turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

ergydhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.30 22:38:19 (4762)
ACTIVE LOG 1909 2007. 03. 30. 6:30:36 0:50:01 18.3 km 11.5 sq km 22 km/h
ACTIVE LOG 001 102 2007. 03. 30. 7:21:39 0:06:58 639 m 2892 sq m 6 km/h
ACTIVE LOG 002 2886 2007. 03. 30. 14:47:37 1:44:50 24.1 km 34.2 sq km 14 km/h

így néz ki az activ log file

Ez igazolja a feltevésedet, hogy kikapcsolás után újat kezd és a régit nem rajzolja ki.

Az előző esetben 7 darabból áll a logfile, de ott kirajzolta, mert a készüléket sosem kapcsoltam ki csak a vevőt.
[előzmény: (4761) kepenu, 2007.03.30 22:29:01]

kepenuhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.30 22:29:01 (4761)
Alap-problémára a tippem: csak az utolsó folyamatos ACTIVE LOG-ot jeleníti meg, abból pedig max. annyi pontot, amennyit a lentebb tárgyalt helyen beállítottál. Tehát kikapcs után új ACTIVE LOG fájl indul, és a régebbit ezért nem látod az előzőeket. Ismétlem: ez csak tipp!
[előzmény: (4759) ergyd, 2007.03.30 22:20:28]

ergydhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.30 22:20:28 (4759)
Azért nem gdb, mert a Trak Maker nem ismeri azt a formátumot. De majd ezután már nem azt használom.
Egy apró kanyarra még visszatérnék az 'eredeti' problémára. Az első track mindössze ezer néhányszáz pontos, tehát az alap 3000-be is simán bele kellett volna férjen.
A vízszintes tartásról én is olvastam, illetve kipróbáltam ugyanazon a szakaszon vízszintesen és lógatva. Ha a kis mértékű himbálózást is beleszámítom, elég nagy a különbség a rajzolt trackben.
a kirakásban hamar 'rutinos' lettem. Puha rongyon és a madzagja felakasztva az index karra. :) Sehová nem tud menni... de a tartóra szükség lesz, tudom.
[előzmény: (4757) t ib i, 2007.03.30 22:14:25]

t ib ihozzászólásai | válasz erre | 2007.03.30 22:14:25 (4757)
Vegyél valamilyen tapadókorongos tartót, úgy némileg jobb a helyzet. Ha csak feldobod a műszerfalra, akkor az még veszélyes is, mert csúszkálhat;kiveri a szélvédőt;összetöröd a műszert;hirtelen utánanyúlsz stb.
A tartóban azért tükröződik a szélvédő, mert kicsit megdöntöm, hogy az antenna ne mereven befelé nézzen a kocsiba, hanem valamelyest felfelé is. Az eTrexeknek -állítólag- a képernyő irányába néz az antennájuk, ezért jó, ha gyaloglás közben felülről nézed, miközben vízszintesen tartod. (Ha esetleg hülyeséget írtam erről, akkor javítsatok ki, és elnézést kérek! {:-)))
[előzmény: (4755) ergyd, 2007.03.30 22:06:11]

ergydhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.30 22:06:11 (4755)
Beállítottam, holnap ki is próbálom így. Ez a képernyőméret elég kicsi a navigációhoz, (vagy romlik a szemem?) és fekvő helyzetben nem is látom. A tükröződés nekem is probléma az autóban, nem is szeretek semmit se tárolni a műszerfal tetején. De amíg nincs külső antennás kütyüm, és ez is nagyon új még nekem, addig marad a 'kitett' trackkelés.
[előzmény: (4752) t ib i, 2007.03.30 21:55:24]

t ib ihozzászólásai | válasz erre | 2007.03.30 21:55:24 (4752)
Nekem Astrám van, de elég messzire vagyok én is a műszertől, ráadásul az ablak is tükröződik. Ezért nem is használom az útvonaltervezést. Ha akarod, tudod konfigurálni a képernyőt a saját ízlésed szerint. Térkép képernyő/keres gomb/adatmezők: kiválaszthatod, hány db ablak takarja a térképet. Hasonló úton érheted el az "adatmezőt változtat" mezőket, ahol az ablakok tartalmát változtathatod. Nekem a sebesség és a pontosság van beállítva, ezek a szükséges legfőbb infók számomra.
[előzmény: (4750) ergyd, 2007.03.30 21:47:06]

ergydhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.30 21:47:06 (4750)
Matizom van, egész előreduva a műszerfalon szinte csak üveg van felette. A nagy utakkal nem is nagyon van gond, de a fás, hidas, magasházas részeken néha ide-oda dobál, mintha földrengés volna.
Amikor vezetek, nem nagyon látom a képernyőt, de a mutató körüli karika gyakorta egész kicsi. Néha meg közepesen nagy (sorry de m-t nem tudok).
Igazi terepen még nem volt alkalmam, de talán holnap teszek egy kisebb kirándulást.
ps. Nem hiszem, hogy a műszerrel volna baj, magam vagyok gyakorlatlan
[előzmény: (4748) t ib i, 2007.03.30 21:41:36]

t ib ihozzászólásai | válasz erre | 2007.03.30 21:41:36 (4748)
Budapesten még nem trackeltem, de a magas házak-széles utak miatt valóban lehet némi különbség az oda-vissza utak között. Hány méteres pontosságot ír ki a műszer, ill. hogy van elhelyezve a kocsiban? Kilát rendesen az égbolt felé? Próbáltad már sík terepen, nyílt területen? Egész jó az a műszer, nem kellene lehangoltnak lenni az eredménytől.
[előzmény: (4746) ergyd, 2007.03.30 21:35:00]

ergydhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.30 21:35:00 (4746)
Én még nem rajzoltam, csak gyakorlásképpen itthon magamnak, de amit a rögzítéseimnél láttam, az néha elég lehangoló. Ezért is gondoltam.
[előzmény: (4745) t ib i, 2007.03.30 21:28:00]

t ib ihozzászólásai | válasz erre | 2007.03.30 21:28:00 (4745)
Akkor nincs ötletem, mitől nem látod, nekem is Venture Cx-em van, még nem volt vele gondom. Szerintem nagyon szépen együttfutnak az azonos úton rögzített trakckek, ha jó helyre van téve a GPS az autóban, így nem nagyon kell átlagolni rajzoláskor.
[előzmény: (4743) ergyd, 2007.03.30 21:12:21]

ergydhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.30 21:12:21 (4743)
tibbigeo: A történet arról szól, hogy autóztam, rögzítettem, kiszálltam, kikapcsoltam. Fél nap múlva mentem vissza, megint bekapcsoltam és nem volt track. Tehát azonos képernyőn kapcsoltam ki és be. Rögzítés közben látom a tracket a beállított színnel.
Csabesz: Persze az activ logról beszélek, 48%-os a telítettség mellett, így törlésről még nem beszélhetünk, és a letöltésnél is hibátlanul megvan az egész napom. Mindig a belső memóriából töltöttem eddig. egyszer a mapsource-ba, de máskor a TrackMaker-be (itt szabdaltam a tracket). Átlagolás alatt azt értem, amikor többször járok be egy utat és szórnak a trackek.
[előzmény: (4741) Csabesz, 2007.03.30 20:58:34]

Csabeszhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.30 20:58:34 (4741)
A kikapcsolós-visszakapcsolós dolgot nem értem, nekem ilyet nem csinált még. Csak azt lehet látni a képen, ami a belső memóriában van (kártyán levőt nem), és azt is csak addig visszamenőleg, ahány pontot beállítottál a Térkép beállítás/Track pontoknál.
Színes szerintem csak az lesz, amit a belső memóriából töltesz le (ha jól tudom, ilyenkor megkapja azt a színt, amit a kütyün beállítottál a track színének). Ha kártyáról töltesz, ott nincs alapértelmezett szín. Te tudod kiszínezni mapsource-ban a Nyomvonal tulajdonságainál. Átlagolás alatt nem tudom, mit értesz. Rajzolás közben én inkább azt szeretem, ha egyfajta színnel van az összes track (legfeljebb a feldolgozás alatt állót lenne jó más színűre állítani).
[előzmény: (4739) ergyd, 2007.03.30 20:26:43]

ergydhozzászólásai | válasz erre | 2007.03.30 20:26:43 (4739)
Mondjátok, az normális, hogy egy menet után a GPS-t kikapcsolva, majd később visszakapcsolva a képernyőn nem látszik az addig rögzített Track? A memóriában ott van és le is tölthető szépen.
És még egy kérdés.
Hogyan tudom elérni, hogy a letöltött Track színes legyen? Egyetlen egyszer lett színes, de azt sem én csináltam. Pedig jó lenne ha a többször bejárt utak Trackjeit különféle színekkel látnám, elválnának egymástól. Könnyebb volna átlagolni. Azt hiszem...


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók