turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.06.29 00:10:31 (8536)
-Hangnavigáció: nem értek egyet Lelcache-sel, szerintem nem beszélik tönkre az ember életét az ilyen cuccok. (Lelcache: biztos egy sűrűn utcázott területen próbáltad, ahol a vonalakban volt-egy-két felesleges törés, amiket izgatottam, bemondott a készülék.)

Lehet, hogy beszélős GPS-ben racionalizálták a duma mennyiségét. Én nRoute-tal próbáltam belvárosban. A forduló előtt nem csak 2-szer mondta, hogy merre kell majd tekeredni, mint ahogy a 60-as becsipog. Azzal valszeg nem is lett volna sok gondom. Fordulás előtt tuti elmondta 3-szor, de néha négyszer is. Aztán amikor már irányba voltam, akkor is közölte, hogy igen, erre kell tovább mennem egyenesen, jó úton vagyok. Persze nem ilyen részletesen, de nem is 2 szóban. Szóval 5-6 kanyar után már kezdett idegesíteni. Lehet, hogy a Quest-bven, Nüviben már lazsálósabb Micike, és nem rágja annyira az ember szájába. Azt még nem próbáltam.
[előzmény: (8532) magpet, 2006.06.28 17:21:13]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2006.06.28 17:21:13 (8532)
Jogos, olyan "mindentudó konyhai robotgép", ami mindent hibátlanul tud, csak a TVShopban létezik, az viszont nem igaz. :)
Viszont van olyan készülék, ami szerintem viselhető kompromisszumokkal használható autóban és túránálá is. Ezt a vasat pedig Quest/Quest2 néven ismerjük. Mint megrögzött Quest- és 60xxx-felhasználó próbálom kcisit fokozni a bizonytalanságot Quest vs. 60Cx viszonylatban. :)

1. Quest mellett:
-Kicsi, zsebre dugható, bírja a strapát és a vizet, ezért terepre jobb, mint akármilyen PDA-s izé.
-Autós útvonaltervezésre nagyon jó: akár PC-n is tervezhetsz 50 db. útvonalat darabonként 254 pontból, feltöltheted, a Quest pedig szépen végigvisz. A "custom avoid" alatt megadhatsz elkerülendő útszakaszokat és területeket.
-A Quest2-be user POI is mehet, nagyjából korlátlan számú ponttal, al-kategóriákra bontva. Pl. sok geoláda, fix radarok Nyugyat-Európa-szerte, stb. Ezekhez a pontokhoz hang-riasztás is van.
-Hangnavigáció: nem értek egyet Lelcache-sel, szerintem nem beszélik tönkre az ember életét az ilyen cuccok. (Lelcache: biztos egy sűrűn utcázott területen próbáltad, ahol a vonalakban volt-egy-két felesleges törés, amiket izgatottam, bemondott a készülék.)
-"GPS-szerű": a napjainkban szokásos autózásra szánt készülékek és szoftverek finoman szólva kicsit egyszerűsítve vannak. Ezzel szemben a Quest tartalmaz olyan funkciókat, amiket a klasszikus GPS-eknél megszoktunk (tracklog, kijelző értelmes testreszabhatósága, sokpontos útvonaltervezés). EZt nem a 60Cx ellenében írom, mivel ilyenekt ő is tud, hanem azért, mert a Quest - bár "multifunkciós" - nem szenvedte el az autós vonal "lebutítását".
-Kellemes felszereltség: a Nyugat-Európa térkép és az autós tartó/tápkábel készlet a 60-ashoz utólag nem kevés pénz!

2. Quest ellen:
-Beépített aksi, max. 20h üzemidővel. Tehát többnapos, civilizációtól távoli túrára nem alkalmas.
-A SirfIII-nál gyengébb érzékenységű (patch antenna+Garmin chipset) vevő
-Nem kifejezetten kézi használatra kitalált forma, de azért szokható
-A tracklog csak 10000 pontos aktív logot tud, nincs mentési lehetőség a készüléken (nem akkora baj, a mentett - egyszerűsített - track úgyse nagyon jó semmire)

Szubjektív vélemény: ha túrázni megyek, akkor valami 60-as, esetleg eTrex VistaCx. Ha egyszerű autózás, akkor Nüvi, vagy bármi nagyobb képernyős színes izé. De ha egy darabban kell megoldani mindent, pl. nyaralás, amikor át kell autózni fél Európán, városban sétálni gyalog, és még pár hegyre is felszaladni geocsészékért, akkor csak Quest! :)
[előzmény: (8523) Trackman, 2006.06.26 22:23:52]

Trackmanhozzászólásai | válasz erre | 2006.06.26 22:23:52 (8523)
Ingyenes naviguide szerű térkép nincs, használd a tuhut, nagyon sok közút van benne (bár városi navigációra nem alkalmas..), és járulj hozzá te is trackekkel, ha olyan helyen autózol, ahol nincs még tuhu út.
Autós navigációhoz még annyit tennék hozzá, hogy pda-szerű készülék autóban nagyságrenddel jobb, mint kézi kütyü (nekem van mindkettő). A "túrára és autós navira" pont az a kombináció, amire nincs 1 db jó készülék, csak 2... :)
[előzmény: (8522) kutyu, 2006.06.26 22:15:51]

kutyuhozzászólásai | válasz erre | 2006.06.26 22:15:51 (8522)
Thx Bandy!

Van egyebkent Magyarorszagrol egy olyan terkep mint pl. a NAVIGUIDE, vagy csak ami itt a turistautak.hu-n van abbol tudok mazsolazni?
Termeszetesen free verziora gondoltam.
[előzmény: (8521) Bandy, 2006.06.26 21:53:57]

Bandyhozzászólásai | válasz erre | 2006.06.26 21:53:57 (8521)
Nem akarok beleszólni, meg lelcache jobban is ismeri a kütyüt, de IGEN
Egyszerre is mutatja az egészet ha akarod, de külön-külön is. Bár ha egyszerre használod bezavar a tervezésbe, ráadásul néhol zavaró a dupla-tripla vonal, amely út mindegyiknél megvan.
Egyébként,főleg ha csx-ed lesz, a turistautak térképből nem csak a gödöllői dombság lesz fenn, mert az egész rámegy egy nagyobb kártyára, ráadásul a tuhu térképek foglalják a legkisebb helyet.
[előzmény: (8520) kutyu, 2006.06.26 21:08:15]

kutyuhozzászólásai | válasz erre | 2006.06.26 21:08:15 (8520)
Vagy mondjuk kapasbol 3 terkep:
NAVI G
TOPO G
es mondjuk egy godolloi dombsag

Ilyenkor a 3 terkepet egymasra is tudja rakni es kulon-kulon is lehet betolteni?


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók