Még egy adalék ehhez: A szabványos jelzésrendszer elemzésekor csak azt szoktuk elfelejteni, hogy minden rangsor meg funkció mellett a legfontosabb implicit rendező elv, hogy két azonos jelzés ne találkozzon (persze van erre is ellenpélda, de mégis). Ez az elv felette áll a színek rangsorának, azaz van ahol a Kék jelzés helyi útvonalat jelöl. Sőt, érdekességképpen megjegyzem, hogy az eredeti rangsor szerint ilyenkor a Kék a Piros után jön, de ezt informatikaliag nem tudnánk kezelni... Vagy az alakoknál is van ilyen: A Kohász kék ahol találkozik az OKT-val, K+ jelet vesz fel. S a rangsorban ilyenkor a P sáv elé kerül helyesen! Persze ezt sem tudjuk kezelni és talán jobb, ha ilyenekbe nem is megyünk bele...
Persze van ahol eleve nem szabványos a rendszer, mert vagy nem jól hozták létre az új utakat, vagy hagyományból ilyen, s nem akarják az összes térkép, kalauz, stb. kidobatását a szabványosítás miatt. Meg pl. mi a Budai-hegyekben most festeni fogunk egy új átkötő útszakaszt, amivel egy jó hosszú turistaút jön létre, javasoltam rá sávjelzést, de ahhoz három meglévő 3szög és Q jelzést kellene átfesteni, amit senki nem vállal és a térkép, kalauz miatt ellenzik... Tehát lesz egy hosszú Z3szög jelzésünk. Hurrá! :)
Az X jelzéseket várhatóan nem fogják átfesteni II-re! Bár a szabvány szerint az a helyes, ilyen máig sehol sincs és minden ami van, az X. A szabvány várhatóan módosulni fog, jó eséllyel ebbe az irányba (is)... Így az I-t ki kellene cserélni a tuhun X-re. Ha módosul a szabvány, akkor lehet hogy az befolyásolja majd a mi rangsorunkat, meg azt hogy mit tekintünk szabványos jelzésnek.
Még egy dolog: Szerintem a Tanösvénynél ha / jellel van jelölve, akkor azt így tükrözzük vissza, mert nagyon elterjedt (Cserhát, Karancs, Bükk). Kül. színekben is... A többi tanösvény, ami speciális jel, arra használhatunk T-t, de talán jobb a T*, vagy valami más joker jel, hogy lehessen tudni, nem T van felfestve, hanem valami spec. jel. (ld a wikin az idevonatkozó gondolataimat).[ előzmény: (28883) Szabadhegy, 2009.03.19 12:14:52] |