Az első/másodrendűre azonnal igent mondtam, mert egzakt és nem éreztem másik oldalon az információveszteséget súlyosnak, annak ellenére sem, hogy az eredeti definíció is tartalmazott infót:
másodrendű főút (5-8 m)
főútvonal (8-10 m)
Ugyanis én úgy vettem ki, hogy a jellemző paraméter alatt lévő szélesség valójában kötelezően megadandó szélesség.
Éppen ezért minden egyéb, településeket összekötő (tehát MARADÉK) major highway országút szélességű legyen, jelentős romlást jelentene, sőt nem hiszem, hogy egy olyan keskeny utat, ahol autóval lassítani kell, két kerékkel le kell menni az aszfaltról, hogy elférjen a szembejövő, aki szintén két kerékkel lemegy, ugyanúgy kellene ábrázolni a kimeneteken, mint egy országút szélességű utat.
Jelenlegi def.:
keskeny műút (2-3 m)
országút (3-5 m)
Erre tehát -1, de hogy +1-et tudjak adni a táblázatra, két opcióval is előállok:
1) Ha egy major highway keskeny műút szélességű, akkor bizony a szelesseg=keskeny műút
2) Ha két települést összekötő legfontosabb országút sem országút szélességű, akkor bizony az arterial road legyen (ebben az esetben lesz olyan magyar település, aminek a belterületére egyetlen major highway sem fog vinni), keskeny műút szélességgel. Ebben az esetben viszont az összes arterial road legyen keskeny műút, az is ami erdőben fut és országút szélességű, méghozzá azért, mert akkor az arterial road vizuálisan is kifejezi azt, hogy ezen az úton bizony lassabban kell haladni (vagy a szélesség miatt vagy a környezet miatt)
Én az elsőt támogatom, de a másodikat sem érzem inkorrektnek. Ha félreértettem és továbbra is a valós szélesség alapján töltünk ki mindent, tehát pl. elsőrendű főút lehet másodrendű főút szélességgel, akkor feleslegesen gépeltem be a fentieket.
Emellett van még néhány megjegyzésem, de ha ezektől terméketlen vita indulna, akkor én a jelenlegi wiki tartalomra szavaznék, mert nem érzem súlypontinak őket.
Highway ramp: itt nem értem a def. mögötti motivációt, valójában a szélessége jellemzően keskeny műút (kivéve a több sávos fel/lehajtókat). Tudom, mert próbáltam már párszor előzni, de ha csak valaki nem húzódik le teljesen, akkor reménytelen, sőt ha lehúzódik, akkor is csak a sráfos részen lehet előzni, ha lehet. Ha valami megjelenítési oka van, akkor meg legyen egy fix szélesség (bármi). Értelemszerűen ebben az esetben viszont a két sávos rampeknél infó veszteség van. De vizuálisan mindenképpen az lenne, tehát a valós megoldás a higway ramp, high speed használata lenne többsávos esetekben.
JAVASLAT: (amennyiben nem a valós szélesség, akkor) egy sávos fel/lehajtó: keskeny műút, két sávos: országút vagy high speed highway ramp alkalmazása.
Roundabout: itt nincs másik típus a több sávos esetre, tehát ez kiesik. Itt a valós szélességet adnám meg, mert sokszor egy többsávos elsőrendű főút az utolsó métereken lesz egy sávos, s ilyenkor jellemzően a körforgalom is egy sávos, azaz keskeny műút (Székesfehérvár 8-as), de ugyanígy vannak olyan esetek, amikor megmarad a két sáv, s a körforgalom is az pl Algyőnél a 47-es út.
JAVASLAT: (amennyiben nem a valós szélesség, akkor) egy sávos körforgalom: keskeny műút, két sávos: országút.
Villanyvezeték: Ha nem tudom a feszkót, akkor az utcanev üresen marad?! (ha nem úgy gondoljuk, hanem akkor is kötelező a feszültség szó, akkor is megjegyezném, hogy a feszültség szó több egyéb jelentéssel bír, mint az egyértelmű villanyvezeték szó, ráadásul nem használatos, régi villanyvezeték is segíti a turisták tájékozódását feszültség nélkül is). A kimeneteken meg amúgy is nehéz felismerni a villanyvezetéket felirat nélkül....
JAVASLAT: Utcanev=Villanyvezeték vagy ha több infó van, akkor Utcanev=Villanyvezeték, x KV
Megyehatár: én a megyék esetében is az 1C-t használnám, mert a fizikai korlátot jelentő kerítéstől százszor messzebb áll, mint a települések közig határától. Ha meg valakinek fontos a megyék elkülönítése, akkor keresni kell egy új típust a kerítésekre.
Ui: :-) A háromcsillagos kivétel meg szerintem az új táblázatban idejétmúlt, azt törölni kell, s a "településeket összekötő országút" kifejezést vagy "településeket összekötő egyéb országút"-ra vagy "településeket összekötő egyéb országút szélességű utak"-ra kell átírni a fentiek függvényében.
Kösznöm, hogy végigolvastátok!
[ előzmény: (36292) Hajo, 2009.12.07 21:10:11] |