turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, olahtamas hozzászólásai
új hozzászólás | témák listája

Összesen: 408 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | következő


olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2020.05.20 12:24:17 (6977)
Igen ez is egy jellemző része az ezredforduló előtti állapotoknak, hogy néhol csak a Cartographia térkép volt gyakorlatilag a nyilvántartás.
Hogy visszautaljak old_eye (6951) -ben megemlített szakaszáról, azt is azért én kaptam meg felújításra akkor, mert olyan szakaszt is tartalmazott, amelyik nem volt rajta a Cartographia térképeken.
"a régi MTSz-lista" ma már csak maximum letölteni lehet, és saját gépen karbantartani.
Ezért is keresgélünk Güszivel egyéb alternatív nyilvántartási módot a magunk módján.

Az én megoldáskeresésem mindenképpen a nyilvános és mindenki által könnyen kezelhető (párt,- és egyénfüggetlen) nyílt rendszer felé halad, amelyik dinamikusan tartalmazza a turistautakat, még messze van a vége de ilyesmi:
https://turistautak.openstreetmap.hu/operator.php

Somogy-megye már nagyjából megvan:
https://turistautak.openstreetmap.hu/operator.php?megye=Somogy%20megye
A többibe megyébe is szoktam pötyögni néha adatokat, egyszer majd csak elkészül valami.
[előzmény: (6975) FTom, 2020.05.20 10:47:37]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2020.05.20 12:04:14 (6976)
Én a szakaszokban felújított útvonalaknál ha nem akartam nagyon darabolni a szakaszt egyelőre azt írtam be ilyen esetben, hogy felújítva 2017-2018 között.
[előzmény: (6974) Güszi, 2020.05.20 07:55:22]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2020.05.19 16:04:59 (6971)
Na persze, hogy elrontottam az osm-es linket:
https://turistautak.openstreetmap.hu/turut-10663557
[előzmény: (6970) olahtamas, 2020.05.19 16:03:00]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2020.05.19 16:03:00 (6970)
No igen a korlátozás kissé rászoktatott engem is a karosszékezésre :)
Vasárnap azért már kimozdultam, és mindjárt bele is futottam egy hiányba Szurdokpüspökinél.
Nem volt meg a zöld kereszt jelzés azon vége.
Mostanra már persze az OSM és a TUHU ra is feltettem:
https://turistautak.openstreetmap.hu/turut-5330383
https://turistautak.hu/maps/mapnik/geojaunt.php?lat=47.854279&lon=19.711702&zoom=15&layers=00B00
tuhu-n sajnos nem tudom, hogyan lehetne egyszerűen linkelni.

A nyilvántartásnak az a fő kérdése, hogy mennyire naprakész!
A másik, hogy mennyire könnyű használni?
Kíváncsi vagyok, hogy melyik nyilvántartásban hogy fog ez megjelenni?

Szóltam a Cartographia-nak is, de ott már tudtak róla és a 2020-as térképen rajta lesz.
[előzmény: (6969) Güszi, 2020.05.19 14:05:13]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2020.05.19 13:38:17 (6968)
Ismerem az oldalt, szoktam is használni!
Sajnos nagyon régiek az adatok, így csak fenntartásokkal lehet kezelni.
Nekem hiányzik belőle a karbantartó szervezet és az utolsó festés dátuma.

Csak egy példa ha már FTom erre jár:
http://mtsz.org/turistautak/alfoldi_kek_ak-245_elagazas_bank_-_dioszegi_ut_-_fancsikai_templomrom

Ezt sem a tuhu sem az OSM nem tartalmazza, szerintem valóban nem is létezik már, és a Gúglin sem látszik a nyoma.
[előzmény: (6967) Hev, 2020.05.19 12:37:21]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2020.05.19 12:07:49 (6965)
És ha jól tudom, az egy statikus állapotot tükrözött, tehát az azóta a turistautak.hu -ra felkerült turistautak nincsenek benne?
[előzmény: (6964) Güszi, 2020.05.19 11:55:27]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2020.05.18 10:16:01 (6963)
Igen, erről írtam én is a (6957) -ben, csak nem neveztem kitiltásnak a dolgot, de a lényeg, hogy zsákutcába futott ...
[előzmény: (6962) Hev, 2020.05.18 08:19:55]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2020.05.18 07:52:36 (6961)
Nehéz az MTSZ embereinek, mert nagyon meg van kötve a kezük.
Látszik, hogy a felülről jövő politikai jellegű indíttatásból, mindenhol azt kell figyelniük, ki mikor veri át őket.
(mellesleg néha van is alapja, mert voltam ellenőrként én is a terepen, és jelentettek készre pár helyen olyan szakaszt, ahol évek óta nem járt kint festő )
Sajnos valahol erre vezethető vissza nekünk is sok olyan munkánk feleslegessé válása, amelyet nem igazán értettek meg (pl. Turista útvonalak útjelző táblarendszere), kérdezni meg snassz lett volna, így inkább kitaláltak valamit és azt hajtották végre.
És ez csak 1 példa a sok közül.
A felmérésekre is kb. így lehet gondolni, hogy a felmérők "parancsra" mennek ki, és lehetőleg olyan helyekre, ahonnan van információ innen-onnan a turistautakról (TUHU,OSM,Papírtérképek, stb..)
Mivel most törvényben rögzített feladatként kapták meg a nyilvántartást, leginkább úgy lehet egy utat felméretni velük, hogy pályázat keretében, egy megadott track szerinti útvonalon a festést meg kell csinálni, és akkor ők majd úgy is kimennek, hogy azt a szubméteres pontosságú GPS által mérten dokumentálják. És akkor persze lehet melldöngetve mondani, hogy felmértük pontosan, "dübörög a gazdaság" és hasonló frázisok...
Azt viszont ne várd, hogy a felmérők fognak utat keresni, így nem is szerepelnek a nyilvántartásukban.
Nem tudom az excel formátumban mit kértek, de könnyen lehet, hogy azt hitték, hogy annyi elég egy turistaút definiálására..
Nézd meg a Somogy megyeiekét, az már tartalmaz kódokat a kezdő és végpontokat a szakaszhosszakat és a jelzésfestések időpontját meg még pár dolgot:
https://smtsz.gportal.hu/portal/smtsz/upload/720174_1514902243_09864.xls
Ez alapján sem könnyű de már összeszedhető, hogy merre vezetnek a turistautak:
https://turistautak.openstreetmap.hu/operator.php?operator=SMTSZ

Ha jól veszem ki a szavaidból, jelenleg te sem tudod, hogy merre vezet az út Pallag és Bocskaikert között?
Mit tud az MTSZ ez ügyben segíteni? Meg lehet őket kérni, akkor legalább remélhetőleg válaszolnak.
Maguktól biztos nem fogják erőltetni, hiszen azzal csak a munka van.

[előzmény: (6960) FTom, 2020.05.17 23:34:53]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2020.05.17 20:35:07 (6959)
Az MTSZ-ben szerintem nem nagyon van kapacitás az ilyesmire, hogy lemenjen valaki Debrecenbe és bejárjon, majd véleményezzen utakat.
Az utak kijelölése és felfestése az út kezelőinek a feladata, nekik van rálátásuk a helyi viszonyokra.
Azt is nekik kéne tudniuk, hogy az adott utat mennyien járják, érdemes e fenntartani.
Nem tudom, hogy milyen excel tábla után, ki ígért neked milyen választ, de attól tartok, hogy a nagy pályázatosdiban már rég el is felejtették.

Egyedül annyi az elvárás a festési pályázatoknál, hogy a festések az MTSZ útmutatóinak és a szabványnak feleljenek meg.
Valamint az útvonalra a tulajdonosi és hatósági engedélyek legyenek meg.
Mivel a megállapított pénzek a teljes felújításra vonatkoznak, ezért azt is várják el a teljesítéseknél.
Ez amúgy nagyjából működik is, nagyon sok helyen meg tudják csinálni az igényes festést a jelzésfestők.

Az elhibázott táblázást kár ide hozni, az MTSZ elismerte a hibáját és elkezdték javítgatni a táblákat, de nincs is köze a mostani témához.

Ahogy elnézem, nálatok a problémát inkább az jelenti, hogy kevés az aktív jelzésfestő, aki a jelzésfestő útmutató szerint tud festeni.
Ez esetben nehéz mit tenni, tudom nem egy álom kereset a napi 10-20 ezer forint, de jó esetben nem is ezért csinálja az ember.
Sajnos az is előfordulhat, hogy túl szigorú ellenőrt kaptatok, bár nem ismerem a konkrét esetet, de érdemes visszakérdezni, hogy az
útmutató melyik pontjában foglalt szabálynak nem felel meg a melyik jelzés, ha netán ezt nem mondták meg.
Vagy persze az is lehet, hogy egyszerűen csak az esztétikával volt a gond, az a legnehezebb kérdés mert nehéz rá egzakt tűréshatárt megadni.
Aztán lehet végül rákényszerülünk, hogy ilyet is csináljunk, csak nem sok kedvem van több oldalas alak- és mérettűrések, vízszintesség,
megfolyások maximális mértéke, és egyéb jellemző esztétikai hibák definiálásához.

[előzmény: (6958) FTom, 2020.05.17 09:07:24]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2020.05.17 07:58:47 (6957)
Keresgéltem a neten, ezt találtam:
http://www.hajdutura.hu/zt2.htm

Ez így elég kevés egy felújítás megtervezésére, sokat kell szöszölni vele, míg
kiderülnek a szakaszok kezdetei-végei, jelzésfestés dátuma, stb...
Mivel vannak olyan megyék, ahol ennél jóval kezelhetőbb nyilvántartások vannak,
gondolom azokkal kezdték a munkát. Remélhetőleg azért felétek is elérnek.

Az MTSZ régi honlapjának nyilvántartása megvan:
http://mtsz.org/turistautak_listaja_megyek_szerint?area_id=59
Ebben már látszanak évszámok is, a kattintható térképek kicsit kaotikusak, de kellő kitartással
kezelhetőek lennének, csak kitartás kell hozzá.
Gondolom a TUHU-s linkek miatt viszont az akkoriban nem tisztázott körülmények között
ezt a megoldást nem preferálták.

Ezen felül a pályázatok során festett szakaszokat méricskélik, nem tudom, hogy
nálatok mennyi jelzés festésére adtatok be pályázatot, az MTSZ honlapján nem
nagyon látok az elmúlt 5 évben az AK-n kívül túl nagy aktivitást.
Látom az idei pályázatra már van mozgolódás:
https://turistaterkepek.hu:3344/webappbuilder/apps/jelzesfestes/
[előzmény: (6956) FTom, 2020.05.17 01:05:29]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2020.05.16 07:56:42 (6952)
Nagyjából jól mondod.

A szabadon ingyen elérhető kritérium sajnos nem következik az adatok közpénzből való finanszírozásából.
Sajnos a közpénzből finanszírozott ingatlan nyilvántartás sem érhető el ingyen a festők nagy bánatára, hiszen így nem tudni, hol vezet a turistaút adott esetben magánterületen.

Az OSM példa linkje arra a sárgára:
https://turistautak.openstreetmap.hu/magasp.php?kap=2487567

Egy nyilvántartási azonosító szám, az adott nyilvántartás készítőjének az "indexe" így az OSM nyilvántartásában ez a 2487567-es út jelenleg.
Az MTSZ azonosítója az utaknak sajnos megye/jelzésfestő függő, ahány megye annyi számozási rendszer.
Az adott jelzést valóban festettem én is, de az már több, mint 10 éve volt, 2019-ben más festette, én csak végig jártam akkor.
Jó sok oszlopot tett ki az illető, reméljük megmaradnak:
https://www.mapillary.com/app/?lat=47.590545000000006&lng=18.723546&z=17&dateFrom=2019-03-08&pKey=LrBbJGYLIeFe0vLsSWdoLQ&focus=photo

Aki végig akarja járni, annak azt is jó tudnia, a nyilvánvaló adatok mellett @osm 21.89km 517m/349m,
hogy azt mikor festették, mert akkor sejtheti mennyire követhető.

Amúgy a TUHU és OSM adatok szépen összecsengenek ez esetben a táv 1%-on belüli a szint azért picit jobban szór majdnem 10% de ez az alkalmazott domborzatmodellek és egyéb tényezők figyelembevételével érthető.
[előzmény: (6951) Old Eye, 2020.05.15 22:13:01]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2020.05.15 21:59:46 (6950)
Egyetértek!
A mai digitális világban viszont jól kezelhető térképekkel az is kivitelezhető, hogy egy csuszkával beállítsa az ember, hogy hány évnél régebbi festésű turista útvonalak ne jelenjenek meg. Ennek persze alapfeltétele a jó nyilvántartás.
Sőt, ha az archívumokból régebbi állapotokat is bedigitalizálnak, akkor régebbi útvonalak is tanulmányozhatók lennének.
Bár ez utóbbira talán nincs olyan széles körben igény, hogy érdemes legyen megcsinálni.
[előzmény: (6948) Hev, 2020.05.15 19:34:39]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2020.02.22 00:50:27 (6940)
A félrevezetőt abból a szempontból írtam, hogy ott elvileg nincs kék kereszt jelzés, csak valaki felfestette.
Ha én az utcámban szeretnék 30km/h -s sebességkorlátozást, nem az a módja, hogy kiteszek egy táblát...

Senki nem mondta, hogy senki nem használná, ezért is került rá a sárga kereszt jelzés!
Viszont vannak szakaszok, amelyekre nem kaphatott engedélyt gyalogos turistaút céljából.
[előzmény: (6939) VP, 2020.02.21 18:14:32]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2020.02.21 17:54:30 (6938)
A szürkézés valóban kerülendő, de a félrevezető jelzések sem sokkal jobbak...
[előzmény: (6937) VP, 2020.02.21 17:06:34]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2020.02.21 12:50:00 (6936)
Nehéz ügy, ha egy terület tulajdonosa lezárja a területet, amin pl. a kéktúra vezet!
Folynak a törvényi szabályozás megoldásának a munkálatai, de nagyon lassan...
Egyelőre az MTSZ-nek sikerült elfogadtatnia, hogy a nyilvántartást csinálhassák, de ez önmagában még nagyon kevés.

Az illegális jelzések gyöngyszeme (K+), hogy aki azokat készítette, feljelentette az "ismeretlen elkövetőt", aki leszürkézte bizonyos részeken...

Egyetértek azzal a kijelentéseddel, hogy a szabványos jelzések legyenek az MTSZ kezelésében, aztán Pista bácsi fessegessen akár halálfejeket is, ha amúgy az engedélyeket megkapja hozzá.
Viszont ne számítson rá senki, ha 2 év múlva Pista bácsi már nem tud kimenni festeni, és 5 év múlva már semmi nem látszik az amúgy már járhatatlan terepen...

Az NSZK-ban szerzett tapasztalataid manapság már idejétmúltak, hiszen akkor még nem voltak digitális térképek, és
a papírtérképek kiadói is szorosabb együttműködésben voltak turistákkal.
[előzmény: (6935) Old Eye, 2020.02.21 12:13:54]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2020.02.21 09:04:53 (6928)
Ezt a kettőt én is sokszor felcserélem :)
[előzmény: (6927) Hev, 2020.02.21 08:56:02]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2020.01.13 15:19:07 (6918)
Köszi, megkaptam!
Valóban "mókás" a sok Z egymás alatt.
Csak sejtem, hogy a koncepcióban a lehető legrosszabban ötvözték a "svájci modell" szerinti számozott utakat a hazai szokásokkal.
A képeken alig láthatóak a számozások, pedig abban lenne a lényeg.
[előzmény: (6917) Medves, 2020.01.12 17:41:13]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.11.23 23:39:10 (6907)
Kétség nem fér hozzá, hogy Füzérnek kellett a felújítás, ez talán nem vitás.
Csak ha összehasonlítjuk mondjuk Szádvárral, akkor a támogatási összegek felhasználásának a hatékonysága válik kétségessé...
Ugyan az kb. a történet, mint a táblákkal...
[előzmény: (6904) Medves, 2019.11.23 17:06:29]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.11.22 13:29:01 (6898)
A kamionos cég, tudod nagy kék autó sárga felirattal!
Speciel a Másfélmillió lépés kezdőkockáin a sátrak, még az általa jelenleg tulajdonolt területen voltak.
Sajnos egy ideje már nem lehet ott sátrazni.
De megértem az ő szempontját is, hogy védi az ingatlanát.
Sajnos nálunk kerítés, fegyveres őrök, meg kutyák kellenek, hogy ne lopjanak szét valamit...
Máshol meg elég egy fél méteres sövény, hogy jelezze a birtokhatárt...
[előzmény: (6896) izsolt, 2019.11.22 10:39:54]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.11.21 12:02:37 (6888)
Ezért dolgozunk mi, hogy a térképen keresztül is értesítsük a túrázókat a lehetséges látnivalókról.
[előzmény: (6887) Güszi, 2019.11.21 10:29:31]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.11.21 09:50:11 (6885)
Ez még a jobbik eset, gondolom az erdészet nem engedély nélkül építette a kilátót.
A tábla adattartalmára vonatkozóan meg minket soha nem kérdeznek meg, erre mit lehet mondani...
[előzmény: (6883) Güszi, 2019.11.21 09:40:44]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.11.21 09:42:24 (6884)
A nagy kérdés, hogy az engedélyt sikerül e megszerezni az útvonalra?
[előzmény: (6880) Marton Zoli, 2019.11.21 07:01:09]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.11.21 06:52:59 (6879)
Ott mások is a törvények!
Nincs olyan, hogy Józsi bácsi kigondol egy turistautat, kimegy az erdőbe és felfesti amerre jónak látja.
Valamint olyan sincs, hogy Lőrinc bácsi megveszi a fél erdőt és lekeríti kerítéssel és megtiltja a belépést.
És az infrastruktúra is tartósabb, ha kitesznek egy fa oszlopot, nem lesz belőle télen tüzelő...
A nyilvántartást és a kihelyezett oszlopokat persze ettől még lehetne helyén kezelni.
[előzmény: (6878) Medves, 2019.11.20 23:06:14]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.11.20 19:06:02 (6876)
Így teljesen rendben van, ezért is írtam az alapfestést, mert az elég határozott állapota egy jelzésfestésnek.
Régen volt, hogy rövidebb szakasz felfestésénél amíg vártunk az alapozás száradására, közben megrajzoltam az új turistajelzést :)
[előzmény: (6873) FTom, 2019.11.20 15:18:27]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.11.20 13:18:58 (6872)
És ha nem hirdetik ki pedig már elkészült, az nem megtévesztő? :)
Amúgy is mire minden kimeneten megjelenik, és mire a felhasználók frissítik a térképüket, addig sok idő eltelik.
Én már akkor jogosnak tartom a változtatást, ha az alapok fel vannak festve, hiszen akkor már eldőlt az új út nyomvonala.
És azért a túrázók is vannak annyira intelligensek, hogy kitalálják a színt.
Sokkal nagyobb gond, ha a GPS alapján egy még régebbi állapot alapján, belefutnak egy több km-es zsákutcába.
[előzmény: (6870) FTom, 2019.11.20 11:11:55]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.11.20 07:39:50 (6869)
Mi 2 éve jártunk arra:
https://www.mapillary.com/app/?lat=48.444067545473104&lng=21.31541818181813&z=17&pKey=vWLO4ypWVAb0suIn4OwDuA&focus=photo
Nem is ugrott be, hogy van a tuhu-n is emlékmű jelzés.
Köszi Péternek a javítást, ami egyben számomra emlékeztető is, hogy az emlékmű jelzéseket is lehet már a tuhu-n jelölni.
[előzmény: (6868) Medves, 2019.11.19 23:05:27]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.11.08 22:22:02 (6861)
+1
[előzmény: (6860) Hev, 2019.11.08 21:36:32]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.11.07 11:08:45 (6851)
Fontosnak tartom, hogy a túrázókat időben tájékoztassuk, és ne a helyszínen érje őket meglepetés.
Mondjuk az sem volt rossz, hogy a változás be volt írva az adott szakaszok némelyikébe.
[előzmény: (6850) FTom, 2019.11.07 09:04:13]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.11.07 07:44:34 (6849)
Köszi!
Ahol tudtam, ott átjavítottam, de még van pár út, ami nem szerepel a térképen.
[előzmény: (6847) Hev, 2019.11.06 17:26:30]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.08.20 18:46:18 (6840)
Nem így történt...
Az MTSZ-nek jelezték a problémát, és az érintett szervezet maga festette fel a terelést, ha valaki követte az eseményeket, annak ez nem újdonság.
[előzmény: (6839) Pilis50, 2019.08.20 16:19:24]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.08.11 06:59:02 (6838)
De legalább az érintett turista szervezettel egyeztetve történt a módosítás, aminek következtében elfogadható útvonalon és szakértő kivitelezéssel készült minden.
Sokkal jobb, mintha a tulajdonos pacsmagolta volna fel, egy random vonalvezetéssel.
Az pedig, hogy sokan bele szerettek volna szólni az új nyomvonal kialakításába, az gyakorlatilag kivitelezhetetlen.
Én nem tudom elképzelni, hogy egy tucatnyinál több ember által indított nyomvonali megbeszélésen konszenzusra lehessen jutni.
Kb. Ugyanez a helyzet a törvényalkotással is, mindenki bele akar szólni, hogy legyen szolgalmi jog, de nincs egy olyan szakértő, aki a sarkára állna és végigvinné a folyamatot.
[előzmény: (6835) Medves, 2019.08.09 21:54:20]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.07.24 06:32:15 (6833)
"az OKT végleges elterelése és az izomból végrehajtott kivitelezés - szánalmas."
Ezen mondatod sugallta azt, hogy volna más megoldásod a helyzet kezelésére.
Abban egyetértek veled, hogy az MTSZ kommunikációja nem a legkifinomultabb, de a dolgukat végzik, és legalább a munka elkészültét jelzik, hogy ne érje meglepetés a túrázókat.

A síelők vs gyalogosok veszélyforrás, mint kockázati tényező ezek szerint nem vitatott.

Ha libegőt akarnak, azzal nekem nincs problémám, sokkal jobb, mint egy újabb kalandpark.
Bár gondolom a libegő majd vonzza a hasonló zenés szórakozóhelyeket...
Ha csak az építkezés miatt lenne a terelés, akkor gondolom ideiglenesként jelölték volna.
Bár Sikárosnál is vagy 5 évig tartott az "ideiglenes" terelés
Az lehet, hogy a terelés aktualitását megerősíti az építkezés kilátásba helyezése, erről nincs információm.
[előzmény: (6832) Old Eye, 2019.07.23 21:20:36]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.07.23 16:02:59 (6831)
És mi a javaslatod?
[előzmény: (6830) Old Eye, 2019.07.23 15:06:06]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.07.23 11:59:50 (6829)
Hatalma nincs, de elismertsége, múltja, befolyása, az van.
[előzmény: (6828) Lipták Roland, 2019.07.23 11:17:15]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.07.23 10:51:15 (6826)
Attól tartok ez a téma így már nagyon bele menne a politikába!
Nyilván ha valakinek nem tetszik a rendszer, az csinálhat forradalmat, alapíthat pártot, létrehozhat egyéb civil szervezeteket, stb... Ebbe én nem mennék bele.
[előzmény: (6825) Lipták Roland, 2019.07.23 09:35:22]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.07.22 23:08:40 (6824)
Értem én, hogy sokan szerették volna tudni előre, hogy mi lesz, de végül is a kéktúra útvonala az MTSZ kompetenciája, és a területen érintett tagszervezettel is egyeztetve került kialakításra a nyomvonal.
Az egész országgal nem lehet egyeztetni, bőven elég ha sikerül annak a pár szervezetnek egységesen elfogadnia a változást.

Ha az okát szeretnéd tudni, arra most is ugyan annyi lehetőséged van, mint lett volna 3 héttel ezelőtt.
Kell engedélyeztetni a kék régi nyomvonalán egy új turistautat/tanösvényt és akkor talán kiderül, hogy valójában mi a helyzet.
Én megmaradok abban a hitben, hogy a megadott indoklás valós.
Majd ha kiderül valami más, akkor max azt mondom, hogy tévedtem, de nem fogok összeesküvés elméleteket gyártani.
[előzmény: (6822) emiGrant, 2019.07.22 22:24:41]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.07.22 20:09:26 (6821)
És ha megfordítjuk a kérdést?
Mi a baj az új útvonallal?
Mert ha semmi, akkor miért ne lehetne megváltoztatni?
[előzmény: (6820) VP, 2019.07.22 18:45:08]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.07.22 17:33:57 (6819)
Az ideiglenes terelést nehéz kommunikálni, pláne ha külföldiek is járják az utat.
A kéktúra útvonalának olyannak kell lennie, hogy ne legyen szükség ideiglenes lezárásokra, és számíthasson az ember arra, hogy az útvonalon bármikor végigmehet!
Maximum belefuthat egy vadászatba, ha nem figyeli a híreket, de akkor is 1 óránál ne kelljen többet veszíteni.
[előzmény: (6816) VP, 2019.07.22 16:14:30]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.07.22 17:27:37 (6818)
Sajnos a mögöttes információk nekem sem állnak a rendelkezésemre.
Csak feltételezni tudom, hogy a sípályások állhatnak a háttérben.
Hosszú távon csak jobb a békesség, és az új nyomvonal is ugyan olyan jó, sőt még aszfalt is kevesebb van benne.
[előzmény: (6817) Old Eye, 2019.07.22 16:49:10]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.07.22 15:35:46 (6815)
Én el tudtam fogadni az indoklást és a Kékes Turista Egyesület is.
Nem tudom, hogy a síelők mennyire tartanák biztonságosnak, ha a lefelé robogó sielőkkel szembe jönne egy iskolás csapat a sípályán szaladgálva, hógolyózva...
[előzmény: (6811) Old Eye, 2019.07.22 09:34:40]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.07.19 15:22:48 (6810)
Köszi a jelzést!
Sajnos most nem lehet javítani:
Figyelem: az alábbi tájegységet nem tudod frissíteni:
Mátra: zárolva [filemaneger, 2019.07.18 17:36]
[előzmény: (6809) törölt nick 42, 2019.07.19 14:31:56]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.05.30 10:12:57 (6800)
Most már publikusan is megjelent, hogy ideiglenesen kijelezve, és hamarosan rendesen is felfestik:
http://mtsz.org/cikk/valtozas_az_okt_11._szakaszan
[előzmény: (6798) Hev, 2019.05.20 17:37:43]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.05.22 10:22:49 (6799)
Ez még csak egy döntés, hogy legyen áthelyezve!
Hétvégén a K100 mezőnye majd kitapossa az új utat, addigra akár fel is lehetne festeni, ha nem lenne ilyen esős az idő...
[előzmény: (6798) Hev, 2019.05.20 17:37:43]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.05.10 14:27:43 (6793)
Nógrád megyében nincs is rendes megyei szövetség, amíg vagdalthús élt, rengeteget festett...
Sajnos kevés arrafelé a vállalkozó.
[előzmény: (6789) emiGrant, 2019.05.10 06:37:16]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.05.09 08:26:19 (6783)
Csatlakozni tudok ehhez az állásponthoz!
kb 15 éve a kéktúrán elég nehéz volt sok helyen a jelzések alapján végig menni, most pedig alig van követhetetlen szakasza, azok is általában valamilyen helyi kalózkodások / elkerítések miatt van.
Az utóbbi 5-10 évben sokat javult a jelzések színvonala.
[előzmény: (6782) Ajtony, 2019.05.09 08:00:58]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.05.08 10:09:44 (6780)
És sajnos turista utakat is lehet festeni, van rá példa, hogy egy önkormányzat pályáz valami turisztikai attrakcióra, és a turistautak terén kevés ismerettel rendelkező ügyintéző, egy szép divatos kék sáv jelzést festet fel...
[előzmény: (6779) Hev, 2019.05.08 09:20:38]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.05.04 23:33:38 (6774)
Van egyfajta nyilvántartás:
http://turistaterkepek.hu/portalwa/apps/webappviewer/index.html?id=1763a68c19b14a279850c3686415e589
[előzmény: (6773) Güszi, 2019.05.04 14:00:13]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.05.04 09:38:14 (6769)
Köszi a megerősítést!
Az mindenesetre érdekes, hogy a megyei természetjáró szövetség erről miért nem értesült hivatalosan?
[előzmény: (6768) V_Gabor, 2019.05.04 08:58:29]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.05.03 14:49:56 (6764)
Javítottam, de olyat úgy sem lehet csinálni, ami mindenkinek megfelel...
[előzmény: (6763) Hev, 2019.05.02 20:30:32]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2019.04.05 09:40:21 (6759)
Na igen az a gázló elég necces szokott lenni vizes időszakban :)
Bár a Galya-pataknál nem rosszabb :D
https://www.mapillary.com/app/?lat=47.27345375&lng=18.001522250005788&z=17&focus=photo&pKey=ktu6ad1Mm4mifYVfzTqb_w
[előzmény: (6758) Güszi, 2019.04.05 08:32:46]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók