Hogy miért "szebb" a nagyobb sebességgel rögzített track, egészen pontosan én sem tudom megmondani, feltehetően valamiféle "zajszűrés" áll a dolog hátterében.
Lehet, hogy nem pontígy zajlanak a dolgok, én valami ilyesmit okoskodtam ki, majd kijavít valamelyik szakember, ha akar/tud:
Mozgásban valószínűleg a korábbi néhány mérés figyelembe vételével (utolsó 3-4 másodperc) pontosítgatja a GPS az aktuális mért eredményt, tehát "csal" egy picit. Álló helyzetben nyilván nem lehet így "csalni" mivel nem állnak rendelkezésreolyan szép hosszú elmozdulás vektorok az utolsó pár másodpercről, amihez hozzá lehetne "átlagolni" a mostani elmozdulás irányát. Biciklin viszont már 7-8 métert tesz meg a GPS egy másodperc alatt az ilyen hosszú vektorokkal szebben lehet "finomítani" az aktuális mért értéket.
Persze ezeknek a kis csalásoknak vannak hátulütői is. Úgy vettem észre, hogy nagy sebességgel érve egy derékszögű kanyarba a GPS mindig "túlhúzza" egy kicsit a track-et, lustán reagál a bekanyarodásra, és csak 5-10 másodperc után csalja vissza magát az úttestre. Az alábbi képen egyszer kelet, egyszer nyugat felől jöttem az Ady Endre utcán és úgy kanyarodtam be a Vas Gereben utcára. Jól látszik, hogy látszólag mindkét esetben túlmentem a kereszteződésen és a két track csak a Szent lLászó utcát elérve kezdi fedni egymást. Ezért is szoktam lehetőség szerint mindkét irányból behajtani egy utcába, ha a Turistautak.hu számára készítek track-eket.
[ előzmény: (5938) dbalint, 2007.12.28 18:12:22] |