turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

Zsigabáhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.22 18:21:31 (45980)
"Zsigabá azonban továbbment egy lépéssel, mert tudja, az OMP kimeneten meg lehet mondani, melyik vonal van felül/alul - programja végsôsoron ezt készíti elô. "

Sajnos ennek mikéntjére itt a fórumban feltett kérdésemre nem kaptam választ.
[előzmény: (45979) Old Eye, 2011.02.22 18:18:57]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.02.22 18:18:57 (45979)
olahtamas, hev - Zsigabá és én abból indultunk ki, hogy szép számmal vannak olyan úttervezôs útkeresztezôdések, melyeknek nincs közös csomópontjuk; továbbá állandóan visszatérô sirám volt a fórumon, hogy a vasúti szintbeni átkelôhelyeken a rajzolók nem tesznek le közös csomópontot.
Erre egymástól függetlenül írtunk egy-egy rutint, mely ezeket kigyûjti.
Én ennél a pontnál leállok... hogy közös csomópontok létébe/nemlétébe ti mit magyaráztok be - engem már nem érint; én csak megmondom nektek, hol vannakazok.
Zsigabá azonban továbbment egy lépéssel, mert tudja, az OMP kimeneten meg lehet mondani, melyik vonal van felül/alul - programja végsôsoron ezt készíti elô.
[előzmény: (45977) Hev, 2011.02.22 17:56:10]

Hevhozzászólásai | válasz erre | 2011.02.22 17:56:10 (45977)
Ez azért is fontos, mert ha pld. sínautóval a kereszteződésnél szeretnél letérni a vasútról a közútra akkor igy tudod, hogy előbb fel kell menned a hídra. Fordított esetben viszont ugrani kell, feltételezve, hogy a vasút van alul. Más egyéb hasznát mondjuk nem látom de ez az én hibám. :-(
[előzmény: (45974) Old Eye, 2011.02.22 17:40:07]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.02.22 17:40:07 (45974)
:-)
Most komolyan... Kétes esetekben kell. Egy autópálya és egy szekérút keresztezôdésében valóban teljesen felesleges; de egy vasút és utca keresztezôdésében már sokat számít. A közös csomópont léte/nemléte nem látható a kütyük aprócska kijelzôin - egy híd avagy egy sorompó POI azonban mindent egyértelmûvé tesz.
[előzmény: (45972) olahtamas, 2011.02.22 17:05:52]

olahtamashozzászólásai | válasz erre | 2011.02.22 17:05:52 (45972)
Nehogy már minden felüljárónak híd POI-t tegyünk, mert a végén a tűzcsapok ki sem fognak látszani :)
[előzmény: (45971) Old Eye, 2011.02.22 16:51:56]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.02.22 16:51:56 (45971)
Tisztelt kaplee kolléga... :-)
Esetleg úgy, hogy pótolod a hiányzó híd POI-kat... :-)
A MapAudit t.k. összegyüjti ezeket a viszonylag ritka eseteket - nekünk, rajzolóknak kell értelmeznünk, mit talált. Lehet, hogy nem szerencsés, hogy színes navaidokkal kategorizálja a találatokat (zöld (valószínûleg helyes) / kék (meg kell nézni, kétesélyes) / piros (valószínûleg hibás) - azért nyújt bizonyos támpontot.
Ismétlem, a MapAudit nem javít, csak infógyûjtéssel segíti a javítást.
[előzmény: (45969) kaplee, 2011.02.22 16:20:28]

kapleehozzászólásai | válasz erre | 2011.02.22 16:20:28 (45969)
T. Old Eye!

Teszteltem az új Mapaudit-ot. A csomópontmentesen rajzolt útkereszteződésekenél feltünt egy dolog a Balaton tájegységben két helyen is.
-N47.102334 E17.569531 ebben a pontban piros pöttyel jelölt eset itt hídon át megy a kerékpárút és a föút is az utca felett
-N47.119127 E17.803001 ebben a pontban is híd vezet keresztül az alsóbrendü úton
A hidak egyik pontban sincsenek jelölve.
Hogyan lehetne ezt megfelelöen javítani?


[előzmény: (45961) Old Eye, 2011.02.21 21:39:33]

Old Eyehozzászólásai | válasz erre | 2011.02.21 21:39:33 (45961)
T. Kollégák!

Letölthető a legújabb MapAudit. Új funkciók -

- kigyűjti a csomópontmentesen rajzolt útkereszteződéseket - eredmény Pilisre itt
- kigyűjti a hibásan vagy nem standard módon beállított KorlatozasSebesseg= paraméterű utakat - eredmény Pilisre itt; a következő extra paraméterekre is kérhető a vizsgálat -
-- Szelesseg
-- JárhatóságAutoval
-- JárhatóságGyalog
-- JárhatóságBiciklivel
-- BehajtásAutoval
-- BehajtásBiciklivel

Mindkét esetben egy-egy extra MP file készül, melyben a talált anomáliák megtekinthetôk -
- zöld pöttyökkel jelöljük a hibátlan eseteket vagy a javasolt módosításokat (pl autópálya csomópontmentesen keresztezhet utcát N47.612959 E19.076231 avagy, ha nincs a KorlatozasSebesseg megadva, javaslatot tesz rá)
- kék pöttyökkel jelöljük a kétes eseteket, csak helyismerettel rendelkezők tudják javítani (pl vasút és utca kereszteződése N47.612959 E19.076231 (*), megengedettnél alacsonyabbra állított sebességkorlátozás N47.648797 E18.968283 (**))
- piros pöttyökkel jelöljük a nyilvánvalóan hibás eseteket (pl két gyalogút csomópontmentes kereszteződése N47.689421 E18.977574, avagy gyalogút KorlatozasSebesseg=50 értékkel N47.676846 E19.018476 :-) )

Bonus - a MapAudit az extra paraméterek vizsgálatánál megmutatja azokat az országutakat, melyeket településhatáron darabolni ajánlatos (a KorlatozasSebesseg településhatáron belül 50, kívül 90 km/h) lásd N47.804938 E18.995755 vagy N47.760544 E19.098876

Aki nem ismeri a MapAuditot, előbb még fussa át ezt az anyagot

(*) Ez konkrétan a békásmegyeri vasúti átjáró, itt szintbeni kereszteződés van, tehát a csomópont hiánya hiba.
(**) Ezek az esetek sebességcsökkentést jelentenek, igen nagy valószínűséggel helyesek


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók