gyakorlatilag működésképtelen a POI-k még lehet hogy mennének is, mert az csak img,
de a vonalakra svg-n kívül nem sok lehetőséged van, az meg zsákutca
- layerben: a "tetszőleges kombináció" kitétellel van baj. Kipróbáltam azt is, hogy a layert egyedileg generálom a felhasználónak (a qa verzió így működik), de az pillanatok alatt megeszi a szervert még teljesen igénytelen grafika mellett is.
Ezért mondom azt, hogy erre a célra ma sajnos a java az egyetlen járható út.

3) jó alaptérképnél kattintással elegendően pontosan lehet egy csomó dolog helyét megadni. Ha egy kátyú helyét akarom megadni, tök mindegy ha két méterrel arrébb kattintok, az a fontos, hogy az útszakasz, és azon belül nagyjából a hely meglegyen. Az viszont fontos, hogy ezt minél egyszerűbben megtehessem.

4) Megértem a szempontodat, és igazad van. Ha jól értettem, a kézzel felvett útvonalakat nevezitek nullás tracknek. Attól, hogy valaki felvesz egy ilyen szakaszt, az megjelenik az adatbázisban. Van miből kiindulnia annak, akinek van GPS-e, szeret trackelni, csak nem tudja, hogy merre menjen aznap. A térképszerkesztőnek van kiindulási alapja, hogy mi az, amit esetleg kihagyott a térképből. Szóval szerintem az alaptérkép készítéséhez ad plusz információt, és az alaptérképen meg nem muszály addig megjeleníteni, amíg a minőségi elvárásaitoknak nem felel meg. Ma pl. feltettem egy útvonal leírását a budavidéki zöldutas weboldalra. Gondoltam, hogy a változatosság kedvéért a tuhu térképen mutatom be az útvonalat. Nem lehetett, mert volt rajta olyan szakasz, ami nem volt berajzolva, és nem is vagyok biztos benne, hogy a törökbálinti vasúti megállóhely peronját pont be akarjátok rajzolni. A fentieken kívül van még az "itt vágtunk át a kukoricaföldön a párommal" jellegű útvonal. Soha nem fogod berajzolni, de lehet hogy Józsika pedig meg akarja mutatni.

5) A tuhu elég jó ahhoz, hogy jusson neki annyi vas, amennyire szüksége van, de ez nem is lényeges. Ugyanis mondhatjátok azt is, hogy az alap a hivatkozás, és aki komolyabban térképezik, azzal külön megegyeztek, hogy replikálja az alaptérképet meg az adatbázist, és megegyeztek egy policyben, hogy mi az amit visszakértek az adatbázisba, és mi az, amit nem, és hogyan csorogjon vissza.

"dzsuva" alatt a java nyelvet értem, ez a szó egyúttal a véleményemet is kifejezi róla.
[előzmény: (13262) Kolesár, 2007.05.26 08:54:17]

magwashozzászólásai | válasz erre | 2007.05.25 23:31:01 (13259)
A legfontosabb funkciók:

1. Lehessen megadni, hogy mely útvonalakat és POI-kat akarom (kiemelve) látni a térképen. Ezt az objektum bármelyik tulajdonságával meg lehessen adni.
2. Lehessen egy meglévő objektumhoz új fajta attribútumokat rendelni értékkel. Ez egyben a tagelést is megoldja, pl. úgy, hogy az érték üres, vagy valamilyen ezt jelző konstans.
3. Lehessen POI-t felvenni egy kattintással.
4. Lehessen útvonalat megadni már meglévő szakaszok felhasználásával és szabadkézi rajzzal.
5. Más weboldalba lehessen embeddelni.

Ebben a sorrendben jó is lesz;)

Ezeken dolgozok most. És nem azért kezdtem nulláról, mert szeretek feleslegesen dolgozni, meg mert mazochista vagyok és szeretek javaban programozni. A http://turistautak.hu/maps/3d/tuhu.html oldalról elérhető térképek közül a dzsuvás kivételével egyik sem alkalmas kiindulási alapnak, mert vagy nem platformfüggetlen webesek, vagy a technológiájukból adódóan nem bírnák el az 1. pontban az alaptérkép felett megjelenő rengeteg vonalat (lásd az svg térképet).

A következő lehetőségeket látom:
1. folytatom innen
2. adtok forrást a tuhus dzsuváshoz, és folytatom azt
3. megcsináljátok ti
Melyik legyen?

(Az s7z kiterjesztésű fájlnak mi a formátuma?)
[előzmény: (13252) Kolesár, 2007.05.25 16:35:30]

magwashozzászólásai | válasz erre | 2007.05.25 13:52:25 (13250)
Van egy pár felhasználási mód, amire nem találtam megjelenítőt. Persze lehet, hogy létezik, akkor szóljatok, és nem erőltetem magam tovább. Minden felhasználási módnál alapkövetelmény, hogy webes legyen, és bármin fusson.
Nagyon konkrét példák:

- Bringás térkép a bringaut.hu-nak. A Különböző típusú bringautak különböző színű vonalakként jelenjenek meg. A bringázással kapcsolatos POI-kat (benzinkút, bringabolt, szórakozóhely, stb) jelenítse meg, lehessen mind az útvonalak, mind a POI-k bizonyos csoportjait kérni. Lehessen POI-kat felvenni úgy, hogy nem kell hozzá térképésznek lenni. Például egy útfelbontásról vagy kidőlt korlátról szóló bejegyzéshez lehessen megadni két kattintással a helyet. Útvonalakat is lehessen felvenni akár a meglévő útvonalak felhasználásával, akár szabadkézi rajzzal. Az útvonalak és a POI-k "tagelhetőek" legyenek. Az útvonalakhoz, POI-khoz lehessen attribútumokat felvenni: ki a tulajdonos, ki a kezelő, stb.
Az útvonaltervezés legyen eléggé paraméterezhető ahhoz, hogy használható is legyen. A POI-khoz, útvonalakhoz blogbejegyzések, fórumtémák tartozhatnak a bringaut.hu weboldalon.

- Térkép a budavidéki zöldút szövetségnek. Különböző fajta utak vannak (gyalog, bringás, lovas), amiknek gyakran ugyanaz a nyomvonaluk. A POI-k között turisztikai látnivalók, szolgáltatások, stb szerepelnek, köztük olyanok, amiket az alaptérképen nem emelnél ki (hol lehet Józsi bácsinál kecskesajtot venni, ilyenek). A POI-khoz, útvonalakhoz weboldalak tartoznak.

- A fenti térképek mindegyikét lehessen úgy meghivatkozni, hogy egy adott területet, vagy az útvonalak, POI-k valamilyen csoportját adjuk meg.

- Túra. Az a funkcionalitás, ami a gmap-pedometer.com -on létezik. Csak jobb alaptérképpel. Mint pl. a tuhu.
[előzmény: (13232) Szab, 2007.05.25 09:57:54]

magwashozzászólásai | válasz erre | 2007.05.24 23:33:39 (13213)
A scrollozással két dolog van. Az egyik az, hogy 5 pixelnél kisebbet nem mozog amíg el nem engeded az egeret. A másik az, hogy tizedmásodpercenként van képfrissítés (de akkor az éppen aktuális helyzet). Ezek azért vannak, hogy ne terhelje szét a gépet. Ezek miatt érzed lassúnak a scrollt, vagy konkrétan be van lassulva? Ha az utóbbi, akkor érdekelne hogy milyen vason csinálod.
Ha a shiftet nyomva tartva lenyomod az 1-es (bal) egérgombot, mi történik? Semmi, vagy eltűnik a kép?
[előzmény: (13211) SylverRat + Bogee, 2007.05.24 23:04:24]

magwashozzászólásai | válasz erre | 2007.05.24 23:17:14 (13212)
Mivel nézted? Milyen verziójú a java motorod?
Mi van a java console-on?
[előzmény: (13208) bigmick, 2007.05.24 22:27:52]

magwashozzászólásai | válasz erre | 2007.05.24 22:00:15 (13206)
Sziasztok!
Műveltem egy ilyet:
http://mag.webhome.hu/zope/terkep/dev a középső egérgombot lenyomva tartva lehet mozgatni, ctrl/shift + bal egérgomb a ki/be zoomolás.
Egy java alapú térkép, ami a tuhu alaptérképet is használja. A koncepció az lenne, hogy lehessen mindenféle testre szabott szempontok szerint nézni a térképet, kiválogatni, hogy mi kerüljön rá, illetve alacsonyabb belépési küszöbbel javítgatni egyszerű dolgokat és felvinni olyan útvonalakat, POI-kat, amik nem mindenkit érdekelnek, de egy szűkebb csoportot igen.
Már a múltkor kértem egy ilyesmihez a véleményeteket, viszont az a térkép javascript volt, amiben nem lehetséges értelmes mennyiségű plusz vonalat rajzolni. Ezért tértem át a javara.
Ez a verzió még csak alapfunkcionalitású teszt, csupán az a cél, hogy lássam: másnak is működik-e amit összehoztam.
Mondjatok rá valamit.

magwashozzászólásai | válasz erre | 2007.05.03 05:30:31 (12423)
Elkövettem egy ilyet: http://mag.webhome.hu/zope/terkep/qa
Ide írtam róla: http://bringaut.hu/?q=node/758 , a lényege:

"""
Alaptérkép rétegként szerepel a turistautak.hu térképe. Ez egyben egy remélhetőleg gyümölcsöző együttműködés kezdete a turistautak.hu és a Bringaút egyesület között. A turistautak.hu gárdája jelenleg nagy erőkkel dolgozik a bringás útvonaltervezésen és a bringautakkal kapcsolatos infók térképre vitelén. Valami olyasmi a terv, hogy a bringautas térkép ugyanannak a térképi információnak egy olyan nézete lesz, amelyen az ottaninál egyszerűbben lehet nem geometriai információkat pontosítani, fel lehet venni nem örökérvényű dolgokat (pl. a következő túra útvonala) és jól össze van kötve a bringaut.hu-n lévő bringás információkkal. Ha ezzel kapcsolatban valami ötleted van, csak szóljál. Ha vannak GPS trackjeid, töltsd fel őket a turistautak.hu-ra, ha pedig értesz a térképészethez, segíts nekik.
"""

A kérdésem hozzátok is ugyanaz: milyen ötleteitek vannak a bringautas térképpel kapcsolatban?
Ilyesmik forognak a fejemben, de még nem állt össze a kép, részben mert még nem láttam a tuhu adatbázis szerkezetét:
A lényeg az lenne, hogy a bringautas térkép használná a tuhu infóit, ezért cserébe azokhoz hozzátenné azt, amit a bringások tudnak hozzátenni, és a tuhunak szüksége van rá.
Azt kellene nagyon egyszerűvé tenni, hogy a bringázással kapcsolatos infókat felvihesse a felhasználó. Ezek között biztosan szerepel a járhatóság, a veszélyesség, a tiltások, és az út kezelője. POIkból meg lehet hogy lesz egy pár, amit a tuhun esetleg nem is akartok megjeleníteni: útakadályok, munkálatok, de talán még a bringaboltok és kocsmák is ide tartoznak. Benzinkútnál pl. fontos infó, hogy hány bar-t tud a kompresszor. A szakaszoknak, POIknak kategóriája is kell legyen, amelyekkel összefogjuk pl az azonos körzetbe, útvonalba tartozó szakaszokat, és ezeknek a kategóriáknak jó lenne ha valahogyan köze lenne a bringaut.hu kategóriáinak. Kérdés az is, hogy a tuhu adabázisba mi és hogyan csorogjon vissza? Nyilván ez akkor látszik pontosabban, ha kiderül egyáltalán, hogy miféle adatok keletkeznek a bringautas oldalon. Legyen egy jól meghatározott köre az attribútumoknak, ami azonnal becsapódik a tuhuba, amikor a bringautas térképen változás áll be, vagy legyen valami ellenőrzés a bringautas oldalon, és csak az ellenőrzött infók menjenek vissza? A nem geometriai információk kifejezés annyiban túlzás, hogy új POI-t kell a bringaut oldalon felvinni tudni, illetve ha egy szakasz egy része ilyen, más része olyan, akkor ketté kell tudni vágni.

Azon is gondolkodtam, hogy a bringautas térképen illendő lenne feltüntetni, hogy az egyik réteg a turistautak.hu-ról származik. Hogyan tegyem ezt meg?

magwashozzászólásai | válasz erre | 2007.05.03 04:44:20 (12422)
A Hungária mellett bringagyalogút van, szabályos az úttesten közlekedni, nem kéne rá bringás tiltást tenni.
A járhatóság biciklivel igazából az út minőségére vonatkozik, ez a Hungárián A. Olyan paraméter meg nincs, ami a forgalmi helyzetre vonatkozna;)
[előzmény: (12401) papa71, 2007.05.02 21:57:24]

magwashozzászólásai | válasz erre | 2007.05.03 04:32:41 (12421)
Lehet, hogy érdemes lenne megkülönböztetni a sima utcát a kerékpáros közlekedésre kijelölt utcától.
[előzmény: (12358) t ib i, 2007.05.01 21:51:30]

magwashozzászólásai | válasz erre | 2007.04.27 20:37:32 (12232)
A bringás útvonaltervezéssel kapcsolatban lenne néhány észrevételem.
Azért nehéz a kérdés, mert ahány ház annyi szokás. Szinte minden bringásnak mások a preferenciái. Van aki a jelölt bringautakat, bringagyalogutakat, bringasávokat keresi, ha nincs olyan, akkor pedig kisutcázik. Vagyunk viszont páran, akik kifejezetten kerüljük a bringagyalogutakat, viszont szívesen megyünk bringázható villamossínen.
Jut eszembe, megkülönböztetitek most a bringautat, a bringagyalogutat, meg a bringasávot? Mert óriási köztük a különbség:
A bringasáv jó dolog, csak gyakran ráparkolnak. A bringaút 20 km/h fölött belterületen veszélyesebb, mint az autóút, viszont elméletileg kötelező használni. A bringagyalogút még a bringaútnál is nagyobb gáz, de legalább nem kötelező használni.
A fentiek miatt kérdéses az is, hogy tényleg van-e értelme rárakni a bicikliseknek a tiltást azokra az utakra, amelyek mellett "bringaút" van, mint ahogy itt valaki ajánlotta, főleg ha az nem is bringaút, hanem bringagyalogút.

Szóval az lenne a jó, ha az útvonaltervezésnél lehetne preferenciákat megadni az útvonaltípusokra, és néhányat kifejezetten kizárni. Mondjuk ha mindenféle útvonalra meg lehetne adni, hogy hány százalékig szeretem. Ezzel talán aránylag könnyű is lenne számolni, mert a hosszt csak be kell szorozni a százalékos érték reciprokával, és így megvan a szakasz "hossza".

Ha ez nem lenne elég paraméter, ott vannak még olyan finomságok is, hogy pl a belső Andrássy jogilag bringasáv, közlekedésbiztonsági szempontból pedig a legveszélyesebb bringaút az országban. Vagy hogy a 4-6 sínje ugyan bringázható, de a csúcsidőszakban annyi villamos van rajta, hogy használhatatlan.
Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók