turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, lelcache hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvasd el ezt: gyakori kérdések és válaszok (FAQ)

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 952 db hozzászólás

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | következő


lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.20 11:33:05 (13448)
Köszi, ment!
[előzmény: (13447) bregő és andorpapa, 2007.01.20 11:32:14]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.20 11:31:14 (13446)
OK. Küldöm újra. Az itteni mail címed működik?
[előzmény: (13443) bregő és andorpapa, 2007.01.20 11:09:35]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.20 11:30:36 (13445)
Én sem értem, miért ne mehetne NiMh-del, ha megy NiCd-mal? Én is NiMh-del használom. Lehet, hogy abból adódik a félreértés, hogy a hozzá vásárolható töltő (amit teljesen felesleges megvenni) NiCd aksik töltésére van kihegyezve?
[előzmény: (13444) Szab, 2007.01.20 11:12:18]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.20 10:17:28 (13440)
Ilyen árkategóriában valóban az általad kinézett masinériák mozognak. Használtan Geko 201-est lehet találni már 25eFt környékén is. Talán 40 körül egy komolyabb eTrex-et is meg lehet csípni, amin még térkép is van.

Kézzel koordinátát bevinni minden gépbe lehet. Ezekre PC-ről is lehet pontokat tölteni, ha szerzel hozzá megfelelő kábelt (alapban nem jár hozzájuk), de 1-2 ezer forintért hozzá lehet jutni házi barkács megoldáshoz. A kulcsszó: MikiCache.
[előzmény: (13426) delet, 2007.01.19 18:13:12]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.20 10:12:00 (13439)
Szia!

Írtam neked néhány napja egy mailt! Úgy ismerlek, mint aki kapcsiból válaszol mindenkinak a nyűgére, bajára. Nem érkezett meg a mail?
[előzmény: (13437) bregő és andorpapa, 2007.01.20 10:09:59]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.20 10:10:49 (13438)
Azt akartam írni, hogy azért az is szempont lehet, hagy AA-s aksi, kontra AAA. A 3db AA-s is tovább fogja bírni, mint a 4 AAA-s. De látom, közben már meg is vásároltad.

Meg talán ez is egy érv lehetett volna az Alan mellett. :-)
[előzmény: (13400) VasG, 2007.01.19 12:17:18]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.16 23:47:39 (13289)
Nem hiszem, hogy tulságosan sok ember fog tudni itt felelni a kérdésre. Általában a telefonos összeállításnál navigációra alkalmasabb készülékeket használnak itt a legtöbben, de nem kizárt, hogy akad néhány elvetemült, aki ilyesmivel is próbálkozik. Kis türelmet, amíg a megfelelő tudással felvértezett delikvensek erre vetődnek, és válaszolnak a kérdésedre.
[előzmény: (13287) Chabyka, 2007.01.16 21:46:18]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.14 19:21:37 (13192)
Főoldal, jobb oszlop, első képecske! :-)
[előzmény: (13190) brico, 2007.01.14 19:19:46]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.14 19:20:23 (13191)
Jaj1: Nekem is nagyon furcsa volt. Elég logikátlan, hogy a négyzet áll, és alatta húzgálod a térképet, de megszokható

jaj2: Erre mondtam, hogy vannak jó dolgok, csak a GPS firmware-knek is hozzá kell majd frissülni. De én is félek, hogy nem így lesz ezúttal sem.
[előzmény: (13188) Kolesár, 2007.01.14 19:02:40]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.14 18:45:57 (13186)
Más. Nálatok is lassan megy az oldal, vagy csak nálam van valami gubanc?

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.14 18:45:24 (13185)
Igen, ezek után én is gyanítom, hogy így történhetett. Pedig 2-szer is végigcsináltam! :-)
Azért volt fura, mert eddig mindig felülírta a régit. A BETA is. De ez legalább intelligensebb megoldás. Garminék fejlődnek, csak nem vártam tőlük, ezért zavart meg egy pillanatra! :-)
[előzmény: (13184) kocsi, 2007.01.14 18:40:10]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.14 18:37:38 (13182)
Vagy lehet, hogy én vagyok a hülye, és az install után automatikusan indult el először? :-/ Jaj!
[előzmény: (13181) lelcache, 2007.01.14 18:36:26]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.14 18:36:26 (13181)
Hát éppen ezaz, hogy nem kéne!
[előzmény: (13180) kocsi, 2007.01.14 18:35:33]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.14 18:34:33 (13179)
Közben rájöttem én is. Az a fura, hogy első indításnál is az asztalon lévő ikonra kattintok, akkor az újat hozza fel. Aztán meg nem. Beletúrtam, és én is megtaláltam, hogy külön könyvtárba teszi, ami dícsérendő dolog, csak ezt az "asztalon lévő ikon furcs életét" nem értem.
[előzmény: (13178) kocsi, 2007.01.14 18:31:23]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.14 18:27:11 (13176)
Sajnos igazad van. Az új MapSource csak addig él, amíg az install után egyszer elindítod. Akkor minden ok. Kilép, ujraindít, és akkor már a gépeden eredetileg fent lévő verziót adja vissza! Nem is értem!
[előzmény: (13164) Csabesz, 2007.01.13 22:55:43]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.13 22:37:15 (13161)
Új fícsörrel kapcsolatban máris eszembe jutott néhány fejlesztési ötlet! :-) Gondolom leírnom sem kell mi az. Ha van időd rá, és ez a verzió átmegy normálisba bétáról, akkor jó volna gdb 3-ban is letölteni a ládalistát, linkkel.
[előzmény: (13160) lelcache, 2007.01.13 22:32:48]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.13 22:32:48 (13160)
Én feldobtam, de csak éppen balakukkantottam. Ez legalább nem akarja mindenáron magyarítani installkor.
[előzmény: (13159) Kolesár, 2007.01.13 22:28:55]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.13 22:01:39 (13158)
Megjelent a MapSource 6.12.0 Béta
http://www.garmin.com/support/download_details.jsp?id=3333

Vannak benne érdekes új dolgok. Már csak a GPS firmware-eket kéne hozzá igazítani, hogy ott is használhatóak legyenek.

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.13 21:18:58 (13157)
Akkor egyezzünk ki döntetlenben! :-)
[előzmény: (13156) tibbi, 2007.01.13 21:14:42]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.13 21:12:20 (13154)
Jaja, én is csak nemrég vettem észre. Írtam is Neked mailt, de ezek szerint már előbb észrevetted, mint én.
[előzmény: (13146) SagiK, 2007.01.13 20:14:41]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.13 21:11:17 (13153)
A trackelés mikéntjéről a turistautak.hu faq-jában találsz sok hasznos információt. Aztán meg a turistautak.hu trackelés fórumban tudod elővezetni a még megválaszolatlan kérdéseidet!
[előzmény: (13149) ID24, 2007.01.13 20:16:53]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.13 20:11:10 (13145)
:-) Még szerencse, hogy ezt a fórumot tudom olvasni a kütyük topic helyett! :-)
[előzmény: (13131) Juju, 2007.01.12 23:48:11]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.13 20:07:36 (13144)
Az első kérdésre már kaptál választ!

A második, márminthogy a térképek listában 2-szer jelenik meg a tuhu neve, egy kis bug eredménye. Különben az egyik, ahol nem láttál változást, az csak a Mátrát kapcsolgatja ki/be. Holnap hajnali 1-től már ez a probléma is rendeződik, mert ma hajnalban kijavítottam a térképet.
[előzmény: (13123) red6t6, 2007.01.12 22:04:58]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.11 06:43:00 (13044)
Nekem is BC-s Meindl bakancsom van (Engadin Men MFS). Én is ugyanazon megfontolásból vettem, mint amit Te írsz, hogy magashegyekben, külföldön is tudjam használni. Szerintem azért lett lebeszélve Bal3, mert a BC-s bakancs idehaza tényleg egy kicsit kemény, és éppen ezért sokkal nehezebb betörni is, kicsit kényelmetlen tud lenni az első időkben (ami azért nem 1-2 nap, hanem durva hónapok). Nekem néha még most is feltöri a lábamat, he nem jó zoknit veszek fel, vagy nem megfelelően kötöm meg. A régebbi, puhább bakancsommal ilyen gondom sosem volt. Mindamellett szerintem jó választás volt, mert tényleg használható igen durva körülmények között is, csúnya, hegyes sziklás, vágós terepen. Kiálló köveket, amikor egész testsúlyoddal egy vágós sziklacsúcson állsz, észre sem veszed benne. Én összességében meg vagyok elégedve vele, bár nemrég megcsináltattam az előző Planyika bakancsomat is, hogy light-osabb gyerekes túrákra azt használjam. Egy hosszabb, mászósabb, egész napos túrára viszont mindig a Meindl-ben megyek. (Próbáltam a felújítottban is ilyet, de a Meindl erre jobban bejött.)
[előzmény: (13043) @david, 2007.01.11 01:50:07]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.09 20:34:34 (12989)
Na, csak eszembe jutott! Szóval térképet kalibrálni lehet vele.
[előzmény: (12988) lelcache, 2007.01.09 20:28:30]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.09 20:28:30 (12988)
Szerintem nagyon sokan ismerik a programot, többségünknek ott figyel a gépén. Mint az előttem szólók jelezték, ez nem térképszerkesztő program. Ez a program raszteres térképekkel (képekkel) operál (ellentétben a MapEdittel, ami vektoros program). Tud waypontokat, trackeket, route-okat kezelni, és amiért szerintem a legtöbben használják, scannelt raszteres térképeket lehet vele koordinátára illeszteni (az istennek sem jut eszembe az erre alkalmazott szakszó, pedig naponta használom :-/).
[előzmény: (12982) BB, 2007.01.09 17:21:38]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.08 00:39:22 (12933)
Hát erre a kérdésre nehéz korrektül válaszolni. Mutatja, hogy lát holdakat, meg mutatja, hogy mennyi a becsült pontossága. :-)
Nem sűrűn fordult eddig elő velem, hogy ne lett volna valamiféle pozíció adatom. Általában a track sem szakad. Persze azért a CSx sem csodaszer. Én is produkáltam már vele rajzoláshoz teljesen használhatatlan tracket. Én is láttam már a kijelzőn csúnya nagy számokat, ami a pontosságot jelölte. Ez viszont nem túl sűrűn fordul elő, és általában annyi pozíció mindig van, hogy ne kelljen az erdőben éjszakáznom, mert nem találok ki.

A Tescos történet teljes mértékben hihető a számomra. Sokszor mentem már be Tesco-ba, Corába vásárolni úgy, hogy bekapcsolva maradt a masina. Ilyenkor általában egy övcsipeszen lógicsál a derekamon, a sok réteg ruha alatt. Mondjuk bent vagyok 1/2-1 órát. Azt nem mondom, hogy ilyenkor meg tudnám rajzolni a polcsorokat, de nagyon sokszor volt már, hogy a track nem szakad ekkor sem, és jókora szórással ugyan, de látni lehet, hogy az áruházban merre mozogtam.

Hasonló lakásban tesztet én is csináltam, egy 60CS és CSx-vel egymás mellett. Beton panel, egy oldalon van ablak. A masinák a földön, az ablaktól 4 m-re. Szemben szintén panelház. Simán adott pozíciót a CSx. Látott, vagy 6 holdat. A CS meg sem tudott mukkanni, már 20 cm-re az ablakótl sem.
[előzmény: (12921) tibbi, 2007.01.07 22:27:27]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.07 17:32:53 (12901)
Ja, és az sem igaz, hogy Velture/Legend/Vista C nem fordult meg még a kezeim között, mert fogdostam már ilyen készüléket, csak hosszabb túrát nem tettem velük, ahol tesztelhettem volna a képességeiket!
[előzmény: (12900) lelcache, 2007.01.07 17:31:15]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.07 17:31:15 (12900)
Mint mondtam, Velture/Legend/Vista C nem fordult meg a kezeim között, az itteni beszmolókból, és a patch antennás tapasztalatomból próválom saccolni, hogy mit is tudhat. Szerintem nem olyen érzékeny, mint a 60-asok (szerintem Neked meg az nem volt még a kezdben, de lehet, hogy tévedek), de elképzelhető, hogy nincs igazam. Ráadásul egyszerre nem volt nálam minden masina, amikor a Rám-szakadékhoz menem, tehát a lentebbi állítás puszta spekuláció, és az érzékeltetés kedvéért írtam. Mindenesetre a Vistában és a 60CSx-ben biztos vagyok. Ja, és 60CS-m is volt.
[előzmény: (12898) Szab, 2007.01.07 17:26:48]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.07 17:27:42 (12899)
Ez volt a kiindulási alap. Mondjuk azok babetta, Csepel bicikli, gyerek bicikli, szobakerékpár! :-)
[előzmény: (12896) Szab, 2007.01.07 17:24:07]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.07 17:24:04 (12895)
Ha, pl. Vistával mész a Rám-szakadékhoz, akkor a bejáratánál jó eséllyel elveszti a jelet. A Vista C/Cx még bírja mondjuk 10-15 métert. Egy 60C/CS talán még ad némi pozíciót úgy 50-80 m mulva is, de egy Cx/CSx fog produkálni jelet a teljes túrán, esetleg a felmászás előtt, ahhol föléd hajlik a sziklafal, ott szakad a track. Persze a pontosság nem 3-5 m lesz, mint általában, hanem 15-30, de legalább nagyjábol be tudod lőni, hogy hol vagy.
[előzmény: (12889) Agneovo, 2007.01.07 17:17:51]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.07 17:17:59 (12890)
2-3 órát ácsorgott, vagy mozogtál vele, mert az nem ugyan az.
[előzmény: (12886) zem, 2007.01.07 17:14:10]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.07 17:17:13 (12888)
Sima vista, ha nem extrém a körülmény, akkor tényleg aránylag jól elnavigál. A Vista Cx, egy picivel jobb. Mondjuk nagyobb lombkoronában később veszti el a jelet. 60Cx/CSx meg az egészen durva kanyonokban is produkál némi pozíciót. Mondjuk nem a legpontosabb, de legalább tudod, hogy kb hol vagy. Ott a Vista/VistaC/Cx, de mág a 60C/CS is már régen elvesztett minden jelet, és csak pislog ki a képernyője mögül.
[előzmény: (12879) Agneovo, 2007.01.07 16:53:29]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.07 17:13:22 (12885)
Vista-m egy TRABANT a VISTA Cx egy Opel Astra és a 60CSx egy BMW M5.
[előzmény: (12879) Agneovo, 2007.01.07 16:53:29]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.07 17:11:51 (12884)
Semmi gond! Én is jártam már hasonlóan. Mivel kivetted az elemet hosszó időre, nem volt semmi kis tápfesz sem, hogy megjegyezze az almanachot. Ezért olyan, mintha frissen indítanád. Kell neki nyugalomban, jó rálátással egy jó 20-30 perc, hogy magára találjon. Fog az menni, ne aggódj.
[előzmény: (12880) zem, 2007.01.07 17:07:14]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.07 17:08:59 (12881)
Minden masina, ami C CS, neadjisten Cx CSx sokkal fejlettebb az ugyanolyan nevű, ezeket a betűket nem tartalmazó régebbi társainál. Általánosságban elmondható, hogy gyorsabb lett a proci, általában nagyobb lett a térképmemória, színes lett a képernyő, általában útvonaltervezős lett, x-eseknél meg bővíthető memóriát is tartalmaz kártya formájában. A fejlettebb készülékeknél 60/76 Cx/CSx pedig már Sirf III chipset dolgozza fel az adatokat, ami jelentős minőségbeli változást hoz gyenge rálátású területeken a vételben. Tehát, ha megvan rá az anyagi fedezet, akkor érdemes váltani, mert nagy minőségi ugrást jelent minden téren. Arról nem is beszélve, hogy ezek USB-n csatlakoznak, ami térképfeltöltésnél nagyságrendi sebességnövekedést eredményez.

A Venture C/Cx is patch antennával rendelkezik, akár a régi Vista, de a tokon belüli elhelyezés jobban sikerült, így érzékenyebb (ez mások által megfigyelt tapasztalat, magam soha nem teszteltem ilyen készüléket)

Ha van pénzed a CSx-re, akkor ne is gondolkozzál tovább! Vedd meg! A mostani legjobb kirándulós készülék. Majd mindent tud, amire terepen szükség lehet, és emellett még kocsiban való navigációra is használható. Quad-helix antenna, Sirf III-as vevő, negyon érzékeny az egész, én eddig nem emlékszem, hogy vesztettem volna vele jelet terepen. Még bevásárló központban is működik beltéren, lásd SagiK egyik lentebbi hozzászólását, de magam is tapasztaltam. Külső antenna lehetőség, soros+usb csatlakozás. Kicsit nagyobb ugyan, mint a Venture/Vista/Legend, de szerintem nem kényelmetlenül nagy. Én is használom bringán, még nem volt gondom vele. Nagyon extrém bringásoknál (lásd scele), már repült le a tartóból, de a hozzá adott oldható gyorsszorítóval ez is kiküszöbölhető. (Én nélküle használom, és eddig nem volt problémám). Szóval mindenképpen csak ajánlani tudom.
[előzmény: (12857) Agneovo, 2007.01.07 07:23:34]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.06 20:57:11 (12845)
Lehet, kicsit elkéstem a válasszal, és már mindent tudsz, de megpróbálom tisztába tenni, összefoglalni mindazt, ami itt a témával kapcsolatban helyesen, vagy a készülék nem ismerete miatt (nem tervezős) helytelenül elhangzott.

Szóval én is használtam a nevezett készüléket majd egy évig, így van némi tapasztalatom, bár ez már több, mint két éve volt, így az emlékek némiképpen megfakultak.

Route/Track
Alapvető különbség, hogy a track az az útvonal, amit már bejártál, a route meg az, amit be fogsz járni. Legalábbis a megalkotók szándéka ez volt a két különböző megoldásnál. Más kérdés, hogy a trackback funkciónak köszönhetően a track is használható (bár korlátozottan) route funkciókra.

Szóval a route az egy előre megtervezett útvonal, amin végig fogsz haladni (ha valamit el nem cseszel :-D). Ez előre felvett pontokon navigál végig. Forduló közelében az iránytű nézetben szépen megmutatja, hogy milyen irányból érkezel, és merre kell majd továbbhaladnod. Megtöri a nyilat a szükséges szögben. (Sajnos ez a szenzációsan jó funkció az újabb kütyükből kimaradt). Ha elvéted az irányt, akkor az utolsó pont felé fog mutatni a nyíl, amit elvétettél )legalábbis akkor, ha azon a ponton szerinte még nem haladtál át.) Mindaddig ide mutat, amíg a: nem més ide vissza, és haladsz tovább a helyes irányba, b: amíg egy másik, az útvonaladon lévő pont közelébe nem érsz. Ekkor ugyanis az esetek döntő többségében gond nélkül átvált erre a pontra. (előfordult az is, hogy nem így történt, de az okra nem jöttem rá, de a legtöbbször úgy működött, ahogy fentebb írtam). Hogy akkor, amikor nem az történt, amit írtam, akkor is volt valami kézi babra megoldás, hogy jobb belátásra lehessem bírni, de bevallom, ennek a részleteire már nem emlékszem. Ruote-nál ét tudsz térni a következő pontra, ha akarsz. Akkor a route menüben kell bűvészkedni, az általad éppen bejárt route-nál. Pontosan már nem tudom, hogy lépésről-lépésre mit, de, ha máshogy nem megy, törlöd belőle az eddig már bejárt, vagy kihagyandó pontokat, és újraindítod a navigálást. De azt hiszem, van ennél elegánsabb módja is.
Térjünk rá a trackre. Ez, mint említettem az általad már bejárt utat van hivatott megjeleníteni. Lehet használni trackback funkcióra is, de mint az előttem szólók is megjegyezték, nem igazán van sok értelme a dolognak. A térképen úgyis látod, hogy merre mentél/megy a track, azt meg lehet térkép alapján is követni. Nem igazán van szükség arra, hogy egy nyíl mutassa azt, amit a térképen különben is látsz. Különben a trackback-et én is egyszer, vagy kétszer használtam próbaképpen, aztán soha többet. Ebben az a nagyon idegesítő, hogyha elég súrún tette le a gép a pontokat, akkor minden egyes pontnál (mondjuk 10m-enként) szól, hogy a következő pont jön. Igazából útvonal előre való megtervezésére soha nem használtam. Ide nem tudsz útpontokat befűzni (hiszen nem is ez a feladata), a nyíl tudomásom szerint nem törik meg kanyarnál, mint azt a route-nál említettem. Letéréskor szerintem ez a pozíciódhoz legközelebbi pontra fog mutatni, de ez csak érzés, ki soha nem próbáltam.
Még egy kis megjegyzés track-hez, ha már itt tartunk. Ha a tracket Active log-nak nevezed el (mint ahogy automatikusan a gép is teszi), és így töltöd fel a gépbe, akkor nem a mentett track kategóriába fogja feltölteni, hanem a fő track memóriába, így nem szorít az 500 pontos korlát. Lehet akár 10.000 pontos útvonalat is betölteni a gépbe. Más kérdés, hogy akkor nem marad hely, az általad tényleg bejárt út rögzítésére, hacsak be nem pippantod a "felülír, ha megtelt" jelölőnégyzetet.

Lassú térkép rajzolás:
Nos, a Vista nem az a fergeteges sebességű masina. Gyorsítani úgy lehet, hogy:
1. kikapcsolod az egymás fölött lévő szelvényeket. Jelen esetben a TUHU-t, vagy az NG 4.4-et. Úgysem látszódnak egyszerre
2. Kapcsold ki az ENGOS/WAAS engedélyezését. Ez többszörösére fogja gyorsítani a térképrajzolást, és úgy sincs semmi értelme a dolognak jelenleg. Nekem is ez volt a problémám anno, és ez gyakorlatilag megoldotta.
3. Kapcsold ki az úton tart opciót. Ez is gyorsítja valamelyest.

Iránytű:
Az iránytűt be tudod állítani, hogy milyen sebességnél kapcsoljon ki/be automatikusan, vegy milyen hosszú állásidőnél kapcsoljon vissza automatikusan. Így be tudod állítani, hogy tekerés közben ez inaktív legyen. Ennek ellenére szerintem érdemes folyamatosan kikapcsolva tartani, mert elég sok energiát zabál, és csak speciális esetben van rá szüksége az embernek, akkor meg úgyis kalibrálni kell, hogy használható legyen. Szóval kapcsold ki, és ha kell, mondjuk egy láda közelében, akkor kapcsold be, és kalibrálj!

Azt hiszem mindenre válaszoltam!
[előzmény: (12783) Agneovo, 2007.01.05 19:03:53]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.05 04:52:50 (12755)
PMR-es bébiörzés ügyben van némi tapasztalatom. Először is gyorsan leszögezném, hogy a VOX funkció NEM EGYEZIK MEG a bébiőr funkcióval. Szóva egy vox-ra alkalmas készülék csak igen erőltetetten használható bébiörzésre. Nem arra van kitalálva.

Van direkt bébiőr funkció némely PMR-en. Pl. az ALAN456R rendelkezik ilyen funkcióval. Én ilyet használtam. Úgy működik, hogy be kell állítani a bébiőr funkciót. A gyerek mellé tett darabot teljesen lehalkítani, bár ezt csak biztonságból, mert én nem tapasztaltam azt, hogy közben mást is vett volna, de ilyen irányú leírást sajnos sehol nem olvastam. Lehet, hogy csak szerencsém volt. Mindegy, a lényeg az, hogyha a baba megmukkan akkor egyből egy full hangerős call szignált sugároz a másik rádió felé, majd 5-6 mp-ig adáson marad, így bele tudsz halgatni, hogy tényleg csak nyögött egyet, vagy felébredt. Ezután elhallgat. Azt, hogy mekkora nyögésre reagáljon, azt 5 lépésben állítani lehet.
[előzmény: (12720) kricska, 2007.01.04 16:59:39]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.04 00:21:17 (12704)
Ez attól is függ, hogy milyen paraméterek vannak beállítva az adott utaknál. Rajzoláskor minden úthoz meg tudunk adni autóval járhatósági paramétert több fokozatban. Ha éppen járható a teljes szakasz autóval is, akkor jól fog tervezni a standard beállításaiddal, de ha van, csak egy rövidke szakasz is, ahol az van beállítva, hogy kocsival nem járható, máris megkerüli fél Magyarországot, hogy olyan utakon vigyen téged, ami kocsival is járható, vagy legalábbis be van neki állítva ilyen paraméter.
[előzmény: (12703) Csigabiga, 2007.01.03 23:05:53]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.03 22:30:40 (12700)
Át kell állítani gyalogosra. Akkor jól tervez.
[előzmény: (12699) Csigabiga, 2007.01.03 22:26:21]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2007.01.03 22:11:29 (12698)
Sokat gondolkodtam már ezen a tervezős kérdésen, és még mindig nem sikerült megválaszolnom magamnak azt, hogy egy gyalogtúrára miért kell útvonaltervezés. Az esetek döntő többségében szerintem nem nehéz eldönteni, hogy max.3 szóbajöhető útból melyiket válasszuk.

Próbálj mondjuk hirtelen felindulásból Diósjenőről Kemencére eljutni úgy, hogy a Nagy-Hideg-hegyet is érinted. Sok helyen elgondolkoznék, hogy merre is kell mennem, pedig jártam már a Börzsönyben néhányszor. Azt meg a GPS képrnyőjén kizoomolni, hogy a sok kanyargós útból éppen melyik visz a jó irányba, az nem egyszerű feladat. Szóval nagyon is van létjogosultsága annak az útvonaltervezésnek.
[előzmény: (12697) Peter68, 2007.01.03 21:44:45]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.12.29 11:20:09 (12450)
Azt gondoltam, hogy tuhu-n András tud faragni, de abban nem bíztam, hogy TG-t a közeljövőben újra fordítjátok. De, ha ez így van, akkor megnyugodtam.
[előzmény: (12444) piret, 2006.12.29 09:23:09]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.12.29 08:37:43 (12442)
Ebben is van igazság. Szerintem kell az NG-vel való láthatóság is. Ha kocsival megyek, és azon navigál a cucc, akkor jó tudni, hogy az út hol keresztezi a turista ösvényt, hol kell megállni. Akkor viszont én az NG-vel szoktam együtt használni. Mostanában többet használom NG-vel együtt, mint TG-vel, de persze TG-vel is kéne együtt fusson. Szóval az a jó, ha mindhárom együtt látszik! :-)
[előzmény: (12441) olahtamas, 2006.12.29 08:24:26]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.12.29 01:36:25 (12440)
Király!
Nem csak a TUHU-t takarja el, hanem a TopoGuide-t is. Egy picit fura mert, ha bekapcsolom a Topo vagy Tuhu szelvényt, niközben az NG is látszik, akkor bizonyos zoom szinten megjelenik egy fura négyzetháló az NG-n, de semmi más.

Megint kezdődhet a mizéria, mert megint nem lehet egymásra tenni őket. Gondolom András megint pillanatok alatt meg tudja majd oldani, hogy Tuhu menjen együtt az NG-vel, de akkor meg a Topo-val nem fog egyszerre látszani. Nem egyszerű dolgok ezek.
[előzmény: (12437) VasG, 2006.12.28 23:27:24]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.12.28 22:00:38 (12423)
A jelenlegi TYP nem az én kreálmányom! Gőzöm sincs egyelőre, hogy hogyan kell ilyet gyártani, de majd most elkezdek kiokosodni.

Aki nekem küldte, az is olvassa a fórumot. Ha engedélyt ad továbbküldésre, akkor postázom. (nem tudom, mi a szándék vele)
[előzmény: (12418) Peter68, 2006.12.28 21:46:38]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.12.28 21:58:11 (12422)
Én azt szoktam csinálni hogyha a sz9övegdobozben nem tudom egyértelmúen leírni, hogy mi is a probléma, hogy a MapSource-ben a térképre rajzolgatok waypontokat, trackeket, route-okat, és ott elmagyarázom, hogy mi, merre, hogyan van. Egyszerűen beleírom, mondjuk a rajzolt track név mezőjébe, hogy ez az utca innen-erre egyirányú, vagy ez megszűnt, stb.

Az elmentett gdb-t meg tudod csatolni a hibabejelentésedhez.
[előzmény: (12419) jekaeff, 2006.12.28 21:49:42]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.12.28 21:29:19 (12412)
Most töltöttem fel így, ahogy van az NG 4.4-et. Így meg majdnem az összes utca színe tök egyforma. Azt hiszem, én vissza TYP-esítem. Úgy is volt vele némi kis problémám, de még mindig használhatóbb, mint most. Ránézésre nem nagyon lehet megmondani, hogy melyik a magasabb rendű út.

Igazából kéne csinálni egy frankó TYP-et. Amit én kaptam, az már majdnem tökéletes. Még egy-két dolgot kéne faragni rajta, és akkor király!
[előzmény: (12410) lelcache, 2006.12.28 20:43:29]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.12.28 20:43:29 (12410)
Bár visszatenni is pont olyan egyszerűen lehet, mint kiírtani.
[előzmény: (12409) lelcache, 2006.12.28 20:40:48]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.12.28 20:40:48 (12409)
Én is pont most vettem észre ezt a turpisságot. Nem is tudom, hogy ez most jó, vagy sem.
[előzmény: (12397) SagiK, 2006.12.28 18:36:02]

lelcachehozzászólásai | válasz erre | 2006.12.27 20:35:46 (12368)
Szerintem is azt akarta írni!
[előzmény: (12367) KiVi, 2006.12.27 19:34:40]

Lapozás: előző | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók