turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2013.12.22 17:14:00 (10543)
Nem igazán érted, nem baj. A környezetedben van mit trackelni elérhető távolságon belül. Itt Somogyban és főleg Kaposvár környékén pedig gyakorlatilag csak pontosítani, finomítani lehet de újat már nem igazán találsz. Olyan trackelők mint Nargoth vagy fodorpeti módszeresen 'megették' a megyénk nagyrészét. A Balaton környéke pedig a nyaralni járó kesserek miatt szintén agyon van trackelve.
Ugyanez érvényes a Mecsekre vagy Zala megyére is.
Kimondottan trackelési célból elutazni valahova az pénzbe kerül.
A verseny a trackek minőségét is rontja, ebben maximálisan egyetértek Bryannal. Szóval inkább ne legyen verseny, az csak feszültséget hozna ide pedig amúgy is van gondunk :-)

Tegye fel valaki egy térképre Attibati statisztikája alapján mondjuk minden táblázat első 10-20 helyezettjét rögtön látszani fog, hogy merre vannak a fehér foltok. Bár ez a térképen is látszik.
[előzmény: (10537) kimici, 2013.12.22 17:03:22]

kimicihozzászólásai | válasz erre | 2013.12.22 17:03:22 (10537)
"Innentől csak 'kinek van több pénze benzinre, vagy kinek van ingyenes MÁV-os igazolványa' verseny lesz."

Bocsi, még ezzel sem értek egyet, autóm, igazolványom sincs és nem településekre gondoltam elsősorban, hanem azokon kívüli utakra.

Utóbbi felméréseim során éppen az volt a célom, hogy mindnél kevesebb aszfaltos út legyen és lehetőleg települést sem érintsek.

Az egészet én szórakozásnak tartom, közben fotózással, vadlessel, találkozás és beszélgetés emberekkel (már amelyikkel lehet), stb és ebben nem lehet versenyezni.
[előzmény: (10532) Nargoth, 2013.12.22 16:47:50]

Nargothhozzászólásai | válasz erre | 2013.12.22 16:47:50 (10532)
Persze hogy van mindenhol felmérendő út. De Attibati sok, a környékükön lévő kisebb városokat trekkelte például (nemcsak, nehogy erre ugorjon valaki!). Aszfalton jóval nagyobb hatékonysággal gyűjtöd a kilométereket, mint az eldugott homokos földutakon. Mifelénk Somogyban alig vannak ekkora települések, csak kis falvak. Ha bejárom egész Somogy visszalévő kis településeit sem tudok annyi új utat összeszedni aszfalton, mint Attibati. Innentől csak 'kinek van több pénze benzinre, vagy kinek van ingyenes MÁVos igazolványa' verseny lesz.
Erre gondolt szerintem hev, amikor a versenyt 'ellenezte'.
[előzmény: (10529) kimici, 2013.12.22 16:33:38]

kimicihozzászólásai | válasz erre | 2013.12.22 16:33:38 (10529)
"A sporttársak lakhelye erősen befolyásolja a trackelhető területet . . . "

Bocsi, ezzel nem értek egyet, szerintem mindig és mindenhol lesz felmérendő út, természetesen ennek egy része javítás és pontosítás. Évek óta járom a környékünket, ami nem egy turistautakkal behálózott terület, de mindig találok új utakat és felmérni valót, ami lehet poligon vagy útpont egyaránt.
[előzmény: (10528) Hev, 2013.12.22 16:26:30]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2013.12.22 16:26:30 (10528)
Ezzel a következő gondokat látom:
- track és track között óriási különbség van a paraméterezést tekintve. Ki fogja eldönteni, hogy egy track figyelembe vehető vagy sem?
- A sporttársak lakhelye erősen befolyásolja a trackelhető területet, bizonyos megyék erősen hátrányosak ebből a szempontból

Jelenleg az adatbázisunk pontatlansága nagyobb gond mint az, hogy vannak hiányosan felmért területek. Abban lenne érdemes gondolkodni, hogy az 1-2 trackes illetve 2-3 éves vagy még régebbi utak közül a szekérúttól lefelé eső típusokat újra kellene mérni. Ezek közül sok már nem is létezik.

Ugyanez érvényes a POI-k ra is.
[előzmény: (10527) Attibati, 2013.12.22 16:07:52]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2013.12.22 16:07:52 (10527)
Már említetettem, hogy az aktivítást növelni lehetne, ha a valami egészséges verseny alakulna ki a trekkelők között. Esetleg az évről-évre felhasználatlan 500 000 forintból valami jutalmat lehetne kitűzni a legtöbb új tracket beküldő illetve a legtöbb/leghosszabb tracket beszerkesztők között.
Én vállalnám, hogy bizonyos időközönként elkészítem a statisztikát, így év közben is látni lehetne a verseny állását. (Természetesen én nem vennék részt a versengésben - mint ahogy a gckupában sem veszek részt - mivel én készítem az összesítést)
[előzmény: (10522) cactus, 2013.12.22 06:46:05]

cactushozzászólásai | válasz erre | 2013.12.22 06:46:05 (10522)
Köszi!
Szeretem ezeket a statisztikákat nézegetni, elégedett vagyok magammal :-)
A listák elején szereplek, ezen nagyon meglepődtem, nem tudom, hogy ez jó, vagy nem jó. Kevesebb időt töltök el trackelésre, mint amit szeretnék, visszagondolva nem is dolgoztam vele sokat, éves szinten nézve alig pár napról van szó.
Ha az én kevéske teljesítményemmel ennyire előkelő helyre lehet jutni a listán az baj, mert azt jelzi nem túl nagy az aktivitás :-(

[előzmény: (10514) Attibati, 2013.12.21 20:47:10]

Attibatihozzászólásai | válasz erre | 2013.12.21 20:47:10 (10514)
Készítettem néhány statisztikát az idén feltöltött és feldolgozott trackekről. A tájegységek mp állományai a december elsejei állapotot tartalmazták, míg a trackek állományait dec 1-15 között töltöttem le.
Az Excel táblában az alábbi összesítések találhatók az egyes munkalapokon:
Összes track: A legtöbb tracket készítők listája. (A track hosszak itt és a többi táblázatban méter egységben vannak megadva) A táblázatban KJ&GM neve sárga színnel szerepel, ők ugyanis egy több éves trackgyűjteményt küldtek el Hevnek aki a feltöltést és a szétválogatást végezte. A trackek év szerinti kiválaogatásától eltekintettem :-)
Összes szerkesztés:: A trackek beszerkesztését végzők sorrendje a beszerkesztett trackek hossza szerint.
Összes új út felmérés:: Azoknak a felmérőknek a listája, akik a tuhun még nem szerepelt utat töltöttek fel a felmért utak hossza szerint rendezve. Ennek a táblázatnak az elkészítése egy kis térinformatikai újgyakorlatot igényelt, amit az Autocad Map program segítségével néhány célprogrammal oldottam meg. Beolvastam az Autocad alá az idén beszerkesztett utakat és attribútum adatként hozzájuk kapcsoltam a beszerkesztés dátumát. Szintén beolvastam az egyes trackeket amikhez a felmérés dátumát és a szerkesztő és a felmérő nevét kapcsoltam attribútum adatként. Ezután megvizsgáltam, hogy minden egyes beszerkesztett útszakasz középpontjának tíz méteres környezetében megy-e olyan track, amelynek mérési dátuma kisebb mint a beszerkesztés dátuma. Ha találtam ilyet a vizsgált útszakasz hosszát annak a felmérőnek illetve a szerkesztőnek a javára írtam, akinek neve a trackhez volt kapcsolva.
Összes új út szerkesztés:: Azoknak a szerkesztőknek a listája a beszerkesztett trackek hossza szerint akik a tuhun eddig még nem szerepelt utakat szerkesztettek be.
A gyalog felmérés és kerékpáros felmérés munkalapokon azoknak a felmérőknek a feltöltött trackhossz szerinti listája található, akik a felmérést gyalog vagy kerékpárral végezték.


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók