turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.02.07 23:20:48 (5794)
Újabb teszteredmények:

Ma teszteltem egy kicsit élesben is. Megint csak vannak jó, és rossz tapasztalatok is.

Egyértelműen érzékenyebb a SIRF III vevő, de gondolom ezzel nem mondtam újat. Bekapcsolásnál jóval elöbb az pontos pozíciót. A városban autókázva, még RA-46-os újrasugárzó használatával is több holdat látott, és azokat nagyobb jelerővel. A pontossági adat, amit kiír, ált. 2-3 m-rel jobb, mint a CS által kiírt érték, ám szerintem ez csak valami marketing fogás, mert itthon összehasonlítva a trackeket nem fedeztem fel szignifikáns különbséget egyik javára sem. Hol az egyik volt rajta teljesen a térkép útján, hol a másik, hol mindkettő. Szóval egyformán jónak tűntek. Ezt mondjuk Automata legsűrűbben rögzítettem, de holnap veszek egy 1mp-es sorozatot is. Azt vártam, hogy a kanyaroknál a CSx fog jobban sodródni, de mintha éppen az ellenkezőjét tapasztaltam volna. Mintha a sima CS egy hajszállal jobban kilengett volna a kanyarokban, de ez sem szignifikáns.

Ami nagyon nem tetszett, az a navigációs előjelzés. Ezt valami oknál fogva megváltoztatták. míg a CS a kanyar előtt kb. 30mp-el és 10mp-el szól, addig a CSx kb 20mp és 5mp-el előbb figyelmeztet, ez pedig nem elég. Az 5 mp. arra sem elég, hogy konstatáld, hogy most rontottad el a kanyart, nemhogy korrigálásra. Szóval ez nagyon bosszantó.

A proci valóban gyorsabb. Térkép mozgatásnál gyorsabban rajzol, és tervezésnél is megelőzi a CS-t. Ha eltévedek, akkor egyforma idő kell nekik, hogy ezt észrevegyék, de az új utat az CSx gyorsabban kikalkulálja.

Van viszont valami, amit nem értek. A CSx-hez adnak egy 64MB-os kártyát. Ezen is rajta van, mint minden új térképes masinán, az International Marine POI database. Ugye ez az, amiért sokan szoktak sírni, hogy az első térkép feltöltéskor ez szépen törlődik. Na most én felpakoltam egy zsák térképet a CSx-re, és ez az adatbázis nem törlődött. Már azt hittem, hogy szabadon után lehet töltögetni a szelvényeket, de nem. A következő feltöltött szelvény törli a már rajta lévőket, de a gyári Marine POI adatbázist nem. Aztán azt hittem, hogy ez nem is a kártyán van. Kijelöltem 63,9 MB-nyi térképrt feltöltésre, mire a PC közölte, hogy csak 59,4 MB helyem van, tehát a POI adatbázis 4,6 MB-ot foglal a kártyából, de semmi opciót nem találtam, hogy törölni lehetne. Szóval hogy is van ez?
[előzmény: (5776) SagiK, 2006.02.07 07:58:48]

SagiKhozzászólásai | válasz erre | 2006.02.07 07:58:48 (5776)
Köszi szépen lelcache!
Várom a további információkat. Az eddig fellelt hátrányok (olvasva, nekem) nem tűnnek nagyon vészesnek. Végre nem lesz korlát a térképmemória.
[előzmény: (5768) lelcache, 2006.02.07 01:44:41]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.02.07 01:44:41 (5768)
60CSx

Most hoztam el Magpettől. Sokat még nem teszteltem, élesben meg pláne nem, csak a gép agyában kotorásztam. Van ami tetszik, és van ami nem.

Az érzékenysége tényleg nagyon jó. Ablaknál állva a panelházak között, a CSx első indításra is (ez volt életében az első) hamarabb fogott pozíciót, mint a CS, aki már pontosan tudta, hogy hol is kéne lennie. Beljebb a szobában, amikor már a CS elvesztette a jeleket, a CSx még akkor is látott 4-5 holdat, bár nagyon kis térerővel. Mondjuk azt tudtuk, hogy a SIRF III-as vevő gyenge vételi körülmények között jól muzsikál. Kíváncsi vagyok, hogy holnap a kocsiban, a bika erős újrasugárzó antennával mit produkálnak egymáshoz képest. Nem zavar-e be a CSx-nek a sok kis visszavert jelecske a pontos pozíció meghatározásában.

A képernyője kicsit kontrasztosabbnak néz ki, és mintha a proci is gyorsabban dolgozna. Az ikonokat teljesen átdolgozták. Nekem a régi jobban tetszett. Az újban nagyon lazásra vették a rajzokat.

A CSx tudja a rendes ékezetes karakterkészletet is, tehát lehet írni áéúí stb, és kalapos őű-t is. Végre a holdkelte/holdnyugta is jól van írva (CS-ben fordítva van)

A navigációnál betettek egy plusz opciót, amit nem tudok, hogy mi. A navigációnál elkerülendők listájába betettek egy olyat, hogy "telekocsi sáv". Ez mi az ördög lehet?

A CSx USB-n is kap kakaót. Ha rádugom a PC-re USB-n, szépen felgyullad a kijelző.

A POI kategóriákat is tovább osztották.

Ami nem tetszik.
Az elemeket elég nehéz betenni. Olyan, mintha kicsit kisebb lenne az elemfoglalat. A hátlap sem tűnik annyira passzentosnak, mint a CS-ben. Viszont az elemtartónál nem csak a fedélen van vízzáró gumiréteg, mint a CS-nél, hanem az ellenoldal is kapott egy kis gumi borítást. A CS-nél ott csak sima műanyag van. A kártya is elég nehezen hozzáférhető. Olyan kényszermegoldás szagú a dolog. Nem elegáns megoldás.

Kihagyták belőle az ébresztőórát, és a folyamatos barommetrikus nyomás rögzítését kikapcsolt állapotban. Ill. most néztem meg. Ez is folyamatosan rögzíti kikapcsolt állapotban is a nyomás adatokat, csak nem lehet ezt az opciót kikapcsolni, mint a CS-ben. Kihagyták a menüből.

A hangját is átdogozták. Kicsit rekedtebb lett, olyan műgéphang. Meg halkabb is. Szóval a CS hangja jobban tetszik.

A keresésnél is visszaléptek egy csomót. Sok opció hiányzik, ami a CS-nél megvan. De az is lehet, hogy okosabb, és csak azokat az opciókat ajánlja fel, aminek van értelme. Bár néhol nem tudok térképet váltani, ahol viszont úgy ingerenciám volna rá. Szüval itt még vannak kérdések, még tesztelni kell.

Pontossági, track rögzítéses tesztet majd holnap csinálok.

Egyenlőre ennyi.


Bár eddig csak 64MB-os kártyám van, de nem hinném, hogy lekorlátozták volna 256-MB-ra. A garmin oldalán semmi kapacitásbéli megkötés nem olvasható.
[előzmény: (5738) SagiK, 2006.02.06 10:17:30]

SagiKhozzászólásai | válasz erre | 2006.02.06 10:17:30 (5738)
A 60CSx-ről nagyon várom az első tapasztalatokat. Kérem, aki rendelkezik (akár pozitív akár negatív) élményekkel a készülékről az a fórumra írja be.

Valahol azt olvastam, hogy csak 256 MB-os kártyát fogad a készülék. Tudja ezt valaki cáfolni? (rosszabb esetben megerősíteni)


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók