turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, nagyszabolcs hozzászólásai
új hozzászólás | témák listája

Összesen: 5 db hozzászólás

nagyszabolcshozzászólásai | válasz erre | 2011.04.21 15:24:58 (4234)
A korábbi hozzászólásaidból látom, hogy a tuhu és az MTSZ felé jó a kapcsolat, ez nyilván komoly munka és időráfordítás volt eddig is. Fontos, hogy ez meg is maradjon, és a két szervezet erősítse egymást.

Arra kellene odafigyelni, hogy ha szóba kerül az utak nyilvántartása, akkor ne egy harmadik vagy sokadik nyilvántartás jöjjön létre, hanem inkább az MTSZ és a turistautak.hu adatbázisa legyen összekapcsolva. Lévén sok olyan paraméter van meg az MTSZ-nél, ami nekünk nincs: pl mikor készült egy út, ki tartja karban, mikor volt felújítva, stb. nekünk meg megvan az, hogy konkrétan merre is vezet az út, és térképre tudjuk tenni.

Ha lenne egy kétirányú dinamikus kapcsolat, akkor pl simán lehetne látni, hogy egy adott tájegységben vagy közigazgatási területen:
- mennyi út nincs meg a nyilvántartásban az MTSZ-nek, hol kell pótolni
- milyen a jelzések állapota (x% felújítva 1-2 éven belül, y % 3-5 éven belül, z% ismeretlen, stb)
- hol kell hidat javítani, aljnövényzetet írtani
- milyen fajta kerékpárral járható egy útszakasz, járható-e esős időben, gyerekkel, stb

Ezek nem igazán pénzbeli előnyök lennének, viszont mindenkinek jó, és ugyanannyi közpénzt optimálisabban lehetne elkölteni a terepen.

Felmerült korábban a közigazgatási határok és más adatok igénye: ez is egy jó érv lehetne, hogy azokhoz hozzájuthasson a tuhu projekt

Ha a turistautak.hu, geocaching.hu fejlesztésére neadjisten akadna pénz, szerintem inkább legyen egy minimális cívódás, de az az 1 milla (vagy akár több) inkább ide jöjjön, mint valami ál-szervezethez, amelynek célja kizárólag a pénzszerzés, viszont jó a lobbiereje.

Ha nem pénzbeli, hanem természetben, vagy adatokkal tudnank bennünket támogatni, már az is nagy eredmény. pl térképi rétegek, MTSZ szálláshely a tömeges trekkelésekhez, évi pár alkalommal MÁV kedvezmény a térképszerkesztőknek, vagy bármi, ami eddig pár év alatt elhangzott, hogy de jó is lenne az állam részéről...
[előzmény: (4233) olahtamas, 2011.04.21 14:20:45]

nagyszabolcshozzászólásai | válasz erre | 2011.04.21 13:46:22 (4232)
Szerintem az elkövetkezendő hetekben fog összeállni annak a bizonyos egy évnek a programja, munkaterve. Én mindenképpen javasolnék kezdeményezni egy hivatalos találkozót, egyeztetést a turistautak.hu illetve a geocaching egyesület részéről. Ahogy én a közigazgatást ismerem, könnyen elképzelhetőnek tartom, hogy meghatározásra kerülnek feladatok, amelyek végrehajtásához állami forrás is kell, hogy társuljon. Az észak-dunántúlon volt egy projekt, ami kb 20 mft-ot vitt el geocaching témában - szerintem ebből a körből ne maradjunk ki.
[előzmény: (4231) olahtamas, 2011.04.21 12:47:47]

nagyszabolcshozzászólásai | válasz erre | 2011.04.21 12:22:19 (4229)

Miniszterelnöki megbízott a természetjáró úthálózat fejlesztésére
Garancsi István egy évre kapott megbízást
MTI-OS, Berki Zoltán, VZs., 2011-04-20 11:07
Megosztom
« Vissza
Érdekes fordulatot vett a turistautak helyzetének rendezéséhez kapcsolódó munkafolyamat. Orbán Viktor miniszterelnök április 18-i hatállyal egy évi időtartamra megbízta Garancsi Istvánt a természetjáró és kerékpáros turizmus, úthálózat és közlekedés fejlesztéséért felelős miniszterelnöki megbízotti feladatok ellátásával.
Az eredeti hír (MTI-OS):

"A Miniszterelnökség közleménye miniszterelnöki megbízotti kinevezésről

2011. április 19. 15:33

Orbán Viktor miniszterelnök április 18-i hatállyal egy évi időtartamra megbízta Garancsi Istvánt a természetjáró és kerékpáros turizmus, úthálózat és közlekedés fejlesztéséért felelős miniszterelnöki megbízotti feladatok ellátásával.

A miniszterelnöki megbízott e tevékenységét díjazás nélkül látja el. A miniszterelnöki megbízott működését a miniszterelnök irányítja, munkáját a Miniszterelnökségen működő titkárság segíti.

(MTI/OS)"



Némi háttér Berki Zoltán leveléből (részlet):

A siker lehetősége adott. Úgy tűnik, a sors igazságos volt velünk, hiszen annyi év küzdelem után Tiborc panaszaink végre talán eljuthatnak a Kormányfőhöz. Anyagaink – szerencsére készen vannak, a Peták István, Jeszenszky Géza, Molnár András és jómagam összeállt ad hoc érdekképviselet összerakott, összetömörített minden elmúlt évek beli javaslatot.

A vakszerencse is mellénk szegődött: Peták István a Magyar Turistában megjelent egyik, a természetjárók, turisták gondjait, javaslatait taglaló írását meglátta Garancsi úr, aki rövid, Peták úrral történt egyeztetés utána Miniszterelnök úrnál elérte a fent idézett lépést."



Saját véleményem (V.Zs.):

Nyilván sokakat meglep a hír, és sokan nem tudjuk mit gondoljunk róla. Az egyik értelmezés, ami hozzám a legközelebb áll: most kaptuk egy esélyt. Ha élünk vele, akkor sokat lendítünk a természetjárás ügyén. Ha nem élünk vele, akkor viszont csak magunkat okolhatjuk.

Már az ország 19.000 km körüli turistaút hálózatának felét (9000 km-t) lajstromba vettük itt az MTSz honlapján az elmúlt 1 évben. Ez az eddigi legteljesebb turistaút nyilvántartás. Mindent meg kell tennünk azért, hogy ez legyen egy teljes nyilvántartás alapja.

Ennek érdekében kérem azon megyék segítségét, akik eddig nem nagyon adták létezésük jelét például itt a honlapon sem. Dolgoznunk kell a sikerért, ha máshogy nem, önkéntesek bevonásával.
Cikk első megjelenése: 2011-04-20 10:53

forrás: http://termeszetbarat.hu/cikk/miniszterelnoki_megbizott_a_termeszetjaro_uthalozat_fejlesztesere

nagyszabolcshozzászólásai | válasz erre | 2011.04.20 21:28:46 (4223)
Értelme több is van: a tuhu kaphat újabb rétegeket, utcaszintű adatbázist, sávinformációt, meta adatokat stb.
az openmaps kap egy olyan réteget, amely útjainak minden egyes kilométerét nagyságrendekkel többe kerül letrackelni, mint egy sima aszfaltutat.

A link az átirányításhoz: persze működik, de a többnyelvű felhasználói felület, és az OSM adatbázisra épülő programok, webes és offline alkalmazások sokasága tehermentesíti a tuhu fejlesztőket. pl tegyük fel, hogy 3 év múlva az autódba rendelhetsz gyári navigációt, osm alapon. ott hiába a link, nem sokra mégy vele. vagy siklóernyőzöl, és a karodon levő spec gps megmutatja a távvezetékeket, veszélyes területeket.

Az anyagiakról - gondolj csak bele: mennyi nehéz kocsival letrackelni 20 km aszfaltutat ? max 1000 Ft, ebből kijön az üzemanyag és az amortizáció meg a "munkaidő" is. 20 km turistaút: kell 1 ember 1 napi bére, oda-vissza utaztatás, enni-innivaló, túrabakancs, nagymosás a sártól. egy 30 km-es hétvégi trackelés legyen mondjuk oda-vissza utazással, szállással, magyar átlagbérrel, cakpakk 50 eft. Ha ugyanezt egy vállalkozás csinálja, bérköltséggel, stb akkor 3-400 eft. viszonyításképpen: egy geodéta kb 30 eft-ért méri fel a kertemet, ha kerítést akarok építeni, 1-2 órányi munkával. 25x-ös a szorzó. Lehet hogy nem vagyok pontos, de a nagyságrendben bizonyára nem tévedek.

Szerintem a tuhu ereje a minőség, az osm ereje a nyíltság és a rétegek. ebből kellene valamit kisakkozni.
[előzmény: (4221) alnibell, 2011.04.20 20:41:37]

nagyszabolcshozzászólásai | válasz erre | 2011.03.18 21:48:06 (4102)
sziasztok! nálatok működik a http://turistautak.hu/maps/3d/ oldalon a youtube videó lejátszása ? nekem egy szerzői jogi üzenetet ad, invitel és digi hálózaton át megnyitva az oldalt. proxy nincs se helyben, se tudtommal a hálózaton.
Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók