turistautak.hu térképrészleteK+ jelzés GPS-szel
[ english
Előzmények

Puszkanyhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 19:53:26 (23531)
Másrészt ha jól tudom, de javítsatok ki a bünti csak akkortól fizetendő, ha kihelyezik a fix vagy átlag seb.mérő tarfik elé, mellé a tájékoztató táblákat, mert a figyelemfelhívás kötelező. Jelenleg is tárolják olyan fotókat melyek az M3-on kihelyezett matricafigyelő kamerák által készültek. De a bünti csak a tájékoztató táblák kihelyezése után mehet, addig szem. no para.
[előzmény: (23529) SylverRat + Bogee, 2007.12.22 19:47:40]

SylverRat + Bogeehozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 19:47:40 (23529)
jó úton, jó autó, jó sofőrrel (nálunk ez Bogee... én navigálok, mert ha ő csinálja, tuti eltévedünk... és papírtérkép is mindig van nálunk... hátha történik vmi a technikával... :-D ) nem lehet 130-al menni... (bp-siófok m7 25 perc :-/ )
lőttek már le trafival, volt is bünti. elfogadom, ha mutatnak egy fényképet, amin ott a sebesség, meg hogy hol... de két kamera mondjuk egymástól 30km-re... nah ez enyhén szólva is g*ciség...
hangsúlyozom, ez az én véleményem.
[előzmény: (23526) Mengyán, 2007.12.22 19:32:03]

Mengyánhozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 19:32:03 (23526)
Ha ott is 170 fölött küldik a csekket, akkor azt mondom, megérdemli mindenki, aki kap. Ugyebár amikor beüzemelték a fix kamerákat az M1-en a szokásos felvétel indítási sebességhatárra (143, azaz 130+10%), 1 nap alatt szedtek össze annyi fényképet, hogy eltartott vagy 1 hónapig feldolgozni. És másnap jött egy ugyanilyen adag. Felemelték 170-re a határt, így kezelhetőre csökkent a készült fényképek száma. Sajnálom, de nem vagyok híve a gyorshajtásnak. Túl sok(k), amit - jobb1-ben - láttam az utakon az elmúlt 1,5 év és közel 100.000 km alatt.
[előzmény: (23525) SylverRat + Bogee, 2007.12.22 19:18:10]

SylverRat + Bogeehozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 19:18:10 (23525)
ezzel egy dolgot fognak elérni... többet nem járok autópályán...
(és ezt elfogadja a bíróság? o_O )
[előzmény: (23524) cactus, 2007.12.22 19:09:13]

cactushozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 19:09:13 (23524)
Az autópályákon új szisztémát dolgoztak ki, mivel a fix kamerákat már szinte mindenki ismeri. A pályamatricát ellenőrző pontokon rögzítve van az áthaladás időpontja és a rendszám is, csak a két pont közötti átlagsebességet számolják ki és már küldik is a csekket.
[előzmény: (23523) snake, 2007.12.22 18:33:41]

snakehozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 18:33:41 (23523)
Sajnos én néha bele szoktam szaladni a büntibe. Pedig nem sportkocsival járok, és mégis.
Egyébként valamelyik nap a múlt héten láttam, hogy telepítenek egy dobozkát, benne volt valami távcső szerű.
Gondolom sebességmérő lesz, nem?
Ha még nincs bemérve, akkor a jövő héten megejtem.
[előzmény: (23516) bregő és andorpapa, 2007.12.22 16:42:27]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 16:42:27 (23516)
Magpet jobban ért hozzá, de szerintem a detektor+blokkoló lényege kb. pont az, hogy annyira lásson, amennyire a trafi. Érdemes elolvasni magpet oldalán az erről szóló összefoglalót, elég hasznos infókat lehet onnét összeszedni.

Én a csóró detektoros megoldást használom: betartom a szabályokat. Igaz, a mi verdánkkal nem is lehet nagyon duhajkodni, de azért érdemes elgondolkodni azon, hogy a legkisebb bünti is 3000 HUF, ebből a pénzből pedig 150 km-re elegendő dieselt veszek...
[előzmény: (23515) cactus, 2007.12.22 16:28:14]

cactushozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 16:28:14 (23515)
a detektor+blokkoló páros lát 1,8km-t?
[előzmény: (23513) magpet, 2007.12.22 15:32:04]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 15:32:04 (23513)
...-ahol valaki már majdnem látott az út szélén egy zöld Feliciát. :)
Ez a speedcam dolog csak akkor ér valamit, ha a fix telepítésű cuccokat jelzi. Akkor is csak vázlatos, mert ugye azokhoz képest bármikor bárhol tanyát üthet egy Felicia...
Kicsit jobb megoldás a detektor+blokkoló páros, vagy a lassanmenés. :)
[előzmény: (23512) bregő és andorpapa, 2007.12.22 13:20:49]

bregő és andorpapahozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 13:20:49 (23512)
Ezen már én is gondolkodtam. A radardetektor még oké, de pl. egy svájci vagy sógor políszmen honnét tudja a magyarul gagyogó iGO-ról, hogy mi az ábra? De oké, az iGO eléggé elterjedt nyugatra is, ez még kiszűrhető (amúgy köteles vagyok a GPS-emet átadni a rendőrnek? - na nemá'!), de pl. egy Garminra (ha jól tudom) feltölthető más címszó alatt is a lista (pl. geocache), és ahhoz is rendelhető riasztás, tehát eléggé májernek kell lennie annak a közegnek, aki ki akarja szűrni a svindlizőket. Vagy pl. ott a PDA-m: PIN kóddal van levédve, így egy gombnyomás, és máris cseszheti.

Persze én még egyszer nem használtam a hazai speedcam adatbázist. Illetve egyszer kipróbáltam, de csalódtam benne. Aztán megnéztem a neten a térképüket: Pécsen olyan helyeken volt trafi az adatbázis szerint, hogy csak röhögni tudtam rajta. A speedcam adatbázis igazából nem is a speedcam-ekről szól, hanem azokról a helyekről, ahol:
- az út adottságai miatt könnyű észrevétlenül túllépni a megengedett értéket (pl. 2x2 sáv, hosszú egyenes útszakasz)
- fingatós tábla van (pl. váratlanul (=indokolatlanul) kirakott 30-as, vagy a sok 70-es után 100 méternyi szakaszra 50-es stb.)
[előzmény: (23511) magpet, 2007.12.22 08:44:37]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 08:44:37 (23511)
A detektorok tiltásáról tudok, ezért kell lézerblokkoló helyett lézeres kapunyitó távvezérlő berendezést használni. :)
De ez a POI-tiltás nevetséges, már akkor is röhögtem rajta, mikor a szuperhülye svájci jogalkotók kitalálták. Csak attól rémültem meg egy kicsit, hogy eddigi tapasztalataim szerint a baromság mértéke és a magyarországra való begyűrűzéséhez szükséges idő fordítottan szokott arányos lenni.
Mostanában naponta jön ki 3 új navigációs eszköz. Kíváncsi lennék, ahogy a svájcon átkelő, kizárólag románul beszélő vendégmunkás újonan beszerzett MaoRoad 2000 PNA-jában keresi a zsandár a bizonyítékot... :)
[előzmény: (23510) SylverRat + Bogee, 2007.12.22 08:13:27]

SylverRat + Bogeehozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 08:13:27 (23510)
amennyire értek németül, arról van szó, hogy németo, svájc és norvégia tiltja azokat a navigációs rendszereket, amik riasztanak poi alapján trafihoz közeledve. ezeket kapcsold ki és töröld ki a poikat is, mert 75eurótól van a bümtetés. (de hogy ellenőrizhetik e? vicces lenne, ha mondja a rendőr, h adja ki a gps-t! és átnézi a poi-kat, van-e benne trafi... :o) )
az alsó rész meg a detektorokról, h az még ausztriában is tiltott...
[előzmény: (23509) magpet, 2007.12.22 07:47:37]

magpethozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 07:47:37 (23509)
Remélem, nem arról van szó, hogy az osztrákok is követik a ragadós svájci hülyeséget, ahol már betiltották a POI-riasztást. Bár ismerve a betegesen túlszabályzott közlekedési rendjüket, el tudom képzelni. :(
Mindenesetre vicces, hogy illusztrációnak előtúrtak az archívumból egy StreetPilot III-at, ami még bőven nem riasztott POI-ra. :)
[előzmény: (23508) Mr Zerge, 2007.12.22 07:43:16]

Mr Zergehozzászólásai | válasz erre | 2007.12.22 07:43:16 (23508)
Valaki leírná egy hevenyészett fordításban, röviden a cikk lényegét?
http://www.oeamtc.at/index.php?type=article&id=1125354&menu_active=0194


Bejelentkezés név:  jelszó:   tárolás [regisztráció]

Felhasználónevedet és jelszavadat a geocaching.hu oldalon is használhatod!

[ kezdőlap ] [ térkép ] [ + felmérések ~ ] [ + útvonalak ~ ] [ + poi ~ ] [ belépés ] [ faq ] [fórum] [email]

A weboldal működése és tartalma folyamatos fejlesztés alatt áll, köszönettel vesszük az észrevételeket a fejlesztési ötletek oldalon.
A turistautak.hu-ra feltöltött track-eket és a letölthető térképeket, azaz térképi adatbázist az ODbL licencnek megfelelően bárki használhatja.
Minden egyéb anyag előzetes írásbeli engedély nélkül csak magáncélra használható fel. jogi tudnivalók