turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
, hozzászólásai
Mielőtt kérdeznél, olvasd el ezt: gyakori kérdések és válaszok (FAQ)

új hozzászólás | témák listája

Összesen: 1089 db hozzászólás

Lapozás: előző | ... | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | következő


hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.18 21:53:07 (45885)
Most meg en nem ertem. :-)
A "ki lehet emelni" mondat mire utal pontosan?
[előzmény: (45881) jekaeff, 2010.01.18 19:50:01]

hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.18 15:06:52 (45880)
Én arra a trendvizsgálatra gondoltam, ami az első mondatodban szerepel: "egy kék ill. piros szakasz első és utolsó pontja között (távolság- és magasságkülönbségük alapján)."

Hiszen az egy újabb trendvizsgálat lenne (csak most nem abszolút, hanem, egy %-os), ha nem szomszédos pontokról van szó. Trendvizsgálatot egy másik trendre rárakva szerintem már nagyobb a torzítás, mint nem rárakva.

Nem véletlenül javasoltam a telefont :-) Fizettem volna :-))
[előzmény: (45879) jekaeff, 2010.01.18 14:35:03]

hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.18 13:07:31 (45878)
Jó hír, hiszen akkor már eleve nem voltunk egymástól messzire a koncepciót illetően. Én viszont ezt a 3. paramétert továbbra sem hívnám szűrésnek, mert a szűrésnél valamit kvázi eldobsz, inkább felosztó küszöbértéknek vagy szeparációs paraméternek.

Akkor ugye a szomszédos pontokat fogod nézni (természetesen Gauss és vertikális utáni magassági adatokkal :-) ) és nem lesz trendvizsgálat sem? Nekem úgy tűnt, hogy 45845-nél még nem így volt, a bétánál már nem tudtam eldönteni.

Egyébként a Gauss-nál tényleg azért írtam 1 m-t, mert 0-nál elszállt. Legalábbis régen, amikor eccer kipróbáltam.
[előzmény: (45877) jekaeff, 2010.01.18 12:33:07]

hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.18 12:02:14 (45876)
"Ez a meredekség szűrő az én értelmezésemben nem közvetlenül a Gauss-on működne (a vertikális szűrő teljes figyelmen kívül hagyásával), mivel még abban is rengeteg "hamis" hupli van amelyek elég meredekek ahhoz hogy lejtőnek/emelkedőnek ítéltessenek, hanem a bétában látható kékre és pirosra színezett szakaszokat."

Persze, hogy nem közvetlenül a Gauss-on működne, kivéve ha a felhasználó a vertikális paramétert 0 m-re állítja, mert akkor praktikusan mégis a Gauss-on működne.

Ugye Te is így gondoltad az utolsó hsz-od utolsó bekezdését?
[előzmény: (45875) jekaeff, 2010.01.18 11:31:42]

hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.18 10:58:59 (45874)
Remélem tényleg csak viccelsz, s valójában érted, amit írtam.

Ha nem, akkor megbeszélhetjük telefonon.
[előzmény: (45873) jekaeff, 2010.01.18 10:46:12]

hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.18 08:26:56 (45872)
Nem pontosan fogalmaztam. Én ugyanazon az adathalmazon mérném a szomszédos pontok között, ami "egy esetleges" Gauss-simítás és "egy esetleges" vertikális szűrés után kijön, hiszen az a legjobb közelítés.

Azért írok "esetlegest", mert ez pl barometrikus magaságmérésnél hiába 100/2,5 m paraméterekkel megy végbe ma is automatikusan, ezt a felhasználó már ma is átállíthatja. Tehát ha a felhasználó a 2,5m-t leveszi 0-ra, akkor valójában csak a simított Gaussra történik (történne) a vizsgálat, ahogy a totál szintemelkedés vizsgálata is. Ha a Gauss-t leveszi mondjuk 1 m-re és a vertikálist 2,5m-en hagyja, akkor csak a vertikálisan szűrt adatokra történik a vizsgálat, ahogy a total szintemelkedés vizsgálata is. Ugyanígy lehet 1/0m-rel is dolgoztatni az SRTM_HUN-t, tehát bárminemű szűrés nélküll is.

Summa summárum, a totál szintemelkedés mérésének ugyanazzal a szűréssel (legyen az Gauss vagy vertikális vagy mind2) kell történnie, mint az emelkedés/lejtés/síkban közlekedés mérésének, csak utóbbinál van egy opcionális küszöb, ami nem szűr, csak feloszt.
[előzmény: (45870) jekaeff, 2010.01.17 21:18:55]

hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.17 21:09:11 (45868)
Ha jekaeff egyetért velem, akkor a te igényed is megoldódik ;-)
[előzmény: (45866) explosif, 2010.01.17 21:05:46]

hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.17 21:08:39 (45867)
Más szavakkal, szerintem az ötletek között elveszett a lényeg. Bocs, ha erősen fogalmaztam, de talán most igazam van.

Az általam javasolt %-os küszöb pedig nem optimalizálási megoldás, sokkal inkább egy már optimalizált magasságprofil esetén a személyes érzetünk leképezése.

Ez már tényleg nem tartozik a tárgyhoz, de ha ezt így beépíted, azaz simán a simított adatokhoz hozzá rendelsz egy %-os küszöböt, amit a júzer megváltoztathat, akkor pl. én mást fogok aszfalton bringázásnál és mást terepen gyaloglásnál beállítani, hiszen az aszfalt simább, ott kisebb emelkedés is valóban emelkedés, míg a terepen lépegetés számomra nagyobb értéknél válik emelkedéssé a terep lokális egyenetlensége miatt (előbbi ráadásul folyamatosabb, hiszen a kerék gurul, míg a bakancs pozíciója diszkrétebb)
[előzmény: (45865) 2010.01.17 21:00:37]

hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.17 21:00:37 (45865)
Ha tökéletes lenne a helymeghatározás, akkor nem kellene a szakaszhosszról beszélni, hiszen mindig csak a track két egymás utáni pontja közötti magasságkülönbséget kellene nézni. Hiszen az "ele" 7 tizedesjegyű, ezért bármilyen kicsi %-os vagy ezrelékes emelkedési küszöbre értelmesen lehet megvizsgálni, hogy meghaladja-e azt, még akkor is, ha valaki 1 mp-es rögzítés mellett baromi lassan gyalogol, s mondjuk csak 0,36 km/h-val megy, azaz trackpontonként csak 10 cm-t, aminek az 1 ezreléke 0,0001 m, tehát még mindig csak a negyedik tizedesjegynél járnánk egy 1 ezrelékes küszöb esetén. Ennyit a felesleges elméletről, ami azért mégsem haszontalan.

Ahogy már írtam, szvsz nem kell a szakaszhossz törődni, ha a Gauss simított track-re (esetleg vertikális szűrővel) engeded rá a vizsgálatot. Hiszen a simítás paraméterezhető, így kvázi már hosszabb szakaszt vizsgálsz, még ha a távolabbi értékek kisebb súllyal is szerepelnek.

Még egyszerűebben, csupán azt kell eldöntened, hogy mi a hiteles simítás, hiszen ez az optimális magasságprofil alapja, ami már létezik az SRTM_HUN-ban. Ha pedig ennél jobbat nem tudsz a Gauss simítással és a vertikális szűrővel és egyéb ötletekkel a magasságprofilnál, akkor miért tudnál jobbat az emelkedés/lejtés/sík kérdésnél. Valójában ugyanazt a kérdést vizsgálod, nem de?



[előzmény: (45864) jekaeff, 2010.01.17 20:27:56]

hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.17 19:42:50 (45863)
Az én véleményem nem változott, de van egy olyan érzésem, hogy mivel egy logika szerint már elkezdted megvalósítani a dolgot, úgysem fogod teljesen revideálni a módszered. :-)
[előzmény: (45855) jekaeff, 2010.01.17 16:25:58]

hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.17 10:35:44 (45852)
Gondolom, majd úgyis leírod a megoldást, mind az emelkedés, mind a pihenő definiálása terén.
[előzmény: (45849) jekaeff, 2010.01.17 10:23:52]

hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.16 23:53:19 (45847)
Hat ha hasznalsz Gauss-simitast, akkor lehetne nelkulozni a min. 2,5 m-t. Eleg lenne egy %-os minimum.

Bar a te progig, Te dontesz, mi ugyis orulunk a vegen. :-)
[előzmény: (45845) jekaeff, 2010.01.16 20:22:06]

hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.16 19:00:27 (45843)
Szokásos szívás :-)

...hiszen nekem pl. kapásból a kisebbegyenlő 1% jutott eszembe síkként. Gondolj bele, hogy lépésenként nem egészen 1 cm-t lépsz felfelé vagy lefelé. Annyi mintha egy meglehetősen vékony ágra rálépnél vagy arról lelépnél. A föld gyűrődése nagyobb pl a traktorok keréknyomától.
[előzmény: (45842) 2010.01.16 18:56:47]

hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.16 18:56:47 (45842)
Három további megjegyzés:

- a Gauss simítottról jut eszembe (én egyébként mindig csak azt jelenítem meg az srtm_hun-ban), hogy amikor a csix vagy bármelyik kütyü sebességet számol, ugye mindig csak a síkban számol? Tehát a vertikális elmozdulással nem számol ugye? Máskülönben a tüskék miatt a sebesség is jobban imbolyogna, nem? Már csak azért kérdezem, mert ha gyalog megy az ember, akkro még jó vételnél is néha furcsán számol a csix, de én eddig ezt a kis sebesség miatti vízszintes imbolygásnak tudtam be, ami nagyobb sebességnél a csix algoritmusa(i) által finomodnak.

- a TrackAn egyébként a mzgási sebességet is rosszul számolja. Kis játékkal el lehet érni, hogy nagyobb legyen mint a mmaximális sebesség.

- a meredekséget én júzer paraméterként oldanám meg, hiszen nekem pl. kapásból a
[előzmény: (45833) jekaeff, 2010.01.16 16:02:17]

hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.16 18:47:52 (45841)
Először is köszönöm, hogy megosztottad velem a részállapotokat.

Amit írsz a pihenő detektálásánál, az teljesen korrekt pl. a csix-nél is kettős paraméterrel kell beállítani azt, hogy mikortól kapcsolódjon be a kompassz.

Ha tökéletesíteni akarod, s az imbolygástól is meg akarod tisztítani, akkor a legjobb még egy új paraméter bevezetése: a megindulási sebességé. :-) Én így neveztem el magamban azt a sebesség értéket, amit akkor kell figyelni, ha az első két paraméter szerint már megálltunk, tehát a példádban 1,8 km/h-nál kisebb sebességgel mozgunk legalább 10 mp-e már. Ezt mondjuk 3-4 km/h-ra beállítva az olyan kütyüknál, amik távolság alapú rögzítésre vannak állítva túlnyomórészt kiküszöböli az uimbolygást, hiszen ha néha ki is leng 10-20 m-re, előtte már annyi mp-et "összegyűjt" az álló helyen, hogy nem ugrik fel a sebesség egyből.

Persze ha nagyokat imbolyog egyfolytában vagy vki 1 mp-es rögzítésre állítja a kütyüt (amit a tuhu kisokosa kifejezetten nem javasol trackelés esetén), akkor ez sem nagyon szűr. Így jutunk el a negyedik paraméterig, "a hány mp-ig kell tartani a megindulási sebességet" paraméterig.

Ennél tovább még én sem mennék el. Ez a 4 paraméter már tényleg alkalmas egy nagyon jó becslésre, hiszen a pihenő után amúgy is jellemző a stabil sebességű megindulás legalább pár mp-ig :-)))
[előzmény: (45831) jekaeff, 2010.01.16 15:26:34]

hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.12 20:10:07 (45710)
Nekem speciel a trackan gpx-es és/vagy gdb-s környezetben tökéletes lenne. A másik a német, jól emlékszem? Nagyon nem ragadt meg, kivéve a hány %-ban haladtál különböző sebességhatárok között játék.
[előzmény: (45709) jekaeff, 2010.01.12 18:13:50]

hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.12 18:02:38 (45708)
Fel raktam újra én is :-), és hihetetlen, de nem vettem figyelembe korábban a mappa ikont a kütyü képe alatt. :-(

Viszont a trackan tényleg 100* jobb, mert itt elég nehézkesnek tűnik az állásidő kezelése, majd az enélküli moving average speed
[előzmény: (45706) jekaeff, 2010.01.12 17:16:38]

hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.12 15:56:03 (45705)
Nálam is meghalt már, de azért hadd kérdezzem meg, hogy rémlik-e hogy hol volt a sima gpx open menüpontja?
[előzmény: (45704) jekaeff, 2010.01.12 15:24:15]

hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.12 15:10:45 (45703)
Kösz megnéztem, de biztos, hogy ez az elérhető legmegfelelőbb sw nekem? Úgy tűnik, hogy csak kütyüről tud beolvasni (USB vagy COM), így pl. nem tudom kivágni a felesleges részeket vagy felvágni a trackem. Vagy talán csak körülményesen, a feldolgozott gpx fájlt visszamásolva az SD kártyára. Ha nem tévedek, s tényleg így van, akkor a trackan-hoz szükséges konvertálás még mindig gyorsabb,

BTW mútlkor véletlenül jöttem rá, hogy az SRTM setting mentése (ablak helyzete és mérete) egyúttal elmenti a Megjelenítés beállításait. Remélem, hogy szándékosan, ugyanis a köv. verzióban is üdvözölném ezt a fícsört.
[előzmény: (45702) jekaeff, 2010.01.12 14:26:16]

hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.12 12:43:12 (45701)
Tudtok olyan programról, ami tracket elemez olyan módon, hogy többek között a csix-hez hasonlóan kiírja a Moving average speed-et (min sebesség) és a Moving time-ot?

Megj-ek:
- Ismerem a Trackan-t, de unom a plt-be konvertálást mindig. (gpx és/vagy gdb input-os progi kellene)
- Találtam egy német nyelvűt, de ott a minimum 1 perc állásidő és ezeket keresi


hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.12 09:41:01 (45700)
Végül is találtam megoldást, ld. openmaps.eu térképletöltés fórumon. A hátrányból kovácsoltam előnyt, s végül a cpreview-val, a saját img hozzáadásával oldottam meg.
[előzmény: (45694) felazso, 2010.01.11 15:23:09]

hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.09 21:22:35 (45679)
FELAZSO

A másik kérdésem az, hogy az eltérő területek mellett szerinted nem okoz gondot az, hogy az új img-k miatt újra kellene a preview-t futtatni? Mert ha igen, akkor a cgpsmapper verzióival is gond lenne, hiszen az én terület img-im más verzióval készültek.
[előzmény: (45656) felazso, 2010.01.08 11:36:16]

hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.08 12:18:24 (45658)
Még gondolkodom azon, amit írtál, ugyanis nem látom, hogy ha nekem van egy db img-m, ami felületeket ábrázol egész Mo vonatkozásában, azt hogyan tudnám becsempészni az OMP azon img-i helyébe, ami a felületeket tartalmazza Mo. területén. Utóbbi esetben mondjuk van 15-20 db img...
[előzmény: (45656) felazso, 2010.01.08 11:36:16]

hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.08 10:05:24 (45653)
Ott is reform zajlik? :-)
[előzmény: (45648) KiVi, 2010.01.07 20:33:00]

hozzászólásai | válasz erre | 2010.01.07 20:17:36 (45647)
Lehet, hogy hülyeséget kérdezek, de létezik olyan progi, amivel egyszerre több Garmin kompatibilis térképet tudok nézegetni PC-n? Mapsource 6.13.7-t használok, s ahogy utána olvastam a Mapsource újabb verziói sem támogatják az átlátszó térképek egymás fölé helyezését.

Azt szeretném, ha pl az OMP 6 rétege (az Areas nem) és egy saját magam által gyártott csak felületet tartalmazó térképet be tudnék kapcsolni egyszerre és nem csak a csixen tudnám nézegetni így, hanem a PC-n is.
(Megj: sajnos az OMP-ben a layeres térképeknél a több layert is tartalmazó szettek esetén az Areas mindig része a szettnek, így a kérdéses progin nem lenne elég csak két térkép(szett) bekapcsolása sem, az ideális a korlátlan számú volna)

hozzászólásai | válasz erre | 2009.12.25 22:52:56 (45259)
Akkor a jó isten óvott az Eneloop-tól biztos, ugyanis a webes termékkeresőket használtam kb 1,5 hónapja, s a Conrad 8 darabosánál (7000Ft) olcsóbban akkor nem találtam. Be is mentem hozzájuk, s akkor tudtam meg, hogy csak rendelésre. Ez van, majd esetleg cserélhetünk 2-t tesztelésre, bár szerintem Neked mintha eddig GP-k lettek volna.
[előzmény: (45256) olahtamas, 2009.12.25 22:50:03]

hozzászólásai | válasz erre | 2009.12.25 22:50:38 (45258)
Én értem ezt, de mit szólsz ahhoz, hogy az általam berakott linkekben nem szerepel longlife-ként, csak a power akkuk között? És ott is csak a német oldalon.

Nem zűrös ez egy kicsit? Ha ez is longlife, akkor ott a helye, ha nem, hanem csak feltöltött de nem longlife, akkor meg nem Ready2Use. Arra gyanakszom, hogy lehet hogy olyan technológiát alkalmaznak a 2300-asnál, amivel alacsonyabb lett az önkisülés, de nem annyira, hogy longlife-nak hívhassák.
[előzmény: (45254) erchegyia, 2009.12.25 22:45:06]

hozzászólásai | válasz erre | 2009.12.25 22:44:00 (45253)
Gratulálok! Őszintén mondom. Ha megtaláltam volna ezt az oldalt, akkor kipróbáltam volna az Eneloop-ot.
[előzmény: (45246) scele, 2009.12.25 22:28:30]

hozzászólásai | válasz erre | 2009.12.25 22:41:22 (45252)
Akkor most mondok egy nagyot! :-)

Úgy tűnik, hogy a Varta a Ready2Use-t használja a hagyományos akkukra is (ők power accu-nak hívják), s nemcsak az alancsony önkisülésűre (longlife). Viszont míg minden longlife feltöltve kerül forgalomba, ezért mindegyik Ready2Use, de a power accuk jellemzően nem feltöltöttek, viszont úgy tűnik, hogy azért van belőlük ilyen csomagolású is.

S most jön a nagy: így akár előfordulhat az is, hogy holnaptól már létezni fog 2700 mAh-s Ready2Use márkajelzéssel ellátott Varta is.

A belinkelt forgalmazónál nem tudtam felnagyítani a képet, így nem látom, hogy tényleg longlife szerepel-e.

Kerestem még egy hivatalos Varta oldalt, így már kettő tanúsítja, hogy szerintük nincs ilyen longlife termékük:

http://www.en.varta-consumer.com/content.php?path=/1522_1192697702.html&&&domain=www.en.varta-consumer.com


http://www.varta-consumer.de/content.php?path=/1522_1192696173.html&domain=www.varta-consumer.de


S hogy a nagy Varta trükk lelepleződjön a német oldalon megtaláltam azt, ahol bevallják, hogy hagyományos a 2300 mAh-s Ready2Use: " VARTA bietet zur Zeit Ready2Use Akkus im Power Segment in den Baugrössen AA 2300, C, D und 9V an".

Bár a történet ennél még zavarosabb, mert a Ready2Use-ra hivatkozás után arra is hivatkozik, hogy 1 év múlva megmarad a 80%-a a kapacitásnak: "VARTA Ready2Use Akkus sind bereits aufgeladen und können sofort genutzt werden. Einmal geladen können diese neuartigen Akkus nach einem Jahr Lagerung noch 80% ihrer ursprünglichen Kapazität aufweisen."


Ezek forrása: http://www.varta-consumer.de/content.php?path=/1308_1191497383.html&&domain=www.varta-consumer.de

Még jó, hogy Magpet üzlete :-) sem forgalmazza longlife-ként.....
[előzmény: (45244) erchegyia, 2009.12.25 22:11:51]

hozzászólásai | válasz erre | 2009.12.25 22:07:58 (45243)
Tényleg van hirdetve 2300-as is Ready2use-ból, de a Varta oldala szerint ilyen nincs longlife-ból, csak hagyományos akkuból.

Te már használtál ilyet?
[előzmény: (45241) erchegyia, 2009.12.25 22:00:53]

hozzászólásai | válasz erre | 2009.12.25 22:03:11 (45242)
Hát ha nem az 1600mAh-sra gondolsz ;-), hanem a 2100-sre, akkor korrekt az ár. Pont félúton a GP és a Sanyo között. :-)

Egyébként rápillantottam, hogy ez az aksi hogy is néz ki, mert rémlett valami, s a régi külcsín (http://www.consumer.org.nz/products/Batteries/Varta-Ready2Use/36921) alapján rájöttem, hogy nem véletlenül rémlett, ami rémlett, mert ilyenem is volt (van?) 2 vagy 4 db. De hogy hol? Biztos valamelyik távirányítóban bujdokol:-) Viszont egy-két webshop-on nézve, megváltozott a külleme valamikor
[előzmény: (45240) magpet, 2009.12.25 21:40:43]

hozzászólásai | válasz erre | 2009.12.25 21:36:13 (45239)
Jut eszembe, miután több mint fél évig kacérkodtam a Sanyo Eneloop-pal, végül is fogtam magam, s vettem 16 db GP Recyko-t. Lecserélem az otthoni összes hagyományos, noname akkukat.
Már eddig is volt belőle 4db, s ugyancsak 4db Conrad Endurance is az alacsony önkisülésű fronton. Az előbbivel elégedett voltam, így bevállaltam a 16 db-ot. Egy 4-es csomag 2530 Ft körül volt, azaz darabja úgy kb 630 Ft, míg Eneloop-ot 1000 alatt nem találtam. Bár volt hirdetve 8 db-os csomag 7000-ért, de az meg csak megrendelésre.

Csak azért írom le, mert nálam az Eneloop volt az etalon, bár sosem használtam, de annyi jót hallottam róla, aztán amikor utánanéztem német fogyasztóvédelmi magazinok tesztjének, akkor az derült ki, hogy az utolsó két évben végzett tesztek alapján nincs érdemi különbség a Sanyo és a GP között minőségre. Árra viszont van vagy 50%.
[előzmény: (45206) Saughassy, 2009.12.24 07:36:34]

hozzászólásai | válasz erre | 2009.11.15 00:32:34 (44455)
Helyesen az Unlock kodok listaja vagy vmi ilyesmi.
[előzmény: (44454) 2009.11.15 00:30:43]

hozzászólásai | válasz erre | 2009.11.15 00:30:43 (44454)
Beirsz egy megjegyzest a masikban egy kod melle (ertsd unlock menuben az unlock menu lekeresenel), ahova en pl a termek id-jet szoktam irni, mondjuk ird azt, hogy "visztula", aztan registry-ben rakeresel erre a szora. Csunya lenne, ha sok talalatod lenne ra! :-)
[előzmény: (44453) KiVi, 2009.11.14 22:22:47]

hozzászólásai | válasz erre | 2009.11.14 18:51:39 (44452)
Itt nézted?
HKEY_CURRENT_USER\Software\Garmin\MapSource\Codes

[előzmény: (44444) KiVi, 2009.11.13 22:10:52]

hozzászólásai | válasz erre | 2009.11.14 18:49:02 (44451)
" Bizonyos újabb formátumban készült térképeket (City Navigator újabb változatai) csak az újabb nyitja meg"
Ezt én még nem tapasztaltam, nekem 6.13.7 megnyitja. Pl CN 2010NT-t. Milyen verziókra gondoltál?
[előzmény: (44435) jekaeff, 2009.11.13 17:21:08]

hozzászólásai | válasz erre | 2009.11.14 18:48:07 (44450)
Én a kabinet fájlt kicsomagolom, aztán dos-ban nyomok egy rename-t csillagokat és/vagy kérdőjeleket felhasználva. Aztán a fájlko másolása a 709-be.
[előzmény: (44439) tibbi, 2009.11.13 18:46:33]

hozzászólásai | válasz erre | 2009.10.22 10:35:31 (43910)
Hohó :-)))
Kaptam egy javított firmware-t email-ben, a telepítés után a verziószám 4.00 maradt, a problémám megjavult, viszont jött egy disclaimer, hogy sehová sem tehetem fel a kapott fájlt, sem annak részét stb. Bár hosszú volt a disclaimer, s betűről betűre be kívánom tartani (nem kell egy per a nyakamba), viszont az sehol sem volt leírva, hogy magát a tényt mint információt nem oszthatom meg senkivel.
[előzmény: (43879) 2009.10.19 21:21:16]

hozzászólásai | válasz erre | 2009.10.22 10:03:01 (43909)
Az azért van, mert a link nem volt jó! :-))

A ... rövidítő karaktersorozattal együtt jött át a kopipésztre a link, helyesen a következő lett volna:
http://groups.yahoo.com/group/Garmin_GPSMap_60Cx_60CSx/message/8543
[előzmény: (43908) Gabe, 2009.10.21 21:17:48]

hozzászólásai | válasz erre | 2009.10.21 20:03:19 (43907)
Én próbáltam regisztrálni, meg is tettem, de utána még az adott fórumra is kell egy jóváhagyás a fórum gurujától. Na itt feladtam, mert egy post miatt nem fogom ezt végigvárni.
[előzmény: (43906) Schnitt, 2009.10.21 11:11:20]

hozzászólásai | válasz erre | 2009.10.20 14:51:18 (43882)
Megnéztem és ezek után nem is értem, miért nem arra a hajt az úri közönség, hogy a kézi gps közül legyen egy, amiben jó a vevő és rövidebb a nyűglista. Mint mondjuk a csixnél. Ha nem vett volna senki Oregon-t, lenne idejük a Garminnál a csix firmware javítására. :-)
[előzmény: (43880) Csuhás, 2009.10.19 22:20:01]

hozzászólásai | válasz erre | 2009.10.19 21:21:16 (43879)
Dan Bartel
Vice President, Worldwide Sales
Garmin International Inc.
1200 E 151st St
Olathe, KS 66062-3426
913.397.8200
dan.bartel@garmin.com

Gary Kelley
Vice President - Marketing
gary.kelley@garmin.com

Brian Pokorny
Vice President Operations
brian.pokorny@garmin.com


Szerintem complaints ügyben Pokorny az illetékes executive.
[előzmény: (43878) 2009.10.19 20:57:38]

hozzászólásai | válasz erre | 2009.10.19 20:57:38 (43878)
Csak azt nem tudják, hogy pár éve a Matávnál is eljutottam Herr X.Y német ajkú ügyvezető igazgatóig, s mindezt egy piszlicsáré probléma miatt. Ha fölhúznak, s már jó úton járnak hozzá, akkor szervezek egy gárdát, akik naponta minimum egy email-t küldenek a problémájukról mindig máshogyan megfogalmazva (vagy csak létrehozok pár új email címet az ingyenes domain-ek alatt), s ezzel párhuzamosan pedig egy-egy szinttel feljebb lévő Garmin kollégát fogok direktben megkeresni. Amióta a net ilyen brutális adattartalommal bír, még azt is meg lehet spórolni, hogy vaktában telefonáljon az ember. Legutóbb így találtam egy nevet a Lufthansa Miles&More törzsutas programjánál, mert meguntam az ismételt levél és fax küldést, s csodák csodája a neki címzett fax után minden jóra vált.

De most mennem kell, mert levelet kell írnom a Garmin nevű szörnyetegnek. :-))
[előzmény: (43877) Saughassy, 2009.10.19 17:04:15]

hozzászólásai | válasz erre | 2009.10.19 16:34:58 (43876)
SAUGHASSY

Ma kaptam egy levelet arohadjanakmegbandától , miszerint megoldásként master reset-eljek, úgy meggondoltam magam: MEHET!
:-))

Nem volt szerencséjük, ugyanis azt már próbáltam még a kontaktálás előtt, meg hát ugye ha az ember elolvassa a levelem, akkor rájön, hogy mégsem lehet maset reset-elni minden 023-as ikonú waypoint felvétele után. Ráadásul nálam a 023-as a középen füves burkolat jelzésére való. És nem is azt írtam a tufaagyúéknak, hogy egyáltalán nem tudok wp-ot törölni, csak el sem olvassák az email-eket.
[előzmény: (43872) 2009.10.19 07:59:45]

hozzászólásai | válasz erre | 2009.10.19 07:59:45 (43872)
Azt hiszem, azt úgy hívnák, hogy terrorizmus, s ahhoz még nincs kedvem. :-)
[előzmény: (43862) Saughassy, 2009.10.18 09:23:03]

hozzászólásai | válasz erre | 2009.10.17 20:31:29 (43860)
Ja amúgy az s-eket szerettem volna zárójelbe tenni
[előzmény: (43859) 2009.10.17 20:16:49]

hozzászólásai | válasz erre | 2009.10.17 20:16:49 (43859)
Időközben kiderült, hogy mégis elment a webes levelem a Garminnak, így most két csatornán társalgok velük a problémámról és igényemről.

De nem is ezért írtam, hanem a 60cs(x)/76cs(x) új(?) firmware-e miatt. Egy fórumon találtam a következőt:
"There will probably be a newer version out soon. People who have received repair exchange units from Garmin have been reporting that they are loaded with unit firmware 4.10 since at least August 26. Reference: http://groups.yahoo.com/group/Garmin_GPSMa...Sx/message/8543 A colleague of mine had the same experience. It has been seen in both SiRF and MediaTek equipped units.

It isn’t available to the rest of us yet, but it seems likely that it will be soon. "

Hátha még mindig jön ki új verzió, akkor lehet hogy az állhatatosságom is beérik.
[előzmény: (43604) 2009.10.02 12:42:46]

hozzászólásai | válasz erre | 2009.10.16 10:52:39 (43851)
Nálam ugyanez volt a motiváció, amíg érdekeltek a ládák. Csak én meg jelvényszerző túramozgalmak becsületes jelzéskövetése közben nem akartam nézegetni, hogy merre is vannak a ládák. Egyébként jól mutatja az elhivatottságomat a ládázás iránt, hogy már akkor is csak légvonalban 300 m-t voltam hajlandó kitérni. :-)
[előzmény: (43843) magpet, 2009.10.15 18:17:31]

hozzászólásai | válasz erre | 2009.10.15 08:42:40 (43840)
Tud. Picit csak az macerás, hogy az általad választott távolságon belül az általad választott sebesség felett nyivákoljon, mert ugye alapértelmezésként a kiválaszott sebességhez rendel egy távolságot. Anno én az összes geoládára állítottam be olyat, hogy ha 5 km/h-nál gyorsabb vagyok és a láda 300 méteren belül van, akkor legyen riasztás. Így amikor a ládához gyalog közeledtem, lelassultam 5 km/h alá, ezért nem vinnyogott egyfolytában.
[előzmény: (43838) magpet, 2009.10.15 08:08:00]

hozzászólásai | válasz erre | 2009.10.06 15:38:32 (43668)
De vigyázz, mert pl. a Varta Ready2Use-ból van 1600mAh-s is!
Egyszer majdnem elindultam érte, amikor a neten megtaláltam mint legolcsóbb megbízható alacsony önkisülésű AA méretű aksit.
[előzmény: (43660) Yoss, 2009.10.06 13:09:05]

Lapozás: előző | ... | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | következő

Egy lapon megjelenő sorok száma:

új hozzászólás | témák listája


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók