Kétlépcsős megoldás:
- a trackfeltöltéskor lehet jellemezni a track minőségét (műholdállás és zavaró körülmények)
- statisztikai módszer
Utóbbit kifejtem: ha 1 track alapján rajzoltam, akkor a második track valószínűleg nem pontosan ugyanott fog futni, ahová 1 track alapján rajzoltam. Ekkor (figyelembe véve az 1. pontot) a két track közé igazítom a vonalat. Ez persze nem garantálja, hogy pontosabb lett, akár az ellenkezője is lehetséges, de az átlagolásból származó valószínűsége a nagyobb pontosságnak nő. Ráadásul nem matematikai módon átlagolok, hanem olyan tényezőket is belekalkulálok a rajzba, melyek főleg csak az ember számára tűnnek fel (kanyar ívének valószínűsége; kereszteződés a trackkel ellentétben nem íves, hanem szögletes; helyismeret; GPS-re jellemző hibák a trackben stb), ezzel is a valószínűsíthető pontosságot növelve.
Tételezzük fel, hogy befut a 3. track is. A track minőségére utaló jeleket szem előtt tartva tovább igazítom a vonalat, hogy a lehető legjobban hozza ki a súlyozott átlagot. Itt már viszonylag nagy a valószínűsége annak, hogy pontosabb lett az 1 track alapján rajzolt útvonalnál. Persze ez függ attól is, hogy mennyire tartanak össze a vonalak, mekkora a szórás.
Aztán tételezzük fel, hogy jön egy 4. track is, ami viszonylag távolról ugyan (mondjuk 10 méter), de követi a 3 track alapján rajzolt vonal ívét. Ekkor nem kezdem el az egész vonalat a jelenlegi állapot és a 4. track nyomvonala közé átlagolni, esetleg kisebb módosításokat eszközölök. A 4 track alapján rajzolt vonal pedig már statisztikailag is pontosabbnak tekinthető az 1 trackes vonalnál.
Szóval az én elméletem azon alapul, hogy több track átlaga nagy valószínűséggel pontosabb vonalat eredményez, mint 1 track, a rajzolásban pedig segítségemre van a trackek leírása (minőség jellemzése), a helyismeret, az időközben felszedett rutin (ha sokat játszol a trackekkel, egy idő után érzed, hogy hol húzott gyanús vonalat a GPS), valamint a józan megfontolás. Utóbbira például jó példa az országút gyalogos bejárása: a kapott track girbe-gurba lesz, hiszen a legtöbb útszakaszon nem lehet gyalog sétálni a felezővonalon stb. Ha erre nem lennék tekintettel, akkor az ilyen track alapján rajzolt országútban 20 méterenként lenne egy kis törés (akár nagyon kis fokú), ez pedig nyilvánvalóan helytelen lenne. Ezzel szemben egy keskeny turistaút esetén simán elképzelhető, hogy 20 méterenként van egy kis törés a vonalban.
Ja, és a hülye elméletet félretéve: fogd meg a vevődet, és menj végig egy 1 trackből és egy 4 trackből készült szakaszon. A legtöbb esetben valószínűleg a 4 trackes útvonalon haladva fog a vevő pontosabban az útra rakni és nem mellé, 15 méteres körzetben.[ előzmény: (2635) aparamita, 2006.01.12 14:19:13] |