+1
LeveSzem a kalapom a kidolgozott táblázat láttán. Szép és átgondolt munka, ha tehetném, kezet ráznék most Szem kollégával. De...
Maradjunk a realitásoknál. Ha én mérem fel a terepet és a rajzolási rend megkívánja, a burkolatot is részletesen felmérem. Lehet, hogy így a felmérésre fordított idő 20 %-kal is nőhet, de megteszem. Ugyanezt nem várhatjuk el minden trekkelő kollégánktól, aki esetleg nem gyalog, hanem biciklin, motoron, autón ülve mérnek fel és a kezük a vezetéssel van elfoglalva. Emlékezetből esetleg azt még rögzíteni tudják, hogy itt földes út van, itt meg valami kemény, de néha még a földút és szekérút közti különbséget sem tudják magukban helyretenni.
Vannak trekkelőink, akik a természet szépségéért járják a terepi utakat. Nézelődni akarnak és élvezni azt, amit egy túra ad nekik. A trekkelés másodlagos cselekmény számukra és jó esetben rögzítik azt, hogy ez a terepi földút csak gyalog, vagy autóval is járható. Az utóbbi kategóriában pedig ők sem disztingválnak, hogy milyen autóval...
Imádom a teljesítménytúrák 50 km-es trackjeit is, amelyben egyetlen útbaigazító waypoint sincs. Mondjuk ha ekkora távot kéne kutyagolnom, úgy 20-25 km után már lemondanék a tz-k rögzítéséről is, nemhogy a szekérút talajának figyeléséről.
Mire is szolgál az, hogy rögzítjük az út típusát? Annak meghatározására, hogy hol és mivel (gyalog, vagy terepjáróval) járható a terep. Már elnézést a hasonlatért, de szalonautóval nekiindulni egy terepi földútnak olyan, mint gumi nélkül ágybabújni egy vadidegen nővel - nem tudod, hogyan jössz ki belőle. (Nekem eszembe se jutna Suzuki Swifttel kimenni a Nagy-erdőbe, pedig ott is vannak földutak. Csakhogy a burkolatlan utak dinamikusan változnak - ma tökéletesek, holnap az eső után Karcsi végighajt rajta a traktorral és egy volokolamszki sártengerré alakítja át, ahol csak a Samurai, vagy rosszabb esetben egy UAZ tud átmenni.) Ilyen szempontból fenntartással vagyok a földút vs. szekérút típusokkal kapcsolatban is - rajtunk kívül nem is igen tesz különbséget a kettő közt egyetlen térképkiadó sem.
Úgy gondolom, maradjunk Occam borotvájánál és vágjuk le a sallangokat - vagyis azt rögzítsük kötelezően, ami a navigációt szolgálja. A földút burkolata rövid idő alatt képes változni, nekünk nincs kapacitásunk, illetve szisztémánk arra, hogy naprakészen karbantartsuk az adatbázist. A felhasználóval inkább kevesebb információt közöljünk, mint fals infót - az utóbbi bizalomvesztést okoz ui.[ előzmény: (58297) Hev, 2012.11.08 16:18:27] |