turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

Mengyánhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 21:11:51 (23553)
Tényleg, ezt benéztem
[előzmény: (23552) cactus, 2007.12.22 21:10:26]

cactushozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 21:10:26 (23552)
B=Ubul, H=Akela :)
[előzmény: (23551) Mengyán, 2007.12.22 21:09:03]

Mengyánhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 21:09:03 (23551)
Szerintem meg B, mint Bajor, de nem Imre
[előzmény: (23550) cactus, 2007.12.22 21:04:22]

cactushozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 21:04:22 (23550)
Hah megtaláltam, rengeteg kép sok jármű, de kiszúrtam. Gondolom nem a tank, a hajó, a traktor trabantból, a selyemfényűnarancssárga-vonat.... hanem a H japánból.
[előzmény: (23549) SylverRat + Bogee, 2007.12.22 20:54:16]

SylverRat + Bogeehozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 20:54:16 (23549)
ehh lemaradt a vége...
<- 2.2 sport turbo dízel
[előzmény: (23548) SylverRat + Bogee, 2007.12.22 20:53:32]

SylverRat + Bogeehozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 20:53:32 (23548)
ld képek logoknál... :o)
1.6 benzin ->
[előzmény: (23545) cactus, 2007.12.22 20:50:04]

cactushozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 20:50:04 (23545)
akela mennyivel tud többet ubulnál?
[előzmény: (23543) SylverRat + Bogee, 2007.12.22 20:43:13]

SylverRat + Bogeehozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 20:43:13 (23543)
még jó, hogy autópályán nincs szembeforgalom... :-)
nem akarom poénnal elütni a dolgot, mert igazad van.
érdekes, általában nem a nagy autós a hibás. tapasztalatunk szerint inkább a kis szuzukis/fiatpuntos ugrálgat, autópályán is a belső sávban szlalomozik, a 4karikás előtt, az meg (érthető...) tolja le az útról... és az ilyenek képesek féktávon belül index nélkül bejönni eléd, aztán még mutogat, hogy minek villogod le...
és néha bizony ha lassan mész, az sokkal balesetveszélyesebb, mintha deffenzíven felveszed a ritmust, és mész a többivel. persze az autó korlátait illik ismerni, és annak megfelelően használni (ez a legnehezebb...)
de ha egyszer Akela beindul... még a 4karikások is húzódnak le jobbra... :-)
[előzmény: (23536) Mengyán, 2007.12.22 20:15:57]

Mengyánhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 20:15:57 (23536)
Általában a jó út vagy a jó sofőr szokott hibádzani. Főleg az utóbbi. Esetleg a 2 együtt. Olyan előzésekbe mennek bele egyesek, hogy csak az előzött és a szembe jövő fékezésre kényszerítésével tudják befejezni. És nem ő fog meghalni a 2-2.5 tonnás terepjáróban, hanem én a Van-ben, akinek még légzsák se jutott a jobb1-be. Mellesleg... SylverRat, gondolkozz! Hol támadható a rendszer? Ott, hogy átlagot számol. Csak arra kell vigyázni, hogy az átlagod alatta legyen a felvételindítási/jelentési határnak. Ez szinte mindig több, mint a megengedett. Elég "beragadni" egy lassabb kocsi mögé, és máris jó az átlagod. Vagy egyszerűen max 140, és nincs gondod a büntivel.
[előzmény: (23529) SylverRat + Bogee, 2007.12.22 19:47:40]

SylverRat + Bogeehozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 19:47:40 (23529)
jó úton, jó autó, jó sofőrrel (nálunk ez Bogee... én navigálok, mert ha ő csinálja, tuti eltévedünk... és papírtérkép is mindig van nálunk... hátha történik vmi a technikával... :-D ) nem lehet 130-al menni... (bp-siófok m7 25 perc :-/ )
lőttek már le trafival, volt is bünti. elfogadom, ha mutatnak egy fényképet, amin ott a sebesség, meg hogy hol... de két kamera mondjuk egymástól 30km-re... nah ez enyhén szólva is g*ciség...
hangsúlyozom, ez az én véleményem.
[előzmény: (23526) Mengyán, 2007.12.22 19:32:03]

Mengyánhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 19:32:03 (23526)
Ha ott is 170 fölött küldik a csekket, akkor azt mondom, megérdemli mindenki, aki kap. Ugyebár amikor beüzemelték a fix kamerákat az M1-en a szokásos felvétel indítási sebességhatárra (143, azaz 130+10%), 1 nap alatt szedtek össze annyi fényképet, hogy eltartott vagy 1 hónapig feldolgozni. És másnap jött egy ugyanilyen adag. Felemelték 170-re a határt, így kezelhetőre csökkent a készült fényképek száma. Sajnálom, de nem vagyok híve a gyorshajtásnak. Túl sok(k), amit - jobb1-ben - láttam az utakon az elmúlt 1,5 év és közel 100.000 km alatt.
[előzmény: (23525) SylverRat + Bogee, 2007.12.22 19:18:10]

SylverRat + Bogeehozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 19:18:10 (23525)
ezzel egy dolgot fognak elérni... többet nem járok autópályán...
(és ezt elfogadja a bíróság? o_O )
[előzmény: (23524) cactus, 2007.12.22 19:09:13]

cactushozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 19:09:13 (23524)
Az autópályákon új szisztémát dolgoztak ki, mivel a fix kamerákat már szinte mindenki ismeri. A pályamatricát ellenőrző pontokon rögzítve van az áthaladás időpontja és a rendszám is, csak a két pont közötti átlagsebességet számolják ki és már küldik is a csekket.
[előzmény: (23523) snake, 2007.12.22 18:33:41]

snakehozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 18:33:41 (23523)
Sajnos én néha bele szoktam szaladni a büntibe. Pedig nem sportkocsival járok, és mégis.
Egyébként valamelyik nap a múlt héten láttam, hogy telepítenek egy dobozkát, benne volt valami távcső szerű.
Gondolom sebességmérő lesz, nem?
Ha még nincs bemérve, akkor a jövő héten megejtem.
[előzmény: (23516) bregő és andorpapa, 2007.12.22 16:42:27]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 16:42:27 (23516)
Magpet jobban ért hozzá, de szerintem a detektor+blokkoló lényege kb. pont az, hogy annyira lásson, amennyire a trafi. Érdemes elolvasni magpet oldalán az erről szóló összefoglalót, elég hasznos infókat lehet onnét összeszedni.

Én a csóró detektoros megoldást használom: betartom a szabályokat. Igaz, a mi verdánkkal nem is lehet nagyon duhajkodni, de azért érdemes elgondolkodni azon, hogy a legkisebb bünti is 3000 HUF, ebből a pénzből pedig 150 km-re elegendő dieselt veszek...
[előzmény: (23515) cactus, 2007.12.22 16:28:14]

cactushozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 16:28:14 (23515)
a detektor+blokkoló páros lát 1,8km-t?
[előzmény: (23513) magpet, 2007.12.22 15:32:04]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 15:32:04 (23513)
...-ahol valaki már majdnem látott az út szélén egy zöld Feliciát. :)
Ez a speedcam dolog csak akkor ér valamit, ha a fix telepítésű cuccokat jelzi. Akkor is csak vázlatos, mert ugye azokhoz képest bármikor bárhol tanyát üthet egy Felicia...
Kicsit jobb megoldás a detektor+blokkoló páros, vagy a lassanmenés. :)
[előzmény: (23512) bregő és andorpapa, 2007.12.22 13:20:49]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 13:20:49 (23512)
Ezen már én is gondolkodtam. A radardetektor még oké, de pl. egy svájci vagy sógor políszmen honnét tudja a magyarul gagyogó iGO-ról, hogy mi az ábra? De oké, az iGO eléggé elterjedt nyugatra is, ez még kiszűrhető (amúgy köteles vagyok a GPS-emet átadni a rendőrnek? - na nemá'!), de pl. egy Garminra (ha jól tudom) feltölthető más címszó alatt is a lista (pl. geocache), és ahhoz is rendelhető riasztás, tehát eléggé májernek kell lennie annak a közegnek, aki ki akarja szűrni a svindlizőket. Vagy pl. ott a PDA-m: PIN kóddal van levédve, így egy gombnyomás, és máris cseszheti.

Persze én még egyszer nem használtam a hazai speedcam adatbázist. Illetve egyszer kipróbáltam, de csalódtam benne. Aztán megnéztem a neten a térképüket: Pécsen olyan helyeken volt trafi az adatbázis szerint, hogy csak röhögni tudtam rajta. A speedcam adatbázis igazából nem is a speedcam-ekről szól, hanem azokról a helyekről, ahol:
- az út adottságai miatt könnyű észrevétlenül túllépni a megengedett értéket (pl. 2x2 sáv, hosszú egyenes útszakasz)
- fingatós tábla van (pl. váratlanul (=indokolatlanul) kirakott 30-as, vagy a sok 70-es után 100 méternyi szakaszra 50-es stb.)
[előzmény: (23511) magpet, 2007.12.22 08:44:37]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 08:44:37 (23511)
A detektorok tiltásáról tudok, ezért kell lézerblokkoló helyett lézeres kapunyitó távvezérlő berendezést használni. :)
De ez a POI-tiltás nevetséges, már akkor is röhögtem rajta, mikor a szuperhülye svájci jogalkotók kitalálták. Csak attól rémültem meg egy kicsit, hogy eddigi tapasztalataim szerint a baromság mértéke és a magyarországra való begyűrűzéséhez szükséges idő fordítottan szokott arányos lenni.
Mostanában naponta jön ki 3 új navigációs eszköz. Kíváncsi lennék, ahogy a svájcon átkelő, kizárólag románul beszélő vendégmunkás újonan beszerzett MaoRoad 2000 PNA-jában keresi a zsandár a bizonyítékot... :)
[előzmény: (23510) SylverRat + Bogee, 2007.12.22 08:13:27]

SylverRat + Bogeehozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 08:13:27 (23510)
amennyire értek németül, arról van szó, hogy németo, svájc és norvégia tiltja azokat a navigációs rendszereket, amik riasztanak poi alapján trafihoz közeledve. ezeket kapcsold ki és töröld ki a poikat is, mert 75eurótól van a bümtetés. (de hogy ellenőrizhetik e? vicces lenne, ha mondja a rendőr, h adja ki a gps-t! és átnézi a poi-kat, van-e benne trafi... :o) )
az alsó rész meg a detektorokról, h az még ausztriában is tiltott...
[előzmény: (23509) magpet, 2007.12.22 07:47:37]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 07:47:37 (23509)
Remélem, nem arról van szó, hogy az osztrákok is követik a ragadós svájci hülyeséget, ahol már betiltották a POI-riasztást. Bár ismerve a betegesen túlszabályzott közlekedési rendjüket, el tudom képzelni. :(
Mindenesetre vicces, hogy illusztrációnak előtúrtak az archívumból egy StreetPilot III-at, ami még bőven nem riasztott POI-ra. :)
[előzmény: (23508) Mr Zerge, 2007.12.22 07:43:16]

Mr Zergehozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 07:43:16 (23508)
Valaki leírná egy hevenyészett fordításban, röviden a cikk lényegét?
http://www.oeamtc.at/index.php?type=article&id=1125354&menu_active=0194


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók