turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, Kolesár hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvass: Wiki
Szerkesztést támogató audit processzek itt

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 3161 db hozzászólás

Lapozás: előző | ... | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | ... | következő


Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.05 21:45:41 (12533)
Nem látod, de a fájlban ott van Del=1-ként. Azért nem látod, mert eleve töröltként olvassa be a mapedit. Nézd a forrását, készíts róla egy másolatot és cseréld le a Del=1-et Del=0-ra, majd úgy nézd. Megoldásképp felokosítom a mapeditet, hogy polygon-polyline váltáskor törölje az extra mezőket, de legalább az id-t. Továbbá szétnézek, hogy ilyenkor töröl és újat hoz-e létre vagy csak átalakít, én az előbbire tippelek, mert a háromféle objektumtípust három listában tárolja. Leragad a szemem, jóéjt!
[előzmény: (12532) tibbi, 2007.05.05 21:44:01]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.05 21:43:24 (12531)
Megnéztem, a Kisalföld backgroundját kinyírtad, azért helyette a vonalak befoglaló tégalapja szerinti poliginok és poi-k jönnek le a letöltéssel. Visszateszem az upload.php-t, rendezd kérlek a helyzetet. Mindenkinek tanuság tehát, hogy a poligonvágásnál figyeljen arra, hogy ID ne legyen a poligonon a konvertáláskor.
[előzmény: (12530) Kolesár, 2007.05.05 21:37:24]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.05 21:37:24 (12530)
Pontosan ez történhetett, éppen azért jöttem vissza a gép elé, mert leesett, hogy ez lehetett az oka. Nézd meg a feltöltött .mp-t, nyilván benne vannak Del=1-el POLYLINE-ként, de eredeti tulajdonságaikkal, benne a polygon id-vel a töröltek. A zárolás és a téjegységellenőrzés valószínűleg megvédte az érintett vonalakat. Most már csak az a kérdés, hogy miért jön le furcsaság a letöltéssel.
[előzmény: (12529) tibbi, 2007.05.05 21:32:21]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.05 21:20:29 (12528)
OK, köszönöm. Nem bírom ma már megnézni, mert leragad a szemem. Letiltottam a feltöltéseket addig. Ezek az üzenetek polyline-okra vonatkoznak, azoknak nézd meg az id-it.
[előzmény: (12525) tibbi, 2007.05.05 19:36:52]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.05 17:55:17 (12520)
Hardcore Balaton-átúszók útvonala. Megoldási javaslat: kapcsoljuk ki a tó körvonalát. Ekkor persze a partvonal nem lesz olyan éles, de hát valamit valamiért.
[előzmény: (12519) tibbi, 2007.05.05 17:33:52]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.05 16:24:13 (12516)
mapedit 1.0.23.59
http://turistautak.hu/download/mapedit.exe

Néhány apró billentyűkombináció:

Edit / Select by Label Ctrl+L (számomra is most tudatosult, hogy ez az F6-ra állított mezőben keres)
Edit / Select by Extras Ctrl+E
Edit / Select by Type Ctrl+T (ez már volt délelőtt, de így kerek)

Javítottam továbbá egy régi bugot, amikor a Shift+F6-al nem volt kiemelve extra mező, akkor a Shift+F7-es mező változtatására nem változott meg a tégalapban látható érték. Most már megváltozik.

Az igazán ütős változás az, hogy ettől a változattól kezdve nem kell Del=1-el törölni a pontokat és a felületeket (a vonalakat sem), ugyanis magától kezeli ezt a paramétert. A mostantól letöltött .mp fejlécében ott van egy SaveDeleted=Y paraméter, amelyet beolvasáskor a mapedit értelmez és tárol. A File / Map Properties ablakban a Typeset mellett látszik is: [x] Save deleted objects, elvileg kapcsolható, nem érdemes kikapcsolni. Az ilyen beállítással mentett .mp fájlokba bekerülnek a törölt pontok/vonalak/felületek is, mégpedig a Del=1 paraméterrel. Egyúttal töröltként is olvassa be az ilyen vonalakat, tehát ezek utólag megnyitva sem jelennek meg a rajzban, de végig kezeli őket a mapedit töröltként, tehát ismét ki is menti. Gondoskodtam arról, hogy a feltöltéskor ne tároljuk azokat, amelyeket a rajzoló létrehozta újonnan és máris törölte.

A "teljes felötöltés" kapcsolót egyelőre meghagyom, mert vannak még zárolt tájegységek, illetve a térképszerkesztők nem azonnal térnek át erre a mapedit-verzióra. Amit ezzel az újjal rajzolunk, az teljes feltöltés kapcsoló nélkül is törli a törölteket, de bekapcsolva hagyva elméletileg ugyanaz történik.

FONTOS: aki eddig rajzolás előtt kitörölte a background polygont, hogy ne zavarja, az ezt a későbbiekben ne tegye. Van egy [x] körvonal nélkül opció erre a célra.

Még egy gondolat: a Cut-tal kivágott és utába Paste-el visszatett objektumok megduplázódnak az mp-ben, mert a Cut törli, a Paste meg újként teszi be a rajzba. Az így előállt .mp fájlban először lesz a törölt és utána a viszamásolt, a feldolgozó ebben a sorrendben értelmezi, először törli a vonalat, majd újra helyreállítja. Nagy gondot nem okoz tehát, de érdemes kerülni az ilyen helyzeteket.
[előzmény: (12509) Kletyo, 2007.05.05 13:24:41]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.05 15:29:28 (12514)
+
[előzmény: (12513) Andreas, 2007.05.05 15:27:26]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.05 14:36:33 (12511)
0x0a00 és 0x6400, legalábbis szerintem és csak a közelgő típusreformig.
[előzmény: (12510) padler, 2007.05.05 13:39:45]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.05 12:35:35 (12506)
Szándékos. Modras találta ki arra, hogy leendő jelzést tüntessen fel vele. A Cartographia friss térképén már szerepelnek a jelzések, most fogják felfesteni, addig átmenetileg így jelezte.
[előzmény: (12505) ergyd, 2007.05.05 12:34:37]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.05 12:32:25 (12504)
De, ütötte, ki is vettem már, csak benne maradt a szövegben.
[előzmény: (12503) Kletyo, 2007.05.05 12:29:54]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.05 12:17:24 (12502)
mapedit 1.0.23.58
http://turistautak.hu/download/mapedit.exe

Set Direction Ctrl+D ez új, mert ezt csak a Properties ablakban lehetett kapcsolgatni egyenként, mostantól gombyomásra, egyszerre az egész kijelölésre; az elsőként kijelölt vonaldarab irányával ellentétesen állítja be, tehát ha azon be volt kapcsolva a "Has direction", akkor az egész kijelölésen törli ezt, illetve fordítva.

Megnéztem a friss mapeditet, kinőtt benne pár hasznos dolog, ezeket átemeltem az átalakított változatba, szokás szerint kissé továbbfejlesztve.

Típusváltásnál [x] Show only used types kapcsoló, maga a típusváltás az F9-re is előugrik (ez eddig is volt), a checkbox Alt+U-val átkapcsolható, a focus utána visszaurgik a listára, hogy billentyűvel vagy egérgörgővel máris lehessen pörgetni.

Edit / Select By Type Ctrl+T egyszerre többfélét is ki lejet jelölni, a kijelölést megjegyzi

View / Go to Position Crtl+G különálló lat/lon mezők helyett egy mező, az egyik koordináta-formátumot (Hddd.dddddd) ° jel nélkülivé, így MapSource-ba közvetlenül másolható lett a koordináta, mégpedig az összes helyen, ahol koordinátát jelez ki

Reverse Polyline Ctrl+R ez régi, de most kapott billenytűt és többszörös kijelölésre is alkalmazható

Close Polyline Ctrl+C ez új, arra jó, ha egy zárt vonalat szeretnénk létrehozni (pl. vadkerítésből)

Jó rajzolást az esős hétvégére! ;-)

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.05 10:17:43 (12499)
Ez csak MapSource-mellékhatás, megszűnik a poligon vágásával.
[előzmény: (12498) tibbi, 2007.05.05 10:16:15]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.05 10:12:24 (12497)
Mi köze van ehhez a Balaton-felülethez? A határon lehet csatlakoztatni vonalakat, ettől függetlenül a Balaton vágása is indokolt.
[előzmény: (12494) tibbi, 2007.05.05 10:09:47]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.05 10:05:34 (12492)
Én át szoktam másolni a tulajdonságait.
[előzmény: (12491) ergyd, 2007.05.05 10:03:23]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.05 06:51:58 (12487)
+
[előzmény: (12486) Andreas, 2007.05.05 06:50:25]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.05 06:39:59 (12485)
+
[előzmény: (12484) ergyd, 2007.05.05 06:38:08]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.05 06:18:30 (12483)
+
[előzmény: (12481) pgyp, 2007.05.04 21:28:32]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.05 06:16:31 (12482)
A körforgalmat nem kell egyirányúsítani, csak arra kell figyelni, hogy a megfelelő irányba legyen rajzolva.
[előzmény: (12480) VillanyGabi, 2007.05.04 21:02:42]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.04 15:03:37 (12467)
Megadtam, jó rajzolást, szólj ha valami gondod támad.
[előzmény: (12466) gyu., 2007.05.04 13:09:58]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.04 10:56:50 (12465)
Feltöltöttem, rendben volt, kérsz feltöltési jogot? Melyik tájegységre?
[előzmény: (12452) gyu., 2007.05.03 19:44:15]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.04 10:35:14 (12464)
Menjünk a trackelés fórumra! Ott válaszolok.
[előzmény: (12463) thbarnabas, 2007.05.04 10:33:00]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.04 08:59:00 (12461)
8842 egyirányúságát javítottam. Peter68: ez volt az egyik szakasz, amelyiken a hibás tiltások voltak.
[előzmény: (12453) Hajo, 2007.05.03 20:53:43]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.04 08:03:37 (12459)
Tegnap pont Kelenvölgy felé autóztam, persze én sem tudok minden utcát felvenni, de fontos megjegyeznem, hogy nagyon sokat jelent a kereszteződésekben felvett útpont. Ha tudsz, akkor legalább 2 GPS-t vigyél, mindet külső antennával. Ha kell, tudok adni készüléket. Az útpontok az utcanevek megadásában is segítenek, hiszen így tudsz hivatkozni a sarkokra. Fontos az úttípus is, van amelyik menet közben (tehát nem sarkon) vált aszfaltról zúzottkőre, ezt is jelöld.

Íme a tegnapi felmérés egyik logja, amelyikben a sarokpontok vannak: http://turistautak.hu/file.php?dir=upload&id=6704&file=xwt+20070504.gdb
[előzmény: (12458) thbarnabas, 2007.05.04 01:58:42]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.03 14:49:08 (12451)
Az egyszeres/többszörös kijelölés csak ott számít, hogy ha egyszeres, akkor csak egy szövegmező jelenik meg a térképen, a vonal tetején, ha meg többsazörös, akkor meg ablakot dob fel.
[előzmény: (12450) Peter68, 2007.05.03 14:47:23]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.03 14:34:15 (12449)
Tényleg nem érted ;-) Ha a Shift+F6-al másik mezőt választasz, akkor nem a Label látszik labelként, hanem az a másik mező. Ilyenkor Az F6 a másik mezőt állítja, az F2 pedig még mindig a Labelt.
[előzmény: (12448) Peter68, 2007.05.03 14:31:58]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.03 13:08:13 (12446)
Ha több van kijelölve, akkor feljön egy dialog box (Edit label).
[előzmény: (12445) tibbi, 2007.05.03 13:07:00]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.03 13:03:35 (12444)
Ezt nem értem. Mi nem látszik? Mit kell egyesével kijelölni?
[előzmény: (12443) tibbi, 2007.05.03 13:02:26]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.03 12:50:24 (12442)
F2 mindig a labelt adja, vagyis akkor is, ha az F6-on más van éppen.
[előzmény: (12441) Peter68, 2007.05.03 12:49:47]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.03 12:27:38 (12438)
Már kivettem, mire ezt írtad. Visszategyem?
[előzmény: (12437) Peter68, 2007.05.03 12:26:12]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.03 08:36:05 (12428)
Frissítsd a mapeditedet és nem kell ellenőrizned, mert úgyis kiszól, ha be van kapcsolva.
[előzmény: (12427) Gáspár Norbert, 2007.05.03 08:35:15]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.03 08:34:12 (12426)
mapedit 1.0.23.57
http://turistautak.hu/download/mapedit.exe

- betöltés és mentés előtt figyelmeztető üzenet jelenik meg, ha az erre ható kerekítés be van kapcsolva
- a beállítás neve "Round coordinates to grid during map loading and saving" lett
- kikapcsolható az extra ablak és a label-beállítás, előbbi alapból kikapcsolva, utóbbi bekapcsolva
- Create Objects módban az Esc nem dob fel bután üres context menüt, így a felugró ablakokból többszöri Esc-el kilépve alaphelyzetbe áll (eddig Esc-re feljött, majd a következő Esc-re eltűnt)
- poligon vagy polyline rajzolásakor át lehet váltani a másikra anélkül, hogy az addigi pontokat elveszítenénk
- a váltás billentyűzetről is elérhető: Alt + YXC (point, polyline, polygon), vagyis egy Alt+X máris vonalat rajzol
[előzmény: (12424) Kolesár, 2007.05.03 07:01:22]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.03 07:01:22 (12424)
A billentyűkombinációt nem tartom valószínűnek. Egyrészt azért, mert erre nincs gyorsbillentyű, másrészt mert két checkboxot kellett volna bekapcsolnia, majd utána ki is kapcsolnia. Alt+T, O az ablakig, itt még egy S vagy szóköz, utána még egy TAB és szóköz (mert a másikra nincs hotkey), majd ENTER és még egyszer ugyanez a kikapcsoláshoz. Nem hinném.

Fontos leszögezni, hogy a Snap to grid önmagában nem elég a teljes térkép rácsra húzásához a turistautak.hu-s mapeditben. A tőle jobbra látható "Round coordinates to grid during map loading" vette át a romboló szerepet, a gyári mapeditben ez nincs kettéválasztva. Ott úgy működik, hogy a Snap to Grid bekapcsolása a másik funkciót is bekapcsolja. Ha tehát legutóbb bekapcsolva hagytad és megnyitsz egy .mp-t, akkor máris gridre húzza az összes pontot.

Ha Kessinger Pál nem használt gyári mapeditet és nem kapcsolgatta az említett két kapcsolót, akkor nagyon nem értem, hogy miként sikerült elmozgatnia az összes pontot. Egy megfigyeléssel tudom csak kiegészíteni: a "Round coordinates to grid during map loading" a mentésre is hat (eddig nem tudtam), tehát ha egyszer mentéskor be volt kapcsolva, az is elég lehetett. Továbbra sem értem viszont, hogyan kapcsolta ki anélkül, hogy tudna róla.

A térképszerkesztési jogát visszakapcsoltam.
[előzmény: (12404) Gáspár Norbert, 2007.05.02 22:30:16]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.02 20:08:11 (12392)
Erdőjáró / Tibbigeo?: körbenéztem Tengelic környékén, észrevételek:
- kilométerkőnél '1.km' helyett '1 km'-t írj, máshol ezt használjuk
- Kishídja felé az út 0x04, de a faluban 0x06, javaslom hogy a belső szakasz is legyen vastagabb
- az említett út egyszer Petőfi út, másszor meg Petőfi utca, nyilván az egyik jó
- a szobrok nyilván ábrázolnak valamit vagy valakit, érdemes lenne odaírni
- nincs település-pont
- a település-poligon alakjából azt sejtem, hogy nem CLC

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.02 19:54:05 (12391)
Ezt jó ötlet, tanítani kellene. Ráadásul automatizálni is lehetne az extra ablak alapértékének kitöltését.
[előzmény: (12390) tibbi, 2007.05.02 19:52:42]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.02 19:40:43 (12389)
Az extra ablak új vonalaknál jön fel, tehát a hibakereséshez nincs köze, tehát valamelyikünk félreértette a másikat. Kivivel arról beszéltünk, hogy egy új vonal meghúzása után NE jelenjen meg extra-ablak, amúgy ez a turistautak.hu-s mapedit sajátossága Peter68 javaslatára. Sejtésem szerint egyébként ő állította be a két tiltást a 7-es útra a Bakonyban, illetve a Velencei-hegységben, legalábbis ő szerkesztette utoljára ezeket a vonalakat.

Eszembe jutott még néhány alapértelmezés: 0x16 trail esetén tiltás a négykerekű járművekre, körforgalom esetén egyirányúság, JarhatosagBiciklivel=D esetén autós tiltás is (ez előjött nemrég), 0x06 residential esetén 50-es sebességkorlátozás, földút esetén még alacsonyabb. Alapból tehát egész jól működik minden kimenet akkor is, ha csak vonaltípust választunk, csak akkor kell paraméterezni, ha valamit befolyásolni akarunk, illetve ha valamit konkrétan tudunk.

Amúgy az alapértelmezés nem az N/A értékhez kapcsolódik, másképp közelíteném: a Garmin-kimenet írása például úgy történik, hogy az út-paraméterek kapnak egy halom alapértelmezést, amelyet az extra paraméterek megváltoztatnak, pl. egyirányúság alapból ki, aztán ha egyirányú, akkor beállítom. Autós tiltás alapból nincs, de ha a típus vagy valamelyik paraméter tiltja, akkor tiltja.
[előzmény: (12388) tibbi, 2007.05.02 19:23:24]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.02 19:07:45 (12385)
Tetszik! Sok paraméterre amúgy is van alapértelmezett érték, pl. egy országút sebességkorlátozása alapból is 90, vagyis N/A esetén pont úgy viselkedik, mintha ki van töltve a 90. Utóbbinak azt KELL jelentenie, hogy a rajzoló biztos abban, hogy az út teljes hosszában ennyi a sebességkorlátozás, nincs lakott terület vagy piros palacsintasütő útközben. Ehhez hasonlóan nincsenek tiltások, ha nincs megadva járhatósági vagy behajtási tiltás (Jarhatosag*, Behajtas*=A). Jó volna, ha csak azt töltenénk ki, amit tényleg tudunk, az N/A (NULL) érték pont azt jelenti, hogy nem tudjuk.
[előzmény: (12384) KiVi, 2007.05.02 18:58:02]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.02 18:57:19 (12383)
Na ezt nem értem; ha nincs ablak, hogy kérje be?
[előzmény: (12382) KiVi, 2007.05.02 18:50:35]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.02 18:48:52 (12381)
Semmi akadálya a mapedit továbbfejlesztésének, remélem más is tud C++-ban programozni, mert nekem eddig nem volt időm erre. Javaslom, hogy csak azokat töltsük ki, amelyet explicit tudunk, márpedig ez nagyjából a sablonok mellőzését jelenti. Én rajzoláskor csak a Track paramétert szoktam beállítani (jellemzően egyből 2-re, mert 3 vagy 4 GPS-el rögzítek és 2-4 útponttal erősítem meg a csomópontokat), a többit meg úgy, hogy Shift+F7-el előveszek egyet és azt beállítom egy terület összes vonalára. Egyúttal javaslom a rajzoláskor felugró Extra-ablak opcionálissá tételét, hogy ne erőltesse sablon bemásolását.
[előzmény: (12380) KiVi, 2007.05.02 18:42:29]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.02 18:37:52 (12379)
Geometriai javaslatok sűrű utcahálózathoz (belvárosi és lakótelepi utcák, vagy pl. TESCO/OBI-parkoló Veszprémben): érdemes megnézni, hogy melyik végpont melyik Garmin pontra esik. Mapeditben nagy nagyításnál a B gombbal (Show Bit Grid), megjelennek a 24 bites rácspontok (level0-n!). Ha az egyik ide, a másik meg oda van közel, akkor cikkcakkos lesz az amúgy egyenes utca. Tudom, hogy nincs jó megoldás, mert túl nagy a rácsméret, de bizonyos esetekben egész jó eredményt ad a rácspontok figyelembevételével történő kiigazítás. Más részről meg szerintem mutatja, hogy mi az, amit már nem tudunk és nem is érdemes valósághűen ábrázolni.

Amit az imént javasoltam, az nem rácsra húzást jelent, hanem csak annyit, hogy a csatlakozó vonalak metszéspontjait úgy húzzuk (a mérési hibák amúgy is adnak némi szabadságot), hogy mapeditben szemre minél egyenesebbek legyenek, közben viszont lehetőleg ahhoz a rácsponthoz legyenek legközelebb, amelyiknél a lehető legegyenesebb vonalat adják a rácsra húzott és generalizált Garmin kimeneten. A sok rövid szakasz egyenesre igazításához jó segítséget ad a sok szakasz fölé húzott átmeneti egyenes, az említett parkolóban is jól mutatja az egyenestől való eltérést.

A rácshoz igazítás sűrű utcákon túl épület-poligonok rajzolásakor is jól jön. Érdemes megnézni a párhuzamos útpályáknál is, mert ronda tud lenni a Garmin-kimenet, ha az együtt futó utak töréspontjai nem párokban vannak, és/vagy egyszer kisebb, egyszer nagyobb távolság van köztük a rácsra kerekített kimenetben.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.02 18:26:09 (12378)
Lesz még dolgunk a minőség megtartása érdekében. Ma két hasonló hibát találtam a 7-es főúton, különböző tájegységekben, mindkét esetben a BehajtasAutoval=D paraméter miatt akadt meg az útvonaltervezés. Egy hibás sablont sejtek a háttérben, ugyanis több más paraméter is egyezik és több is rossz az adott szakaszra, ráadásul mindkettőt ugyanaz a térképszerkesztő módosította utoljára.

BehajtasAutoval=D (helyesen A)
BehajtasBiciklivel=D
Fedettseg=B (nem indokolt, ez itt A)
JarhatosagBiciklivel=B (helyesen A)
JarhatosagBabakocsival=D (szerintem A)

Javítottam a két érintett szakaszt. Javaslom, hogy sablonokat csak alapos megfontolással használjunk, mert figyelmetlenül használva ilyen hibákhoz vezethet. Az is kérdés, hogy ha a hiba mégis bekerül, hogy tud hónapokig az állományban maradni anélkül, hogy felfedeznénk és kijavítanánk.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.02 17:05:27 (12377)
Kérdeztem Kessinger Pált, hogy sikerült a Gödöllőit elrontania és hogy sikerült csak azt, még nem válaszolt. A megelőző állapot visszaállítását végiggondoltam hétfőn és elvetettem, pedig kb. két órát mazsolázstam. Csak olyan helyen van hiba, ahol azóta rajzoltunk, tehát ugyanannyi pluszmunkát jelentene ezeken a helyeken újrarajzolni mindent, mint a piros pöttyök mentén rendezni a csatlakozásokat.

A snap to grid-et ki fogom küszöbölni.
[előzmény: (12376) johann g (Lud), 2007.05.02 14:08:18]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.02 07:20:11 (12363)
Szab: ne keseredj el, neked csak a maradék jutott. A duplázódás oka az, hogy va visszaállításkor visszaálltak azok az utak, amelyeket előzőleg illesztésekkel elvágtál. Hétfő délelőtt órákon ét vakartam ki a duplázásokat és illesztgettem a helyükre a végeket.

Olvasva kínjaidat elgondolkodtam, hogy lehetne valahogy algoritmizálva kiszűrni a maradékot, lett is egy ötletem. ID=17794, 98540, 30387-re keress rá (ez csak 3 példa az 57-ből), ha ezeknél dupla van, akkor nyomon vagyunk.
[előzmény: (12360) Szab, 2007.05.01 23:09:56]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.01 09:50:41 (12336)
Ki állította fizetősre az M1/M7 kivezető szakaszát? Ha jól sejtem, valami sablon-művelet eredménye. Kérem, hogy állítsa vissza, az M0-ig egyik autópálya-kivezető sem fizetős, régebben beállítottam, most meg butaságokat tervez emiatt.

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.01 06:56:57 (12335)
Ezért kérdeztem Kessinger Pált, hogy csinálta. Merthogy a verzió rendben volt, és az is lehet, hogy véletlenül másik (gyári) mapedittel nyitotta meg, ahol ez bekapcsolható. Ki tudom tiltani, de eddig nem akartam ennyire drasztikus lenni.
[előzmény: (12334) olahtamas, 2007.05.01 06:54:34]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.01 05:59:45 (12333)
JarhatosagBiciklivel=D

Ha egy út biciklivel sem járható, az automatikusan autóra és egyebekre is tiltást kap (nem emlékeztem rá, de én állítottam be így). A párhuzamos bicikliútra tereléshez a BehajtasBiciklivel= paramétert változtasd, a járhatóság legyen A.
[előzmény: (12326) Szab, 2007.04.30 17:20:07]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.01 05:39:20 (12332)
Adtam mindre.
[előzmény: (12330) padler, 2007.04.30 22:28:02]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.05.01 05:38:09 (12331)
Hogyan sikerült rácsra húznod? Másik mapedittel töltötted be és rámentettél, vagy az átalakított mapeditben be volt állítva mindkét említett kapcsoló?
[előzmény: (12324) Gáspár Norbert, 2007.04.30 14:01:24]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.04.30 13:15:36 (12322)
Talán egyszerűsítené az életet (és növelné az mp-t), ha két adatpár lenne ott:
- ki hozta létre a vonal eredetijét és mikor
- ki módosította utoljára és mikor

Emellett van még két páros:
- az adott vonalat ki tette az adatbázisba (most ezt látod)
- mikor módosult a geometria (merthogy a másik módosítás bármilyen paraméter esetén is átáll)

Jó lesz a fenti kettő? Mondjuk felhasználónévvel együtt?
[előzmény: (12321) tibbi, 2007.04.30 13:11:44]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.04.30 12:36:21 (12320)
Marad. Viszont fontos tudnod, hogy ha egy vonalat valaki kettévág, akkor az ő azonosítója kerül a vonalra, merthogy a leszármazottak új vonalak és ő teszi az adatbázisba. A megjegyzés viszont öröklődik. Lehet, hogy ez nem szerencsés, jelenleg ez van, hogy legyen?
[előzmény: (12319) tibbi, 2007.04.30 12:32:07]

Kolesárhozzászólásai | válasz erre | 2007.04.30 12:06:58 (12318)
Azért, mert ezek a fájlok nem frissülnek automatikusan.
[előzmény: (12317) pgyp, 2007.04.30 12:02:09]

Lapozás: előző | ... | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | ... | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók