Wow, ezúton is köszönöm válaszod!
Reform: gondoltam zúdítok mindent, ami eszembe jut. :) Bocs, ha nem időszerű volt, annyira nem értek a rajzoláshoz, így nem tudom, mi tartozik a reformba, és mi nem.
Sorban:
1. már az opció is jó lenne. Bár nem értem az okát az opciónak, remélem egyre gondolunk: ha valaki feltölt két darab több, azonos tájegységet is érintő trekket, feltételezhető, hogy még a gépén kivágja a felesleges darabokat, nem a szerver tájegységi felülírására számít. Jelenleg: Körösvidék és felső-tiszát érintő 1.gdb automata vágásakor 2 fájl képződik: korosvidek.gdb, valamint felso-tisza.gdb. Ha erre az adatlapra egy szintén e két tájegységet érintő trekket szeretnék még daraboltatni, a második automata daraboláskor keletkező korosvidek.gdb, illetve a felso-tisza.gdb felülírja az első feltöltés fájljait. Szerintem lehet kötelező a sorszámozott tájegységnév (a szerver által automatán adva), max ha nem csatolok új fájlt, csak korosvidek01.gdb-m, és felso-tisza.gdb-m lesz az adatlapon.
2. Az adatlapomon Csuhás trekkjeinél minden feltöltéskor szűrettem 3 méterre a trekkeket, Urbalazs később viszont jelezte, hogy nincs szűrve, és kézileg leszűrte. Azóta helyben, mapsource-szal szűrök, nem próbálkoztam vele.
3. Célszerű volna, mert csak gond volt eddig vele.
4. Bárhol. Kivi többet tud a témakörben mondani. Egyáltalán, kell, hogy módosítható legyen a határvonal?
5. Bocs a fapados fogalmazásért: olyan kinézetűre kellene módosítani a térképet, ahogy az omp-n is látható. (pl. Hungary3D) Sokkal szebb, használhatóbb, tetszetősebb az a kinézet. Talán nem árulok el nagy titkot, ha azt mondom, hogy a tuhun sokan az ott leforduló térképet használják. (jómagam is)
6. Részlet a 22555-ös hozzászólásomból (e-mailen is elküldtem anno):
"Kerékpáros térképet szeretnék a GPS-en használni, egyértelműen a TUHU-ból kiindulva, mivel más térkép nem foglalkozik vele, a többi érvet mindenki tudja...
Megnéztem a letölthető térképváltozatokat, de sajnos egy olyan sincs köztük, ami megfelelő lenne. Evidens, hogy a "Turistautak: Kerékpártérkép" változat az, amit nekem készült, így induljunk ki ebből.. Ezt leszedve, és kütyübe töltve több gondom támadt vele:
- egyrészt a térkép leglényegesebb eleme, az Oo-val jelölt bringautak egyáltalán nem tűnnek ki a többi út közül (= nincsenek pirossal jelezve). Még annyira sem, mint a teljes változatban, ahol legalább piros színt kap, mint egy turistaút. Mepszószban nehezen, de megkülönböztethető ugyan a földúttól, viszont a gyalogos úttól már ránézésre egyáltalán nem. GPS-be töltve még ennél is rosszabb a helyzet, itt ugyanis mind a három szaggatott vonal jelzést kap.
- a másik lényeges, hogy a Kék jelzés is szerepel a térképen, takarva az út jellegét. Ennek szerintem azért nem kellene rajta lennie, mert ahol erdei úton vagy ösvényen halad, az úgysem alkalmas a klasszikus értelemben vett kerékpározásra (ismerve a kéket), másrészt aki mégis terepen akar
menni, annak úgyis csak a teljes változat lesz jó, hisz ott ugyanúgy fontosak a jelzések, mintha gyalog járnánk ott. Ahol pedig aszfalton halad a kék, szintén felesleges jelzést feltüntetni.
- a többi turistajelzés aszfalton haladó részei is ki vannak emelve pirossal, ami szintén felesleges, és zavaró. Főleg azért, mert csak szilánkok, darabkák jelennek meg belőlük, ahol aszfalt van alattuk.
A keróstérkép szerintem úgy volna leginkább használható, ha (a Mepszósz jezléseit használva magyarázathoz)
- pirossal lenne jelölve, kiemelve az összes Oo kerékpárút. Így akár gépen, akár kütyün egy pillantással meg lehetne állapítani, hogy a közelben, az adott településen, vagy a haladási iránynak megfelelően van-e kiépített kerékpárút."
Azóta kicsit okosodtam, így kiegészíteném:
A hegyi kerékpárutakat is ki kellene emelni. Minden más út, turistaút kiemelés nélkül szerepelne a térképen.
Ha kell, soron kívül a tesztelésben is szívesen részt veszek.
7-10. Köszönöm. A lockolás módjától a webdizájnig szerintem minden feladatra találsz önként jelentkező hozzáértőt. A webről volt valakinek egy olyan megjegyzése, amivel egyetértek, hogy a főlap az újoncoknak, érdeklődőknek nehezen áttekinthető, és a dizájn is egy kicsit felújításra szorul. Nem lealacsonyítani akarom, éppen ellenkezőleg: a kezdeményezésed olyan őrült tempóra kapcsolt, olyan sok embert mozgat meg, és olyan páratlan eredménye születik, aminek a nagyszerűségét a főlap nem tükrözi kellőképpen.
BUÉK, és ha már így üzenhetek: nagy köszönet mindenki nevében az egész projektért, és a munkádért. Gondolom sejted, mekkora dolgot találtál ki anno.
És remélem sokat hallani rólad az újévben. A csapatnak időnként eddig is nagy szüksége volt (lett volna) a "jelenlétedre" itt a fórumon. ;)[ előzmény: (37079) Kolesár, 2009.12.31 08:35:13] |